Informace z Hospodářské komory ČR

Vážení,

 

přeposíláme Vám informace z Hospodářské komory ČR. 

 

Vážení kolegové,

v těchto sděleních se pravidelně vyjadřuji k opatřením, které mají podnikatelům finančně kompenzovat problémy v koronavirové krizi. Rád bych ale znal i váš názor na nejnovější kompenzační opatření v rámci podzimní fáze koronavirové krize. Ocením, když nám dáte vědět, zda vám současný vývoj vyhovuje, anebo se vám naopak přístup vlády nelíbí. Nejenom já, ale i další představitelé komory tak budeme moci přesvědčivěji jednat s politiky o podobě aktuální finanční podpory ze strany státu. Proto si vás dovoluji požádat o váš názor na státní finanční podporu v současné krizi. Odpovídat můžete ZDE.

  • Výstupy z včerejšího jednání vlády (26. 10. 2020):
  • Vláda na své schůzi nakonec prodloužila režim B programu Antivirus (praktické informace - Jak a kde žádat, kdo bude mít nárok na podporu - jsou vám k dispozici ZDE). Program bude pokračovat v původní podobě jako dosud, tzn., že příspěvek bude poskytován ve výši 60 % vyplacených náhrad mezd  včetně povinných odvodů, maximálně 29 000Kč na jednoho zaměstnance. Podrobnosti naleznete ZDE. Je pravda, že tak vláda odstranila nejistotu řady firem ohledně toho, jak by měly od příštího týdne organizovat svůj provoz, mají-li zaměstnance na překážkách v práci. V uvedeném smyslu je to zpráva pozitivní. Výsledné rozhodnutí vlády je ovšem dost vzdáleno tomu, co bych považoval za odpovídající reakci na dosavadní zkušenosti zaměstnavatelů s programem Antivirus. Více naleznete v tiskových zprávách ZDE a ZDE. A pokud jde o naše náměty, které jsme zaslali na MPSV před přípravou prodloužení programu, jsou ZDE.  Ze zkušenosti naších členů zejména mi tak nezbývá než doporučit důsledné dodržování termínů pro zasílání odvodů na sociální a zdravotní pojištění, a to nejen těch daných zákonem, ale hlavně termínů podle  podmínek programu Antivirus.
  • Ministryně financí předložila vládě rozšíření generálního pardonu představeného v rámci tzv. Velkého liberačního balíčku (možnost uhradit DPH splatnou v říjnu, listopadu a prosinci až 31. 12. 2020 bez úroku z prodlení, zrušení letošních záloh na daň silniční a poslední letošní zálohy na daň z příjmů a také daňovou úlevu na DPH v případě darování vybraného zboží a služeb). Podrobnosti již platného ministerského rozhodnutí lze nalézt ve Finančním zpravodaji číslo 25/2020 ZDE (soubor PDF v dokumentech ke stažení).
  • Vláda přijala další opatření omezující maloobchodní prodej a poskytování služeb, a to od 28. 10. 00:00 hod. Zpřísnila podmínky pro farmářské trhy a stánkový prodej (omezení se týká sortimentu – v zásadě jen potraviny, vzdálenosti stánků, počtu osob a zákazu konzumace na místě), další omezení se týká  prodejní doby, která je omezena na pondělí až sobotu (s výjimkou čerpacích stanic, lékáren a některých dalších) od 5:00 do 20:00 hod. Podrobnosti  a další speciální opatření pro některé provozovny (např. květinářství, lázně) najdete ZDE.
  • Vedle těchto opatření vláda přijala i neméně důležité usnesení ohledně omezení volného pohybu osob, které se dotkne nejen podnikatelů, ale všech osob. V zásadě je zcela zakázán volný pohyb osob mezi 21:00 a 5:00 hod. (s výjimkou např. cest do zaměstnání nebo cest z důvodu ochrany života a zdraví), stále přitom zůstává platnost omezeného volného pohyb osob i mezi 5:00  a 21:00 hod. Pro zaměstnavatele vedle již dříve vydaných doporučení vláda nařizuje, aby v případech, kdy je to možné, zaměstnavatelé využívali práci na dálku (home office). Podrobnosti naleznete ZDE.
  • Výstupy z dnešního mimořádného jednání vlády (27. 10. 2020):
  • Vláda dnes rozhodla, že požádá Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu do 3. prosince. Poslanci by pak měli o prodloužení rozhodnout v pátek 30. října.
  • Kabinet také schválil návrh na rozšíření dotačního programu Covid – Nájemné Výzva 2o další provozy, které byly nově postiženy omezením či zákazem činnosti v souvislosti s dalším omezením maloobchodu a služeb, jež vláda schválila s účinností od středy 28. října. O refundaci 50 procent nájemného za tři měsíce by si tak mohli požádat například i provozovatelé prodejen nábytku, koberců, sázkových kanceláří či někteří prodejci na tržnicích.

Kompletní výsledky jednání vlády dne 27. 10. 2020 si můžete přečíst ZDE.

  • Česká bankovní asociace vzala na vědomí požadavek Hospodářské komory na prodloužení splátkového moratoria, který vzešel z vašich podnětů. Věřím, že bankovní domy naplní příslib na upravení vzájemných vztahů se svými klienty, aby jim pomohly překlenout dočasné problémy a udržet jejich podnikání do doby, než se jejich situace zlepší. Snahou je tak pomoci podnikatelům z řad osob samostatně výdělečně činných a firmám, kterým vláda uzavřela provozovny či omezila jejich podnikatelskou činnost. Banky jim upraví splátkové kalendáře nebo umožní čerpat další prostředky na provoz. Více informací si můžete přečíst ZDE.
  • Hospodářská komora sleduje situaci kolem možného plošného testování a zavedení povinnosti testovat své zaměstnance. V případě zavedení povinného testování HK ČR očekává, že bude alespoň částečně hrazeno státem. Pro zachování provozu klíčových průmyslových podniků, ale i zdravotních služeb je třeba urychleně zavést do praxe tzv. antigenní testy. Postoj HK ČR k této otázce najdete ZDE.
  • Upřímně si vážím důvěry, s níž se obracíte na Hospodářskou komoru při nejasnostech s výkladem vládních opatření. Vzhledem k četnosti dotazů a podnětů jsme se rozhodli obnovit bezplatnou poradnu pro podnikatele. Tímto krokem chceme navázat na velmi kladně hodnocenou aktivitu z jarní fáze koronakrize, kdy jsme zodpověděli téměř 3000 vašich dotazů. Jsem potěšen, že nabídku na spolupráci okamžitě opět přijaly naše partnerské právní kanceláře ARROWS, Becker & Poliakoff, HAVEL & PARTNERS, Frank Bold Advokáti, MELKUS KEJLA & PARTNERS, AK Němec, Bláha & Navrátilová, PRK Partners, VIA IURIS, AK VINDICTA i společnost NEWPS.CZ, která poskytla technologické řešení a celou poradnu spravuje.

Více informací k poradně naleznete na našich webových stánkách. Pro zefektivnění vás prosím, abyste své dotazy směřovali pouze přes uvedenou poradnu a nikoliv do odpovědí na tento e-mail. Současně si vás však dovoluji požádat o trpělivost, zejména v případech složitějších otázek, které vyžadují důkladnější analýzu.

  • Na komorovém webu nadále pravidelně publikujeme informace k přeshraničnímu pohybu. Poslední aktualizace proběhly u těchto zemí: Slovensko, Německo a Norsko.
  • Řada našich členů nás informuje o využívání moderních technologických řešení v boji s koronavirem ve své firmě. Z uvedeného důvodu jsme se rozhodli rozšířit stránku na komorovém webu s přehledem technologií, které přispívají k dodržování hygienických pravidel či pomáhají v detekci potenciálně infikovaných osob. Věřím, že takový souhrnný přehled může být velmi inspirativní i užitečný pro využití. O moderních technologiích, které využíváte ve své firmě, nás můžete informovat v odpovědi na tento e-mail.
  • Hospodářská komora podporuje jak stanovisko České eventové asociace k vládním kompenzačním programům a opatřením k omezení šíření nákazy, tak výzvu největších železničních dopravců k plošnému dočasnému prominutí poplatků za využívání železnice. Bližší informace k žádosti o podporu osobní železniční dopravy si můžete přečíst ZDE.
  • Výsledky našich jednání i aktuální informace – nejen ke koronaviru - můžete také průběžně sledovat na www.komora.cz, www.komoraplus.cz či na facebookovém profilu.
  • Zajímavé informace pro živnostníky publikuje také Deník.cz.

 

Tuto informaci jsme rozeslali i na členskou základnu.

 

Přeji mnoho sil a pevné zdraví.

S úctou,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR

Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz

 

Formuláře pro cesty mimo okres/do místa výkonu práce

Vážení,

 

dovolujeme si Vám v souvislosti s vydanými opatřeními Vlády ČR přeposlat formuláře pro cesty mimo okres, pro cesty do místa výkonu práce, čestné prohlášení pro opuštění místa trvalého pobytu.

 

Všechny dokumenty jsou k dispozici na webové stránce Ministerstva vnitra ČR:

 

https://www.mvcr.cz/clanek/pohyb-mezi-okresy.aspx

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Nový nouzový stav - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat základní informace o omezeních souvisejících s novým nouzovým stavem, který Vláda ČR vyhlásila s účinností od 27.2.2021 na 30 dní.

 

 

https://koronavirus.mzcr.cz/vlada-vyhlasila-nouzovy-stav-do-28-brezna-od-pondeli-se-zprisni-pravidla-pro-volny-pohyb-ci-maloobchod-a-opet-uzavrou-skoly/

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Výběr legislativních aktualit za období leden - únor 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období leden - únor 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 300 kB]

Výzva vládě ČR

Vážení,

 

rádi bychom Vás informovali, že se Českomoravský svaz minipivovarů připojuje k oficiální výzvě vládě ČR Podnikatelských odborů - Unie podnikatelských a živnostenských spolků.

 

Podnikatelské odbory vyzývají vládu, aby neprodleně zahájila proces odškodňování živnostníků a malých podnikatelů poškozených opatřeními vlády v období koronakrize, a to především s přihlédnutím k nálezu Ústavního soudu v této věci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Prosba o vyplnění dotazníku

Vážení,

 

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění dotazníku, který vytvořil Český svaz pivovarů a sladoven, jehož je Českomoravský svaz minipivovarů součástí.

 

Dotazník naleznete ZDE, případně ZDE nebo ZDE v PDF. V případě potíží Vám ho zašleme na email. 

 

Vyplněné dotazníky prosíme zasílejte na melisova@cmsmp.cz

 

Moc děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfDotazník [pdf, 458 kB]

Sklo bez brandingu - nabídka pro malé pivovary

Vážení,

 

dovolujeme si Vám poskytnout nabídku z Budějovického Budvaru. 

 

Rádi by malým pivovarům nabídli k odkupu sklo, které není obrendované, za cenu, která je níže uvedena v závorce. Původní cena je před závorkou. V tabulce naleznete i množství, které mají k dispozici. 

 

Název výrobku

 

 

 

 

 

Dostupné množství KS

Tankard 0,3L Budějovický Budvar Original

19,00 Kč/ks (9 Kč/ks)

16 000

Tumbler 0,5L Budějovický Budvar Originál

16,00 Kč/ks (8 Kč/ks)

37 974

Goblet 0,3L Budějovický Budvar Originál

25,00 Eur/ks (15 Kč/ks)

9 414

Celkem

 

63 388

 

Zasíláme také fotky, aby bylo jasné, jak která sklenice vypadá. Budou ovšem bez brandu.

 

Tankard

Tumbler

Goblet

 

V případě Vašeho zájmu, kontaktujte přímo paní Johanu Potužníkovou: 

tel.: +420 602 756 851

e-mail: Johana.Potuznikova@budvar.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pngGoblet [png, 228 kB]
pngTankard [png, 286 kB]
pngTumbler [png, 283 kB]

Nabídka natočení reportáže z vašeho pivovaru

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat o nabídce natočení reportáže z Vašeho pivovaru.

 

V minulých dnech jste si mohli na Facebooku Českomoravského svazu minipivovarů všimnout několika reportáží. Na ukázku se můžete podívat i ZDE. Videa vznikla v rámci marketingové akce Ministerstva zahraničních věcí, která proběhla v Maďarsku a videa vidělo přes půl milionu lidí. V současné chvíli se uvažuje o rozšíření této akce do anglicky, německy a španělsky mluvících zemí.

 

Pokud byste měli o natočení reportáže zájem, kontaktujte prosím A. Vojtu: kolektif@seznam.cz nebo 603 763 714. S ním se domluvíte na podrobnostech i ceně.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Výběr legislativních aktualit za období prosinec 2020 - leden 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období prosinec 2020 - leden 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 259 kB]

Bleskový průzkum

Vážení,

 

prosíme o reakci ANO/NE, kdo z vás dosáhl na dotační program Agricovid. 

 

Děkujeme za Vaši reakci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

MPO - COVID-GASTRO

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informace:

 

Ministerstvo průmyslu a obchodu vypsalo program COVID – GASTRO – Uzavřené provozovny, který je určený podnikatelům, kterým byl přímo na základě krizových opatření vlády v rámci nouzového stavu, vyhlášeného od 5. 10. 2020 na území ČR, zakázán nebo výrazně omezený prodej zboží nebo prodej a poskytování služeb, a tím snížena schopnost generovat tržby.

 

Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9.00 hodin do 1. března 2021 do 16.00 hodin.

 

Program podpory podnikatelů postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-19

 

VÝZVA k programu podpory podnikatelů postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-2

 

Více informací naleznete zde:

 

https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/program-covid-_-gastro-_-uzavrene-provozovny--258742/

 

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 983 kB]
pdfBez názvu [pdf, 965 kB]