Informace z Hospodářské komory ČR

Vážení,

 

přeposíláme Vám informace z Hospodářské komory ČR. 

 

Vážení kolegové,

v těchto sděleních se pravidelně vyjadřuji k opatřením, které mají podnikatelům finančně kompenzovat problémy v koronavirové krizi. Rád bych ale znal i váš názor na nejnovější kompenzační opatření v rámci podzimní fáze koronavirové krize. Ocením, když nám dáte vědět, zda vám současný vývoj vyhovuje, anebo se vám naopak přístup vlády nelíbí. Nejenom já, ale i další představitelé komory tak budeme moci přesvědčivěji jednat s politiky o podobě aktuální finanční podpory ze strany státu. Proto si vás dovoluji požádat o váš názor na státní finanční podporu v současné krizi. Odpovídat můžete ZDE.

  • Výstupy z včerejšího jednání vlády (26. 10. 2020):
  • Vláda na své schůzi nakonec prodloužila režim B programu Antivirus (praktické informace - Jak a kde žádat, kdo bude mít nárok na podporu - jsou vám k dispozici ZDE). Program bude pokračovat v původní podobě jako dosud, tzn., že příspěvek bude poskytován ve výši 60 % vyplacených náhrad mezd  včetně povinných odvodů, maximálně 29 000Kč na jednoho zaměstnance. Podrobnosti naleznete ZDE. Je pravda, že tak vláda odstranila nejistotu řady firem ohledně toho, jak by měly od příštího týdne organizovat svůj provoz, mají-li zaměstnance na překážkách v práci. V uvedeném smyslu je to zpráva pozitivní. Výsledné rozhodnutí vlády je ovšem dost vzdáleno tomu, co bych považoval za odpovídající reakci na dosavadní zkušenosti zaměstnavatelů s programem Antivirus. Více naleznete v tiskových zprávách ZDE a ZDE. A pokud jde o naše náměty, které jsme zaslali na MPSV před přípravou prodloužení programu, jsou ZDE.  Ze zkušenosti naších členů zejména mi tak nezbývá než doporučit důsledné dodržování termínů pro zasílání odvodů na sociální a zdravotní pojištění, a to nejen těch daných zákonem, ale hlavně termínů podle  podmínek programu Antivirus.
  • Ministryně financí předložila vládě rozšíření generálního pardonu představeného v rámci tzv. Velkého liberačního balíčku (možnost uhradit DPH splatnou v říjnu, listopadu a prosinci až 31. 12. 2020 bez úroku z prodlení, zrušení letošních záloh na daň silniční a poslední letošní zálohy na daň z příjmů a také daňovou úlevu na DPH v případě darování vybraného zboží a služeb). Podrobnosti již platného ministerského rozhodnutí lze nalézt ve Finančním zpravodaji číslo 25/2020 ZDE (soubor PDF v dokumentech ke stažení).
  • Vláda přijala další opatření omezující maloobchodní prodej a poskytování služeb, a to od 28. 10. 00:00 hod. Zpřísnila podmínky pro farmářské trhy a stánkový prodej (omezení se týká sortimentu – v zásadě jen potraviny, vzdálenosti stánků, počtu osob a zákazu konzumace na místě), další omezení se týká  prodejní doby, která je omezena na pondělí až sobotu (s výjimkou čerpacích stanic, lékáren a některých dalších) od 5:00 do 20:00 hod. Podrobnosti  a další speciální opatření pro některé provozovny (např. květinářství, lázně) najdete ZDE.
  • Vedle těchto opatření vláda přijala i neméně důležité usnesení ohledně omezení volného pohybu osob, které se dotkne nejen podnikatelů, ale všech osob. V zásadě je zcela zakázán volný pohyb osob mezi 21:00 a 5:00 hod. (s výjimkou např. cest do zaměstnání nebo cest z důvodu ochrany života a zdraví), stále přitom zůstává platnost omezeného volného pohyb osob i mezi 5:00  a 21:00 hod. Pro zaměstnavatele vedle již dříve vydaných doporučení vláda nařizuje, aby v případech, kdy je to možné, zaměstnavatelé využívali práci na dálku (home office). Podrobnosti naleznete ZDE.
  • Výstupy z dnešního mimořádného jednání vlády (27. 10. 2020):
  • Vláda dnes rozhodla, že požádá Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu do 3. prosince. Poslanci by pak měli o prodloužení rozhodnout v pátek 30. října.
  • Kabinet také schválil návrh na rozšíření dotačního programu Covid – Nájemné Výzva 2o další provozy, které byly nově postiženy omezením či zákazem činnosti v souvislosti s dalším omezením maloobchodu a služeb, jež vláda schválila s účinností od středy 28. října. O refundaci 50 procent nájemného za tři měsíce by si tak mohli požádat například i provozovatelé prodejen nábytku, koberců, sázkových kanceláří či někteří prodejci na tržnicích.

Kompletní výsledky jednání vlády dne 27. 10. 2020 si můžete přečíst ZDE.

  • Česká bankovní asociace vzala na vědomí požadavek Hospodářské komory na prodloužení splátkového moratoria, který vzešel z vašich podnětů. Věřím, že bankovní domy naplní příslib na upravení vzájemných vztahů se svými klienty, aby jim pomohly překlenout dočasné problémy a udržet jejich podnikání do doby, než se jejich situace zlepší. Snahou je tak pomoci podnikatelům z řad osob samostatně výdělečně činných a firmám, kterým vláda uzavřela provozovny či omezila jejich podnikatelskou činnost. Banky jim upraví splátkové kalendáře nebo umožní čerpat další prostředky na provoz. Více informací si můžete přečíst ZDE.
  • Hospodářská komora sleduje situaci kolem možného plošného testování a zavedení povinnosti testovat své zaměstnance. V případě zavedení povinného testování HK ČR očekává, že bude alespoň částečně hrazeno státem. Pro zachování provozu klíčových průmyslových podniků, ale i zdravotních služeb je třeba urychleně zavést do praxe tzv. antigenní testy. Postoj HK ČR k této otázce najdete ZDE.
  • Upřímně si vážím důvěry, s níž se obracíte na Hospodářskou komoru při nejasnostech s výkladem vládních opatření. Vzhledem k četnosti dotazů a podnětů jsme se rozhodli obnovit bezplatnou poradnu pro podnikatele. Tímto krokem chceme navázat na velmi kladně hodnocenou aktivitu z jarní fáze koronakrize, kdy jsme zodpověděli téměř 3000 vašich dotazů. Jsem potěšen, že nabídku na spolupráci okamžitě opět přijaly naše partnerské právní kanceláře ARROWS, Becker & Poliakoff, HAVEL & PARTNERS, Frank Bold Advokáti, MELKUS KEJLA & PARTNERS, AK Němec, Bláha & Navrátilová, PRK Partners, VIA IURIS, AK VINDICTA i společnost NEWPS.CZ, která poskytla technologické řešení a celou poradnu spravuje.

Více informací k poradně naleznete na našich webových stánkách. Pro zefektivnění vás prosím, abyste své dotazy směřovali pouze přes uvedenou poradnu a nikoliv do odpovědí na tento e-mail. Současně si vás však dovoluji požádat o trpělivost, zejména v případech složitějších otázek, které vyžadují důkladnější analýzu.

  • Na komorovém webu nadále pravidelně publikujeme informace k přeshraničnímu pohybu. Poslední aktualizace proběhly u těchto zemí: Slovensko, Německo a Norsko.
  • Řada našich členů nás informuje o využívání moderních technologických řešení v boji s koronavirem ve své firmě. Z uvedeného důvodu jsme se rozhodli rozšířit stránku na komorovém webu s přehledem technologií, které přispívají k dodržování hygienických pravidel či pomáhají v detekci potenciálně infikovaných osob. Věřím, že takový souhrnný přehled může být velmi inspirativní i užitečný pro využití. O moderních technologiích, které využíváte ve své firmě, nás můžete informovat v odpovědi na tento e-mail.
  • Hospodářská komora podporuje jak stanovisko České eventové asociace k vládním kompenzačním programům a opatřením k omezení šíření nákazy, tak výzvu největších železničních dopravců k plošnému dočasnému prominutí poplatků za využívání železnice. Bližší informace k žádosti o podporu osobní železniční dopravy si můžete přečíst ZDE.
  • Výsledky našich jednání i aktuální informace – nejen ke koronaviru - můžete také průběžně sledovat na www.komora.cz, www.komoraplus.cz či na facebookovém profilu.
  • Zajímavé informace pro živnostníky publikuje také Deník.cz.

 

Tuto informaci jsme rozeslali i na členskou základnu.

 

Přeji mnoho sil a pevné zdraví.

S úctou,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR

Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz

 

Poslední rozloučení s Pavlem Borowiecem

Vážení,

 

zasíláme Vám smutnou zprávu, o které jsme informovali i na našich webových stránkách.

 

Poslední rozloučení s Pavlem Borowiecem proběhne v pátek 15. 10. 2021 v kostele sv. Markéty, v Břevnovském klášteře na Praze 6.

 

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář - další termín

Vážení,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky a pro Váš velký zájem přidává další termín. Původní listopadový termín je již zcela zaplněn. 

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        26. 1. 2022    

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

 

 

 

 

                       

Řešení aktuální situace ohledně energií, případně i do budoucna

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat následující sdělení: 

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jistě víte, situace na energetickém trhu je již od poloviny letošního roku kritická a je důležité jí řešit. Kromě rapidního nárůstu cen, dochází i k pozastavování akvizic, rušení smluvních ujednání, změnám všeobecných obchodních podmínek a trh se nám pomalu ,,čistí". Může to mít i pozitivní dopad, protože se trh zbaví neeticky obchodujících společností a od nového roku, kdy dojde k novelizaci energetického zákona bude spotřebitel v mnohem bezpečnější pozici. 

 

Spousta firem ale ještě nemá smluvené dodávky energií na následující období a lidé neví za kým jít, aby si nákup sjednal za nějakých únosných podmínek. Proto jsem oslovil Českomoravský svaz minipivovarů, aby rozeslal mé kontaktní údaje a nabídku, která by mohla problém s energiemi vyřešit nejen na následující období, ale i do budoucna.

 

Mé jméno je Michal Kroupa a zabývám se analytickou a poradenskou činností na energetickém trhu. Zabývám se taktéž obchodem a zprostředkovávám dodávky přes několik obchodních partnerů, se kterými spolupracuje společnost Optimal-Energy.cz, a.s. (OE). 

OE je největší poradenskou společností v energetice, která má přes 150 000 klientů a má tým jedněch z nejzkušenějších a nejinformovanějších profesionálů v této oblasti. 

 

Snažím se společně s OE o to, aby byli lidé edukovaní v oblasti energetiky, měli povědomí o možnostech úspor na jejich objektech a ideálně, aby měli dlouhodobě zajištěné dobré podmínky pro jejich podnikání. 

 

Apeluji tedy na všechny, kterým by úspora na provozních nákladech přišla vhod, ale nemají čas a energii na analyzování trhu a řešení poměrně zdlouhavých a rizikových procesů souvisejících s vyhledáním a zasmluvněním podmínek, ozvěte se mi na níže uvedené kontaktní údaje a vymyslíme společně nějaké lepší řešení. 

 

Kromě úspory peněz spočívá spolupráce i v úspoře času, protože mou snahou je mým klientům ušetřit co nejvíce práce a povinností spojených s chodem celé této oblasti. 

 

Ze zkušenosti vím, že podnikatelé nemají čas na řešení těchto věcí a pokud se nejedná o velké firmy, které mají na energetiku zaměstnance, nebo celé oddělení, často mají menší podniky velmi špatné podmínky, kvůli kterým přichází o velké množství finančních prostředků. Tyto prostředky by mohli sloužit k modernizaci vybavení, jako platy zaměstnanců, či zkrátka přispívat vyššímu zisku a to mi připadá mnohem smysluplnější, než je dávat dodavatelům energií. 

 

Jsem tedy schopen ušetřit Vám peníze a být pro Vás člověkem, kterému se můžete kdykoliv ozvat, na všechno se zeptat a pověřit ho zařizováním všech věcí, které budete potřebovat v oblasti energetiky. Tímto způsobem jsme jako firma za 11 let působení ušetřili klientům přes 3 miliardy korun jen na dodávkách elektřiny a plynu, další miliony korun jsme uspořili optimalizací distribučních poplatků a aktuálně se zabýváme i investicemi do obnovitelných zdrojů energií.

 

Situace je vážná, náklady oproti předchozím období jsou a budou až trojnásobné a určitě není dobré nad tím mávnout rukou. Je opravdu lepší se poradit s někým, kdo se analytickou činností zabývá a je schopen Vám říct informace nezkreslené médii, nebo marketingovými kampaněmi. 

 

Pro zájemce jsem na telefonu každý den, aktuálně kvůli situaci s Bohemia Energy a Europe Easy Energy, X Energie, ČEZ, Carbounion, Innogy, Bidli a dalším, pracuji neustále i o víkendech a snažím se vyhovět každému, kdo mě kontaktuje s žádostí o pomoc. 

 

Stále jsou nějaké možnosti jak se vyhnout pastem a mít se lépe. 

 

Děkuji za pozornost a těším se na případné nové spolupráce.

 

KONTAKT:

energetický poradce - Michal Kroupa

tel.: 736 725 814

email: m.kroupa@post.cz"

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat, že Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky.

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        9. 11. 2021     

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

Program:

                                  

10:00 – 10:15             Zahájení, novinky oboru                            

                                  Ing. Jan Šuráň, ČMSMP

                       

10:15 – 10:45             Péče o kvasnice v minipivovarech              

                                  Ing. Petr Košín, Budvar n.p.


10:45 – 11:15             Výběr surovin pro craft piva

                                  Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Pavel Palouš, Cobolis

 

11:15 – 11:45              Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.        

                                   Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha

 

11:45 – 13:00              Oběd

 

13:00 – 13:30              Dry hopping, plusy a mínusy

                                   Ing. Jan Šuráň, PIVO Praha

 

13:30 – 14:00              Ekonomika minipivovaru

                                   Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha

 

14:00 – 14:15             Ukončení

 

14:15 – 15:30             Exkurze do provozu pivovaru

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

                       

Nabídka vybavení pro minipivovar

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů: 

 

Nabízíme k prodeji část vybavení minipivovaru, které díky zrušené zakázce na 2 kontejnerové pivovary nebylo nikdy použito. V popisu uvádíme i původní pořizovací ceny, které jsou v dnešní době, po zvýšení cen materiálu, o několik desítek procent vyšší.

Veškeré vybavení je nové, originál zabalené od výrobce!

Výrobce:

Varny, tanky, kvasná káď: ROLF ANTIKOR s.r.o., www.rolf.cz

Myčka: Inox processing Svoboda s.r.o., www.nerezsvoboda.cz   

 

Zboží je k vidění a vyzvednutí ve firmě 3+K KRAUS s.r.o.

Praha 4 – Modřany, Mezi vodami 1560/33, objekt CHIRANA

 

 

SEZNAM:

Jednonádobová kombi varna 5hl………………… pořizovací cena 245.000 Kč, cena po slevě: 185.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 2ks

CK tank 9hl……………………………………………… pořizovací cena 138.500 Kč, cena po slevě: 110.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 4ks

Ležácký tank 12hl……………………………………… pořizovací cena 126.000 Kč, cena po slevě: 98.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 3ks

Kvasná káď 10hl……………………………………… pořizovací cena 67.500 Kč, cena po slevě: 50.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 1ks

Myčka a plnička KEG sudů………………………… pořizovací cena 148.700 Kč, cena po slevě: 120.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 1ks

 

(Ceny k jednání)

 

Fotografie, včetně výkresů, naleznete ke stažení ZDE

 

Prodejce:

WELL SERVICE s.r.o.

Pavel Poživil, mob. 777 999 041, e-mail. pavel@smartbrewery.cz

Zápis 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat zápis 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů.

 

V případě Vašich dotazů se obracejte na melisova@cmsmp.cz.

 

Také Vám chceme připomenout, že můžete zasílat i informace k Vámi pořádaným akcím, vložíme je na web do kalendáře akcí.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 603 kB]

Výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 316 kB]

Pozvánka na 13. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - další připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám znovu připomenout konání 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů. Valná hromada se bude konat 23. září 2021 od 10 hodin v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze. Prosíme potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte potvrzovat znovu.  

 

Pokud nemůžete na valnou hromadu dorazit, napište prosím na melisova@cmsmp.cz, zašleme Vám k vyplnění plnou moc.

 

Vstup na valnou hromadu bude z pasáže, nikoli přes restauraci. 

 

Prezence účastníků bude probíhat od 9:00 hodin.

 

Velmi děkujeme za spolupráci a těšíme se na setkání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Pozvánka na 13. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - další připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám znovu připomenout konání 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů. Valná hromada se bude konat 23. září 2021 od 10 hodin v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze. Prosíme potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte potvrzovat znovu.  

 

Pokud nemůžete na valnou hromadu dorazit, napište prosím na melisova@cmsmp.cz, zašleme Vám k vyplnění plnou moc.

 

Valná hromada bude volební, proto je velmi důležité, aby byla usnášeníschopná. 

 

Prezence účastníků bude probíhat od 9:00 hodin.

 

Také chceme upozornit, že hlasování na valné hromadě je podmíněno zaplacením příspěvků za členství v Českomoravském svazu minipivovarů. 

 

Vstup na valnou hromadu bude z pasáže, nikoli přes restauraci. 

 

Velmi děkujeme za spolupráci a těšíme se na setkání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Roste váš pivovar a potřebuje investici?

Dobrý den,

 

už jste od nás slyšeli o službě Nafirmy.cz, která má za cíl podpořit rozkvět českého podnikání. Můžete u ní získat dostupný úvěr od 50 tisíc do 1 milionu korun s možností využití platebních prázdnin. Úroková sazba nově začíná už na 2,89 % p. a. – je tedy nejlevnější na trhu. Navíc nově mohou o financování žádat i OSVČ.

 

Získejte finance a dejte o sobě vědět

Možná váš pivovar zrovna roste a potřebuje investici do nového zařízení, rozšíření prostoru nebo skladových zásob. Nafirmy.cz pro vás může být řešením. Propojuje české firmy s drobnými investory a na investičním tržišti získáte nejen šanci na dostupný úvěr, navíc vás uvidí stovky nových potenciálních zákazníků.

 

 

Jak to funguje

✅ Všechny informace zadáte pohodlně a online

✅ Tým Nafirmy.cz vaši firmu během několika dnů ohodnotí s pomocí unikátního skóringu

✅ Když vám úvěr schválí, zveřejní ho na investičním tržišti

✅ Na tržišti vás uvidí investoři i noví potenciální zákazníci

✅ Dva týdny budou moci do projektu investovat

✅ Vy na konci dostanete peníze na účet

 

Chcete vědět víc?

Napište na info@nafirmy.cz nebo jim zavojte na +420 737 204 077. S týmem Nafirmy.cz se můžete také osobně potkat na naší valné hromadě, která se koná už 23. září v restauraci a pivovaru U Medvídků v Praze. Rádi vám tam zodpoví všechny dotazy.

 

Těšíme se na vás!