Návrat pracovníků z home office zpět do kanceláří - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace: 

 

Dobrý den,

níže vám zasíláme vyjádření k návratu pracovníků z home office zpět na pracoviště.

 

V případě dotazů se můžete obrátit na Právní pomoc potravinám https://help.potravinycesko.cz/.

 

Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, můžete jej zaslat přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

S pozdravem

 

 

Radka Černá

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15

120 44  Praha 2

Tel: +420 721 070 949

e-mail: radka.cerna@cspas.cz

 

 

From: Málek Jakub <Malek@plegal.cz>
Sent: Wednesday, April 22, 2020 7:56 AM
To: Radka Černá <radka.cerna@cspas.cz>
Subject: RE: ČSPS - dotaz

 

Dobrý den, paní Černá,

 

dovoluji si Vám zaslat naše vyjádření k Vaší otázce právní regulace návratu zaměstnanců do „standardního“ režimu práce na pracovišti z home-office, dovolené či překážek v práci, které byly vyvolány aktuální situací pandemie koronaviru.

 

Chápeme, že je třeba v odpovědi zohlednit právě to, že situace s pandemii koronaviru je stále aktuální a jsou tu účinná jistá omezující opatření Vlády ČR a Ministerstva zdravotnictví ČR.

 

Žádný právní předpis či závazné rozhodnutí přímo a komplexně nereguluje pravidla chování zaměstnavatelů a zaměstnanců při výše popsané situaci. Vždy je třeba vycházet z obecných právních předpisů, doporučení dostupných z veřejných zdrojů, interních předpisů zaměstnavatele a v neposlední řadě okolností konkrétního případu (jiná situace je v kanceláři s 5 zaměstnanci, kdy každý má svoji kancelář, a jiná bude v open space prostoru s desítkami/stovkami zaměstnanců).

 

Dle zákoníku práce platí, že zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (§ 101 odst. 1 zákoníku práce). Zaměstnavatel je také povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům (§ 102 odst. 1 zákoníku práce). A v rovněž zaměstnavatel je povinen přizpůsobovat opatření měnícím se skutečnostem, kontrolovat jejich účinnost a dodržování a zajišťovat zlepšování stavu pracovního prostředí a pracovních podmínek (§ 102 odst. 7 zákoníku práce). Nakonec pak platí, že zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet zaměstnancům pracovní podmínky, které umožňují bezpečný výkon práce, a v souladu se zvláštními právními předpisy zajišťovat pro zaměstnance pracovnělékařské služby (§ 224 odst. 1 zákoníku práce).

 

Obecně by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na následující oblasti:

  1. OSVĚTA
  2. PREVENCE
  3. PLÁNY REAKCE NA VÝSKYT NA PRACOVIŠTI (Emergency Reation Plan)
  4. PLÁN VLIVU NA PODNIKÁNÍ (Business Continutiy Plan)

 

Výše uvedené oblasti lze řešit různými přístupy – vnitřní předpis, vzdělávací dokumentace, video školení apod. Doporučujeme však body 2, 3 a 4 řešit závaznými způsoby, tedy vnitřními předpisy zaměstnavatele.

 

osvětě a prevenci např. můj článek, který jsem napsal ještě v únoru zde či zde.

 

reakci na výskytu na pracovišti např. odpověď na našem pro bono portálu Právní pomoc potravinám zde.

 

Při plánování návratu zaměstnanců na pracoviště by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na prevenci a ochranu zdraví zaměstnanců, a to i v této době. Měl by návrat a jeho pravidla naplánovat tak, aby bylo sníženo riziko šíření koronaviru mezi zaměstnanci na pracovišti a i jeho rozšíření mezi všechny zaměstnance, tedy např.:

  • dohodnout další práci z domova, kde je to možné (pozor, je home office pouze na základě písmené dohody s řádnými podmínkami),
  • rozdělit zaměstnance na týmy, které se na pracovišti nepotkávají (quasi směnný provoz – polovina pracuje z domu a polovina z kanceláře a střídají se),
  • hygienický pravidla a pomůcky,
  • identifikace a ochrana rizikových zaměstanců,
  • omezení kontaktu osob,
  • žádné pracovní cesty, nebo
  • maximum práce pomocí software na dálku.

 

Vždy je ale třeba zvažovat konkrétní okolnosti případu u daného zaměstnavatele.

 

V konkrétní případech se Vaši členové mohou obrátit přímo na naši kancelář, resp. na mne a jistě se dohodneme na právní pomoci v této době.

 

Současně pak se mohou Vaši členové obrátit se svým dotazem na naši pro bono platformu Právní pomoc potravinám dostupnou zde. Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, neváhejte nám jej položit přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

 

Přeji Vám hezký den!

 

S pozdravem

 

Jakub Málek
partner

 

+420 602 175 788
+420 227 629 700
malek@plegal.cz

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.
Futurama Business Park, Sokolovská 668/136d
186 00 Praha 8 – Karlín
www.peytonlegal.cz

MPO - COVID-GASTRO

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informace:

 

Ministerstvo průmyslu a obchodu vypsalo program COVID – GASTRO – Uzavřené provozovny, který je určený podnikatelům, kterým byl přímo na základě krizových opatření vlády v rámci nouzového stavu, vyhlášeného od 5. 10. 2020 na území ČR, zakázán nebo výrazně omezený prodej zboží nebo prodej a poskytování služeb, a tím snížena schopnost generovat tržby.

 

Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9.00 hodin do 1. března 2021 do 16.00 hodin.

 

Program podpory podnikatelů postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-19

 

VÝZVA k programu podpory podnikatelů postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-2

 

Více informací naleznete zde:

 

https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/program-covid-_-gastro-_-uzavrene-provozovny--258742/

 

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 983 kB]
pdfBez názvu [pdf, 965 kB]

DŮLEŽITÉ - Dotační program „AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ“ ÚPRAVA - podávání žádostí až do 31. 1. 2021

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci:

 

Vážení kolegové,

 

dovolte mi, abych Vás a Vaše členy informoval o ÚPRAVĚ možnosti získání podpory ze stávajícího dotačního programu AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ.

 

Ministerstvo zemědělství v návaznosti na negativní dopad přijatých opatření proti koronaviru připravilo nový Dotační program by měl přispět ke stabilizaci sektoru produkce potravin a zejména eliminovat riziko ukončení činnosti potravinářských podniků, které se podílejí na zajištění základních potřeb zajištění potravin pro obyvatele České republiky.

 

Dotační program je určen :

  1. a) pro výrobce potravin podle zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, jejichž činností je výroba a uvádění na trh potravin určených pro provozovatele stravovací služby

a

  1. b) pro zemědělské podnikatele podle zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, jejichž činností je uvádění na trh vlastní produkce zemědělské výroby a potravin určených pro provozovatele stravovací služby.

 

Nárok na dotaci vzniká, pokud celkové příjmy klesly mezi začátkem března a koncem listopadu letošního roku nejméně o 25 % v meziročním srovnání. Sazba podpory na jeden podnik je až 200 000 Kč a dále pak až 20 000 Kč na jednoho zaměstnance. Podpora může celkově dosáhnout až 75 % celkového poklesu příjmů ve srovnání s rokem 2019, maximálně dotace může být až 800 tisíc euro (cca 21,6 milionu korun) pro potravináře a 100 tisíc eur (cca 2,7 milionu korun) pro zemědělce.

 

Příjem žádostí o dotaci probíhá od 1. prosince 2020 nově až do 31. ledna 2021.

 

Dále dochází ke zpřesnění v oblasti posouzení bezdlužnosti ve vztahu k veřejnému rozpočtu nebo zdravotní pojišťovně, kdy tato skutečnost musí být ze strany žadatele splněna ke dni podání žádosti. V této souvislosti je rovněž pokryta oblast při posečkání úhrady nebo rozložení jejich úhrady na splátky vůči finančnímu úřadu nebo zdravotní pojišťovně.

 

Bližší informace o dotačním programu včetně postupu podání žádosti naleznete na webu MZe: http://portal.mze.cz/public/web/mze/dotace/narodni-dotace/program-agricovid-potravinarstvi/#f=hpblok případně se na nás můžete obrátit na e-mailu: potraviny@mze.cz nebo tel. číslech 22181 2128 nebo 22181 4637.

 

Prosím o informování Vašich členů o možnosti využití této dotační podpory.

 

S pozdravem

 

 

Ing. Martin Štěpánek

ředitel

Odbor potravinářský

Sekce zemědělství a potravinářství

 

Ministerstvo zemědělství

Těšnov 17, 117 05 Praha 1

Tel.: +420 221 812 838

GSM: +420 724 590 218

fax: +420 222 314 117

e-mail: martin.stepanek@mze.cz

www.eagri.cz

 

Paušální daň, nová legislativa a kompenzace pro firmy

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme přeposlat Newsletter Hospodářské komory ČR, kde zjistíte možnosti získávání podpor.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza 

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Informace k e-identitě

Vážení,

 

ZDE a ZDE si Vám dovolujeme zaslat informace k e-identitě, kterou potřebujete k tomu, abyste mohli žádat o program Covid - gastro. 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 436 kB]
pdfBez názvu [pdf, 787 kB]

Pomoc podnikatelům z veřejných rozpočtů

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat aktualizaci tabulky, ve které je uvedena pomoc podnikatelům z veřejných rozpočtů, v souvislosti epidemií koronaviru v roce 2020 (jedná se o 110 mld. Kč). Jsou tam i dva grafy srovnání slibů MF z jara a skutečnosti.

 

Zároveň si Vám dovolujeme připomenout, že kdo bude po 15. lednu 2021 žádat o Covid - gastro, musí mít eIdentitu. Nezapomeňte si ji udělat v předstihu.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1529 kB]

Výběr legislativních aktualit za období listopad - prosinec 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období listopad - prosinec 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 317 kB]

USNESENÍ VLÁDY O PŘIJETÍ KRIZOVÝCH OPATŘENÍ (18.12.2020 - 23.12.2020)

Vážení,

 

dovolujeme si Vám ZDE zaslat Usnesení vlády o přijetí krizového opatření, které je platné od 18.12.2020 00:00 hod do 23.12.2020 23:59 hod.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 235 kB]

Řešení ze strany státu – postupná likvidace českých hospod a restaurací?

Vážení,

 

dovolujeme si Vám ZDE zaslat vyjádření Českomoravského svazu minipivovarů k současné situaci. Pod vyjádření naleznete i tabulku s daty.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 706 kB]

Nabídka prostoru na minipivovar

Vážení,

 

zde ještě jednou, správný odkaz: 

https://www.praha12.cz/assets/File.ashx?id_org=80112&id_dokumenty=80201

 

Krásný den,

 

Tereza

Nabídka prostoru na minipivovar

Vážení,

 

přišla nám nabídka, kterou si Vám dovolujeme přeposlat.

 

Na Praze 12 (v Modřanech) se staví nová budova radnice, ve které se počítá i s prostorem pro restauraci a vedení radnice by mělo zájem, kdyby se v daném prostoru zřídil minipivovar. 

 

Zde naleznete nějaká data:

Nová radnice je při ulici Generála Šišky (ještě nemá č.p.), má se otevírat v polovině příštího roku. (mapa: https://mapy.cz/s/lumuponebu)

Vizualizace budovy, viz: https://www.praha12.cz/gp/id_galerie=2464

Záměr pronájmu je na: https://www.praha12.cz/assets/File.ashx?id_org=80112&id_dokumenty=80199

 

Podání nabídky je možné pouze do 21. 12. 2020. 

 

Pokud byste měli zájem, můžete kontaktovat pana starostu: 

Mgr. Jan Adamec
starosta MČ Praha 12

MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 12
ÚŘAD MĚSTSKÉ ČÁSTI
Písková 830/25, 143 00 Praha 12 - Modřany
Telefon: 244 028 233, 770 195 204
adamec.jan@praha12.cz, www.PRAHA12.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza