Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. ročník gastronomie, potravinářství a hotelnictví TOP GASTRO&HOTEL 2019

Vážení,

 

dovolte mi Vám přeposlat následující zprávu:

 

"Dovolte mi Vám nabídnout jedinečnou možnost se zviditelnit v únoru na veletrhu TOP GASTO& HOTEL 2019. Za pouhých 5 990 Kč po celé 4 dny.

 

13. ročník gastronomie, potravinářství a hotelnictví TOP GASTRO&HOTEL 2019, se uskuteční 21. - 24. února 2019 na Pražském Výstavišti Holešovice, již tradičně souběžně s 28. ročníkem mezinárodního veletrhu cestovného ruchu HOLIDAY WORLD 2019. 

 

Pro rok 2019 je naší snahou koncept veletrhu, ještě výrazněji propojit s cestováním a turistikou a k tomu pivovarnictví neodmyslitelně patří. Na veletrhu se letos tradičně představí firmy zaměřené na vybavení hotelů, penzionů, restaurací a služby v gastronomii, ale nově hodláme dát mnohem větší prostor mezinárodní gastronomii v sekci "OCHUTNEJTE CESTOVÁNÍ" za příznivých cenových podmínek. 

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat nabídku možnosti prezentace ve společné expozici pivovarů TOP BEER, ale samozřejmě nabízíme možnost se prezentovat i  samostatně „OCHUTNEJTE CESTOVÁNÍ“. Vizualizace jednotlivých expozic, vybavení expozic a cenovou nabídku naleznete v přiložených přihláškách.

 

Veletrh TOP GASTRO&HOTEL je součástí veletrhu HOLIDAY WORLD 2019. Z letitých zkušeností veletrh navštěvují hoteliéři a restauratéři- odborníci což si dovolím tvrdit, je pro Vás cílová klientela.       

 

V případě dotazů se na mě kdykoliv obraťte.

Těším se na případnou spolupráci. 

 

S pozdravem/Yours faithfully

 

Věra Spálenková

Project manager

T  +420 220 103 493

M +420 602 293 630

E  v.spalenkova@abf.cz

 

Podívat se můžete i na závěrečnou zprávu z roku 2018, kdy se na veletrhu prezentovalo celkem 143 firem z 15 států."

 

Krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 710 kB]
pdfBez názvu [pdf, 371 kB]

Zápis z 11. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů a nové stanovy

Vážení,

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat zápis z 11. valné hromady Českomoravského svazu, která se uskutečnila dne 27. listopadu 2018 v Praze.

 

ZDE si pak dovoluji zaslat nové znění stanov svazu.

 

Přejeme Vám vše dobré do roku 2019 a těšíme se na další setkání.

 

Za Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 2133 kB]
pdfBez názvu [pdf, 255 kB]

Výběr legislativních aktualit za období listopad – prosinec 2018

Vážení pivovarníci,

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat výběr legislativních aktualit za období listopad – prosinec 2018.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný vánoční čas,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová, PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 381 kB]

Tucet hlavních změn pro podnikatele v roce 2019

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám předat následující zprávu:

 

"Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) oznamuje ke konci každého roku výčet a hodnocení nejvýznamnějších legislativních změn, které ovlivní v dalším období tuzemské podnikatele. Tradiční balíček letos zahrnuje dvanáct hlavních opatření státu s bezprostředním dopadem na rok 2019 a poprvé se představuje dalších šest klíčových rozpracovaných zákonů, jejichž významný vliv na firmy a živnostníky lze očekávat v horizontu maximálně dvou let. Pro další zvýšení vlivu firem a živnostníků na připravované zákony byla současně AMSP ČR pověřena ustanovit Legislativní radu MSP. Ta začala plnit svoji výkonnou roli v prosinci letošního roku.

 

Mezi nejpozitivněji vnímané změny patří podle názoru malých a středních firem dlouho očekávaná změna v odpočtech na výzkum a vývoj a chystané vládní usnesení o definici rodinného podnikání s cílem vyšší podpory tohoto segmentu. Nejmenší živnostníci vidí jako nejlepší změnu opětovné navrácení maximálního limitu příjmu pro použití výdajových paušálů na dva miliony korun, což se jeví jako velmi pravděpodobné opatření, na kterém se Sněmovna v nejbližších týdnech zřejmě shodne. Pozitivně je vnímána i možnost vyššího přivýdělku v rámci dohod o pracovní činnosti a za dobré opatření považují podnikatelé zjednodušení režimu vyřizování ochranných známek.

 

Nejvíce negativně vnímají podnikatelé plánované zrušení karenční doby, což bude mít v době nedostatku pracovníků negativní dopad na všechny zaměstnavatele. Neúměrné zvýšení minimálních a zaručených mezd negativně vnímají zejména producenti v odvětvích s nízkou přidanou hodnotou. Nejmenší živnostníci se obávají i trvale vzrůstajících záloh na sociální a zdravotní pojištění, které v součtu činí již více jak 55 tis Kč ročně. Roste i stravné, které musí zaměstnavatelé vyplácet svým pracovníkům vyjíždějícím do zahraničí.

 

Neutrálně je vnímána změna v investičních pobídkách, která nově umožní podporu výrazně méně subjektům, nicméně zase vzroste šance pro středně velké podniky a pro firmy investující do výzkumu a vývoje. Stejně tak jsou neutrálně vnímány očekávané elektronické neschopenky, a to zejména z důvodu, že podnikatelé zatím nedokáží odhadnout faktický dopad jejich zavedení. Stejně tak zvýšení limitu solidární daně není pro menší firmy větší téma.

 

AMSP ČR současně představuje zákony, které zřejmě ještě nebudou mít bezprostřední dopad na firmy v roce 2019, nicméně v roce dalším budou již velmi aktuální. Za zcela stěžejní považují podnikatelé urychlené zásadní změny stavebního zákona, na kterém se začalo intenzivně pracovat a který je hlavní brzdou růstu dalších investic. Pozitivně jsou rovněž vnímány změny směřující k nižšímu DPH, k čemuž by mělo dojít na přelomu 2019-2020.  S obavami naopak podnikatelé sledují vyjednávání o změnách v zákoníku práce, kde hrozí několik negativních sociálních scénářů s přímými dopady na výkonnost firem. Neutrálně jsou ze střednědobých opatření vnímány další fáze a změny v EET, změny v insolvenčním zákoně a změny vyplývajícího z daňového balíčku, který zavádí řadu opatření v souladu s evropskými směrnicemi a omezující přelévání zdanitelných zisků do států s nižším daňovým zatížením apod.

 

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR a místopředseda RVVI k tomu uvádí: „Za pozitivní považuji, že malí a střední podnikatelé mají dnes výrazně větší vliv na legislativu. Změny v odpočtech na výzkum a vývoj, ukotvení rodinné firmy nebo zvýšení limitů pro výdajové paušály jsou z naší dílny a máme velkou radost, že se nám je podařilo prosadit. Bohužel ale prohráváme v sociálním dialogu, většina změn, které byly diskutovány, dopadly na zaměstnavatele negativně. V dalším období považuji za stěžejní změny zákonů vedoucí ke zlepšení stavební infrastruktury a připravovaná opatření vedoucí k revizi vzdělávacího systému v oblasti technických oborů.“

 

Zdeněk Tomíček, místopředseda AMSP ČR a současně předseda Legislativní rady MSP dodává: „Jako zástupci nejširšího segmentu podnikatelů v ČR ročně připomínkujeme desítky legislativních návrhů. Nově do připomínkového řízení angažujeme více jak padesát našich kolektivních členů a vytváříme Legislativní radu MSP, kde zasedá dvacítka kompetentních zástupců prakticky všech segmentů malého byznysu, včetně nejmenších živnostníků. Cílem je maximálně objektivně posoudit všechny návrhy a nezávisle navrhnout řešení, které bude v souladu s většinou malých podnikatelů.“

 

Tisková zpráva ke stažení zde:
TZ-2018-12-13 Tucet hlavních změn pro podnikatele v roce 2019

Balíček změn ke stažení zde:
TZ-2018-13-12-příloha Balíček – Změny pro podnikatele 2019 AMSP ČR

 

S pozdravem,

AMSP ČR - Asociace malých
a středních podniků a živnostníků ČR

Sokolovská 100/94
186 00 Praha 8 - Karlín 
mob.: +420 733 722 512 
tel.: +420 236 080 454 
email: amsp@amsp.cz 
web: www.amsp.cz"

 

Srdečně zdraví a krásný vánoční čas přeje 

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

1. ročníku soutěže o nejlepší pivo chmelené odrůdou Kazbek - KAZBEK CUP 2019

Vážení,
 
dovolte, mi Vám přeposlat informace o KAZBEK CUPu 2019, 1. ročníku soutěže o nejlepší pivo chmelené odrůdou Kazbek, který připravuje Chmelařský institut s.r.o. ve spolupráci s firmou Bohemia Hop, a.s.
 

Vstup do soutěže je bez poplatků.

 

Doručit vzorky piv min. v objemu 15 l je nutné do 22. 3. 2019.

 

Přihlášky je nutné poslat do 28. 2. 2019. 

 
Pokud byste zvažovali přihlášení Vašeho pivovaru do této soutěže, pozvánku najdete ZDE a přihlášku ZDE - zároveň vše najdete na webových stránkách:  http://www.chizatec.cz/kazbek-cup/?arc=198.
 
V případě Vašich dotazů kontaktujte prosím paní Patricii Buchtovou - sekretariát jednatele
Chmelařský institut s.r.o.
Kadaňská 2525
438 46 Žatec
Telefon: + 420 415 732 101
E-mail: buchtova@chizatec.cz
 
Přeji Vám krásný vánoční čas,
 
Tereza
 
--
Tereza Melišová
PR Manager
774 996 628
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 583 kB]
pdfBez názvu [pdf, 452 kB]

Pozvánka na seminář senzorického hodnocení piva - 6. 2. 2019

Dobrý den,

 

dovolujeme si Vás pozvat na seminář senzorického hodnocení piva, který proběhne 6. února 2019 na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze - Technická 3, Praha 6 Dejvice.

 

Více informací o semináři se dozvíte ZDE

 

Cena semináře je 2800 Kč, pro členy svazu nabízí slevu 10 %, cena tedy bude činit 2500 Kč.

 

Své přihlášky posílejte na: Pavel.Dostalek@vshcht.cz

 

Přeji Vám krásný vánoční čas,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová, PR manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 218 kB]

Výhodná nabídka stanů 3x3 m s vašim vlastním designem

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci. V případe Vašeho zájmu kontaktujte paní Mikeskovou, na kterou je kontakt uveden níže. 

 

"Dobrý den,

 

Ráda bych vás informovala ohledně výhodné nabídky stanů 3x3 m s vašim vlastním designem od minimálního množství 2 ks. Při objednání do 29.11.2018 bude cena 18 900,- Kč/1 ks. Cena zahrnuje předtiskové práce a dopravu na 1 místo v ČR nebo SR.

 

obrázek 1

obrázek 2

obrázek 3 

obrázek 4

obrázek 5

obrázek 6

 

Dodací termín: v průběhu února/března 2019

 

Popis výrobku:

 

  • Rám konstrukce: eloxovaný hliník – šestihranný profil 40 mm x 1,5 mm
  • Odolný a trvanlivý polyester 220 g/m2
  • Odolnost vůči vodě:  3000 mm vodného sloupce, ohnivzdorný materiál
  • Možnost potisků různého designu na jednotlivé díly, možnost oboustranného potisku (vnější i vnitřní strana)
  • Polobočnice: 1 ks
  • Rozpěrná tyč k polobočnici s potiskem: 1ks
  • 100% digitální potisk
  • Snadné pevnění pomocí suchých zipů
  • Přepravní vak na konstrukci
  • Stabilizační vak s uzávěrem na suchý zip: 4 ks (až 10 kg písku)

 

V případě jakýchkoliv dotazů se na mne obracejte e-mailem nebo telefonicky.

Budu také k zastižení na valné hromadě Českomoravského svazu minipivovarů v Praze dne 27.11.2018.

S pozdravem

 

Lenka Mikesková

 

Oreon Trading & Marketing s.r.o.

Sluneční 2370

75661 Rožnov p.R.

Czech Republic

Tel.: 00420 777 648 904

e-mail: lenka.mikeskova@oreon.cz

http://www.oreon.cz/"

 

Srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová, PR Manager

Přílohy
jpgBez názvu [jpg, 890 kB]
jpgBez názvu [jpg, 494 kB]
jpgBez názvu [jpg, 317 kB]
jpgBez názvu [jpg, 622 kB]
jpgBez názvu [jpg, 485 kB]
jpgBez názvu [jpg, 150 kB]

Pozvánka na 11. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení členové,

 

v dnešních dnech jsou Vám za asistence s naším svazem spolupracující advokátní kanceláře poštou rozesílány pozvánky na 11. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů z.s., která se bude konat dne 27. 11. 2018 od 12:30 hod. v restauraci U Medvídků, Na Perštýně 7, 100 01 Praha 1, Česká republika.

 

Zde naleznete zvací dopis a pozvánku

 

Věnujte, prosím, této valné hromadě svoji pozornost, jelikož jejím hlavním účelem je projednání přijetí nových stanov našeho svazu, které reagují na aktuální právní úpravu spolků a jsou přijímány zejména proto, abychom v budoucnosti mohli rychleji reagovat na ekonomickou situaci a bylo možno určovat výši členského příspěvku bez nutnosti neustálých změn stanov. Budou-li nové stanovy svazu na valné hromadě přijaty, bude současně projednána nová výše členských příspěvků na rok 2019 a bude o ní hlasováno.

 

Kompletní návrh nových stanov svazu Vám byl k připomínkám rozeslán během léta na e-mailové adresy uvedené v seznamu členů a zasíláme Vám jej na tyto adresy i nyní, abyste se s ním mohli před valnou hromadou ještě jednou seznámit.

 

DŮLEŽITÉ: V případě, že byste se nemohli zúčastnit valné hromady, zvažte, prosím, udělení plné moci na účast a hlasování na valné hromadě, jejíž vzor Vám zasíláme ZDE.

 

V případě, že se plnou moc rozhodnete udělit, prosíme o (i) její řádné vyplnění (vyžlucená místa), (ii) zakroužkování Vašich rozhodnutí ohledně uplatnění hlasovacího práva a (iii) doplnění místa a data podpisu a její podpis oprávněnou osobou (statutární orgán).

 

Plnou moc následně zašlete poštou na adresu:

Českomoravský svaz minipivovarů z.s.

Podskalská 365/10

128 00 Praha 2 - Nové Město

 

V případě jakýchkoli dotazů se na nás neváhejte kdykoli obrátit.

 

S pozdravem

 

Tereza Melišová

 

--

Tereza Melišová, PR Manager

Pivovary, využijte dotaci na rozvoj!

Vážení, 

 

dovolte mi přeposlat Vám následující informaci: 

 

"Snižte spotřebu energie ve výrobním procesu s pomocí 50% dotace.

 

Základním parametrem je vždy množství chladicí kapaliny a její zpětné využívání. Všechna instalovaná zařízení pro zpětné získávání tepla musí být plně funkční s malými odchylkami, aby mohlo být teplo zpětně využito. Dalším krokem ke snížení energie je snížit rozdíl mezi teplotou chladiva a teplonosného média. Tento krok značně spotřebu energie sníží. Můžete si pořídit také měřidla do přirozených výrobních celků (chmelovar, stáčení atd.).

 

Investice se mohou týkat:

  • výměnu potrubního propojení,
  • izolaci potrubního propojení,
  • opláštění potrubního propojení, nákup měřidel,
  • výměnu regulačních stanic a ventilů
  • strojovny chlazení (například kompresory)
  • zamezení úniku par odplyňovači nebo výměnu parního vytápění horkovodním)

 

Dále můžete zahrnout investice typu zateplení, výměny oken, osvětlení, či instalaci obnovitelných zdrojů energie.

 

Věříme, že Vás nabídka zaujala, proto vyplňte následující Dotazník, který je pro Vás připraven ke stažení a odešlete ho na email analytik@granty-dotace.cz.

 

Tím využijte možnost bezplatné konzultace a posouzení přijatelnosti investice v dané výzvě v naší kanceláři. Pokud víte o někom, kdo by mohl dotaci využít, předejte mu prosím informaci.

 

S přáním pěkného dne,

 

Mgr. Petra Lepičová

Analytik

 

Grant Consulting a.s.

Technologický Park Běchovice

Podnikatelská 553

190 11  Praha 9 - Běchovice

Gsm: 724 377 412

Tel: 283 890 205

Skype: grant.consulting

email: analytik@granty-dotace.cz

website: http://www.granty-dotace.cz

FB: https://www.facebook.com/grant.consulting.as"

 

Krásný den přeje,

 

Tereza

Přílohy
Bez názvu [173 kB]

Výběr legislativních aktualit za období říjen - listopad 2018

Vážení pivovarníci,

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat výběr legislativních aktualit za období říjen - listopad 2018.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová, PR Manager

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 380 kB]