Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seminář pro sládky se sládky

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si vás co nejsrdečněji pozvat na Seminář se sládky pro sládky, který proběhne ve čtvrtek 25. 10. 2018 v Děčíně.

 

Více informací o semináři se dozvíte ZDE

 

Pro členy Českomoravského svazu minipivovarů je připravena 10 % sleva. 

 

V případě vašeho zájmu kontaktujte Honzu Kočku: HONZA.KOCKA@SIMPLYHOPS.CO.UK

 

Přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 960 kB]

VÝBĚR LEGISLATIVNÍCH AKTUALIT červenec – srpen 2018

Vážení pivovarníci,

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat výběr legislativních aktualit za období červenec - srpen 2018.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný zbytek léta,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza Melišová

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 243 kB]

Fermentation controller

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci:

 

Drazí,

 

Zdraví Pauling z Hongyi. Jsme výrobcem nástrojů pro práci s teplotou a tlakem a zabýváme se produkcí měřičů tlaku a teploty již 15 let. Navštívil jsem Vaši webovou stránku a myslím, že spousta vystavovatelů je našimi pravidelnými zákazníky. Napřiklad Sk group, LA-INOX, Sraml, Brewiks a další. Doufám, že nám dáte příležitost i v novém roce.

Zde bych rád doporučil naše pivovarné nástroje. Například:

 

Digitální teploměr D1221/D1224: ZDE

 

Kontrolor fermentace: C2105series, možno použít při výrobě vína nebo piva pro řízení teploty při fermentaci ZDE

 

Náš nový produkt C2151series:převážne využíván pivovary ZDE

 

Těšíme se na Vaše objednávky.

 

S úctou

Pauling

HONGYI ELECTRONIC TECHNOLOGY CO., LTD

Address: No. 502, BLDG 4, Fenglin Road 27, High-tech Industrial Zone, Zhengzhou, China

Website: www.hongyiinc.com

TEL: +86-371-67998601

FAX; +86-371-67998602

Email:duyuping@hongyiinc.com 

          zzhy@hongyiinc.com

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dear,

This is a pauling from hongyi.We are a manufactuer of instrument concering temperature and pressure and we are engaged in the production of  temperature and pressure gauge about 15years  ‍ .I visit your website,I feel Besides, A lot of exhibitors is  our regular customers.For example: Sk group,LA-INOX, Sraml ,Brewiks and etc.Hope you also can give me a chance in the New year.

Hereby I want to recommend our brewing instrument to you. For example:

 

Digital thermometer D1221/D1224:

HERE

 

Fermentation Controller:C2105series,it is apply for wine or beer fermention temperature control.

HERE

 

Our new Prouduct  C2151series: it mainly used for  brewhouse.

HERE

 

Awaiting for your inquiry.

--

Yours sincerely

pauling 

HONGYI ELECTRONIC TECHNOLOGY CO., LTD

Address: No. 502, BLDG 4, Fenglin Road 27, High-tech Industrial Zone, Zhengzhou, China

Website: www.hongyiinc.com

TEL: +86-371-67998601

FAX; +86-371-67998602

Email:duyuping@hongyiinc.com 

          zzhy@hongyiinc.com

Přílohy
jpgBez názvu [jpg, 36 kB]
jpgBez názvu [jpg, 1526 kB]
jpgBez názvu [jpg, 51 kB]

ČSPS - Informace pro členy č. 28/2018 - AMSP ČR monitoring dotačních příležitostí

Vážení členové,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informace:

 

ČESKÝ SVAZ PIVOVARŮ A SLADOVEN

 

        I N F O R M A C E

 

Věc: AMSP ČR – monitoring dotačních příležitostí

 

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

dovolujeme si Vám přeposlat pozvánku, kterou jsme obdrželi od společnosti Konference s.r.o.:

 

Všem členům, pozorovatelům a partnerům AMSP ČR:

 

MONITORING DOTAČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ 


Dobrý den,


připravili jsme pro Vás aktuální „Monitoring dotačních příležitostí“. Naším cílem je přinášet rychlý přehled nových dotačních příležitostí pro malé a střední podniky. Veškeré připomínky, názory a náměty k této službě jsou vítány.

 

KLIKNĚTE PRO STAŽENÍ


Přeji hezký den,


Zuzana Kratochvílová, DiS.
Asistentka generální ředitelky
AMSP ČR - Asociace malých
a středních podniků a živnostníků ČR
Sokolovská 100/94
186 00 Praha 8 - Karlín 
tel.: 236 080 454

tel.: 733 722 512
e-mail: kratochvilova@amsp.cz
web: www.amsp.cz

 

 

 

 

Zároveň budeme rádi za zpětnou vazbu.

Dej Bůh štěstí,

 

Martina Ferencová

výkonná ředitelka

Český svaz pivovarů a sladoven

Lípová 15, 120 44 Praha 2

www.ceske-pivo.cz

tel: +420 606 591 958   

 

 

 

 

Radka Černá

vedoucí sekretariátu

Český svaz pivovarů a sladoven

 

Lípová 15, 120 44 Praha 2

www.ceske-pivo.cz

tel: +420 721 070 949

Výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2018

Vážení členové,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2018.

 

Přejeme krásné letní období,

 

Českomoravský svaz minipivovarů

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 338 kB]

Nabíjecí stanice pro elektromobily zdarma

Vážení členové,

 

dovolujeme si Vám přeposlat nabídku možnosti zažádat o nabíjecí stanice pro elektromobily k Vašim minipivovarům, hotelovým a restauračním provozovnám.

 

"Vzhledem k přímému kontaktu ve společnosti Tesla, mám možnost pro Vaše hotely/restuarce, po schválení dané lokality, zajistit zdarma. Jedná se o nabíječky nejen na vozy značky TESLA, ale i nabíječku s konektory na vozidla ostatních výrobců, kteří zde v Evropě prodávají (VOLKSWAGEN, BMW, AUDI, Mercedes-Benz, KIA, HYUNDAI, NISSAN + plug-in hybridní TOYOTA, LEXUS, v roce 2019 i ŠKODA s modelem SUPER atd.) a stále jich přibývá.

 

V případě instalace bude Váš hotel/restaurace uveřejněny na webu nejen firmy TESLA a zároveň všechna vozidla TESLA v Evropě dostanou do palubních navigací informaci, že ve Vašich provozovnách lze dobíjet elektromobily. Ostatní weby tuto informaci rády začlení do jejich systémů (www.evmapa.czwww.plugshare.com).

 

Zde ukázka, jak je to uvedeno na webu:

 

https://www.tesla.com/en_GB/findus#/bounds/65,55,34,-11,d?search=supercharger,destination%20charger,&name=Europe&place=dc17662

 

Pokud byste měli zájem o možnost získání nabíječek, rád Vám více informací sdělím telefonicky.

 

V případě Vašeho zájmu se obracejte na 

tesla@clavis-qs.com nebo tel.: +420 607 908 293
 
Kamil Horák"
 
S pozdravem,
 
členové prezídia

 

Soutěžní degustace při příležitosti Žatecké Dočesné

Vážení členové,
 
dovolujeme si Vám přeposlat pozvánku na soutěžní degustaci, která se koná při příležitosti Žatecké Dočesné ve Chmelařském institutu s.r.o. v Žatci. V letošním roce degustace připadá na 30. 8. (čtvrtek) a 31. 8. 2018 (pátek). Veškeré podrobnosti naleznete v pozvánce a v přihlášce.
 
V případě Vašeho zájmu o účast na této akci prosíme o dodržení všech termínů a kontaktování pí. Patricie Buchtové:
 
Patricie Buchtová
sekretariát jednatele
Chmelařský institut s.r.o.
Kadaňská 2525
438 46 Žatec

Telefon:    + 420 415 732 101
E-mail:      buchtova@chizatec.cz
 
 
S přátelským pozdravem,
 
členové prezídia
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 612 kB]
pdfBez názvu [pdf, 5274 kB]

Vaše náměty a připomínky

Vážení členové,

 

na základě jednání s minitryní financí pí. Schillerovou a celními úřady, proběhly v jednotlivých krajích semináře, které měly za cíl zjistit současný stav vztahu mezi minipivovary a celními úřady. Určitě z tohoto vzešly podněty a připomínky, které budou zapracovány do případných změn legislativy. Zároveň Vás žádáme o zaslání Vašich námětů a připomínek k dané problematice.

 

Současně vyvstala otázka postavení domácího vaření piva v české legislativě, a abychom jako Svaz mohli zaujmout jednotný postoj, tak Vás žádáme o odpověď na následující anketu

 

Velmi děkujeme za spolupráci,

 

členové prezídia

GDPR - ochrana osobních údajů

Vážení členové,

 

dne 25. května 2018 nastal den použitelnosti (účinnosti) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“).

 

Prezidium Svazu pro Vás ve spolupráci s HÁJEK ZRZAVECKÝ advokátní kancelář, s.r.o. připravilo (a) prezentaci na téma Ochrana osobních údajů podle GDPR jako jakéhosi průvodce novou právní úpravou a rovněž (b) stručné doporučení kroků, které podniknout za účelem vyhovění požadavkům GDPR.

 

Prezentaci naleznete zde.

Doporučení kroků pak naleznete zde.

 

S pozdravem členové prezídia

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 189 kB]
pdfBez názvu [pdf, 626 kB]

Aktuální návrh znění stanov Svazu

Vážení členové,

 

prezidium Svazu dlouhodobě pracuje na úpravě stávajících stanov Svazu tak, aby byl zajištěn jeho efektivní a bezproblémový chod a ekonomická stabilita.

 

Návrh nových stanov Svazu, které naleznete ZDE, byl připraven již na valnou hromadu Svazu konanou dne 1. 3. 2018, kde však nemohly být nové stanovy přijaty vzhledem k nízké účasti členů na valné hromadě. Nové stanovy Svazu zejména reagují na aktuální právní úpravu spolků a jsou přijímány zejména proto, abychom v budoucnosti mohli rychleji reagovat na ekonomickou situaci a bylo možno určovat výši členského příspěvku bez nutnosti neustálých změn stanov.

 

V zájmu zajištění maximální transparentnosti a získání názoru členů Svazu bychom Vás tímto chtěli požádat o zaslání připomínek k aktuálnímu návrhu stanov Svazu.

 

Nejzásadnější změny, které nové stanovy přináší:

 

-       výši a splatnost členských příspěvků na příslušný kalendářní rok určuje valná hromada Svazu na návrh prezidia Svazu;

 

-       v případě, že valná hromada Svazu o výši členských příspěvků na příslušný kalendářní rok nerozhodne, zůstává výše členských příspěvků stejná jako v předcházejícím kalendářním roce, a to bez ohledu na způsob, jakým byla tato výše určena či se členy dohodnuta;

 

-       s přispívajícím členem může být dohodnuta i jiná (vyšší) částka příspěvku než stanoví stanovy či valná hromada;

 

-       přispívajícímu členovi Svazu přísluší aktivní i pasivní volební či hlasovací právo

 

Své připomínky k návrhu stanov zasílejte, prosím, do 15. 8. 2018.

 

Svaz plánuje svolat v listopadu 2018 mimořádnou valnou hromadu za účelem schválení nových stanov Svazu. O konání valné hromady budete včas informováni.

 

Přejeme hezký víkend.

 

S pozdravem

 

členové prezídia

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 375 kB]