Vážení,
dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci:
"V Praze dne 19.9.2019
Vážená paní ředitelko,
vážený pane řediteli,
pivo je přirozenou součástí českého životního stylu a národní tradice. My, pivovarníci, máme zájem, aby naši konzumenti měli vždy k dispozici všechny důležité informace a aby bylo pivo ve veřejném prostoru prezentováno a propagováno přiměřeně, odpovědně a v plném souladu s platnou legislativou.
Přesto zaznamenáváme stále častější ataky ze strany různých autorit. Jako příklad uvádíme tato dvě nejčastější prohlášení:
Adam Vojtěch, ministr zdravotnictví ČR: „Pracujeme na regulaci reklamy na alkohol. Právě ta má zásadní vliv na toleranci společnosti k alkoholu a působí negativně, hlavně na děti. Zároveň jsme s ministerstvem financí prosadili jeho vyšší zdanění, což patří k nejefektivnějším nástrojům jak snížit spotřebu.“
Jarmila Vedralová, národní drogová koordinátorka, Úřad vlády: „Reklama na alkoholické nápoje je v České republice omezena v minimální míře a přispívá ke společenské normalizaci pití. U mladých lidí reklamy často vyvolávají pocity relaxace a zábavy, takže mají konzumaci alkoholu už od raného věku spojenou s pobavením bez zábran. Obsahem návrhu omezení reklamy, který připravujeme, je tak mimo jiné bližší specifikace podoby reklamy. Dále návrh zahrnuje omezení vysílacího času v souvislosti s televizním vysíláním. Teď nás ke zpracovanému návrhu čeká další věcná diskuse.“
Cílem našeho Etického kodexu, který vstoupil v platnost v roce 2005, je mít jasná pravidla pro komerční komunikaci piva, která se členské pivovary zavazují dodržovat při jejich komunikaci a propagaci piva bez ohledu na typ příslušné komunikační či reklamní aktivity a druh komunikačního média.
Členové Českého svazu pivovarů a sladoven na své 53. řádné valné hromadě, která se konala dne 12. června 2019, odsouhlasili rozšíření a další aktualizaci znění Etického kodexu pivovarů.
Zde vybíráme nejdůležitější změny v Etickém kodexu:
- pravidlo „75/25“ – Členský pivovar smí realizovat komunikační či reklamní aktivity pouze v takových médiích a vysílacích časech, kde lze oprávněně předpokládat, že podíl osob, které sledují dané médium, splňujících zákonem stanovenou věkovou hranici pro konzumaci alkoholu je vyšší než 75 %.
- všechny internetové stránky či jiné online či digitální komunikační kanály provozované členským pivovarem nebo s ním spojené, které slouží k realizaci komunikačních nebo reklamních aktivit, musí obsahovat mechanismy pro ověření věku osoby, která má zájem zajistit si na uvedenou stránku či kanál přístup a zajistit, aby vstup na danou stránku či kanál či jejich sdílení byly umožněny pouze návštěvníkům splňujícím stanovenou minimální věkovou hranici pro konzumaci alkoholických nápojů.
- z obsahu komunikační nebo reklamní aktivity musí být jasně patrné, že se jedná o reklamu na alkoholický nápoj, který je určený pouze pro osoby starší 18 let.
ZDE zasíláme ke stažení celé znění kodexu. V případě jakýkoliv nejasností nás neváhejte kontaktovat. Přechodná doba pro úpravu vašich interních pravidel v souvislosti s tímto kodexem byla stanovena 1.1.2020.
Věříme, že tímto samoregulačním krokem se nám podaří zabránit nesmyslným novým regulacím. I nadále budeme pokračovat v našich preventivních projektech společenské zodpovědnosti Řídím, piju nealko pivo a Člověče, nezlob se!, kterými upozorňujeme na dostatečnou oporu ve stávající legislativě (zákaz prodeje a podávání alkoholu nezletilým a zákaz řízení pod vlivem alkoholu).
S pozdravem Dej Bůh štěstí,
Ing. Martina Ferencová
výkonná ředitelka"
Za celý Českomoravský svaz minipivovarů přeji krásný den,
Tereza