Návrat pracovníků z home office zpět do kanceláří - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace: 

 

Dobrý den,

níže vám zasíláme vyjádření k návratu pracovníků z home office zpět na pracoviště.

 

V případě dotazů se můžete obrátit na Právní pomoc potravinám https://help.potravinycesko.cz/.

 

Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, můžete jej zaslat přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

S pozdravem

 

 

Radka Černá

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15

120 44  Praha 2

Tel: +420 721 070 949

e-mail: radka.cerna@cspas.cz

 

 

From: Málek Jakub <Malek@plegal.cz>
Sent: Wednesday, April 22, 2020 7:56 AM
To: Radka Černá <radka.cerna@cspas.cz>
Subject: RE: ČSPS - dotaz

 

Dobrý den, paní Černá,

 

dovoluji si Vám zaslat naše vyjádření k Vaší otázce právní regulace návratu zaměstnanců do „standardního“ režimu práce na pracovišti z home-office, dovolené či překážek v práci, které byly vyvolány aktuální situací pandemie koronaviru.

 

Chápeme, že je třeba v odpovědi zohlednit právě to, že situace s pandemii koronaviru je stále aktuální a jsou tu účinná jistá omezující opatření Vlády ČR a Ministerstva zdravotnictví ČR.

 

Žádný právní předpis či závazné rozhodnutí přímo a komplexně nereguluje pravidla chování zaměstnavatelů a zaměstnanců při výše popsané situaci. Vždy je třeba vycházet z obecných právních předpisů, doporučení dostupných z veřejných zdrojů, interních předpisů zaměstnavatele a v neposlední řadě okolností konkrétního případu (jiná situace je v kanceláři s 5 zaměstnanci, kdy každý má svoji kancelář, a jiná bude v open space prostoru s desítkami/stovkami zaměstnanců).

 

Dle zákoníku práce platí, že zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (§ 101 odst. 1 zákoníku práce). Zaměstnavatel je také povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům (§ 102 odst. 1 zákoníku práce). A v rovněž zaměstnavatel je povinen přizpůsobovat opatření měnícím se skutečnostem, kontrolovat jejich účinnost a dodržování a zajišťovat zlepšování stavu pracovního prostředí a pracovních podmínek (§ 102 odst. 7 zákoníku práce). Nakonec pak platí, že zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet zaměstnancům pracovní podmínky, které umožňují bezpečný výkon práce, a v souladu se zvláštními právními předpisy zajišťovat pro zaměstnance pracovnělékařské služby (§ 224 odst. 1 zákoníku práce).

 

Obecně by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na následující oblasti:

  1. OSVĚTA
  2. PREVENCE
  3. PLÁNY REAKCE NA VÝSKYT NA PRACOVIŠTI (Emergency Reation Plan)
  4. PLÁN VLIVU NA PODNIKÁNÍ (Business Continutiy Plan)

 

Výše uvedené oblasti lze řešit různými přístupy – vnitřní předpis, vzdělávací dokumentace, video školení apod. Doporučujeme však body 2, 3 a 4 řešit závaznými způsoby, tedy vnitřními předpisy zaměstnavatele.

 

osvětě a prevenci např. můj článek, který jsem napsal ještě v únoru zde či zde.

 

reakci na výskytu na pracovišti např. odpověď na našem pro bono portálu Právní pomoc potravinám zde.

 

Při plánování návratu zaměstnanců na pracoviště by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na prevenci a ochranu zdraví zaměstnanců, a to i v této době. Měl by návrat a jeho pravidla naplánovat tak, aby bylo sníženo riziko šíření koronaviru mezi zaměstnanci na pracovišti a i jeho rozšíření mezi všechny zaměstnance, tedy např.:

  • dohodnout další práci z domova, kde je to možné (pozor, je home office pouze na základě písmené dohody s řádnými podmínkami),
  • rozdělit zaměstnance na týmy, které se na pracovišti nepotkávají (quasi směnný provoz – polovina pracuje z domu a polovina z kanceláře a střídají se),
  • hygienický pravidla a pomůcky,
  • identifikace a ochrana rizikových zaměstanců,
  • omezení kontaktu osob,
  • žádné pracovní cesty, nebo
  • maximum práce pomocí software na dálku.

 

Vždy je ale třeba zvažovat konkrétní okolnosti případu u daného zaměstnavatele.

 

V konkrétní případech se Vaši členové mohou obrátit přímo na naši kancelář, resp. na mne a jistě se dohodneme na právní pomoci v této době.

 

Současně pak se mohou Vaši členové obrátit se svým dotazem na naši pro bono platformu Právní pomoc potravinám dostupnou zde. Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, neváhejte nám jej položit přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

 

Přeji Vám hezký den!

 

S pozdravem

 

Jakub Málek
partner

 

+420 602 175 788
+420 227 629 700
malek@plegal.cz

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.
Futurama Business Park, Sokolovská 668/136d
186 00 Praha 8 – Karlín
www.peytonlegal.cz

Výběr legislativních aktualit za období říjen - listopad 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období říjen - listopad 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 350 kB]

MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ - nouzový stav na dobu 30 dní

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat odkaz na tiskovou zprávu Ministerstva zdravotnictví k vyhlášenému nouzovému stavu na dobu 30 dní: https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/vlada-schvalila-nouzovy-stav-na-dobu-30-dni/

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář

Vážení,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky a pro velký zájem o listopadový termín přidává další termín v lednu.  

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        26. 1. 2022     

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

Program:

                                  

10:00 – 10:15             Zahájení, novinky oboru                            

                                  Ing. Jan Šuráň, ČMSMP

                       

10:15 – 10:45             Péče o kvasnice v minipivovarech              

                                  Ing. Petr Košín, Budvar n.p.


10:45 – 11:15             Výběr surovin pro craft piva

                                  Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Pavel Palouš, Cobolis

 

11:15 – 11:45              Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.        

                                   Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha

 

11:45 – 13:00              Oběd

 

13:00 – 13:30              Dry hopping, plusy a mínusy

                                   Ing. Jan Šuráň, PIVO Praha

 

13:30 – 14:00              Ekonomika minipivovaru

                                   Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha

 

14:00 – 14:15             Ukončení

 

14:15 – 15:30             Exkurze do provozu pivovaru

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

                       

MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ - NOVÉ MIMOŘÁDNÉ OPATŘENÍ S ÚČINNOSTÍ OD 22. 11. 2021

Vážení,

 

ZDE Vám přeposíláme nové mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví s účinností od 22. 11. 2021.

 

TISKOVOU ZPRÁVU K VYDANÉMU OPATŘENÍ NALEZNETE ZDE: https://www.mzcr.cz/tiskove-centrum-mz/volnocasove-aktivity-pouze-s-o-n-vlada-schvalila-nova-opatreni/

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 435 kB]

Kalendář akcí na webu minipivo.cz

Vážení,

 

pokud plánujete pořádání nějaké akce, zašlete k ní prosím informace na melisova@cmsmp.cz. Velmi rádi Vaši akci vložíme na web www.minipivo.cz do sekce kalendář akcí.

 

Zašlete prosím následující informace: název akce, místo konání (s adresou), stručný popis akce - případně s odkazem na váš web, FB apod. a dále prosíme o fotografii/letáček.

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Ministerstvo zdravotnictví ČR - Mimořádné opatření – omezení maloobchodního prodeje, zboží a poskytování služeb s účinností od 22. 11. 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR – Omezení maloobchodního prodeje, zboží a poskytování služeb s účinností od 22. 11. 2021.

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 402 kB]

Nová publikace Pivovarství – teorie a praxe výroby piva

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informace o nové publikaci Pivovarství – teorie a praxe výroby piva, jejíž vydání Českomoravský svaz minipivovarů podpořil. 

 

Jde o druhé vydání této knihy a “jedná se o unikátní původní dílo kolektivu českých autorů, které má pro budoucnost českého pivovarství klíčový význam”.

 

Kniha obsahuje mimo jiné detailní chemický, fyzikálně chemický, inženýrský a mikrobiologický vhled do základů problematiky. Zcela zřejmý je přínos knihy pro vzdělávání současných i budoucích pivovarských odborníků i nadšenců.

 

Domluvili jsme pro Vás 25% slevu, objednávat můžete na adrese: peskova@brainteam.cz 

 

Více informací v obrázku.

 

 

Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví s nabytím účinnosti od 22. 11. 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme přeposlat od Hospodářské komory znění Mimořádného opatření, kterým se Ministerstvo zdravotnictví ČR chystá zavést nová protiepidemická opatření s účinností od 22. 11. 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 421 kB]

POZVÁNKA NA VIII. ROČNÍK SEMINÁŘE SPOJENÉHO S WORKSHOPEM

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující pozvánku:

 

"Vážení obchodní partneři, přátelé,

 

dovolte, abychom Vás a Vaše kolegy pozvali na “VIII. ročník semináře spojeného s workshopem”, který se uskuteční ve čtvrtek 11. listopadu 2021 od 11:00 hodin v Pivovaru Červený Vlk, s.r.o. na Božím Daru. Podrobnosti naleznete ZDE v pozvánce.

 

V případě zájmu účastnit se této akce, prosím vyplňte jednoduchý registrační formulář na tomto uvedeném odkazu: https://arixhop.cz/workshop

 

Na program se můžete podívat ZDE, na možnosti ubytování pak ZDE

 

V případě, že nastane situace, že budete muset svoji účast zrušit odepište na e-mail: alzbeta.cerna@arixhop.cz (popř. na mob. č. 725 002 520), a to nejpozději do 8. 11. 2021.

 

Pokud potřebujete doplnit informace k této akci, neváhejte nás kontaktovat. 

 

Pevně věříme, že se opět setkáme v hojném počtu. Na Vaši účast se těší společnost ARIX a.s. a Chmelařský institut s.r.o.

 

S pozdravem a přáním hezkého dne

 

Alžběta Černá

ARIX a.s.

 

Tel.: +420 415 212 920

Mobil: +420 725 002 520

E-mail: alzbeta.cerna@arixhop.cz

Http: www.arixhop.cz"

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 569 kB]
pdfBez názvu [pdf, 805 kB]
pdfBez názvu [pdf, 784 kB]

Ministerstvo zdravotnictví - mimořádné opatření s účinností od 1. 11. 2021

Vážení,

 

ZDE vám přeposíláme změnu mimořádného opatření – omezení maloobchodního prodeje, zboží a služeb a poskytování služeb s účinností od 1. 11. 2021.

 

Zároveň ZDE naleznete pro úplnost mimořádné opatření ze dne 27. 9. 2021, ke kterému se změny vztahují.

 

V souvislosti s novým opatřením Ministerstva zdravotnictví ČR vám ZDE přeposíláme také odpovědi na konkrétní dotazy a pravidla pro různé gastronomické koncepty.

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 171 kB]
pdfBez názvu [pdf, 384 kB]
pdfBez názvu [pdf, 651 kB]