Návrat pracovníků z home office zpět do kanceláří - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace: 

 

Dobrý den,

níže vám zasíláme vyjádření k návratu pracovníků z home office zpět na pracoviště.

 

V případě dotazů se můžete obrátit na Právní pomoc potravinám https://help.potravinycesko.cz/.

 

Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, můžete jej zaslat přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

S pozdravem

 

 

Radka Černá

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15

120 44  Praha 2

Tel: +420 721 070 949

e-mail: radka.cerna@cspas.cz

 

 

From: Málek Jakub <Malek@plegal.cz>
Sent: Wednesday, April 22, 2020 7:56 AM
To: Radka Černá <radka.cerna@cspas.cz>
Subject: RE: ČSPS - dotaz

 

Dobrý den, paní Černá,

 

dovoluji si Vám zaslat naše vyjádření k Vaší otázce právní regulace návratu zaměstnanců do „standardního“ režimu práce na pracovišti z home-office, dovolené či překážek v práci, které byly vyvolány aktuální situací pandemie koronaviru.

 

Chápeme, že je třeba v odpovědi zohlednit právě to, že situace s pandemii koronaviru je stále aktuální a jsou tu účinná jistá omezující opatření Vlády ČR a Ministerstva zdravotnictví ČR.

 

Žádný právní předpis či závazné rozhodnutí přímo a komplexně nereguluje pravidla chování zaměstnavatelů a zaměstnanců při výše popsané situaci. Vždy je třeba vycházet z obecných právních předpisů, doporučení dostupných z veřejných zdrojů, interních předpisů zaměstnavatele a v neposlední řadě okolností konkrétního případu (jiná situace je v kanceláři s 5 zaměstnanci, kdy každý má svoji kancelář, a jiná bude v open space prostoru s desítkami/stovkami zaměstnanců).

 

Dle zákoníku práce platí, že zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (§ 101 odst. 1 zákoníku práce). Zaměstnavatel je také povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům (§ 102 odst. 1 zákoníku práce). A v rovněž zaměstnavatel je povinen přizpůsobovat opatření měnícím se skutečnostem, kontrolovat jejich účinnost a dodržování a zajišťovat zlepšování stavu pracovního prostředí a pracovních podmínek (§ 102 odst. 7 zákoníku práce). Nakonec pak platí, že zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet zaměstnancům pracovní podmínky, které umožňují bezpečný výkon práce, a v souladu se zvláštními právními předpisy zajišťovat pro zaměstnance pracovnělékařské služby (§ 224 odst. 1 zákoníku práce).

 

Obecně by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na následující oblasti:

  1. OSVĚTA
  2. PREVENCE
  3. PLÁNY REAKCE NA VÝSKYT NA PRACOVIŠTI (Emergency Reation Plan)
  4. PLÁN VLIVU NA PODNIKÁNÍ (Business Continutiy Plan)

 

Výše uvedené oblasti lze řešit různými přístupy – vnitřní předpis, vzdělávací dokumentace, video školení apod. Doporučujeme však body 2, 3 a 4 řešit závaznými způsoby, tedy vnitřními předpisy zaměstnavatele.

 

osvětě a prevenci např. můj článek, který jsem napsal ještě v únoru zde či zde.

 

reakci na výskytu na pracovišti např. odpověď na našem pro bono portálu Právní pomoc potravinám zde.

 

Při plánování návratu zaměstnanců na pracoviště by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na prevenci a ochranu zdraví zaměstnanců, a to i v této době. Měl by návrat a jeho pravidla naplánovat tak, aby bylo sníženo riziko šíření koronaviru mezi zaměstnanci na pracovišti a i jeho rozšíření mezi všechny zaměstnance, tedy např.:

  • dohodnout další práci z domova, kde je to možné (pozor, je home office pouze na základě písmené dohody s řádnými podmínkami),
  • rozdělit zaměstnance na týmy, které se na pracovišti nepotkávají (quasi směnný provoz – polovina pracuje z domu a polovina z kanceláře a střídají se),
  • hygienický pravidla a pomůcky,
  • identifikace a ochrana rizikových zaměstanců,
  • omezení kontaktu osob,
  • žádné pracovní cesty, nebo
  • maximum práce pomocí software na dálku.

 

Vždy je ale třeba zvažovat konkrétní okolnosti případu u daného zaměstnavatele.

 

V konkrétní případech se Vaši členové mohou obrátit přímo na naši kancelář, resp. na mne a jistě se dohodneme na právní pomoci v této době.

 

Současně pak se mohou Vaši členové obrátit se svým dotazem na naši pro bono platformu Právní pomoc potravinám dostupnou zde. Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, neváhejte nám jej položit přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

 

Přeji Vám hezký den!

 

S pozdravem

 

Jakub Málek
partner

 

+420 602 175 788
+420 227 629 700
malek@plegal.cz

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.
Futurama Business Park, Sokolovská 668/136d
186 00 Praha 8 – Karlín
www.peytonlegal.cz

Nabídka tanků z Budějovického Budvaru

Vážení,

 

dovolujeme si Vám poskytnout následující nabídku: 

 

Budějovický Budvar má k odkupu tyto tanky:

 

DEMONTOVANÉ TANKY S OBJEMEM 10 HL, NA SKLADĚ V PACOVĚ:

 

16 ks Tank 10hl NW40 z re. Jiskra, Č.B. – v.č. 30638, 30639, 30640, 30642,

z re. Grand, Č.B. – v.č. 40449, 40456, 40451, 40452,

z re. Šumava, Č.B. – v.č. 50136, 50137,

z re. Krakov, Praha – v.č. 50047, 50048, 50049,

z re. U Kalicha, ČB – v.č. 50229, 50230, 50231.

6 ks Tank 10hl NW25 z re. Pod Slavínem, Praha – v.č. 70280, 70284, 70285.

Z re. LUNA, Litoměřice – v.č. 90053, 90462, 90463

 

Tyto tanky jsou uzpůsobeny s použitím vaku.

V případě používání bez vaku nutno provést úpravu uchycení narážecí armatury v hrdle tanku.

 

V případě Vašeho zájmu kontaktujte paní Johanu Potužníkovou: tel.: +420 602 756 851, e-mail: Johana.Potuznikova@budvar.cz

 

Foto a další informace ke stažení ZDE případně ZDE

 

 

Výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 346 kB]

Financování vaší firmy od lidí

Dobrý den,

 

chtěli bychom vám představit službu Nafirmy.cz, která má za cíl podpořit rozkvět českého podnikání.

 

Roste váš pivovar a potřebuje investici?

Nafirmy.cz pro vás může být řešením – propojuje české firmy s drobnými investory.

Na platformě můžete získat nejen šanci na dostupný úvěr, ale navíc vás uvidí stovky nových potenciálních zákazníků.

 

 

 Jak to funguje?

Všechny informace zadáte pohodlně a online

Tým Nafirmy.cz vaši firmu během několika dnů ohodnotí s pomocí unikátního skóringu

Když vám úvěr schválí, zveřejní ho na investičním tržišti

Na tržišti vás uvidí investoři i noví potenciální zákazníci

Dva týdny budou moci do projektu investovat

Vy na konci dostanete peníze na účet

 

Co by vás ještě mohlo zajímat?

Nafirmy.cz nabízí úvěry od 100 tisíc do 1 milionu korun s možností využití platebních prázdnin s úrokem již od 3,99 % p.a.

Výše úroku závisí na rizikovosti vašeho projektu. Projekty jsou rozděleny do 7 kategorií podle míry rizika.

Unikátní skóringový model firmu neposuzuje jen podle finančních výkazů, ale dívá se i na celkovou perspektivu podniku.

 

Chcete se dozvědět víc nebo přímo požádat o úvěr?

Registrujte se zde.

 

Srdečně, tým Nafirmy.cz,

info@nafirmy.cz

+420 737 204 077

 

Nábor minipivovarů na Slavnosti piva F. O. Poupěte – PIVEX

Vážení,

 

ve dnech 10. - 11. září 2021 se v centru Brna, na Šilingrově náměstí, Starobrněnské, v okolí sochy F. O. Poupěte a dalších místech, uskuteční Slavnosti piva F. O. Poupěte – PIVEX a Vy se na ně nyní můžete hlásit.

 

Dopis od generálního ředitele Jiřího Morávka.

 

Další informace k akci.

 

Závazná přihláška.

 

Kapacita je pro 10 - 15 pivovarů a Českomoravský svaz minipivovarů svým členům proplatí polovinu nákladů na pronájem místa, tedy 2500,- Kč, jako podporu účasti. 

 

Vyplněné přihlášky zasílejte na následující kontakt: Mgr. Richard Morávek, ředitel produkce, Tel: 543 537 217, 604 297 571, E-mail: rmoravek@snip-brno.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 678 kB]
pdfBez názvu [pdf, 687 kB]
pdfBez názvu [pdf, 634 kB]

Valná hromada a Festival minipivovarů na Pražském hradě

Vážení,

 

rádi bychom Vás informovali, že Valná hromada Českomoravského svazu minipivovarů proběhne 23. 9. od 10 hodin U Medvídků v Praze. 

 

Měsíc před akcí dostanete oficiální pozvánku s dalšími podrobnostmi. 

 

Valná hromada proběhne den před Festivalem minipivovarů na Pražském hradě, ten se bude konat 24. a 25. 9. a stále se na něj můžete hlásit. 

 

Pokud máte zájem se Festivalu účastnit, napište na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte se hlásit znovu, počítáme s Vámi. 

 

Velmi děkujeme za Vaši spolupráci a reakci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Festival minipivovarů na Pražském hradě - přihlašování

Vážení, 

 

chtěli bychom Vás požádat o informaci, zda máte zájem účastnit se Festivalu minipivovarů na Pražském hradě, který proběhne v termínu 24. - 25. 9. 2021. 

 

Své odpovědi zašlete na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již odpovídali, neberte tento email na zřetel.  

 

Velmi děkujeme za Vaši spolupráci a reakci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

ČSPS - Hard Selzter informace z MZe

Vážení,

 

ZDE si vám dovolujeme přeposlat informaci z Ministerstva zemědělství k uvádění kvašených alkoholických nápojů typu „Hard Seltzer“ na trh z pohledu potravinového práva. 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 419 kB]

Výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období květen - červen 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 318 kB]

MZ - mimořádné opatření platné od 1.7.2021

Vážení,

 

ZDE vám zasíláme mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, které je platné od 1. července 2021 do odvolání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 252 kB]

Festival minipivovarů na Pražském hradě

Vážení přátelé,

 

dovolujeme si Vám zaslat informaci o změně termínu konání Festivalu minipivovarů na Pražském hradě.

 

Nový, poslední a definitivní termín pro letošní rok je 24. – 25. 9. 2021. Pokud by se náhodou stalo, že z důvodu vládních opatření nebude moci Festival v tomto termínu proběhnout, nebude se v roce 2021 konat.

 

Rádi bychom se Vás tedy dotázali, zda máte zájem se Festivalu v tomto termínu účastnit.

 

Své odpovědi zašlete na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již odpovídali, neberte tento email na zřetel.  

 

Velmi děkujeme za Vaši spolupráci a reakci.

 

Dej Bůh štěstí!

 

Ing. Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.