Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minipivovar v Bystřici nad Pernštejnem

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat nabídku: 

 

Město Bystřice nad Pernštejnem nabízí k pronájmu svůj minipivovar nacházející se v areálu Centra Eden - mapa ZDE.  

 

Jedná se o zábavní a poznávací centrum https://www.edencentrum.cz/, jehož součástí je i zmíněný minipivovar.

 

Kontaktní osobou pro veškeré informace týkající se technických parametrů minipivovaru a podmínek pronájmu je Aleš Sitař, vedoucí odboru správy majetku a investic města Bystřice nad Pernštejnem, tel. 725 102 542, e-mail: ales.sitar@bystricenp.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

Zápis z 16. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení pivovarští přátelé,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat zápis z 16. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů.

 

Chtěli bychom Vám poděkovat za Vaši účast a zároveň také za účast na Jarní ceně českých sládků a přednáškách. Vytvořili jste opět výbornou atmosféru. Děkujeme za množství pozitivních reakcí a podporu, kterou nám vyjadřujete. Moc si toho vážíme. 

 

Přednášky, které máme k dispozici, naleznete na našich stránkách.

 

V případě Vašich dotazů jsme Vám k dispozici.

 

Dej Bůh štěstí!

 

Za prezídium Svazu

Michal Voldřich, prezident ČMSMP

Miloš Hrabák, viceprezident ČMSMP

Radovan Koudelka, viceprezident ČMSMP

Festival minipivovarů na Pražském hradě 2024 - poslední volná místa

Vážení přátelé,

 

chtěli bychom Vás požádat o informaci, zda máte zájem účastnit se Festivalu minipivovarů na Pražském hradě, který proběhne v termínu 7. - 8. 6. 2024. Své odpovědi zašlete na melisova@cmsmp.cz. Zbývají poslední dvě volná místa.

 

Velmi děkujeme za Vaši spolupráci a reakci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Degustační zkoušky na VÚPS

Vážení,

 

dovolujeme si Vám předat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

v termínu 16.-18. 4. lze na VÚPS absolvovat DEGUSTAČNÍ ZKOUŠKY.


Jejich složení je následující:

1. den - senzorický seminář (3298 Kč bez DPH)
2. den - trénink senzoriky (1388 Kč bez DPH)
3. den - zkouška (4876 Kč bez DPH)
Cena za vše činí 9562 Kč bez DPH.


Je možné si zaplatit jen jednu část, a to buď seminář nebo trénink, případně jít rovnou na zkoušky. Seminář a trénink jsou cca na půl dne. Zkoušky jsou delší.

Kdo chce, ať kontaktuje p. M. Hrubeše na e-mail: martin.hrubes@ccbeers.com

Děkuji.

 

Martin Hrubeš, sládek pivovaru Moravia & Lucky Bastard

Stupňovitost piva za zvýhodněnou cenu

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám předat následující informaci: 

 

Dobrý den,

s potěšením Vám přinášíme zvýhodněnou cenu za analýzu vašeho piva!

Akční balíček zahrnuje měření stupňovitosti piva za 250 CZK bez DPH.

Co za tuto cenu nabízíme?

*       Přesné výsledky: EPM, alkohol, extrakt a prokvašení.
*       Profesionální přístup: náš tým Vám poskytne nejlepší péči a podporu.

Nízká cena: časově omezená nabídka je dostupná od 2. dubna do 30. dubna 2024.

Je důležité poznamenat, že nabízená analýza není akreditovaná, ale dosahuje stejné úrovně přesnosti jako metoda s akreditací.

Pro další informace nebo zaslání objednávky:

*       E-mail: azlpraha@beerresearch.cz <mailto:azlpraha@beerresearch.cz>
*       Telefon: 224 900 151

Nabídka platí od 2. dubna do 30. dubna 2024.

Chcete-li se dozvědět více o široké škále našich služeb, navštivte naše webové stránky:

https://beerresearch.cz/rozbory_a_zkousky/analyticke-laboratore/souhrn-rozboru-a-zkousek/

 
S pozdravem

--

Ing. Tereza Šulcová

Obchodní oddělení, marketing a propragace | Vydavatelství

+420 722 769 889

Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s.

WWW <https://www.facebook.com/beerresearch>  | Facebook <https://www.facebook.com/beerresearch>  | Eshop <https://eshop.beerresearch.cz/>

 

Výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2024

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2024.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 735 kB]

Pozvánka na 16. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - připomenutí

Vážení přátelé,

 

dovolujeme si Vám připomenout, že se 22. března 2024 od 16.30 bude konat 16. valná hromada Českomoravského svazu minipivovarů. Akce proběhne již tradičně v předvečer Jarní ceny českých sládků v Pivovarském dvoře Zvíkov. 

 

Prosíme, potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud se valné hromady nemůžete účastnit, napište si prosím o plnou moc. 

 

Na této valné hromadě opět zhodnotíme naše hospodaření v uplynulém období a projednáme program, činnost a směřování Svazu do roku příštího.

 

Letošní 16. valná hromada bude volební, neboť všem členům prezidia a revizorovi účtů v letošním roce vyprší tříletý mandát. Jsou to Ing. Michal Voldřich, prezident ČMSMP, Miloš Hrabák, viceprezident ČMSMP, Radovan Koudelka viceprezident ČMSMP a Ing. Martin Novák revizor účtů ČMSMP. Všichni jmenovaní vyjádřili vůli ve své činnosti pokračovat, nicméně Vaše náměty na personální změnu prezidia ČMSMP jsou možné.

 

V dalším programu projednáme dopady vládní politiky na minipivovary a projednáme způsob jednání se státními orgány. 

    

Připomínáme, že je zde stále možnost čerpání slev na dodávky zboží a služeb od firem, s nimiž Svaz podepsal dohodu o spolupráci. Je jich již dvacet čtyři a jejich profily najdete na našich webových stránkách v sekci dodavatelé.

 

Opět budeme přijímat nové činné i přispívající členy.

 

POZVÁNKA 

na řádnou 16. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. která se bude konat

 

v pátek 22. března 2024 od 16.30 hodin v Pivovarském dvoře Zvíkov – Zvíkovské Podhradí 92, 397 01 Písek

 

(prezence účastníků od 16,00 hodin)

 

 

Program: 

  1. Zahájení a přivítání
  2. Schválení programu jednání
  3. Zpráva o činnosti prezidia Svazu od 15. valné hromady konané dne 24. 3. 2023
  4. Zpráva revizora účtů
  5. Schválení rozpočtu na rok 2024
  6. Volba nových členů prezidia
  7. Volba revizora účtů
  8. Projednání jednání se státními orgány
  9. Přijetí nově přihlášených členů
  10. Různé, zálohování PET x plech, burza na stránkách Svazu atd.
  11. Diskuse
  12. Usnesení 16. valné hromady ČMSMP
  13. Závěr zasedání 16. valné hromady

 

Ukončení jednání valné hromady očekáváme zhruba v 18.00 hodin.

 

Dej Bůh štěstí!

 

Ing. Michal Voldřich

Prezident ČMSMP   

 

 

Pozvánka na seminář BREWERshop

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat pozvánku na seminář BREWERshop, kterou pořádá člen Českomoravského svazu minipivovarů.

 

Termín konání: 20. března 2024 od 14 hodin. 

 

Místo konání: K Bytovkám 307, Kunice 251 63

 

Seminář je bezplatný. 

 

Svou účast potvrďte na e-mail: michaela.montalbano@epsbiotechnology.cz 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Nabídka minipivovaru k pachtu ve Slaném

Vážení,

 

dovolujeme si Vám předat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Společnosti GOLEM Slaný s.r.o. a Antoš AD 1578 s.r.o. nabízí k nájmu prostory a technologii minipivovaru.
Pivovar je funkční, s výstavem do 1000 hl, postaven v roce 2010.

 

Více informací naleznete ZDE

 

Kontakt:

Ing. Josef Paulík
telefon: 603 208 401
email: paulik@pivovarantos.cz 

Kazbek Cup 2024

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat, že členové Českomoravského svazu minipivovarů, Chmelařský institut s.r.o. a Bohemia Hop, a.s., vyhlašují ve spolupráci se Svazem pěstitelů chmele ČR a podnikem CHMELAŘSTVÍ, družstvo Žatec 4. ročník soutěže o nejlepší pivo chmelené odrůdou KAZBEK

ve dvou kategoriích:

1. Svrchně kvašené pivo

2. Spodně kvašené pivo

 

Pivní styl jednotlivých piv není limitován, podmínkou je použití minimálně 50% hm. odrůdy Kazbek pro chmelení piva, ostatní chmelení bez omezení.

 

Vstup do soutěže je bez poplatků.

 

Přihlášku naleznete ZDE, případně na https://www.chizatec.cz/kazbek-cup/?arc=198  a je potřeba ji zaslat do 29. 2. 2024 na adresu: degustace@chizatec.cz

 

Vzorky piv min. v objemu 15 litrů je potřeba doručit do 5. 4. 2024.

Doručovací adresa:

Chmelařský institut s.r.o.
Jan HERVERT
Kadaňská 2525
438 01 ŽATEC
Tel. (ústředna): 415 732 111

 

Piva budou hodnocena slepou degustací odbornou komisí, složenou ze zástupců zúčastněných pivovarů, specialistů chmelařského a pivovarnického oboru. Formát hodnocení (1. nebo 2. kola, finále) bude závislý na počtu přihlášených vzorků. Hlavními kritérii budou příjemná a vyvážená chuť, aroma, hořkost, dojem po napití a celková preference hodnoceného piva.

 

Termín degustace, hodnocení piv a vyhlášení výsledků: středa 10. dubna 2024, Žatec, aula Chmelařského institutu s.r.o. (ve stejný den se na aule Chmelařského institutu s.r.o. uskuteční 26. ročník konference s degustací piv "Uplatnění českých odrůd chmele v pivovarnictví".)

 

Kontakty:

Bohemia Hop a. s.
Ing. Markéta PODSEDNÍKOVÁ
obchodní manažer
tel.: 602 631 621
e-mail: podsednikova@bohemiahop.cz

 

Chmelařský institut s.r.o.
Ing. Vladimír NESVADBA, Ph.D.
vedoucí oddělení šlechtění chmele
tel.: 607 104 892
e-mail: nesvadba@chizatec.cz