Informace z Hospodářské komory

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat informace z Hospodářské komory.

 

"Vážení členové hospodářské komory,

v návaznosti na dnešní dění ohledně dalších plánovaných opatření vlády kvůli šíření COVID-19 si Vám dovoluji zaslat aktuální informace o aktivitách Hospodářské komory ČR ve vztahu k podnikatelům. 

  • Dnes odpoledne jsme jednali na MPSV o kompenzačních programech pro zaměstnavatele vyplácející svým zaměstnancům náhradu mzdy kvůli překážkám v práci. Společně s ostatními podnikatelskými a zaměstnavatelskými svazy i vedením odborů jsme po MPSV, resp. po vládě požadovali zvýšit kompenzaci státu v důsledku dočasného omezení odbytu (tzv. částečná nezaměstnanost) a v důsledku výpadku vstupů (dodávek) z oblastí zasažených koronavirem. Zatímco totiž u ostatních překážek je MPSV připraveno kompenzovat zaměstnavatelům 80 až 100% objemu skutečně vyplácených náhrad mzdy, u zmíněných dvou překážek připravilo návrh kompenzací odvozený pouze z minimální zákonné výše kompenzace, nikoliv ze skutečně vyplácené (na základě kolektivní smlouvy nebo interního předpisu firmy) výše náhrad mzdy.
  • Návrh na speciální dávku obdobnou ošetřovnému i pro OSVČ, které se nemohou věnovat své podnikatelské činnosti v důsledku péče o děti, pro které byla zrušena školní docházka, je i v důsledku tlaku HK ČR již v urychleném legislativním procesu. MPSV a vláda však přes naše výzvy zatím stále neřeší nějakou speciální dávku nebo dotační program pro OSVČ, které kvůli mimořádné situaci nemají příjmy ze své výdělečné činnosti.
  • Resort financí i za součinnosti HK ČR vydal tzv. liberační daňový balíček, který umožňuje odkládat platby daní (bez poplatků, bez úroků a pokut). U plateb DPH je potřeba požádat příslušný finanční úřad o posečkání plateb a poplatků, které vznikly ve spojení se situací ohledně Covid-19, u vyrovnání daní příjmů to jde automaticky. V případě, že nechcete podat DPH k 31. 3. 2020 lze podat kdykoliv do 1. 7. 2020. Ministryně financí slíbila upravit na rezortních webových stránkách srozumitelné přehledné pokyny pro poplatníky a plátce daní, jak mají postupovat. Vše najdete zde.
  • V odpoledních hodinách nebylo ještě jasné, do jaké míry a jak přesně bude podobný odklad fungovat i u pojistného na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění.
  • ČMZRB ode dneška přijímá žádosti o bezúročný Úvěr COVID pro podnikatele zasažené koronavirem. Žádosti budou přijímat všechny pobočky ČMZRB výhradně prostřednictvím E-Podatelny. Výzvu k programu včetně návodu, jak postupovat při podání žádosti naleznete zde. Hospodářská komora má výhrady k nastavení systému a apeluje, aby byl administrativně méně náročný a překážky pro čerpání byly menší (např. co se týká požadavku na bezdlužnost). Dále chceme jednat o navýšení objemu finančních prostředků programu.
  • Z Vašich podnětů jsme vypracovali sumář podnětů ohledně COVID-19, který jsem dnes předal krizovému štábu ČR.
  • Na webových stránkách komory jsme umístili další informace našich začleněných společenstev ohledně dopadů přijatých opatření na jejich obor. Dnes jsme zveřejnili informace od Asociace hotelů a restaurací ohledně ubytovacích služeb, Cechu malířů, lakýrníků a tapetářů ČR a Asociace prádelen a čistíren.  
  • Děkuji vám všem, kteří jste již vyplnili v sobotu rozeslanou anketu. V ní zjišťujeme, jak kroky vlády konkrétně dopadají na vaše podnikání a jakou pomoc od státu teď potřebujete. Již odpovědělo přes 1.300 živnostníků a firem. Data zpracováváme a předáváme vládě. Zítra (17. 3.) oznámím výsledky tohoto šetření na mimořádném tiskovém brífinku, který bude probíhat on-line přes Českou tiskovou kancelář. Zároveň vyhodnotíme, zda vláda své sliby vůči podnikatelům plní a vyzveme ji k okamžité pomoci. Živý přenos brífinku sledujte od 16:00 hod na Facebooku HK ČR.
  • příloze opět najdete shrnutí mediálních výstupů ohledně koronaviru.

Na závěr bych Vám všem chtěl znovu velmi poděkovat za velké množství podnětů a reakcí jak ze strany Vás členů, tak ze strany regionálních komor a zapojených společenstev. V této souvislosti Vás prosím o shovívavost u časových prodlev odpovědí, již nyní pracujeme na efektivnějším a rychlejším nastavení systému, které by mělo fungovat od zítra 17. 3. 2020.

 Přeji klidný večer.

 S úctou,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz"

Poslední rozloučení s Pavlem Borowiecem

Vážení,

 

zasíláme Vám smutnou zprávu, o které jsme informovali i na našich webových stránkách.

 

Poslední rozloučení s Pavlem Borowiecem proběhne v pátek 15. 10. 2021 v kostele sv. Markéty, v Břevnovském klášteře na Praze 6.

 

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář - další termín

Vážení,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky a pro Váš velký zájem přidává další termín. Původní listopadový termín je již zcela zaplněn. 

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        26. 1. 2022    

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

 

 

 

 

                       

Řešení aktuální situace ohledně energií, případně i do budoucna

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat následující sdělení: 

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jistě víte, situace na energetickém trhu je již od poloviny letošního roku kritická a je důležité jí řešit. Kromě rapidního nárůstu cen, dochází i k pozastavování akvizic, rušení smluvních ujednání, změnám všeobecných obchodních podmínek a trh se nám pomalu ,,čistí". Může to mít i pozitivní dopad, protože se trh zbaví neeticky obchodujících společností a od nového roku, kdy dojde k novelizaci energetického zákona bude spotřebitel v mnohem bezpečnější pozici. 

 

Spousta firem ale ještě nemá smluvené dodávky energií na následující období a lidé neví za kým jít, aby si nákup sjednal za nějakých únosných podmínek. Proto jsem oslovil Českomoravský svaz minipivovarů, aby rozeslal mé kontaktní údaje a nabídku, která by mohla problém s energiemi vyřešit nejen na následující období, ale i do budoucna.

 

Mé jméno je Michal Kroupa a zabývám se analytickou a poradenskou činností na energetickém trhu. Zabývám se taktéž obchodem a zprostředkovávám dodávky přes několik obchodních partnerů, se kterými spolupracuje společnost Optimal-Energy.cz, a.s. (OE). 

OE je největší poradenskou společností v energetice, která má přes 150 000 klientů a má tým jedněch z nejzkušenějších a nejinformovanějších profesionálů v této oblasti. 

 

Snažím se společně s OE o to, aby byli lidé edukovaní v oblasti energetiky, měli povědomí o možnostech úspor na jejich objektech a ideálně, aby měli dlouhodobě zajištěné dobré podmínky pro jejich podnikání. 

 

Apeluji tedy na všechny, kterým by úspora na provozních nákladech přišla vhod, ale nemají čas a energii na analyzování trhu a řešení poměrně zdlouhavých a rizikových procesů souvisejících s vyhledáním a zasmluvněním podmínek, ozvěte se mi na níže uvedené kontaktní údaje a vymyslíme společně nějaké lepší řešení. 

 

Kromě úspory peněz spočívá spolupráce i v úspoře času, protože mou snahou je mým klientům ušetřit co nejvíce práce a povinností spojených s chodem celé této oblasti. 

 

Ze zkušenosti vím, že podnikatelé nemají čas na řešení těchto věcí a pokud se nejedná o velké firmy, které mají na energetiku zaměstnance, nebo celé oddělení, často mají menší podniky velmi špatné podmínky, kvůli kterým přichází o velké množství finančních prostředků. Tyto prostředky by mohli sloužit k modernizaci vybavení, jako platy zaměstnanců, či zkrátka přispívat vyššímu zisku a to mi připadá mnohem smysluplnější, než je dávat dodavatelům energií. 

 

Jsem tedy schopen ušetřit Vám peníze a být pro Vás člověkem, kterému se můžete kdykoliv ozvat, na všechno se zeptat a pověřit ho zařizováním všech věcí, které budete potřebovat v oblasti energetiky. Tímto způsobem jsme jako firma za 11 let působení ušetřili klientům přes 3 miliardy korun jen na dodávkách elektřiny a plynu, další miliony korun jsme uspořili optimalizací distribučních poplatků a aktuálně se zabýváme i investicemi do obnovitelných zdrojů energií.

 

Situace je vážná, náklady oproti předchozím období jsou a budou až trojnásobné a určitě není dobré nad tím mávnout rukou. Je opravdu lepší se poradit s někým, kdo se analytickou činností zabývá a je schopen Vám říct informace nezkreslené médii, nebo marketingovými kampaněmi. 

 

Pro zájemce jsem na telefonu každý den, aktuálně kvůli situaci s Bohemia Energy a Europe Easy Energy, X Energie, ČEZ, Carbounion, Innogy, Bidli a dalším, pracuji neustále i o víkendech a snažím se vyhovět každému, kdo mě kontaktuje s žádostí o pomoc. 

 

Stále jsou nějaké možnosti jak se vyhnout pastem a mít se lépe. 

 

Děkuji za pozornost a těším se na případné nové spolupráce.

 

KONTAKT:

energetický poradce - Michal Kroupa

tel.: 736 725 814

email: m.kroupa@post.cz"

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat, že Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky.

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        9. 11. 2021     

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

Program:

                                  

10:00 – 10:15             Zahájení, novinky oboru                            

                                  Ing. Jan Šuráň, ČMSMP

                       

10:15 – 10:45             Péče o kvasnice v minipivovarech              

                                  Ing. Petr Košín, Budvar n.p.


10:45 – 11:15             Výběr surovin pro craft piva

                                  Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Pavel Palouš, Cobolis

 

11:15 – 11:45              Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.        

                                   Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha

 

11:45 – 13:00              Oběd

 

13:00 – 13:30              Dry hopping, plusy a mínusy

                                   Ing. Jan Šuráň, PIVO Praha

 

13:30 – 14:00              Ekonomika minipivovaru

                                   Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha

 

14:00 – 14:15             Ukončení

 

14:15 – 15:30             Exkurze do provozu pivovaru

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

                       

Nabídka vybavení pro minipivovar

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů: 

 

Nabízíme k prodeji část vybavení minipivovaru, které díky zrušené zakázce na 2 kontejnerové pivovary nebylo nikdy použito. V popisu uvádíme i původní pořizovací ceny, které jsou v dnešní době, po zvýšení cen materiálu, o několik desítek procent vyšší.

Veškeré vybavení je nové, originál zabalené od výrobce!

Výrobce:

Varny, tanky, kvasná káď: ROLF ANTIKOR s.r.o., www.rolf.cz

Myčka: Inox processing Svoboda s.r.o., www.nerezsvoboda.cz   

 

Zboží je k vidění a vyzvednutí ve firmě 3+K KRAUS s.r.o.

Praha 4 – Modřany, Mezi vodami 1560/33, objekt CHIRANA

 

 

SEZNAM:

Jednonádobová kombi varna 5hl………………… pořizovací cena 245.000 Kč, cena po slevě: 185.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 2ks

CK tank 9hl……………………………………………… pořizovací cena 138.500 Kč, cena po slevě: 110.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 4ks

Ležácký tank 12hl……………………………………… pořizovací cena 126.000 Kč, cena po slevě: 98.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 3ks

Kvasná káď 10hl……………………………………… pořizovací cena 67.500 Kč, cena po slevě: 50.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 1ks

Myčka a plnička KEG sudů………………………… pořizovací cena 148.700 Kč, cena po slevě: 120.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 1ks

 

(Ceny k jednání)

 

Fotografie, včetně výkresů, naleznete ke stažení ZDE

 

Prodejce:

WELL SERVICE s.r.o.

Pavel Poživil, mob. 777 999 041, e-mail. pavel@smartbrewery.cz

Zápis 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat zápis 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů.

 

V případě Vašich dotazů se obracejte na melisova@cmsmp.cz.

 

Také Vám chceme připomenout, že můžete zasílat i informace k Vámi pořádaným akcím, vložíme je na web do kalendáře akcí.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 603 kB]

Výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 316 kB]

Pozvánka na 13. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - další připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám znovu připomenout konání 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů. Valná hromada se bude konat 23. září 2021 od 10 hodin v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze. Prosíme potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte potvrzovat znovu.  

 

Pokud nemůžete na valnou hromadu dorazit, napište prosím na melisova@cmsmp.cz, zašleme Vám k vyplnění plnou moc.

 

Vstup na valnou hromadu bude z pasáže, nikoli přes restauraci. 

 

Prezence účastníků bude probíhat od 9:00 hodin.

 

Velmi děkujeme za spolupráci a těšíme se na setkání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Pozvánka na 13. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - další připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám znovu připomenout konání 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů. Valná hromada se bude konat 23. září 2021 od 10 hodin v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze. Prosíme potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte potvrzovat znovu.  

 

Pokud nemůžete na valnou hromadu dorazit, napište prosím na melisova@cmsmp.cz, zašleme Vám k vyplnění plnou moc.

 

Valná hromada bude volební, proto je velmi důležité, aby byla usnášeníschopná. 

 

Prezence účastníků bude probíhat od 9:00 hodin.

 

Také chceme upozornit, že hlasování na valné hromadě je podmíněno zaplacením příspěvků za členství v Českomoravském svazu minipivovarů. 

 

Vstup na valnou hromadu bude z pasáže, nikoli přes restauraci. 

 

Velmi děkujeme za spolupráci a těšíme se na setkání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Roste váš pivovar a potřebuje investici?

Dobrý den,

 

už jste od nás slyšeli o službě Nafirmy.cz, která má za cíl podpořit rozkvět českého podnikání. Můžete u ní získat dostupný úvěr od 50 tisíc do 1 milionu korun s možností využití platebních prázdnin. Úroková sazba nově začíná už na 2,89 % p. a. – je tedy nejlevnější na trhu. Navíc nově mohou o financování žádat i OSVČ.

 

Získejte finance a dejte o sobě vědět

Možná váš pivovar zrovna roste a potřebuje investici do nového zařízení, rozšíření prostoru nebo skladových zásob. Nafirmy.cz pro vás může být řešením. Propojuje české firmy s drobnými investory a na investičním tržišti získáte nejen šanci na dostupný úvěr, navíc vás uvidí stovky nových potenciálních zákazníků.

 

 

Jak to funguje

✅ Všechny informace zadáte pohodlně a online

✅ Tým Nafirmy.cz vaši firmu během několika dnů ohodnotí s pomocí unikátního skóringu

✅ Když vám úvěr schválí, zveřejní ho na investičním tržišti

✅ Na tržišti vás uvidí investoři i noví potenciální zákazníci

✅ Dva týdny budou moci do projektu investovat

✅ Vy na konci dostanete peníze na účet

 

Chcete vědět víc?

Napište na info@nafirmy.cz nebo jim zavojte na +420 737 204 077. S týmem Nafirmy.cz se můžete také osobně potkat na naší valné hromadě, která se koná už 23. září v restauraci a pivovaru U Medvídků v Praze. Rádi vám tam zodpoví všechny dotazy.

 

Těšíme se na vás!