TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Výběr legislativních aktualit za období září - říjen 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období září - říjen 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Průzkum IBE - připomenutí

Vážení přátelé,

 

dovolujeme si Vám připomenout, že jako součást skupiny Independent Brewers of Europe jsme spustili nový průzkum, který nám všem pomůže lépe reprezentovat minipivovarníky v Evropě. Prosíme ty z Vás, kteří jej dosud nevyplnili, o jeho vyplnění na adresehttps://www.surveymonkey.com/r/IBE2025

Jedná se o unikátní průzkum, který bude poprvé proveden ve 12 členských zemích IBE a poskytne nám obraz o nezávislém pivovarnictví v celé Evropě. Pomůže nám pochopit výzvy a příležitosti pro „malé“ pivovarnictví a poskytne důležité informace a argumentaci o tomto odvětví. Tyto informace budou použity k sestavení zprávy, která bude zveřejněna v roce 2026. Tyto informace budou také použity k lobování a k reprezentaci minipivovarnictví v celé Evropě.

Vaše vyplnění průzkumu zůstane anonymní. Výsledky budou použity pouze k zobrazení širších trendů v Evropě. K vyplnění průzkumu budete potřebovat přístup k údajům o produkci piva, stylech, zaměstnanosti, obratu a prioritách.

Pomozte nám, prosím, zastat se pivovarnictví v celé Evropě vyplněním průzkumu ZDE.

Dej Bůh štěstí!

 

Michal Voldřich, prezident Českomoravského svazu minipivovarů

Opravy KEG sudů a fitinků – nabídka pro členy Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Vážení pivovarští přátelé,

 

rádi bychom vám nabídli pomoc súdržbou a opravou KEG sudů a fitinků. Opravujeme ocelové i pogumované kegy, téměř jakýkoliv typ poškození – od jednotlivých kusů až po větší množství.

 

Poskytujeme opravu:

  • rovnání horního a dolního límce sudů
  • rovnání hrdla a dna sudů
  • zavařování děravých sudů
  • povrchové leštění ocelových sudů
  • opravy utržených gumových madel
  • opravy povrchového gumového pláště
  • branding = značení barevným pruhem a vaším logem 
  • servis fitinků / přetěsnění / změna na jiný typ fitinku 
  • .... a mnoho dalšího – téměř jakoukoliv opravu všech typů KEG sudů.

V případě zájmu vám rádi zašleme cenovou nabídku nebo domluvíme individuální konzultaci.

 

Věříme, že naše služby mohou být přínosem pro provoz i ekonomiku vašeho pivovaru.

 

S přátelským pozdravem


Vladimír Končal

vladimir@beerex.cz

tel.: 776-538-589

www.beerex.cz

adresa skladu + opravna:

Beerex s.r.o.

Pod Můstkem 884/6

252 19  Rudná u Prahy

Pozvánka na technicko-technologický seminář v Budějovickém Budvaru - poslední volná místa

Vážení přátelé,
 
rádi bychom Vám připomněli, že Českomoravský svaz minipivovarů, z.s., ve spolupráci s Budějovickým Budvarem, n. p., pořádá jednodenní technicko-technologický seminář, určený pro minipivovary, jejich sládky, zaměstnance a majitele.
 
Místo konání: Budějovický Budvar, n. p.
Počet účastníků: maximálně 25
Termín konání: středa 15. 10. 2025
Lektoři: ČMSMP, VÚPS, pivovar Trilobit, C+C Servis, s. r. o., Lallemand
 
 
Program:
                                  
9:00 – 9:30 Zahájení + novinky                           
                  Michal Voldřich, ČMSMP
 
9:30 – 10:00 PIVO A VODA – Technologické možnosti úpravy varní vody
                    Michal Voldřich, ČMSMP
 
10:00 – 11:00 SPRÁVNÁ HYGIENICKÁ PRAXE A TRVANLIVOST PIVA – sanitace provozu, výčepů
                      Petra Kubizniaková, VÚPS
 
11:10 – 12:10 BIOTRANSFORMACE CHMELOVÝCH SILIC BĚHEM KVAŠENÍ
                      Jana Olšovská, VÚPS/Jan Neveloš, Lallemand
 
12:15 – 13:00 Oběd
 
13:10 – 13:45 DESKOVÉ VÝMĚNÍKY – princip činnosti, design, návrh chladiče mladiny zkoušky těsnosti
                      Ondřej Čada,C+C Servis, s. r. o.
 
13:55 – 15:15 OCHRANA PIVOVARU NEJEN Z HLEDISKA BEZPEČNOSTI POTRAVIN
                      Monika Linková, Trilobit
 
15:30 – 17:00 Prohlídka pivovaru s Alešem Dvořákem
 
18:30 Neformální posezení v Masných krámech (dobrovolné a nehrazené)
 
 
Cena: Pro členy ČMSMP 200,- Kč
          Pro ostatní 500,- Kč
 
PLATBA NA MÍSTĚ POUZE V HOTOVOSTI
 
Registrace a přihlášky: Tereza Melišová - melisova@cmsmp.cz

XV. AleFestivAle – dvoudenní festival svrchně kvašených piv v pivovaru Kocour Varnsdorf

Vážení,

 

člen Českomoravského svazu minipivovarů, Pivovar Kocour Varnsdorf, vás srdečně zve na 15. ročník festivalu AleFestivAle, který letos výjimečně proběhne jako dvoudenní akce.

 

Pátek 24. 10. 2025 od 18:00
Pivovary budou nabízet svá piva typu Weizen, Sour, NEIPA, IPA, ALE, Stout a další svrchně kvašené speciality.
Hudební doprovod zajistí kapely: Průtrž Kačen, Semeno – Kabát Revival, Tohard.
Ukončení programu ve 24:00.

 

Sobota 25. 10. 2025 od 13:00
Pokračujeme hudebním i pivním programem, k dispozici bude bohaté občerstvení (grilované klobásy, guláš, škvarková pomazánka a další dobroty).

 

Degustační soutěž
Odpoledne proběhne degustační soutěž účastněných pivovarů, pořádaná pod záštitou Českomoravského svazu minipivovarů.


V porotě zasednou profesionální degustátoři – sládci, zástupci ČZPI i členové První pivní extraligy. Večer budou vyhlášeni vítězové jednotlivých kategorií.

 

Soutěž návštěvníků
Nebude chybět ani tradiční soutěž o nejoblíbenější pivovar festivalu, kde rozhodují sami návštěvníci.

 

Po oba dny vás čeká bohatý hudební program a přátelská atmosféra.

 

Místo konání: Areál pivovaru Kocour, Varnsdorf

 

Vstupné: 100 Kč (včetně degustační skleničky s logem festivalu)

 

Těšíme se na vaši účast a společně prožité chvíle!

 

S pivovarským pozdravem Dej Bůh štěstí!


Pivovar Kocour Varnsdorf s.r.o.
člen Českomoravského svazu minipivovarů

 

Akce INSPEKT 2025 - připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám připomenout, že Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s. vyhlásil časově omezenou akci INSPEKT 2025 – mikrobiologická kontrola čerstvě stočených piv. Akce probíhá už jen do 10. 10. 2025. Pokud chcete své pivo otestovat, zbývá posledních několik dní k zaslání vzorků.

 

1. Mikrobiologické analýzy
- detekce pivu škodících mikroorganizmů (divoké kvasinky, mléčné bakterie)
- detekce koliformních bakterií jako ukazatelů sníženého hygienického stavu provozu


2. Senzorické posouzení čerstvě stočeného piva


3. Deponace piva po deklarovanou dobu trvanlivosti a následné posouzení změn jeho mikrobiologických a senzorických vlastností

 

Servisní poplatek činí 199 Kč bez DPH za 1 vzorek.

 

Rozšiřující služba: IBIS


Účastníci akce INSPEKT si mohou přikoupit také rozšířenou službu IBIS (Infrared Beer Intelligent System).


Hlavní přínosy:
- určení základních analytických parametrů (alkohol, extrakt, extrakt v původní mladině, prokvašení, hořké látky, stabilita pěny, pH)
- hodnocení náchylnosti k stárnutí
- možnost analýzy tam, kde není vyžadován akreditovaný výsledek


IBIS je komplexní nástroj využívající FTIR přístroj a software vyvinutý pro automatickou analýzu infračervených spekter. Umožňuje rychlé a přesné posouzení kvality piva i meziproduktů během výroby.


Cena: 190 Kč bez DPH za 1 vzorek.

 

Objednávkový formulář ZDE


Příjem vzorků: AZL Praha – azlpraha@beerresearch.cz


Pro analýzy je potřeba dodat 5 ks originálního balení od jednoho vzorku s řádným označením DMT, typu/stylu piva a informací o případné filtraci.


Dále uveďte kontaktní osobu pro dodání výsledků analýz a fakturační údaje. Zadavatelům analýz budou výsledky se slovním komentářem předány e-mailem do 30. 11. 2025.


Vzorky označte výrazným textem „INSPEKT“.

 

Kontaktní osoba: Ing. Petra Kubizniaková, kubizniakova@beerresearch.cz

 

Realizováno v rámci projektu Standardizovaná metodika pro interpretaci výsledků mikrobiologických analýz piva – interpretace, limity, opatření (MZe, 2024-2026, QL24020003), ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů. Výsledky budou využity pro řešení projektu a zveřejněny výhradně v anonymizované formě.

 

Workshop: Hodnocení perspektivních genotypů chmele s odolností k suchu

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat pozvánku Chmelařského institutu s.r.o., člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Pozvánka na workshop
v rámci projektu QK21010136 „Aplikace nových odrůd a genotypů chmele odolných k suchu do pěstitelské a pivovarské praxe“


Téma: Hodnocení perspektivních genotypů chmele s odolností k suchu“


Ve dnech 14. a 15. října 2025 proběhne ve Chmelařském institutu s.r.o. Žatec bonitace nových odrůd a perspektivních genotypů, a to v degustační místnosti od 9:00 do 16:00.

 

Každý, kdo má zájem, může v tomto čase provést individuální bonitaci zaměřenou na vůni chmelových hlávek u vybraných genotypů chmele v rámci šlechtitelského programu. Cílem je charakterizovat vůně, vybrat nejzajímavější genotypy pro pivovarské testy a následné množení nejlepších genotypů. Některé genotypy budou k dispozici i pro várky v pivovarech. Budeme velice rádi, když přijdete a budete se spolupodílet na výběru nových genotypů chmele pro další praktické využití.

 

Workshop se bude opakovat v Pivovaru Strakonice v pátek 7. listopadu 2025 od 8:00 do 14:00, kde bude možné též vzorky bonitovat.

 

Na akci se není potřeba hlásit předem – stačí přijet v uvedeném termínu a provést individuální bonitaci.

 

Pro více informací kontaktujte:

Vlastimil Matej, tel.: 727 852 335

Vladimír Nesvadba, tel.: 607 104 892

Pozvánka na technicko-technologický seminář v Budějovickém Budvaru - připomenutí

Vážení přátelé,
 
rádi bychom Vám připomněli, že Českomoravský svaz minipivovarů, z.s., ve spolupráci s Budějovickým Budvarem, n. p., pořádá jednodenní technicko-technologický seminář, určený pro minipivovary, jejich sládky, zaměstnance a majitele.
 
Místo konání: Budějovický Budvar, n. p.
Počet účastníků: maximálně 25
Termín konání: středa 15. 10. 2025
Lektoři: ČMSMP, VÚPS, pivovar Trilobit, C+C Servis, s. r. o., Lallemand
 
 
Program:
                                  
9:00 – 9:30 Zahájení + novinky                           
                  Michal Voldřich, ČMSMP
 
9:30 – 10:00 PIVO A VODA – Technologické možnosti úpravy varní vody
                    Michal Voldřich, ČMSMP
 
10:00 – 11:00 SPRÁVNÁ HYGIENICKÁ PRAXE A TRVANLIVOST PIVA – sanitace provozu, výčepů
                      Petra Kubizniaková, VÚPS
 
11:10 – 12:10 BIOTRANSFORMACE CHMELOVÝCH SILIC BĚHEM KVAŠENÍ
                      Jana Olšovská, VÚPS/Jan Neveloš, Lallemand
 
12:15 – 13:00 Oběd
 
13:10 – 13:45 DESKOVÉ VÝMĚNÍKY – princip činnosti, design, návrh chladiče mladiny zkoušky těsnosti
                      Ondřej Čada,C+C Servis, s. r. o.
 
13:55 – 15:15 OCHRANA PIVOVARU NEJEN Z HLEDISKA BEZPEČNOSTI POTRAVIN
                      Monika Linková, Trilobit
 
15:30 – 17:00 Prohlídka pivovaru s Alešem Dvořákem
 
18:30 Neformální posezení v Masných krámech (dobrovolné a nehrazené)
 
 
Cena: Pro členy ČMSMP 200,- Kč
          Pro ostatní 500,- Kč
 
PLATBA NA MÍSTĚ POUZE V HOTOVOSTI
 
Registrace a přihlášky: Tereza Melišová - melisova@cmsmp.cz

 

Výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Pozvánka na technicko-technologický seminář v Budějovickém Budvaru

Vážení přátelé,
 
Českomoravský svaz minipivovarů, z.s., ve spolupráci s Budějovickým Budvarem, n. p., pořádá jednodenní technicko-technologický seminář, určený pro minipivovary, jejich sládky, zaměstnance a majitele.
 
Místo konání: Budějovický Budvar, n. p.
Počet účastníků: maximálně 25
Termín konání: středa 15. 10. 2025
Lektoři: ČMSMP, VÚPS, pivovar Trilobit, C+C Servis, s. r. o., Lallemand
 
 
Program:
                                  
9:00 – 9:30 Zahájení + novinky                           
                  Michal Voldřich, ČMSMP
 
9:30 – 10:00 PIVO A VODA – Technologické možnosti úpravy varní vody
                    Michal Voldřich, ČMSMP
 
10:00 – 11:00 SPRÁVNÁ HYGIENICKÁ PRAXE A TRVANLIVOST PIVA – sanitace provozu, výčepů
                      Petra Kubizniaková, VÚPS
 
11:10 – 12:10 BIOTRANSFORMACE CHMELOVÝCH SILIC BĚHEM KVAŠENÍ
                      Jana Olšovská, VÚPS/Jan Neveloš, Lallemand
 
12:15 – 13:00 Oběd
 
13:10 – 13:45 DESKOVÉ VÝMĚNÍKY – princip činnosti, design, návrh chladiče mladiny zkoušky těsnosti
                      Ondřej Čada,C+C Servis, s. r. o.
 
13:55 – 15:15 OCHRANA PIVOVARU NEJEN Z HLEDISKA BEZPEČNOSTI POTRAVIN
                      Monika Linková, Trilobit
 
15:30 – 17:00 Prohlídka pivovaru s Alešem Dvořákem
 
18:30 Neformální posezení v Masných krámech (dobrovolné a nehrazené)
 
 
Cena: Pro členy ČMSMP 200,- Kč
          Pro ostatní 500,- Kč
 
PLATBA NA MÍSTĚ POUZE V HOTOVOSTI
 
Registrace a přihlášky: Tereza Melišová - melisova@cmsmp.cz