Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozvánka na Kampus fest

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si Vám přeposlat pozvánku na Kampus fest.

 

"Dobrý den,

 

rádi bychom Vás pozvali na Kampus fest, zahájení semestru škol v Dejvicích, který provází festival minipivovarů a bohatý nejen hudební program.

 

Akce se bude konat v úterý 24. 9. 2019 v blízkosti Vítězného náměstí v Praze 6 - Dejvicích (ulice Technická) a organizuje ji Vysoká škola chemicko-technologická v Praze ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů v rámci svatováclavských Dnů českého piva. 

 

Většina návštěvníků budou opět studenti vysokých škol, přičemž v loňském bylo na akci okolo 1500 návštěvníků. Vstupné je zdarma. V rámci festivalu minipivovarů bude své pivo nabízet 15 – 20 pivovarů. Jako doprovodný program přichystáme popularizační přednášky o pivu pro zájemce, exkurze ve školním pivovaru, řízené degustace piva pro zájemce mezi návštěvníky, návštěvnickou degustační soutěž nabízených piv s následným vyhodnocením a další aktivity.

 

V případě vašeho zájmu o účast prosíme o potvrzení. Účast je letos zpoplatněna organizačním poplatkem 3000 Kč za standardní stánek 3 x 3 m. Zájem je poměrně velký a kdo se dříve ozve, bude mít výhodnější pozici stánku v areálu Kampus festu.

 

Jako ilustraci průběhu akce přikládám odkaz na video z loňského prvního ročníku Kampus festu: https://www.youtube.com/watch?v=xgtWlmyZK-8

 

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat:

Ing. Tomáš Kinčl

Ústav biotechnologie

VŠCHT Praha

+420 220 445 051

+420 732 108 721

Tomas.kincl@vscht.cz

 

Děkuji a budu se těšit na odpověď.

 

S pozdravem a přáním hezkého dne,

 

Ing. Tomáš Kinčl"

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů zdraví

 

Tereza

 

 

 

East European Awards hledá české pivovary

Vážení pivovarníci, 

 

dovolujeme si Vám přeposlat nabídku, kterou nám poskytl pan Ondřej Soukup z Hospodářských novin - kontakt na něj níže. V případě Vašich dotazů se obracejte na něj. 

 

"Organizátoři patrně nejprestižnější pivní degustační soutěže na Ukrajině East European Awards hledají české pivovary, které by se chtěly zúčastnit jejího třetího ročníku. Soutěž je velmi silně inspirovaná českou Pivní pečetí. Ostatně její spoluzakladatelé jezdí dlouhá léta do jižních Čech jako porotci.

 

Letošní ročník se koná 8. - 9. října v západoukrajinském městě Rivne. Soutěží se v šestnácti kategoriích, v každé z nich se uděluje bronzová, stříbrná a zlatá medaile. Vítězové všech kategorií následně soutěží o Grand Prix festivalu o nejlepší pivo soutěže. Vloni se zúčastnilo 54 pivovarů, které přihlásily celkem 265 vzorků.

 

Každý pivovar má také právo jmenovat jednoho porotce, loni tak soudcovalo celkem 72 lidí, včetně několika českých sládků, působících na Ukrajině. Na regulérnost soutěže dohlíží nezávislá právní firma.

 

Přihlásit se je potřeba do 2. října 2019 pomocí tohoto formuláře http://en.uabeerawards.com/submit-beer/, po obdržení potvrzení zaplatit účastnický poplatek 600 hřiven za každý vzorek (momentálně je to 513 korun) a do 24 hodin před začátkem soutěže dopravit do místa konání šest litrů každého vzorku ve skle, plastu či plechovkách. Je předjednáno s Českým centrem v Kyjevě, že aby bylo zabráněno problémům či zdržením na hranicích, že by vzorky mohly být dopraveny jejich prostřednictvím.

 

Pokud byste měli zájem o tento druh přepravy, kontaktujte Ondřeje Soukupa (soukup.o@gmail.com).

 

Současně v Rivném probíhá Forum pivovarů a restaurátorů, takže přijíždí většina sládků ze zúčastněných pivovarů. Pokud se chcete seznímit s pivní scénou na Ukrajině, je to velmi vhodná příležitost.

 

Seznam kategorií pro rok 2019:

 

Pale Lager světlé pivo spodního kvašení. Stupňovitost – 10-12,99%. Hořkost – 10-35 IBU.

Pale Lager Special – světlé pivo spodního kvašení. Stupňovitost – od 13%. Hořkost – 10-35 IBU.

Dark Lager – tmavé pivo spodního kvašení. Stupňovitost – 10-13%. Hořkost – 10-35 IBU.

IPA – světlý ale svrchního kvašení. Stupňovitost  – od 12 до 17%. Hořkost – od 40 do 70 IBU.

Double IPA – světlý ale svrchního kvašení. Stupňovitost – od 15,5% do 20%. Hořkost – od 60 do 120 IBU

Pale ale – světlý ale svrchního kvašení. Stupňovitost – 12-15%. Anglický nebo americký styl jsou přípustné. Hořkost – 25-60 IBU.

Porter/Stout – Tmavé pivo svrchního kvašení s využitím speciálních sladů. Stupňovitost  – od 12% do 14,99%. Hořkost – od 20 IBU. Laktóza a a další přísady jsou přípustné.

Porter/Stout Special – Tmavé pivo svrchního kvašení s využitím speciálních sladů. Stupňovitost – od 15%. Hořkost – od 20 IBU. Laktóza a a další přísady jsou přípustné.

Witbier/Weizenbier– přeničné pivo, pro weizen je potřeba alespoň 30% pšeničného sladu, pro witbier neslazená pšenice a přísady jako různé koření nebo pomerančová kůra. Stupňovitost  – od 12 do 17%.

Flavor Beer (Herbal/Ginger/Root/Gruit) – pivo svrchního nebo spodního kvašení s využitím přírodních aromatizátorů jako bylin, koření, siropů nebo gruitu. Stupňovitost – 10 – 16. Barva - od 2 do 60 EBC.

Belgian Style Ale – světlé nebo tmavé pivo spodního kvašení belgického typu. Barva - od 2 do 60 EBC. Povinné použití belgických typů kvasnic. Hořkost není omezena. Suché chmelení je přípustné. Stupňovitost - od 12 do 14%.

Belgian Strong Ale – světlé nebo tmavé pivo spodního kvašení belgického typu. Barva - od 2 do 60 EBC. Povinné použití belgických typů kvasnic. Hořkost není omezena. Suché chmelení je přípustné. Stupňovitost - od 14%

Red/Amber/Semi dark – polotmavé pivo svrchního nebo spodního kvašení. Barva - od 20 do 40 EBC. Hořkost - od 10 IBU.

Sour/Wild – pivo, vyrobené s využitím speciálních mikroorganismů nebo způsobem kettle souring (sour mash), přípustné jsou verze s přidáním ovoce, sirupů, bylin.

Cider fermentovaný nápoj z jablek nebo hrušek. Jsou přípustné jako přísady ovoce nebo sirupy.

Special Beer – všechno pivo, které se nevešlo do předchozích kategorií. Světlé nebo tmavé ležáky nebo aly, jakékoli experimentální druhy bez omezení stupňovitosti, barvy nebo hořkosti."

 

 

Přejeme krásné léto,

 

za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

 

Pozvánka na Žateckou Dočesnou

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si Vám zaslat informace o každoroční soutěžní degustaci, která se bude konat v aule Chmelařského institutu s.r.o. v Žatcí za učasti laické i odborné veřejnosti při příležitosti Žatecké Dočesné.

 

Degustace bude probíhat ve dvou dnech a tyká se pouze filtrovaných piv. V letošním roce se degustace koná v termínech: čtvrek 5. září 2019 od 13.00 hodin a pátek 6. září 2019 od 13:00 hodin. 

 

Více informací se dozvíte ZDE.

 

Přihlášku na akci naleznete ZDE.

 

V případě Vašich dotazů se obracejte na kontakty uvedené v první příloze.

 

Za celý Českomoravský svaz přeji krásný den,

 

Tereza

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 2599 kB]
pdfBez názvu [pdf, 613 kB]

FOR GASTRO & HOTEL – největší veletrh gastronomie v ČR

Českomoravský svaz minipivovarů ve spolupráci s ABF a.s., pořadatelem veletrhu gastronomie FOR GASTRO & HOTEL, připravil svým členům exkluzivní podmínky pro prezentaci a prodej na veletrhu v Praze ve dnech 11. – 13. 10. 2019 (pátek a neděle). Loňská účast návštěvníků veletrhu v těchto dnech byla: 24 459 návštěvníků.

 

STÁNEK 1 - CENA za 6m2 stánek: 7 000 Kč + DPH

 

STÁNEK 2 - CENA za 4m2 stánek: 6 000 Kč + DPH

 / Cena zahrnuje kompletní stavbu stánku, elektrickou přípojku 1kW,  třídenní účast v rámci veletrhu FOR GASTRO & HOTEL 2019, pojištění odpovědnosti za škodu, registraci /.

Akce se uskuteční při min. počtu 25 účastníků.

 

Závěrečná zpráva z veletrhu roku 2018 ke stažení zde.
Prezentace veletrhu 2019 ke stažení zde.
Více o veletrhu FOR GASTRO & HOTEL 2019 zde.

Pokud máte zájem se akce účastnit, kontaktujte paní Milenu Fernandez:

manažerka veletrhu

FOR GASTRO & HOTEL 2019

M: +420 739 003 135

fernandez@abf.cz


Odpověď prosíme zaslat nejpozději do 20. 6. 2019.

 


Českomoravský svaz minipivovarů o.s.

www.minipivo.cz

Přílohy
jpgBez názvu [jpg, 194 kB]
jpgBez názvu [jpg, 187 kB]

Nabídka od CORRO BOHEMIA, s.r.o.

Vážená paní, Vážený pane,

technologie výroby piva klade vysoké nároky na hygienu provozu. Zejména vysoké a nízké provozní teploty a vysoká vzdušná vlhkost vytváří ideální podmínky pro tvorbu plísní.

Dovolujeme si vám nabídnout ověřený produkt BIODEX HB – protiplísňový, pružný ochranný nátěr s dlouhodobým účinkem až do 10 let.

Máme více jak 25 let zkušeností s prodejem a aplikací protiplísňových a antibakteriálních nátěrů. Mezi naše klienty patří řada pivovarů, např.: Budějovický Budvar, Staropramen, Starobrno, Březňák, Smíchov, Ostravar, Chodovar, Pivovar Frýdlant, Akciový Pivovar Dalešice, Pivovar Klášter, Pivovar Kocour, Pivovar Klášter, Andělský Pivovar, Pivovar Řevnice…

 

Více informací se dozvíte ZDE


V případě zájmu, nebo jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte.

 

S pozdravem,

Igor Balog Jednatel

Mobil: +420 721 137 579 E-mail: balog@corro.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 346 kB]

Medailonek na webu minipivo.cz

Vážení pivovarníci,

 

chtěli bychom Vás požádat o kontrolu vašeho medailonku na webu www.minipivo.cz - pokud jsme na toto téma již komunikovali, tento email neberte v potaz. 

 

Pokud ve svém medailonku najdete cokoli, co chcete změnit či doplnit, prosím, pošlete informace. 

 

Pokud svůj medailonek nenajdete, zašlete prosím následující informace:

 

pro pivovary - jméno pivovaru, kraj, adresa, kontaktní osoba, email, telefon, webové stránky, informacne o pivovaru, fotografie (v jpg), logo (křivky i jpg)

Inspirovat se můžete například zde http://www.minipivo.cz/cz/pivovarsky-dum-praha/

 

pro společnosti - zkontrolujte si prosím údaje na http://www.minipivo.cz/cz/dodavatele/ a případně zašlete informace, které chcete upravit či doplnit

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Informace ze Svazu

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si Vám připomenout, že na stránkách www.minipivo.cz byla zřízena sekce BURZA. Můžete nám tedy zasílat své inzeráty, které poté na stránky vložíme. 

 

Zároveň Vás chceme informovat, že je na webu nová sekce KALENDÁŘ AKCÍ, kam postupně vkládáme akce minipivovarů. Pokud nějakou akci pořádáte, zašlete nám informace, vložíme na stránky.

 

Vše posílejte na melisova@cmsmp.cz, kam můžete zasílat i jakékoli své dotazy, náměty, připomínky. 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 

 

 

 

Nabíjecí stanice pro elektromobily k Vašim minipivovarům zdarma

Vážení členové Českomoravského svazu minipivovarů,

 

dovolujeme si vás oslovit s dotazem, zda-li byste neměli zájem dostat nabíjecí stanice (tzv. wall boxy) pro elektromobily k Vašim minipivovarům, případně hotelovým, restauračním a kavárenským provozovnám.

 

Vzhledem k přímému kontaktu ve společnosti Tesla, máme možnost je pro Vaše minipivovary/hotely/restaurace/kavárny, po schválení dané lokality zajistit zdarma.

 

Jedná se o nabíječky nejen na vozy značky TESLA, ale i nabíječku s konektorem na vozidla ostatních výrobců, kteří zde v Evropě elektrovozidla prodávají (VOLKSWAGEN, BMW, AUDI, JAGUAR, Mercedes-Benz, KIA, HYUNDAI, NISSAN + plug-in hybridní TOYOTA, LEXUS, v roce 2019 i ŠKODA s modelem SUPERB, Citygo-e atd.) a stále jich přibývá. Za nabíječky se neplatí žádný pronájem ani jiné administrativní poplatky firmě TESLA.

 

V případě instalace nabíječek (správný název wall box) bude Váš minipivovar/hotel/restaurace/kavárna/obchod uveřejněny na webu nejen firmy TESLA a zároveň všechna vozidla TESLA v Evropě dostanou do palubních navigací informaci, že ve Vašich provozovnách lze dobíjet elektromobily.

Ostatní weby tuto informaci rády začlení do jejich systémů (www.plugshare.com, www.chargemap.com atd.…).

 

Zde ukázky, jak jsou restaurace/hotely uvedeny na webu:

 https://www.tesla.com/en_EU/findus?redirect=no#/bounds/51.489331367461524,18.44106725000006,48.71026106045513,9.65200475000006?search=store,service,supercharger,destination%20charger&place=dc54643

https://www.tesla.com/en_EU/findus?redirect=no#/bounds/51.489331367461524,18.44106725000006,48.71026106045513,9.65200475000006?search=store,service,supercharger,destination%20charger&place=dc40958

nebo

https://www.tesla.com/en_EU/findus?redirect=no#/bounds/51.489331367461524,18.44106725000006,48.71026106045513,9.65200475000006?search=store,service,supercharger,destination%20charger&place=dc39589

 

Pokud byste měli zájem o možnost získání nabíječek k Vašim provozovnám, rád Vám více informací sdělí telefonicky přímo pan Horák. 

 

Pokud máte zájem získat nabíječku od firmy TESLA a výhody s tím spojené, spojte se přímo s panem Horákem, který vám pomůže s Vaší žádostí (on-line, bez potřeby cestovat, zasílat poštou apod.) a její úspěšné zaslání do společnosti TESLA.

 

Horák – tel .: +420 607 908 293, E-mail: tesla@clavis-qs.com

 

Foto nabíječky a instalace ZDE

 

Do e-mailu stačí napsat pouze kontaktní údaje (e-mail, telefon, jméno) a webovou stránku místa, případně adresu lokality.

Pan Horák Vám poradí s celým procesem – od požadovaných údajů k prvotní žádosti až po samotnou instalaci nabíjecího zařízení až po zveřejnění na webu a v navigačních systémech vozidel.

 

Tato pomoc je zdarma. Českomoravský svaz minipivovarů žádosti nevyřizuje, ani neschvaluje a nemůže ovlivnit jejich schválení pro danou lokalitu společností TESLA Inc.

 

Se srdečným pozdravem,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 

 

Výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2019

Vážení pivovarníci,

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat výběr legislativních aktualit za období červen -  červenec 2019.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová, PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 185 kB]

Výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2019

Vážení pivovarníci,

 

ZDE si Vám dovoluji zaslat výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2019.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová, PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 216 kB]