Návrat pracovníků z home office zpět do kanceláří - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace: 

 

Dobrý den,

níže vám zasíláme vyjádření k návratu pracovníků z home office zpět na pracoviště.

 

V případě dotazů se můžete obrátit na Právní pomoc potravinám https://help.potravinycesko.cz/.

 

Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, můžete jej zaslat přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

S pozdravem

 

 

Radka Černá

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15

120 44  Praha 2

Tel: +420 721 070 949

e-mail: radka.cerna@cspas.cz

 

 

From: Málek Jakub <Malek@plegal.cz>
Sent: Wednesday, April 22, 2020 7:56 AM
To: Radka Černá <radka.cerna@cspas.cz>
Subject: RE: ČSPS - dotaz

 

Dobrý den, paní Černá,

 

dovoluji si Vám zaslat naše vyjádření k Vaší otázce právní regulace návratu zaměstnanců do „standardního“ režimu práce na pracovišti z home-office, dovolené či překážek v práci, které byly vyvolány aktuální situací pandemie koronaviru.

 

Chápeme, že je třeba v odpovědi zohlednit právě to, že situace s pandemii koronaviru je stále aktuální a jsou tu účinná jistá omezující opatření Vlády ČR a Ministerstva zdravotnictví ČR.

 

Žádný právní předpis či závazné rozhodnutí přímo a komplexně nereguluje pravidla chování zaměstnavatelů a zaměstnanců při výše popsané situaci. Vždy je třeba vycházet z obecných právních předpisů, doporučení dostupných z veřejných zdrojů, interních předpisů zaměstnavatele a v neposlední řadě okolností konkrétního případu (jiná situace je v kanceláři s 5 zaměstnanci, kdy každý má svoji kancelář, a jiná bude v open space prostoru s desítkami/stovkami zaměstnanců).

 

Dle zákoníku práce platí, že zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (§ 101 odst. 1 zákoníku práce). Zaměstnavatel je také povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům (§ 102 odst. 1 zákoníku práce). A v rovněž zaměstnavatel je povinen přizpůsobovat opatření měnícím se skutečnostem, kontrolovat jejich účinnost a dodržování a zajišťovat zlepšování stavu pracovního prostředí a pracovních podmínek (§ 102 odst. 7 zákoníku práce). Nakonec pak platí, že zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet zaměstnancům pracovní podmínky, které umožňují bezpečný výkon práce, a v souladu se zvláštními právními předpisy zajišťovat pro zaměstnance pracovnělékařské služby (§ 224 odst. 1 zákoníku práce).

 

Obecně by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na následující oblasti:

  1. OSVĚTA
  2. PREVENCE
  3. PLÁNY REAKCE NA VÝSKYT NA PRACOVIŠTI (Emergency Reation Plan)
  4. PLÁN VLIVU NA PODNIKÁNÍ (Business Continutiy Plan)

 

Výše uvedené oblasti lze řešit různými přístupy – vnitřní předpis, vzdělávací dokumentace, video školení apod. Doporučujeme však body 2, 3 a 4 řešit závaznými způsoby, tedy vnitřními předpisy zaměstnavatele.

 

osvětě a prevenci např. můj článek, který jsem napsal ještě v únoru zde či zde.

 

reakci na výskytu na pracovišti např. odpověď na našem pro bono portálu Právní pomoc potravinám zde.

 

Při plánování návratu zaměstnanců na pracoviště by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na prevenci a ochranu zdraví zaměstnanců, a to i v této době. Měl by návrat a jeho pravidla naplánovat tak, aby bylo sníženo riziko šíření koronaviru mezi zaměstnanci na pracovišti a i jeho rozšíření mezi všechny zaměstnance, tedy např.:

  • dohodnout další práci z domova, kde je to možné (pozor, je home office pouze na základě písmené dohody s řádnými podmínkami),
  • rozdělit zaměstnance na týmy, které se na pracovišti nepotkávají (quasi směnný provoz – polovina pracuje z domu a polovina z kanceláře a střídají se),
  • hygienický pravidla a pomůcky,
  • identifikace a ochrana rizikových zaměstanců,
  • omezení kontaktu osob,
  • žádné pracovní cesty, nebo
  • maximum práce pomocí software na dálku.

 

Vždy je ale třeba zvažovat konkrétní okolnosti případu u daného zaměstnavatele.

 

V konkrétní případech se Vaši členové mohou obrátit přímo na naši kancelář, resp. na mne a jistě se dohodneme na právní pomoci v této době.

 

Současně pak se mohou Vaši členové obrátit se svým dotazem na naši pro bono platformu Právní pomoc potravinám dostupnou zde. Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, neváhejte nám jej položit přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

 

Přeji Vám hezký den!

 

S pozdravem

 

Jakub Málek
partner

 

+420 602 175 788
+420 227 629 700
malek@plegal.cz

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.
Futurama Business Park, Sokolovská 668/136d
186 00 Praha 8 – Karlín
www.peytonlegal.cz

Výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 229 kB]

CHRISTEYNS přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové

Vážení,

 

níže si Vám dovolujeme zaslat informaci od společnosti CHRISTEYNS, člena Českomoravského svazu minipivovarů. 

 

"Dobrý den,

 

společnost CHRISTEYNS dále pracuje na pomoci ke zvládnutí současné situace a přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové.

 

ZDE si můžete stáhnout publikaci o kyselině peroctové. 

 

ZDE naleznete krátkou informaci o produktech na bázi kyseliny peroctové (PAA), určené ke studené dezinfekci výrobních strojů zařízení, prostor,

 

Pro více podrobných informací se obracejte na našeho zástupce, pana Václava Barocha, vaclav.baroch@christeyns.com, mobil +420606651756, který Vám poskytne všechny potřebné informace pro používání prostředků a jejich aplikaci."

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 



Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1091 kB]

Slunečníky 2x2m pro vaší zahrádku

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

 

Pro všechny, kdo právě otevírají venkovní posezení a nemají zastínění, máme nabídku velmi kvalitních profi slunečníků 2x2 m. Můžete si vybrat z široké nabídky barevných potahů. Bližší informace najdete ZDE.

 

 

Doprava 5 – 8 kusů 1000 Kč, 9 – 12 ks 1500 Kč bez DPH. Při objednání většího množství než 12 ks vám dopravu naceníme individuálně.

 

Pokud budete chtít slunečníky s vlastním potiskem, případně jiných rozměrů, obracejte se na nás s poptávkou.

 

S pozdravem/Best regards

 

Lenka Mikesková

Obchodní oddělení/Sales Department

  

Oreon Trading & Marketing s.r.o.

Sluneční 2370

756 61  Rožnov pod Radhoštěm

Czech Republic

 

M    : +420 777 648 904

T     : +420 571 648 250

E     : lenka.mikeskova@oreon.cz

W    : www.oreon.cz  www.rastal.cz  www.somelierskepotreby.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 3525 kB]

Dopis prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Vážení přátelé,

 

          již třetí měsíc čelíme nepříznivým dopadům koronavirové pandemie, která v podobě vládních opatření výrazně limituje možnosti našeho podnikání. Celá řada minipivovarů přežívá, díky prodejům lahvového piva přímo z pivovaru, relativně dobře. Ovšem za cenu podstatně zvýšených nákladů. Na druhé straně je spousta minipivovarů, které jsou kompletně zavřeny a jejich restaurace jim přinášejí pouze stále rostoucí náklady.

 

Z našeho rychlého průzkumu, kterého se zatím zúčastnilo 50 % členů, vyplývají následující závěry:

 

  1. O úvěry COVID I – IV požádalo deset členů, jeden člen uspěl, tři mají požádáno a čekají na rozhodnutí, pět požádalo a byli odmítnuti.

Výsledek – je jasné, že tudy cesta nevede.

 

  1. Program ANTIVIRUS – Kurzarbeit. Požádalo si 35 členů, z nichž 25 již má peníze na kontě a 10 jich stále čeká.

Výsledek – relativně nejdostupnější program pomoci, která však přichází hodně pozdě.

 

  1. Program OSVČ – Z těch co mají na příspěvek nárok, jich 17 příspěvek dostalo a 3 čekají.

Výsledek – dostupné, je otázka, zda dostačující.

 

  1. Jiná pomoc – Zde jste jmenovali třikrát odklad splátek bankovních úvěrů, jednou snížení nájmu, jinak nic.

Výsledek – záleží na pivovaru, jak a s kým se domluví, stát do toho prakticky nezasahuje.

 

 

          Většina z Vás navíc uváděla, že na stát vůbec nespoléhá a řeší si svou situaci zcela sama. I když už je na obzoru naděje na uvolnění v podobě otevření restauračních zahrádek a posléze i otevření restaurací, nikdo neví, jak se bude tato krize dále projevovat. Pivovary budou muset v létě věnovat maximum své energie prodeji, ve snaze nahradit tříměsíční výpadek.

 

Proto prezidium na zasedání dne 7. 5. 2020 rozhodlo že:

 

- se bez náhrady ruší "Jarní cena českých sládků 2020", bude uspořádána až v příštím roce

 

- se bez náhrady ruší "Festival minipivovarů na Pražském hradě", bude uspořádán až v příštím roce

 

- 13. Valná hromada ČMSMP se uskuteční v termínu 21. listopadu v rámci odložené potravinářské výstavy Salima Brno, při níž se bude konat Festival minipivovarů Brno. Termín 19. – 21. listopadu 2020.

  Popřípadě, pokud bude nutno z legislativních důvodů nutno uspořádat Valnou hromadu dříve, uspořádáme ji koncem června v Praze.

 

          Vzhledem k tomu, že pomalu končí naše nucená přestávka, je čas sčítat škody. Dovolujeme si Vás tedy požádat o spolupráci. Je nutné znát hrubé vyčíslení prokazatelných ztrát, které jste utrpěli zejména v důsledku okamžitého zastavení prodeje. Jedná se o ztráty způsobené znehodnocením surovin (u restauračních minipivovarů například zkažené suroviny, zelenina, vylité pivo atd.), platby energií, nepokryté mzdové náklady, nepokryté nájmy, nepokryté splátky úvěrů. V žádném případě nejde o ušlý zisk. Účelem je, abychom mohli při jednání s MF uplatnit argument o výši škod a žádat jejich kompenzace. Jaké budou a zda vůbec, to je otázka dalších jednání, ale v každém případě se o to pokusíme. Uvádějte tedy jenom jednoznačně prokazatelné škody v jednotkách tisíců korun.

 

          Přejeme Vám v těchto turbulentních dobách hodně dobrého piva a dobrých nápadů, jak ho prodat. Jsme přesvědčeni, že minipivovarnická komunita tuto krizi přežije a bude nadále růst, protože má své nepominutelné místo v pivní kultuře českého národa.

 

 

 

Dej Bůh štěstí!

 

                                                                                              Jan Šuráň

                                                           Prezident Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Informace z Kazbek cupu 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci od člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jste zaznamenali, letos se nekonala pravidelná konference „Využití českých chmelových odrůd v pivovarnictví” pořádaná společností BOHEMIA HOP, a.s. ve spolupráci s Chmelařským institutem, s.r.o., ani 2. ročník doprovodné degustační soutěže Kazbek Cup 2020 z důvodu vládního nařízení a bezpečnostního opatření.

 

Piva pro konferenci však byla navařena, proto jsme se rozhodli uskutečnit interní degustace v rámci firmy Bohemia Hop, CHI a VUPS. Touto cestou se Vás dovolujeme oslovit a zaslat Vám část výsledků

 

Kromě toho Vám chci s potěšeními představit nový produkt Kazbek G45, o kterém se více dozvíte ZDE. Na základě varných zkoušek jsme se rozhodli Kabek G45 zařadit do našeho portfolia. V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat. 

 

Již nyní začínáme připravovat příští ročník, který, jak věříme, proběhne bez omezení. Těšíme se brzy na viděnou.

 

S pozdravem 

 

Ing. Markéta Barcajová

 

Bohemia Hop, a.s.

Mostecká 2580

43801 Žatec

 

email: barcajova@bohemiahop.cz

mob.:  602 631 621

web.: www.bohemiahop.cz"

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 452 kB]
pdfBez názvu [pdf, 1538 kB]

Do pivovaru - nový web

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informaci o novém webu DO PIVOVARU, jehož tvůrcem je Pivo, Bier & Ale. 

 

"Jedná se o web, který bude fungovat dlouhodobě, chceme přidat výletní trasy, památky, ale také řemeslná řeznictví, pekárny, sýrárny a další zajímavá místa pro výlety za pivem," Pavel Borowiec, vydavatel a šéfredaktor Pivo, Bier & Ale.

 

Registrační formuláře naleznete ZDE. Vyplněný formulář zašlete prosím na melisova@cmsmp.cz 

 

S přáním klidného dne,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager 

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

ČSPS - AKTUALITY TÝKAJÍCÍ SE PROVOZU RESTAURACÍ A HOSPOD

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace týkající se provozu restaurací a hospod.

 

Harmonogram uvolnění podnikatelských a dalších činností naleznete ZDE a leták Ministerstva zdravotnictví ČR „do restaurace bezpečně“ ZDE

 

  1. V usnesení vlády ze dne 30. 4. 2020 naleznete v bodě „l“ pravidla pro provoz venkovních prostor provozovny stravovacích služeb:
  • zákazníci jsou usazeni tak, že mezi nimi je odstup alespoň 1,5 m, s výjimkou zákazníků sedících u jednoho stolu,
  • venkovní prostory provozovny jsou uspořádány tak, aby sedící zákazníci ve kterékoliv části nebyli ve vzdálenosti kratší než 1,5 m od kolemjdoucích osob, ledaže venkovní prostory provozovny od okolí dělí pevná bariéra bránící šíření kapének z dýchacích cest,
  • provozovatel aktivně brání shromažďování osob ve vzájemné vzdálenosti menší než 1,5 m, včetně čekací zóny provozovny,
  • při vstupu do vnitřních i venkovních prostor provozovny stravovacích služeb je zajištěna možnost dezinfekce rukou pro zákazníky,
  • zákazníkům je umožněn přístup na záchod ve vnitřních prostorech provozovny; provozovatel zajistí, aby zákazníci při pohybu po vnitřních prostorech provozovny udržovali povinný odstup,
  • dezinfekce židlí a stolů se provádí před usazením každé nové skupiny zákazníků,
  • v případě prodeje přes výdejové okénko se dezinfekce výdejového okénka provádí alespoň každé 2 hodiny,
  • zákazník nemá povinnost nosit ochranný prostředek dýchacích cest v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů u stolu,
  • v případě, že pracovník provozovny má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny,
  • provozovatel postupuje tak, aby vedl zákazníky k dodržování všech opatření

 

Celé usnesení naleznete zde: https://www.vlada.cz/assets/media-centrum/tiskove-zpravy/8.pdf

 

Výzvu k podpoře otevírání restauračních zahrádek naleznete ZDE

 

  1. Vláda na svém jednání dne 4. 5. 2020 schválila vyplacení dotace na polovinu nájmu za 2. čtvrtletí, a to v případě, že pronajímatel poskytne nájemci slevu na nájemném ve výši 30 procent. Firma by ze svého platila jen zbylých 20 procent nájmu.

Dotace se budou vztahovat i na podnikatele, kteří fungují v omezeném provozu, prodávají přes výdejní okénka, rozvoz nebo e-shop.

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.spcr.cz/pro-media/tiskove-zpravy/13607-statni-dotaci-na-najemne-by-mely-firmy-dostat-do-konce-cervna

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tk-svazu-prumyslu-k-predstaveni-programu-covid-najemne-video/1887341

 

 

  1. Další pozitivní zpráva se týká 10procentní sazby DPH – zasíláme vám stanovisko Ministerstva financí ČR:

„Pokud restaurace se zahrádkou v běžném provozu naplňuje podmínky restaurační služby, pak dočasný prodej čepovaného piva přes okénko ke konzumaci na zahrádce z důvodu vládních opatření není překážkou pro aplikování 10procentní sazby DPH na čepované pivo po 1. květnu 2020.”

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/plati-snizena-sazba-na-cepovane-pivo-koronavirus-do-ni-vnesl-dalsi-zmatek-40322495

 

 

  1. Vláda v pondělí 4. května 2020 také schválila návrh Ministerstva financí, aby se elektronická evidence tržeb pro všechny vlny odložila do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

 

  1. Dnes nebo zítra bude ve Sbírce zákonů publikována novela zákona o spotřebních daních v souvislosti s výskytem COVID-19.

ZDE vám zasíláme Výkladové stanovisko GŘC ke změně zákona č. 353/2020 Sb., o spotřebních daních s výskytem koronaviru SARS coV-2 a nastalými omezeními v oblasti prodeje piva.

 

Dnes bylo potvrzeno od Generálního ředitelství cel, že všechny celní úřady informace již obdržely a jakmile bude novela publikována ve Sbírce zákonů, můžete se na ně obracet s žádostmi.

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 201 kB]
pdfBez názvu [pdf, 35 kB]
pdfBez názvu [pdf, 163 kB]
pdfBez názvu [pdf, 117 kB]

Hygienická pravidla pro provozovny otevřené od 11.5.2020

Vážení,

 

zasíláme vám informaci z Ministerstva zdravotnictví ČR týkající se hygienických pravidel pro provozovny, které se otevírají dne 11.5.2020.

 

Bližší informace naleznete zde:

 

https://koronavirus.mzcr.cz/ministerstva-zdravotnictvi-skolstvi-a-prumyslu-predstavila-hygienicka-pravidla-pro-provozy-ktere-se-oteviraji-11-kvetna/

Dotazník k dopadům opatření v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 na členy ČMSMP

Vážení,

 

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění dotazníku, naleznete ho ke stažení ZDE, případně ZDE

 

Prosíme o vyplnění a zaslání zpět na melisova@cmsmp.cz.

 

O dotazníku jsme Vás informovali viz níže: 

 

Vážení členové,

 

v návaznosti na avizovanou spolupráci s advokátní kanceláří PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., bychom Vás chtěli požádat o vyplnění krátkého dotazníku - ZDE. Prosíme vyplňte do 10. dubna a zašlete zpět na melisova@cmsmp.cz

 

Dotazník se týká opatření přijatých orgány veřejné moci souvisejících s onemocněním COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících následků, zejména škod, pro Vás jako podnikatele a členy Českomoravského svazu minipivovarů z.s. (ČMSMP).

 

Na základě poskytnutých informací uvedených v tomto dotazníku bude, pokud souhlasíte, advokátní kanceláří provedena analýza dopadů opatření přijatých orgány veřejné moci v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících škod pro členy ČMSMP a příprava dalších kroků za členy ČMSMP vůči státu, včetně vyvolání jednání a provedení případných právních kroků k ochraně zájmů členů ČMSMP a dále následně v případě neúspěchu jednání budou podniknuty kroky k vymožení příslušných nároků, zejména náhrady škody, za každého člena, který advokátní kanceláři udělí plnou moc. Plná moc Vám bude zaslána obratem na Vaši žádost.

 

Přestože nedávno došlo k nahrazení krizových opatření Vlády ČR mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví a v důsledku této změny k určitému oslabení postavení těmito opatřeními poškozených podnikatelů, existuje podle právní odborné veřejnosti mnoho důvodů a argumentů pro to, aby se náhrady škody podle krizového zákona mohli poškození domáhat, a to jak za prvních 10 dní trvání omezení nařízeními Vlády ČR, tak i za dobu platnosti omezení vyhlášených Ministerstvem zdravotnictví podle zákona o ochraně veřejného zdraví.

 

Pro podrobnější seznámení s touto problematikou si můžete přečíst článek naší partnerské kanceláře zde: https://www.peytonlegal.cz/krizova-opatreni-minzdr-covid-dopady/.

 

Po shromáždění těchto údajů bude rozhodnuto o dalším postupu. 

 

V případě jakýchkoliv dotazů či potřeby pomoci s vyplněním dotazníku se můžete obrátit na Mgr. Martina Pospíchala, advokáta PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., jehož kontaktní údaje jsou:

 

Mgr. Martin Pospíchal, advokát

tel.: +420 774 624 288

email: pospichal@plegal.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Možnost systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty: případná spolupráce

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci. Prosíme, odpovídejte na: krizova@foodnet.cz. Děkujeme za spolupráci. 

 

Dobrý den,

 

Ministerstvo zemědělství ČR v současné době diskutuje s rektory zemědělských univerzit možnosti systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty.

 

V této souvislosti Potravinářská komora ČR prosí o informaci, jak vidíte případnou spolupráci mezi Vámi (zemědělské a potravinářské podniky) a studenty resortních vysokých škol.

 

Tato spolupráce by se týkala zajištění každoroční odborné praxe se stanoveným programem a rozsahem.

 

Prosíme o sdělení, zda byste měli v budoucnu zájem nabídnout odbornou praxi studentům vysokých škol a v případě že ano, tak za jakých podmínek. Rádi také uvítáme další podněty či návrhy k propojení vysokoškolských studentů s odbornou praxí.

 

Odpovědi, prosím, zasílejte přímo na Potravinářskou komoru ČR nejpozději do 14. května 2020 na e-mail: krizova@foodnet.cz