Návrat pracovníků z home office zpět do kanceláří - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace: 

 

Dobrý den,

níže vám zasíláme vyjádření k návratu pracovníků z home office zpět na pracoviště.

 

V případě dotazů se můžete obrátit na Právní pomoc potravinám https://help.potravinycesko.cz/.

 

Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, můžete jej zaslat přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

S pozdravem

 

 

Radka Černá

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15

120 44  Praha 2

Tel: +420 721 070 949

e-mail: radka.cerna@cspas.cz

 

 

From: Málek Jakub <Malek@plegal.cz>
Sent: Wednesday, April 22, 2020 7:56 AM
To: Radka Černá <radka.cerna@cspas.cz>
Subject: RE: ČSPS - dotaz

 

Dobrý den, paní Černá,

 

dovoluji si Vám zaslat naše vyjádření k Vaší otázce právní regulace návratu zaměstnanců do „standardního“ režimu práce na pracovišti z home-office, dovolené či překážek v práci, které byly vyvolány aktuální situací pandemie koronaviru.

 

Chápeme, že je třeba v odpovědi zohlednit právě to, že situace s pandemii koronaviru je stále aktuální a jsou tu účinná jistá omezující opatření Vlády ČR a Ministerstva zdravotnictví ČR.

 

Žádný právní předpis či závazné rozhodnutí přímo a komplexně nereguluje pravidla chování zaměstnavatelů a zaměstnanců při výše popsané situaci. Vždy je třeba vycházet z obecných právních předpisů, doporučení dostupných z veřejných zdrojů, interních předpisů zaměstnavatele a v neposlední řadě okolností konkrétního případu (jiná situace je v kanceláři s 5 zaměstnanci, kdy každý má svoji kancelář, a jiná bude v open space prostoru s desítkami/stovkami zaměstnanců).

 

Dle zákoníku práce platí, že zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (§ 101 odst. 1 zákoníku práce). Zaměstnavatel je také povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům (§ 102 odst. 1 zákoníku práce). A v rovněž zaměstnavatel je povinen přizpůsobovat opatření měnícím se skutečnostem, kontrolovat jejich účinnost a dodržování a zajišťovat zlepšování stavu pracovního prostředí a pracovních podmínek (§ 102 odst. 7 zákoníku práce). Nakonec pak platí, že zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet zaměstnancům pracovní podmínky, které umožňují bezpečný výkon práce, a v souladu se zvláštními právními předpisy zajišťovat pro zaměstnance pracovnělékařské služby (§ 224 odst. 1 zákoníku práce).

 

Obecně by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na následující oblasti:

  1. OSVĚTA
  2. PREVENCE
  3. PLÁNY REAKCE NA VÝSKYT NA PRACOVIŠTI (Emergency Reation Plan)
  4. PLÁN VLIVU NA PODNIKÁNÍ (Business Continutiy Plan)

 

Výše uvedené oblasti lze řešit různými přístupy – vnitřní předpis, vzdělávací dokumentace, video školení apod. Doporučujeme však body 2, 3 a 4 řešit závaznými způsoby, tedy vnitřními předpisy zaměstnavatele.

 

osvětě a prevenci např. můj článek, který jsem napsal ještě v únoru zde či zde.

 

reakci na výskytu na pracovišti např. odpověď na našem pro bono portálu Právní pomoc potravinám zde.

 

Při plánování návratu zaměstnanců na pracoviště by tedy zaměstnavatel měl pamatovat na prevenci a ochranu zdraví zaměstnanců, a to i v této době. Měl by návrat a jeho pravidla naplánovat tak, aby bylo sníženo riziko šíření koronaviru mezi zaměstnanci na pracovišti a i jeho rozšíření mezi všechny zaměstnance, tedy např.:

  • dohodnout další práci z domova, kde je to možné (pozor, je home office pouze na základě písmené dohody s řádnými podmínkami),
  • rozdělit zaměstnance na týmy, které se na pracovišti nepotkávají (quasi směnný provoz – polovina pracuje z domu a polovina z kanceláře a střídají se),
  • hygienický pravidla a pomůcky,
  • identifikace a ochrana rizikových zaměstanců,
  • omezení kontaktu osob,
  • žádné pracovní cesty, nebo
  • maximum práce pomocí software na dálku.

 

Vždy je ale třeba zvažovat konkrétní okolnosti případu u daného zaměstnavatele.

 

V konkrétní případech se Vaši členové mohou obrátit přímo na naši kancelář, resp. na mne a jistě se dohodneme na právní pomoci v této době.

 

Současně pak se mohou Vaši členové obrátit se svým dotazem na naši pro bono platformu Právní pomoc potravinám dostupnou zde. Projekt Právní pomoc potravinám má za cíl v nelehké době pandemie koronaviru (COVID-19) poskytnout českým provozovatelům potravinářských podniků a ostatním producentům potravin, kteří jsou zasaženi aktuální krizí či vynakládají obrovské úsilí k udržení zásobování obchodů a obyvatel, bezplatné právní poradenství o základních právních otázkách souvisejících se současnou situací. Tato stránka obsahuje databázi právních otázek a odpovědí řazenou do jednotlivých témat. Nenajdete-li odpověď na svůj dotaz, neváhejte nám jej položit přes tlačítko „Zeptejte se“.

 

 

Přeji Vám hezký den!

 

S pozdravem

 

Jakub Málek
partner

 

+420 602 175 788
+420 227 629 700
malek@plegal.cz

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.
Futurama Business Park, Sokolovská 668/136d
186 00 Praha 8 – Karlín
www.peytonlegal.cz

Informace k podpoře Covid - nájemné

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat právní analýzu týkající se podpory Covid - nájemné, u provozovatele pivovaru s pivotékou jako oprávněného žadatele, kterou vypracovala PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 197 kB]

Slavnosti piva F.O. Poupěte – PIVEX 2020

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si Vám zaslat pozvánku na Slavnosti piva F.O. Poupěte – PIVEX 2020.

 

"Vážení pivovarníci a přátelé piva,


zasíláme Vám nabídku k účasti v dalším ročníku pivovarské prodejně-prezentační akce pořádané pod symbolickou garancí legendární pivovarské osobnosti F.O. Poupěte působícího v Brně na přelomu 18. a 19. století.

 

Po dohodě s pivovarskými odborníky a svazovými uskupeními jsme připravili v centru města Brna na hradě Špilberk ve dnech 25. a 26. září – v období Svatováclavských dnů českého piva 2. ročník setkání s veřejností „Slavnosti piva F.O. Poupěte – PIVEX 2020“.


Hlavním záměrem této akce je i v letošním – složitém koronavirovém – roce podpořit pivovarníky na přehlídce, která představí a nabídne návštěvníkům pestrou paletu českých a moravských piv z malých i velkých pivovarů společně s řemeslnými pivy z minipivovarů. Garanci nad akcí převzalo Statutární město Brno, Jihomoravský kraj, Českomoravský svaz minipivovarů, Regionální agrární komora JMK, akci podporuje také Český svaz pivovarů a sladoven a dalšími partneři.


Velmi bychom uvítali Vaši účast v letošním „covidovém“ roce a tím také spolupráci při udržení národní prezentační přehlídky pro širokou veřejnost pod tradiční značkou PIVEX. Věřím, že Vás naše nabídka zaujme, a proto přikládáme v přihláškovou dokumentaci ZDE. Prosíme o Vaše vyjádření zájmu (příp. i nezájmu) a zvláště odeslání objednávek co nejdříve, neboť kapacita prostor na hradě je omezená.

 

Kontakt: Mgr. Richard Morávek, ředitel produkce • 543 537 217, 604 297 571 • rmoravek@snip-brno.cz

 

Čím pestřejší účast, tím větší předpoklad úspěchu na všech stranách včetně zájmu veřejnosti a motivaci pro kvalitní návštěvnost. Na akci spolupracují také brněnské hotely a další partneři, nejen z oblasti cestovního ruchu. Nábor účastníků probíhá souběžně po linii ČMSMP, objednávky zasílejte na SNIP & CO.


Těšíme se na spolupráci a zejména na setkání pivovarníků z různých koutů naší země na pevnosti Špilberk.


S pivovarským pozdravem Dej bůh štěstí

 

Jiří Morávek
generální ředitel"

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 894 kB]

Výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 192 kB]

Medailonek na webu minipivo.cz

Vážení pivovarníci,

 

chtěli bychom Vás požádat o kontrolu vašeho medailonku na webu www.minipivo.cz - pokud jsme na toto téma již komunikovali, tento email neberte v potaz. 

 

Pokud ve svém medailonku najdete cokoli, co chcete změnit či doplnit, prosím, pošlete informace. 

 

Pokud svůj medailonek nenajdete, zašlete prosím následující informace:

 

pro pivovary - jméno pivovaru, kraj, adresa, kontaktní osoba, email, telefon, webové stránky, informacne o pivovaru, fotografie (v jpg), logo (křivky i jpg)

Inspirovat se můžete například zde http://www.minipivo.cz/cz/pivovarsky-dum-praha/

 

pro společnosti - zkontrolujte si prosím údaje na http://www.minipivo.cz/cz/dodavatele/ a případně zašlete informace, které chcete upravit či doplnit

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Kalendář akcí na webu minipivo.cz

Vážení pivovarníci,

 

pokud plánujete pořádání nějaké akce, zašlete k ní prosím informace na melisova@cmsmp.cz. Velmi rádi Vaši akci vložíme na web www.minipivo.cz do sekce kalendář akcí.

 

Zašlete prosím následující informace: název akce, místo konání (s adresou), stručný popis akce - případně s odkazem na váš web, FB apod. a dále prosíme o fotografii/letáček.

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

Pozvánka na Kampus fest

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující pozvánku:

 

"Vážení pivovarští přátelé,

 

rádi bychom váš pivovar pozvali na Kampus fest, zahájení semestru škol v Dejvicích, který provází festival minipivovarů a bohatý nejen hudební program. Věříme, že se nám akci podaří uskutečnit i navzdory současné složité situaci.

 

Akce se bude konat v úterý 22. 9. 2020 v blízkosti Vítězného náměstí v Praze 6 - Dejvicích (ulice Technická) a organizuje ji Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Kampus Dejvice a 4Students ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů v rámci svatováclavských Dnů českého piva. 

 

Většina návštěvníků budou opět studenti vysokých škol, přičemž v loňském roce bylo na akci okolo 1500 návštěvníků. Vstupné je zdarma. V rámci festivalu minipivovarů bude své pivo nabízet 20 – 25 pivovarů. Jako doprovodný program bychom opět chtěli přichystat popularizační přednášky o pivu s řízenou degustací pro zájemce a exkurze ve školním pivovaru.

 

Účast je stejně jako loni zpoplatněna organizačním poplatkem 3000 Kč za standardní stánek 3 x 3 m. Prosíme o brzké potvrzení vaší případné účasti, zájem je poměrně velký a kdo se dříve ozve, má větší šanci.  

 

Jako ilustraci průběhu akce přikládám odkazy na video z minulých ročníků Kampus festu:

https://www.youtube.com/watch?v=xgtWlmyZK-8

https://www.youtube.com/watch?v=eqQJLq1ERLo 

 

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat.  

 

S pozdravem a přáním hezkého dne,

 

Ing. Tomáš Kinčl

Ústav biotechnologie

VŠCHT Praha

+420 220 445 051

+420 732 108 721

Tomas.kincl@vscht.cz"

 

Za celý Českomoravský svaz,

 

Tereza

Nové číslo Pivovarského zpravodaje

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat nové číslo Pivovarského zpravodaje - ZDE. Naleznete v něm návod, jak postupovat ohledně programu COVID – nájemné.

 

ZAHRANIČNÍ REPORT COVID ke dni - úterý 23. června 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 301 kB]
pdfBez názvu [pdf, 234 kB]

Plastové sudy DOLIUM - nové provedení 12,5 l

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat informaci od společnosti THERMOTECHNIKA BOHEMIA s.r.o., člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Dobrý den,

 

každý z nás pocítil negativní následky epidemie koronaviru. Po každoročním horším zimním období jsme byli plni nadšení ohledně odstartování sezóny. S nástupem teplých dní v březnu, však přišlo nařízení zavřít všechny hospody a bary, což postihlo náš všechny velmi citelně.

 

Ve snaze pomoci pivovarům minimalizovat ztráty přinášíme ve spolupráci s výrobcem jednorázových plastových sudů, firmou DOLIUM, naši NOVINKU - jednocestný plastový sud DOLIUM o objemu 12,5l.  

 

Se sníženým provozem hospod, možnou „druhou vlnou koronoviru“ a s ní související ztrátou v nevyčepovaném pivu, jsme si uvědomili, že by sudy s menším objemem mohly být prospěšné.

 

ZDE naleznete i krátký leták o tomto novém produktu.

 

Pokud by Vás naše novinka oslovila, neváhejte nás kontaktovat na obchod@tcbohemia.com, nebo telefonicky na +402 603 582 303."

 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 494 kB]

Výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 192 kB]

Kvalitní potravinářské plyny pro Vás

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat následující nabídku:

 

"Vážení členové ČMSMP, přátelé dobrého piva,

 

naše společnost si Vás tímto, po dohodě s vedením Vašeho svazu, dovoluje oslovit s nabídkou potravinářských plynů, které využíváte při Vaší činnosti.

 

V této, pro Vás tak obtížné situaci, jsme se rozhodli Vás podpořit speciální nabídkou pouze pro Vás, členy ČMSMP.

 

Dodávky certifikovaných potravinářských plynů dle systému ISO 22000 a HACCP.

Potravinářské CO2, dusík i směsné plyny za zvýhodněné ceny.

Pronájem láhve za 1,- Kč na den.

 

Věříme, že v této nelehké době, Vás naše nabídka osloví. Naší snahou je přispět k Vašemu úspěšnému rozjezdu. I nadále ale budeme naši spolupráci rozvíjet, chceme se stát přispívajícím členem Vašeho svazu.

Bližší informace o naší společnosti naleznete na stránkách www.siad.cz

Neváhejte a kontaktujte nás:

 

Tomáš Vlček

SIAD Czech spol. s r.o.

K Hájům 2606/2b

Praha 5

tomas_vlcek@siad.eu

725 469 512

 

Těšíme se na spolupráci."