Informace z Hospodářské komory ČR

Vážení,

 

přeposíláme Vám informace z Hospodářské komory ČR. 

 

Vážení kolegové,

v těchto sděleních se pravidelně vyjadřuji k opatřením, které mají podnikatelům finančně kompenzovat problémy v koronavirové krizi. Rád bych ale znal i váš názor na nejnovější kompenzační opatření v rámci podzimní fáze koronavirové krize. Ocením, když nám dáte vědět, zda vám současný vývoj vyhovuje, anebo se vám naopak přístup vlády nelíbí. Nejenom já, ale i další představitelé komory tak budeme moci přesvědčivěji jednat s politiky o podobě aktuální finanční podpory ze strany státu. Proto si vás dovoluji požádat o váš názor na státní finanční podporu v současné krizi. Odpovídat můžete ZDE.

  • Výstupy z včerejšího jednání vlády (26. 10. 2020):
  • Vláda na své schůzi nakonec prodloužila režim B programu Antivirus (praktické informace - Jak a kde žádat, kdo bude mít nárok na podporu - jsou vám k dispozici ZDE). Program bude pokračovat v původní podobě jako dosud, tzn., že příspěvek bude poskytován ve výši 60 % vyplacených náhrad mezd  včetně povinných odvodů, maximálně 29 000Kč na jednoho zaměstnance. Podrobnosti naleznete ZDE. Je pravda, že tak vláda odstranila nejistotu řady firem ohledně toho, jak by měly od příštího týdne organizovat svůj provoz, mají-li zaměstnance na překážkách v práci. V uvedeném smyslu je to zpráva pozitivní. Výsledné rozhodnutí vlády je ovšem dost vzdáleno tomu, co bych považoval za odpovídající reakci na dosavadní zkušenosti zaměstnavatelů s programem Antivirus. Více naleznete v tiskových zprávách ZDE a ZDE. A pokud jde o naše náměty, které jsme zaslali na MPSV před přípravou prodloužení programu, jsou ZDE.  Ze zkušenosti naších členů zejména mi tak nezbývá než doporučit důsledné dodržování termínů pro zasílání odvodů na sociální a zdravotní pojištění, a to nejen těch daných zákonem, ale hlavně termínů podle  podmínek programu Antivirus.
  • Ministryně financí předložila vládě rozšíření generálního pardonu představeného v rámci tzv. Velkého liberačního balíčku (možnost uhradit DPH splatnou v říjnu, listopadu a prosinci až 31. 12. 2020 bez úroku z prodlení, zrušení letošních záloh na daň silniční a poslední letošní zálohy na daň z příjmů a také daňovou úlevu na DPH v případě darování vybraného zboží a služeb). Podrobnosti již platného ministerského rozhodnutí lze nalézt ve Finančním zpravodaji číslo 25/2020 ZDE (soubor PDF v dokumentech ke stažení).
  • Vláda přijala další opatření omezující maloobchodní prodej a poskytování služeb, a to od 28. 10. 00:00 hod. Zpřísnila podmínky pro farmářské trhy a stánkový prodej (omezení se týká sortimentu – v zásadě jen potraviny, vzdálenosti stánků, počtu osob a zákazu konzumace na místě), další omezení se týká  prodejní doby, která je omezena na pondělí až sobotu (s výjimkou čerpacích stanic, lékáren a některých dalších) od 5:00 do 20:00 hod. Podrobnosti  a další speciální opatření pro některé provozovny (např. květinářství, lázně) najdete ZDE.
  • Vedle těchto opatření vláda přijala i neméně důležité usnesení ohledně omezení volného pohybu osob, které se dotkne nejen podnikatelů, ale všech osob. V zásadě je zcela zakázán volný pohyb osob mezi 21:00 a 5:00 hod. (s výjimkou např. cest do zaměstnání nebo cest z důvodu ochrany života a zdraví), stále přitom zůstává platnost omezeného volného pohyb osob i mezi 5:00  a 21:00 hod. Pro zaměstnavatele vedle již dříve vydaných doporučení vláda nařizuje, aby v případech, kdy je to možné, zaměstnavatelé využívali práci na dálku (home office). Podrobnosti naleznete ZDE.
  • Výstupy z dnešního mimořádného jednání vlády (27. 10. 2020):
  • Vláda dnes rozhodla, že požádá Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu do 3. prosince. Poslanci by pak měli o prodloužení rozhodnout v pátek 30. října.
  • Kabinet také schválil návrh na rozšíření dotačního programu Covid – Nájemné Výzva 2o další provozy, které byly nově postiženy omezením či zákazem činnosti v souvislosti s dalším omezením maloobchodu a služeb, jež vláda schválila s účinností od středy 28. října. O refundaci 50 procent nájemného za tři měsíce by si tak mohli požádat například i provozovatelé prodejen nábytku, koberců, sázkových kanceláří či někteří prodejci na tržnicích.

Kompletní výsledky jednání vlády dne 27. 10. 2020 si můžete přečíst ZDE.

  • Česká bankovní asociace vzala na vědomí požadavek Hospodářské komory na prodloužení splátkového moratoria, který vzešel z vašich podnětů. Věřím, že bankovní domy naplní příslib na upravení vzájemných vztahů se svými klienty, aby jim pomohly překlenout dočasné problémy a udržet jejich podnikání do doby, než se jejich situace zlepší. Snahou je tak pomoci podnikatelům z řad osob samostatně výdělečně činných a firmám, kterým vláda uzavřela provozovny či omezila jejich podnikatelskou činnost. Banky jim upraví splátkové kalendáře nebo umožní čerpat další prostředky na provoz. Více informací si můžete přečíst ZDE.
  • Hospodářská komora sleduje situaci kolem možného plošného testování a zavedení povinnosti testovat své zaměstnance. V případě zavedení povinného testování HK ČR očekává, že bude alespoň částečně hrazeno státem. Pro zachování provozu klíčových průmyslových podniků, ale i zdravotních služeb je třeba urychleně zavést do praxe tzv. antigenní testy. Postoj HK ČR k této otázce najdete ZDE.
  • Upřímně si vážím důvěry, s níž se obracíte na Hospodářskou komoru při nejasnostech s výkladem vládních opatření. Vzhledem k četnosti dotazů a podnětů jsme se rozhodli obnovit bezplatnou poradnu pro podnikatele. Tímto krokem chceme navázat na velmi kladně hodnocenou aktivitu z jarní fáze koronakrize, kdy jsme zodpověděli téměř 3000 vašich dotazů. Jsem potěšen, že nabídku na spolupráci okamžitě opět přijaly naše partnerské právní kanceláře ARROWS, Becker & Poliakoff, HAVEL & PARTNERS, Frank Bold Advokáti, MELKUS KEJLA & PARTNERS, AK Němec, Bláha & Navrátilová, PRK Partners, VIA IURIS, AK VINDICTA i společnost NEWPS.CZ, která poskytla technologické řešení a celou poradnu spravuje.

Více informací k poradně naleznete na našich webových stánkách. Pro zefektivnění vás prosím, abyste své dotazy směřovali pouze přes uvedenou poradnu a nikoliv do odpovědí na tento e-mail. Současně si vás však dovoluji požádat o trpělivost, zejména v případech složitějších otázek, které vyžadují důkladnější analýzu.

  • Na komorovém webu nadále pravidelně publikujeme informace k přeshraničnímu pohybu. Poslední aktualizace proběhly u těchto zemí: Slovensko, Německo a Norsko.
  • Řada našich členů nás informuje o využívání moderních technologických řešení v boji s koronavirem ve své firmě. Z uvedeného důvodu jsme se rozhodli rozšířit stránku na komorovém webu s přehledem technologií, které přispívají k dodržování hygienických pravidel či pomáhají v detekci potenciálně infikovaných osob. Věřím, že takový souhrnný přehled může být velmi inspirativní i užitečný pro využití. O moderních technologiích, které využíváte ve své firmě, nás můžete informovat v odpovědi na tento e-mail.
  • Hospodářská komora podporuje jak stanovisko České eventové asociace k vládním kompenzačním programům a opatřením k omezení šíření nákazy, tak výzvu největších železničních dopravců k plošnému dočasnému prominutí poplatků za využívání železnice. Bližší informace k žádosti o podporu osobní železniční dopravy si můžete přečíst ZDE.
  • Výsledky našich jednání i aktuální informace – nejen ke koronaviru - můžete také průběžně sledovat na www.komora.cz, www.komoraplus.cz či na facebookovém profilu.
  • Zajímavé informace pro živnostníky publikuje také Deník.cz.

 

Tuto informaci jsme rozeslali i na členskou základnu.

 

Přeji mnoho sil a pevné zdraví.

S úctou,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR

Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář

Vážení,

 

uvolnily se nám 3 místa na technicko-technologický seminář, určený speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky.   

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        26. 1. 2022     

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

Program:

                                  

10:00 – 10:15             Zahájení, novinky oboru                            

                                  Ing. Jan Šuráň, ČMSMP

                       

10:15 – 10:45             Péče o kvasnice v minipivovarech              

                                  Ing. Petr Košín, Budvar n.p.


10:45 – 11:15             Výběr surovin pro craft piva

                                  Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Pavel Palouš, Cobolis

 

11:15 – 11:45              Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.        

                                   Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha

 

11:45 – 13:00              Oběd

 

13:00 – 13:30              Dry hopping, plusy a mínusy

                                   Ing. Jan Šuráň, PIVO Praha

 

13:30 – 14:00              Ekonomika minipivovaru

                                   Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha

 

14:00 – 14:15             Ukončení

 

14:15 – 15:30             Exkurze do provozu pivovaru

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

V. Dlouhý: Aktuální informace ohledně koronavirové krize a jejích dopadů na podnikatele včetně stanovisek a aktivit HK ČR

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat aktuální informace z Hospodářské komory ČR.

 

AG test - doporučeni pro zaměstnavatele

AG test - info pro zaměstnance

AG test - info pro zaměstnavatele

AG test - manuál UZIS

AG test - obecné info

 

Vážení kolegové,

vzhledem k rizikovému vývoji epidemické situace a predikci významného nárůstu pozitivně testovaných osob, a to i v souvislosti se zavedením povinného preventivního testování na pracovišti, si vám dovoluji zaslat materiály z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR, jejichž cílem je srozumitelnou formou napomoci s výkladem platných opatření.

V příloze tak můžete nalézt:

  • Doporučení vhodných opatření na pracovišti
  • Informace k preventivnímu testování zaměstnanců a dalších osob
  • Infografika pro zaměstnance – Jak se v práci testuji?
  • Infografika pro zaměstnavatele – Jak testuji své zaměstnance?
  • Manuál pro vkládání výsledků testů do Informačního systému infekčních nemocí ISIN

Další užitečné materiály si můžete stáhnout přímo na webu Ministerstva zdravotnictví ČR: https://koronavirus.mzcr.cz/materialy-ke-stazeni/

V případě nejasností s výkladem platných mimořádných opatření se můžete obrátit na naši bezplatnou poradnu pro podnikatele na tomto odkazu: https://poradnapropodnikatele.komora.cz/. Na vaše dotazy odpovídáme ve spolupráci s advokátními kancelářemi ARROWS, Becker & Poliakoff, HAVEL & PARTNERS, PADĚRA & PARTNEŘI, AK VINDICTA a také technologickým partnerem NEWPS.CZ.

Stanoviska a aktivity na pomoc krizí zasaženým podnikatelům můžete průběžně sledovat na www.komora.cz, www.komoraplus.cz či v pravidelném Newsletteru HK ČR.

Zajímavé informace pro živnostníky i jejich příběhy publikuje také Deník.cz, který je v této oblasti partnerem Hospodářské komory.

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 209 kB]
pdfBez názvu [pdf, 232 kB]
pdfBez názvu [pdf, 226 kB]
pdfBez názvu [pdf, 283 kB]
pdfBez názvu [pdf, 238 kB]

Pravidla testování zaměstnanců od pondělí 17. ledna 2022

Vážení,

 

dovolujeme si Vám z Potravinářské komory ČR přeposlat aktuální informace k testování zaměstnanců od 17. 1. 2022.

 

"Vážení členové,

 

dovoluji si Vám zaslat aktuální znění mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví k testování zaměstnanců od pondělí 17. ledna 2022.

 

Shrnující  informace k testování získáte také prostřednictvím MPO zde. Problematika testování zaměstnanců je také průběžně aktualizována na portálu covid.gov.cz (https://covid.gov.cz/situace/testovani/testovani-zamestnancu-zaku-studentu).

 

Neváhejte využít také stále aktivní projekt „Právní pomoc potravinám“, který má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací.

 

Zaměstnavatelé (zjednodušeně) musí:

- zajistit dvakrát týdně antigenní testování zaměstnanců,

- nastavit proces při odmítnutí testování zaměstnancem = ohlásit odmítnutí testování krajské hygienické stanici a zajistit režimová opatření pro takové zaměstnance (nosit respirátor, dodržovat rozestupy, stravovat se odděleně od ostatních a omezit setkávání s ostatními na nezbytnou míru),

- vést evidenci provedených testů v rozsahu data testování a jmen zaměstnanců, kteří k danému datu podstoupili test,

- plnit ohlašovací povinnosti při pozitivním testu, a

- vystavovat potvrzení dle mimořádného opatření.

Více také zde."

 

Ministerstvo zdravotnictví ČR - mimořádné opatření platné od 3. 1. 2022

Vážení,

 

ZDE Vám přeposíláme Mimořádné opatření – omezení maloobchodního prodeje zboží, služeb a poskytování služeb s účinností od 3. 1. 2022.

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 447 kB]

Výběr legislativních aktualit za období listopad - prosinec 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období listopad - prosinec 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 302 kB]

PF 2022 z Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení přátelé, pivovarníci a příznivci malých pivovarů,

 

za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přejeme klidné prožití svátků vánočních a hodně štěstí a úspěchů v roce 2022.

 

Michal Voldřich

Miloš Hrabák

Radovan Koudelka

Tereza Melišová

 

PF 2022 z Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení přátelé, pivovarníci a příznivci malých pivovarů,

 

za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přejeme klidné prožití svátků vánočních a hodně štěstí a úspěchů v roce 2022.

 

Michal Voldřich

Miloš Hrabák

Radovan Koudelka

Tereza Melišová

 

Výběr legislativních aktualit za období říjen - listopad 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období říjen - listopad 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 350 kB]

MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ - nouzový stav na dobu 30 dní

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat odkaz na tiskovou zprávu Ministerstva zdravotnictví k vyhlášenému nouzovému stavu na dobu 30 dní: https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/vlada-schvalila-nouzovy-stav-na-dobu-30-dni/

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář

Vážení,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky a pro velký zájem o listopadový termín přidává další termín v lednu.  

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        26. 1. 2022     

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

Program:

                                  

10:00 – 10:15             Zahájení, novinky oboru                            

                                  Ing. Jan Šuráň, ČMSMP

                       

10:15 – 10:45             Péče o kvasnice v minipivovarech              

                                  Ing. Petr Košín, Budvar n.p.


10:45 – 11:15             Výběr surovin pro craft piva

                                  Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Pavel Palouš, Cobolis

 

11:15 – 11:45              Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.        

                                   Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha

 

11:45 – 13:00              Oběd

 

13:00 – 13:30              Dry hopping, plusy a mínusy

                                   Ing. Jan Šuráň, PIVO Praha

 

13:30 – 14:00              Ekonomika minipivovaru

                                   Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha

 

14:00 – 14:15             Ukončení

 

14:15 – 15:30             Exkurze do provozu pivovaru

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz