Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozvánka na Kampus fest

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující pozvánku:

 

"Vážení pivovarští přátelé,

 

rádi bychom váš pivovar pozvali na Kampus fest, zahájení semestru škol v Dejvicích, který provází festival minipivovarů a bohatý nejen hudební program. Věříme, že se nám akci podaří uskutečnit i navzdory současné složité situaci.

 

Akce se bude konat v úterý 22. 9. 2020 v blízkosti Vítězného náměstí v Praze 6 - Dejvicích (ulice Technická) a organizuje ji Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Kampus Dejvice a 4Students ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů v rámci svatováclavských Dnů českého piva. 

 

Většina návštěvníků budou opět studenti vysokých škol, přičemž v loňském roce bylo na akci okolo 1500 návštěvníků. Vstupné je zdarma. V rámci festivalu minipivovarů bude své pivo nabízet 20 – 25 pivovarů. Jako doprovodný program bychom opět chtěli přichystat popularizační přednášky o pivu s řízenou degustací pro zájemce a exkurze ve školním pivovaru.

 

Účast je stejně jako loni zpoplatněna organizačním poplatkem 3000 Kč za standardní stánek 3 x 3 m. Prosíme o brzké potvrzení vaší případné účasti, zájem je poměrně velký a kdo se dříve ozve, má větší šanci.  

 

Jako ilustraci průběhu akce přikládám odkazy na video z minulých ročníků Kampus festu:

https://www.youtube.com/watch?v=xgtWlmyZK-8

https://www.youtube.com/watch?v=eqQJLq1ERLo 

 

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat.  

 

S pozdravem a přáním hezkého dne,

 

Ing. Tomáš Kinčl

Ústav biotechnologie

VŠCHT Praha

+420 220 445 051

+420 732 108 721

Tomas.kincl@vscht.cz"

 

Za celý Českomoravský svaz,

 

Tereza

Nové číslo Pivovarského zpravodaje

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat nové číslo Pivovarského zpravodaje - ZDE. Naleznete v něm návod, jak postupovat ohledně programu COVID – nájemné.

 

ZAHRANIČNÍ REPORT COVID ke dni - úterý 23. června 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 301 kB]
pdfBez názvu [pdf, 234 kB]

Plastové sudy DOLIUM - nové provedení 12,5 l

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat informaci od společnosti THERMOTECHNIKA BOHEMIA s.r.o., člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Dobrý den,

 

každý z nás pocítil negativní následky epidemie koronaviru. Po každoročním horším zimním období jsme byli plni nadšení ohledně odstartování sezóny. S nástupem teplých dní v březnu, však přišlo nařízení zavřít všechny hospody a bary, což postihlo náš všechny velmi citelně.

 

Ve snaze pomoci pivovarům minimalizovat ztráty přinášíme ve spolupráci s výrobcem jednorázových plastových sudů, firmou DOLIUM, naši NOVINKU - jednocestný plastový sud DOLIUM o objemu 12,5l.  

 

Se sníženým provozem hospod, možnou „druhou vlnou koronoviru“ a s ní související ztrátou v nevyčepovaném pivu, jsme si uvědomili, že by sudy s menším objemem mohly být prospěšné.

 

ZDE naleznete i krátký leták o tomto novém produktu.

 

Pokud by Vás naše novinka oslovila, neváhejte nás kontaktovat na obchod@tcbohemia.com, nebo telefonicky na +402 603 582 303."

 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 494 kB]

Výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 192 kB]

Kvalitní potravinářské plyny pro Vás

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat následující nabídku:

 

"Vážení členové ČMSMP, přátelé dobrého piva,

 

naše společnost si Vás tímto, po dohodě s vedením Vašeho svazu, dovoluje oslovit s nabídkou potravinářských plynů, které využíváte při Vaší činnosti.

 

V této, pro Vás tak obtížné situaci, jsme se rozhodli Vás podpořit speciální nabídkou pouze pro Vás, členy ČMSMP.

 

Dodávky certifikovaných potravinářských plynů dle systému ISO 22000 a HACCP.

Potravinářské CO2, dusík i směsné plyny za zvýhodněné ceny.

Pronájem láhve za 1,- Kč na den.

 

Věříme, že v této nelehké době, Vás naše nabídka osloví. Naší snahou je přispět k Vašemu úspěšnému rozjezdu. I nadále ale budeme naši spolupráci rozvíjet, chceme se stát přispívajícím členem Vašeho svazu.

Bližší informace o naší společnosti naleznete na stránkách www.siad.cz

Neváhejte a kontaktujte nás:

 

Tomáš Vlček

SIAD Czech spol. s r.o.

K Hájům 2606/2b

Praha 5

tomas_vlcek@siad.eu

725 469 512

 

Těšíme se na spolupráci."

 

Výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 229 kB]

CHRISTEYNS přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové

Vážení,

 

níže si Vám dovolujeme zaslat informaci od společnosti CHRISTEYNS, člena Českomoravského svazu minipivovarů. 

 

"Dobrý den,

 

společnost CHRISTEYNS dále pracuje na pomoci ke zvládnutí současné situace a přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové.

 

ZDE si můžete stáhnout publikaci o kyselině peroctové. 

 

ZDE naleznete krátkou informaci o produktech na bázi kyseliny peroctové (PAA), určené ke studené dezinfekci výrobních strojů zařízení, prostor,

 

Pro více podrobných informací se obracejte na našeho zástupce, pana Václava Barocha, vaclav.baroch@christeyns.com, mobil +420606651756, který Vám poskytne všechny potřebné informace pro používání prostředků a jejich aplikaci."

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 



Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1091 kB]

Slunečníky 2x2m pro vaší zahrádku

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

 

Pro všechny, kdo právě otevírají venkovní posezení a nemají zastínění, máme nabídku velmi kvalitních profi slunečníků 2x2 m. Můžete si vybrat z široké nabídky barevných potahů. Bližší informace najdete ZDE.

 

 

Doprava 5 – 8 kusů 1000 Kč, 9 – 12 ks 1500 Kč bez DPH. Při objednání většího množství než 12 ks vám dopravu naceníme individuálně.

 

Pokud budete chtít slunečníky s vlastním potiskem, případně jiných rozměrů, obracejte se na nás s poptávkou.

 

S pozdravem/Best regards

 

Lenka Mikesková

Obchodní oddělení/Sales Department

  

Oreon Trading & Marketing s.r.o.

Sluneční 2370

756 61  Rožnov pod Radhoštěm

Czech Republic

 

M    : +420 777 648 904

T     : +420 571 648 250

E     : lenka.mikeskova@oreon.cz

W    : www.oreon.cz  www.rastal.cz  www.somelierskepotreby.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 3525 kB]

Dopis prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Vážení přátelé,

 

          již třetí měsíc čelíme nepříznivým dopadům koronavirové pandemie, která v podobě vládních opatření výrazně limituje možnosti našeho podnikání. Celá řada minipivovarů přežívá, díky prodejům lahvového piva přímo z pivovaru, relativně dobře. Ovšem za cenu podstatně zvýšených nákladů. Na druhé straně je spousta minipivovarů, které jsou kompletně zavřeny a jejich restaurace jim přinášejí pouze stále rostoucí náklady.

 

Z našeho rychlého průzkumu, kterého se zatím zúčastnilo 50 % členů, vyplývají následující závěry:

 

  1. O úvěry COVID I – IV požádalo deset členů, jeden člen uspěl, tři mají požádáno a čekají na rozhodnutí, pět požádalo a byli odmítnuti.

Výsledek – je jasné, že tudy cesta nevede.

 

  1. Program ANTIVIRUS – Kurzarbeit. Požádalo si 35 členů, z nichž 25 již má peníze na kontě a 10 jich stále čeká.

Výsledek – relativně nejdostupnější program pomoci, která však přichází hodně pozdě.

 

  1. Program OSVČ – Z těch co mají na příspěvek nárok, jich 17 příspěvek dostalo a 3 čekají.

Výsledek – dostupné, je otázka, zda dostačující.

 

  1. Jiná pomoc – Zde jste jmenovali třikrát odklad splátek bankovních úvěrů, jednou snížení nájmu, jinak nic.

Výsledek – záleží na pivovaru, jak a s kým se domluví, stát do toho prakticky nezasahuje.

 

 

          Většina z Vás navíc uváděla, že na stát vůbec nespoléhá a řeší si svou situaci zcela sama. I když už je na obzoru naděje na uvolnění v podobě otevření restauračních zahrádek a posléze i otevření restaurací, nikdo neví, jak se bude tato krize dále projevovat. Pivovary budou muset v létě věnovat maximum své energie prodeji, ve snaze nahradit tříměsíční výpadek.

 

Proto prezidium na zasedání dne 7. 5. 2020 rozhodlo že:

 

- se bez náhrady ruší "Jarní cena českých sládků 2020", bude uspořádána až v příštím roce

 

- se bez náhrady ruší "Festival minipivovarů na Pražském hradě", bude uspořádán až v příštím roce

 

- 13. Valná hromada ČMSMP se uskuteční v termínu 21. listopadu v rámci odložené potravinářské výstavy Salima Brno, při níž se bude konat Festival minipivovarů Brno. Termín 19. – 21. listopadu 2020.

  Popřípadě, pokud bude nutno z legislativních důvodů nutno uspořádat Valnou hromadu dříve, uspořádáme ji koncem června v Praze.

 

          Vzhledem k tomu, že pomalu končí naše nucená přestávka, je čas sčítat škody. Dovolujeme si Vás tedy požádat o spolupráci. Je nutné znát hrubé vyčíslení prokazatelných ztrát, které jste utrpěli zejména v důsledku okamžitého zastavení prodeje. Jedná se o ztráty způsobené znehodnocením surovin (u restauračních minipivovarů například zkažené suroviny, zelenina, vylité pivo atd.), platby energií, nepokryté mzdové náklady, nepokryté nájmy, nepokryté splátky úvěrů. V žádném případě nejde o ušlý zisk. Účelem je, abychom mohli při jednání s MF uplatnit argument o výši škod a žádat jejich kompenzace. Jaké budou a zda vůbec, to je otázka dalších jednání, ale v každém případě se o to pokusíme. Uvádějte tedy jenom jednoznačně prokazatelné škody v jednotkách tisíců korun.

 

          Přejeme Vám v těchto turbulentních dobách hodně dobrého piva a dobrých nápadů, jak ho prodat. Jsme přesvědčeni, že minipivovarnická komunita tuto krizi přežije a bude nadále růst, protože má své nepominutelné místo v pivní kultuře českého národa.

 

 

 

Dej Bůh štěstí!

 

                                                                                              Jan Šuráň

                                                           Prezident Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Informace z Kazbek cupu 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci od člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jste zaznamenali, letos se nekonala pravidelná konference „Využití českých chmelových odrůd v pivovarnictví” pořádaná společností BOHEMIA HOP, a.s. ve spolupráci s Chmelařským institutem, s.r.o., ani 2. ročník doprovodné degustační soutěže Kazbek Cup 2020 z důvodu vládního nařízení a bezpečnostního opatření.

 

Piva pro konferenci však byla navařena, proto jsme se rozhodli uskutečnit interní degustace v rámci firmy Bohemia Hop, CHI a VUPS. Touto cestou se Vás dovolujeme oslovit a zaslat Vám část výsledků

 

Kromě toho Vám chci s potěšeními představit nový produkt Kazbek G45, o kterém se více dozvíte ZDE. Na základě varných zkoušek jsme se rozhodli Kabek G45 zařadit do našeho portfolia. V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat. 

 

Již nyní začínáme připravovat příští ročník, který, jak věříme, proběhne bez omezení. Těšíme se brzy na viděnou.

 

S pozdravem 

 

Ing. Markéta Barcajová

 

Bohemia Hop, a.s.

Mostecká 2580

43801 Žatec

 

email: barcajova@bohemiahop.cz

mob.:  602 631 621

web.: www.bohemiahop.cz"

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 452 kB]
pdfBez názvu [pdf, 1538 kB]