Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seminář Sládci sládkům Jaro 2020

Vážení,

 

rádi bychom Vás informovali, že 3. 3. a 4. 3. 2020 proběhnou semináře Sládci sládkům, na které mají členové Českomoravského svazu minipivovarů slevu 10 %. 

 

3. 3. proběhne seminář v Praze, v Břevnovském klášterním pivovaru sv. Vojtěcha a 4. 3. 2020 v Brně, v Pivovaru Moravia.

 

Více informací zjistíte zde: https://sladcisladkum.cz/seminar

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

PIVOVARSKÝ A SLADAŘSKÝ SLOVNÍK

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat o vydání knihy PIVOVARSKÝ A SLADAŘSKÝ SLOVNÍK (Brauerei und Malzerei Worterbuch, Brewing and Malting Dictionary, Пивоваренный и солодовенный словарь)

 

 

Autoři publikace jsou Petr Basař, Gabriela Basařová, Jindřich Chejn, Josef Tolar.

 

Jedná se o unikátní publikaci, která obsahuje více než 5000 aktuálních profesionálních výrazů a frází, včetně řady nových, ještě před několika lety neznámých pojmů. Vyhledávání podle každého ze čtyř jazyků.

 

Korektura anglických a německých výrazů: McGREGER TRANSLATIONS and CONSULTING

Korektura ruských výrazů: Valeriia Viktorovna Karabanova

 

Vydavatelem je Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s.

 

 

Cena: 1360,- Kč vč. DPH

 

Objednávat můžete na distribuce@beerresearch.cz (pouze v rámci ČR)

 

Více informací získáte na https://www.abebooks.com

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Účast v soutěži Underdog 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat informaci, že ještě do zítřejšího dne se můžete hlásit do soutěže Underdog 2020. 

 

Další informace o soutěži získáte ZDE.

 

Registrovat do soutěže se můžete ZDE

 

Za pivo uvařené z chmele Kazbek můžete získat výhru ve výši 2 500 liber plus cestovní náhrady ve výši 10 000 liber.

 

V případě Vašich dotazů můžete kontaktovat pana Kočku: 777 241 558

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Festival minipivovarů v Brně

Vážení,

 

23. - 25. dubna 2020 proběhne Festival minipivovarů v Brně, při Potravinářské výstavě Salima. ZDE si Vám dovolujeme zaslat informační dokument od pana Pelikána za tým SALIMA, který si prosím přečtěte. V případě Vašich dotazů můžete kontaktovat přímo pana Pelikána. 

 

Pokud máte zájem se Festivalu minipivovarů v Brně účastnit, pište prosím na melisova@cmsmp.cz 

 

Upozorňujeme také na změnu konání valné hromady, která proběhne 25. dubna od 11 hodin a bude volební. Účast nutná!

 

Pokud máte zájem o ubytování, využijte tento dokument, kde naleznete i kontakt na pověřenou osobu. 

 

V případě Vašich dotazů jsem Vám k dispozici.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 322 kB]
pdfBez názvu [pdf, 192 kB]

Pozvánka na Kazbek Cup 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat pozvánku na 2. ročník soutěže Kazbek Cup 2020. 

 

 

Přihlášku, včetně podmínek účasti, naleznete ZDE, v anglické verzi ZDE

 

Soutěž opět pořádají společně Bohemia Hop, a.s. a Chmelařský institut s.r.o.

 

Za celý Českomoravský svaz,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 553 kB]
pdfBez názvu [pdf, 357 kB]

Ceny za energie jen rostou. Ušetřete za elektřinu, kterou váš podnik spotřebovává

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci:

 

"Pivovarníci mohou v nově otevřeném dotačním programu získat až 50 mil. Kč na instalaci fotovoltaických panelů na střechy či obvodové stěny s/bez akumulace energie (baterie), a to až do výkonu 2 MWp.

 

„Takto získaná energie by měla sloužit zejména pro vlastní spotřebu vašeho podniku – využívat ji můžete například pro chlazení, stáčení lahví či logistiku,“ radí konzultant energetických projektů Miloš Ciniburk z dotační agentury enovation. Více o této dotační příležitosti naleznete zde.

 

 

Příjem žádostí o tuto dotaci již probíhá a ukončen bude nejpozději 31. 8. 2020. V případě vyčerpání rozpočtu však může být uzavřen i mnohem dříve, s podáním žádosti tedy doporučujeme neotálet.

 

Potřebujete pomoct s vypracováním žádosti? Neváhejte se obrátit na dotační specialisty pro bezplatnou konzultaci. Volejte 800 190 163 nebo pište na adresu enovation@enovation.cz."

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

Výběr legislativních aktualit za období leden – únor 2020

Vážení pivovarníci,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období leden – únor 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 209 kB]

Informace o zjednodušení evidence vybraných výrobků dle §37 ZSD

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

 

podařilo se dojednat na GŘ Cel výrazné zjednodušení tabulky pro evidenci vybraných výrobků dle §37 ZSD.

 

Shrnutí změn:

  • Zjednodušení z původních 33 sloupců na 17 sloupců (původní očíslování sloupců zachováno)
  • Přidán 1 nový sloupec (č.34) - stupeň plato
  • Součet stavu a kontrola na inventuru není vyžadována (odstraněno z tabulky)
  • Platí od 1/1/2020

 https://www.celnisprava.cz/cz/dane/spotrebni-dane/aktuality/Stranky/vyhlaseni-noveho-vzoru-evidence-vedene-dle-37-zakona-o-spotrebnich-danich0115-8297.aspx

 

Malé nezávislé pivovary do 10,000 hl budou moci použít varné listy místo tabulky, detail a struktura VL je zveřejněna na webu celní správy. 

Adresa:
 
- Daně
- Spotřební daň
- Daň z piva a daň z vína a meziproduktů
- Informace pro daňové subjekty - informace 20 3392 z 17. 1. 2020 

 

 

Vedení evidence v malých nezávislých pivovarech

 

V případě velmi malých provozů – zpravidla hostinských pivovarů – se celková evidence v praxi omezuje na několik stále se opakujících údajů a většina sloupců tabulky, která je správcem daně zveřejněna, nebývá využita. Z tohoto důvodu správce daně souhlasí se způsobem vedení evidence formou rozšíření varných listů o několik povinných údajů. Forma vedení varných listů není stanovena žádným předpisem, je tedy zcela na provozovateli pivovaru, jakou formu varného listu používá, pouze tyto doplní o následující údaje, které budou strukturované do polí (nebo řádků):

 

                Pole A: číslo varného listu

                Pole B: datum započetí vaření příslušné várky

                Pole C: objem vyrážené mladiny (hl na dvě desetinná místa)

                Pole D: hmotností % extraktu vyrážené mladiny

                Pole E: datum uvedení hotového piva do volného daňového oběhu

                Pole F: objem hotového piva uvedeného do volného daňového oběhu (hl na 2 des. místa)

                Pole G: scelování

                Pole H: výsledný EPM po scelování

 

Vysvětlivky k jednotlivým polím:

Pole A: interní pořadové číslo varného listu. Způsob číslování varných listů záleží na provozovateli, musí mít však posloupnost, aby každé číslo bylo v daném kalendářním roce jedinečné.

Pole B: datum (den, měsíc, rok), kdy se daná várka započala vařit (počátek vystírky)

Pole C: hl uvařené mladiny včetně kalů

Pole D: hmotností % extraktu hotové mladiny

Pole E: datum (den, měsíc, rok), kdy bylo pivo uvedeno do volného daňového oběhu

Pole F: hl piva uvedeného do volného daňového oběhu

Pole G: v případě scelování více várek se uvede s jakou várkou/várkami (číslo varného listu) byla tato várka scelena.

Pole H: výsledné hmotnostní % extraktu mladiny scelených várek

 

V případech, kdy jsou scelené várky evidované na jednom varném listu, nevyplní se Pole G. Pole H vyplněno bude.

 

Tento způsob vedení evidence není povinný, budou ji moci vést pivovary o celkovém výstavu do 10 000 hl za kalendářní rok. V případě, že daný pivovar v průběhu roku přesáhne danou hranici, do konce daného kalendářního roku bude moci vést evidenci tímto způsobem. Podmínky pro možnost vedení tohoto způsobu evidence:

  • Provozovatel pivovaru pivo nepřijímá ani neodesílá v režimu podmíněného osvobození od daně
  • Provozovatel pivovaru neuplatňuje postupy dle § 14 zákona o SPD
  • Provozovatel pivovaru uvádí vždy celý objem (vyjma technicky zdůvodněných ztrát) dané várky hotového piva jednorázově do volného daňového oběhu

 

Českomoravský svaz minipivovarů

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

 

Vyjádření k odpadovým aktivitám

Vážení pivovarníci,

 

vzhledem k současným odpadovým aktivitám Vás prosíme o Váš názor na zálohování PET lahví a plechovek.

 

ANO - jsem pro

NE - jsem proti

 

Zcela postačí Vaše vyjádření ANO/NE.

 

Moc děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Festival minipivovarů na Pražském hradě - přihlašování

Vážení pivovarníci,

 

pomalu, ale jistě se blíží další ročník Festivalu minipivovarů na Pražském hradě. Pokud máte zájem se akce účastnit, pište prosím na melisova@cmsmp.cz

 

Zároveň si Vám sem dovoluji přidat odkaz na prodej vstupenek: https://www.smsticket.cz/vstupenky/19738-festival-minipivovaru-na-prazskem-hrade, který prosíme zveřejněte na svých komunikačních kanálech (web, sociální sítě atd.). 

 

Zveřejnit ho můžete s prozatím dostupnou grafikou: úvodní foto na Facebook, leták A4

 

V případě Vašich dotazů jsem Vám k dispozici.

 

Za celý Českomoravský svaz Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Přílohy
jpgBez názvu [jpg, 961 kB]
jpgBez názvu [jpg, 395 kB]