Senzorický seminář

Vážení kolegové,

 

zveme Vás na Senzorický seminář 12. ledna 2016 a 13. ledna 2016. Maximální počet účastníků na 1 termínu je 12. 

Seminář stojí 2 900,- Kč na osobu a pro členy Svazu je to polovina, tudíž 1 450,- Kč na osobu. Hradit se bude v místě konání přímo Svazu. Detailní info viz níže.

 

Zároveň zasíláme akční nabídku pro členy Svazu od Suninvent (rozklikněte)

 

Dej bůh štěstí!

 

www.beerresearch.cz

VÝZKUMNÝ ÚSTAV PIVOVARSKÝ A SLADAŘSKÝ, a.s.

Pivovarský ústav Praha

Lípová 15, 120 44 Praha 2

IČ 60193697, DIČ CZ60193697

Senzorický seminář I.

Senzorika piva

Seminář je určen zejména pracovníkům z pivovarského průmyslu, z oblasti gastronomie,

potravinářského obchodu, odborným pracovníkům a studentům vysokých a středních škol,

ale jsou přístupné i těm, kteří se o pivo zajímají jenom jako laici.

V teoretické části senzorického semináře si zájemci osvojí nebo rozšíří znalosti v oblasti

senzoriky. Seznámí se s původem některých chutí a vůní, s technickými podmínkami

degustace piva, senzorickými testy.

V praktické části si sami v nově otevřené Senzorické laboratoři, která je vybavená v souladu s

požadavky normy ČSN ISO 8589, vyzkouší různé senzorické testy a naučí se rozpoznávat

základní pivovarské chutě a vůně.

Program:

9.30: začátek semináře

Přednáška: Úvod do senzorické analýzy

Praktický výcvik: Trénink 10 základních a cizích chutí a vůní v pivu

Přednáška: Původ cizích chutí a vůní v pivu

Praktický výcvik: Identifikace základních chutí ve vodě

Přednáška: Kruhové schéma EBC

Praktický výcvik: Trojúhelníková zkouška - rozlišení plnosti

12.00 – 13.00 – přestávka na oběd (malé občerstvení zajištěno)

13. 00: pokračování semináře

Přednáška: Technické podmínky degustace

Praktický výcvik: Zkušební test - 10 základních a cizích chutí a vůní v pivu

Přednáška: Senzorické testy užívané v pivovarství

Praktický výcvik: Zkušební test - hořkostní a plnostní řada

Přednáška: Rozdílové zkoušky

Praktický výcvik: Trénink dalších 5 cizích chutí a vůní v pivu

15.30: předpokládané ukončení semináře

Přílohy
pdfSUNINVENT [pdf, 2793 kB]
pdfSUNINVENT [pdf, 2793 kB]

Metodika GDPR

Český svaz pivovarů a sladoven, z.s.

Lípová 15,

120 00 Praha 2

 

V Příbrami 1.2.2018

 

 

 

Krátké metodické shrnutí dopadů GDPR v oblasti malých a středních podniků

 

 

Vážený pane předsedo,

 

na základě naší dohody zpracovala naše kancelář krátké metodické shrnutí dopadů nové směrnice na ochranu osobních údajů (GDPR) na malé a střední podniky v oboru.

 

A) POJEM GDPR

GDPR je nařízení EU, které bude účinné od 25. května 2018 a které se bude přímo aplikovat ve všech členských zemích včetně České republiky. Do uvedeného data (25. května 2018) se budou muset fyzické a právnické osoby jako správci osobních údajů (a případně též jejich zpracovatelé) připravit na nová pravidla, nastavit procesy a upravit související dokumentaci, tak aby se vyhnuly riziku potenciálních mnohonásobně vyšších pokut a dalším následkům spojeným s nesprávným zacházením s osobními údaji. Nařízení EU nahrazuje v tomto směru dosud platný český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, přičemž pokuty a následky zaváděné nařízením GDPR jsou výrazně přísnější. Vzhledem k tomu, že se u GDPR jedná o evropské nařízení (nejde tedy o směrnici), bude GDPR použitelné přímo a jednotně ve všech státech EU. Práva a povinnosti vyplývají přímo z textu nařízení GDPR. GDPR je dostupné v českém jazyce a od své účinnosti nahradí dosavadní českou národní úpravu v této oblasti. Český Úřad pro ochranu osobních údajů však bude nadále existovat a působit jako dozorový a kontrolní orgán v oblasti osobních údajů.

V podstatě každý podnikatel je správcem osobních údajů – vede personální agendu (zaměstnanci), má docházkový systém, vstupuje do obchodních vztahů s podnikateli fyzickými osobami, vede o nich účetní i jinou evidenci, provozuje v zájmu ochrany majetku kamerový systém, má portfolio zákazníků – fyzických osob, provozuje eshop, atd. Ve všech těchto oblastech dochází k nakládání a tedy ke zpracování osobních údajů fyzických osob, které budou podléhat přísné regulaci nařízení GDPR.

 

B) ZÁSADNÍ ZMĚNY, KTERÉ PŘINÁŠÍ GDPR OPROTI DNEŠNÍMU STAVU

Nové a širší pojmy (čl. 4 GDPR):  rozšíření stávajících definic (osobní údaj, zvláštní kategorie osobních údajů) a nové pojmy (omezení zpracování, pseudonymizace, profilování, porušení zabezpečení osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů atd.)

Univerzální územní působnost (čl. 3 GDPR): efektivní postihování i správců, kteří nemají sídlo v EU

Souhlas se zpracováním osobních údajů: rozšíření definice souhlasu se zpracováním osobních údajů (čl. 4 odst. 11 GDPR), zpřísnění podmínek pro získání souhlasu (čl. 7 GDPR) a stanovení pravidel týkajících se nezletilých (čl. 8 GDPR)

Rozšíření práv subjektů údajů (čl. 12-23 GDPR): více práv pro jednotlivce (přenositelnost osobních údajů, právo být zapomenut, právo na první bezplatnou kopii osobních údajů, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování osobních údajů)

Detailnější důraz na zajištění bezpečnosti (čl. 32 GDPR):

  • zavedení vhodných technických a organizačních opatření (např. pseudonymizace a šifrování osobních údajů);
  • schopnost zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; - schopnost obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických a technických incidentů;
  • proces pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování

Ohlašování incidentů (čl. 33 GDPR): povinnost ohlašovat Úřadu pro ochranu osobních údajů případy porušení zabezpečení osobních údajů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm správce dozvěděl [až na výjimky nutno oznámit i subjektům údajů (čl. 34 GDPR)]

Záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR): formální oznámení o zpracování osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů (tzv. registrace) bude nahrazeno detailnější povinností vést interní záznamy o zpracování osobních údajů

Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů a předchozí konzultace (čl. 35 a 36 GDPR): je-li pravděpodobné, že určité zpracování, zejména při využití nových technologií, bude z pohledu Úřadu pro ochranu osobních údajů rizikové, povinnost vypracovat dopady na ochranu osobních údajů a v některých případech je konzultovat s Úřadem (ten sestaví a zveřejní seznam zpracování podléhajících tomuto požadavku)

Pověřenec ochrany osobních údajů (čl. 37 GDPR): povinnost v některých případech jmenovat uvnitř organizace „pověřence pro ochranu osobních údajů", nebo takovou osobu zajistit externě (zejm. u rozsáhlého a systematického monitorování subjektů údajů)

Významné pokuty připomínající sankce na úseku hospodářské soutěže (čl. 83 odst. 6 GDPR): porušení pravidel ochrany osobních údajů může být pokutováno částkou až 20 mil. EUR, anebo 4 % celosvětového obratu, podle toho, co je vyšší.

 

C) JAK SE PŘIPRAVIT

každý podnikatel (fyzická či právnická osoba) coby správce nebo zpracovatel údajů, by měl s ohledem na nemalý počet osobních údajů, s nimiž nakládají a které zpracovávají, provést zejména interní analýzu zpracování osobních údajů, posoudit, které povinnosti dle GDPR a v jakém rozsahu se na ně vztahují, zajistit/přijmout bezpečnostní opatření, přizpůsobit všechny interní postupy a upravit externí vztahy. Tyto kroky by měly vést k jejich budoucímu naplňování požadavků GDPR. Navržené kroky a naznačené postupy budou mít v návaznosti na konkrétního podnikatele či jeho agendu specifické znaky a obsah.

 

1. ZAJISTIT POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • posoudit, zda bude konkrétní podnikatel potřebovat pověřence ochrany osobních údajů a zda je vhodné tuto funkci zajistit z vlastních zdrojů, nebo raději externě (čl. 37 GDPR)
  • jmenovat nebo externě zajistit nezávislého pověřence pro ochranu osobních údajů, u něhož nedochází ke střetu zájmů (čl. 38 odst. 6 GDPR). V konfliktním postavení mohou typicky být pozice ve vyšším managementu (výkonný ředitel, provozní ředitel, finanční ředitel, zdravotní ředitel, vedoucí marketingového oddělení, vedoucí personálního oddělení nebo vedoucí oddělení IT), ale i pozice na nižším stupni organizační struktury, pokud v takovém postavení dochází k rozhodování o účelech a prostředcích zpracování. Lze předpokládat, že i interní auditor by mohl být v konfliktním postavení, pokud objektivně může vznikat obava, že hodnocení auditu by s ohledem na zavedené postupy při zpracování nemusely být provedeny objektivně (zpravidla tomu tak bude, ledaže podnikatel zavedl specifická opatření pro zpracování a hodnocení auditu oproti jinak běžným základním postupům)
  • zapojit pověřence do veškerých záležitostí souvisejících s ochranou osobních údajů a poskytnout mu zdroje nezbytné k plnění jeho úkolů (čl. 38 odst. 1 GDPR) a zveřejnit jeho údaje (čl. 37 odst. 7 GDPR)

 

2. PROVÉST ZÁKLADNÍ AUDIT ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit základní audit zpracování osobních údajů, který má za cíl zmapovat faktickou situaci u podnikatele  – vytvoření některého z modelů tzv. „datové mapy“
  • zjistit, do jaké míry se podnikatele GDPR dotkne, zejména jaké osobní údaje zpracovává, pro jaké účely, po jakou dobu osobní údaje uchovává, kde se zpracovává a jak riziková daná zpracování jsou

 

3. NASTAVIT VNITŘNÍ PROCESY A ZAJISTIT ODPOVÍDAJÍCÍ DOKUMENTACI

  • nastavit kulturu podnikatelského  subjektu: monitoring, přezkoumání, zhodnocení postupů zpracování osobních údajů s cílem dodržení požadované zásady minimalizace zpracování a ukládání osobních údajů
  • připravit si odpovídající dokumentaci: záznamy o činnostech zpracování (čl. 30 GDPR), posouzení vlivů na ochranu osobních údajů (čl. 35 GDPR)
  • proškolit zaměstnance, kteří nakládají s osobními údaji, např. mají přístup do databází

 

4. REVIDOVAT SMĚRNICE A DOKUMENTY NA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zajistit, aby byl text zásad zpracování osobních údajů či souhlasů se zpracováním v souladu s GDPR psán srozumitelným a jasným jazykem

 

5. ZAJISTIT BEZPEČNOST ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • zabezpečit osobní údaje po technické a organizační stránce, tj. organizačně v dokumentech určit např. přístupové role a stanovit technické prostředky k jejich zabezpečení jako např.: o používat odpovídající technické zařízení a programové vybavení způsobem, který vyloučí neoprávněný či nahodilý přístup k osobním údajům ze strany jiných osob, o údaje v elektronické podobě uchovávat na zabezpečených serverech nebo na nosičích dat, ke kterým mají přístup pouze pověřené osoby na základě přístupových kódů či hesel, o zajistit dálkový přenos údajů buď pouze prostřednictvím veřejně nepřístupné sítě, nebo prostřednictvím zabezpečeného přenosu po veřejných sítích, o písemné dokumenty obsahující osobní údaje uchovávat na zabezpečeném místě (uzamykatelná skříň, místnost, atd.), přičemž zároveň vést řádnou evidenci o pohybu takových písemných dokumentů, o nemožnost nahrávat data na soukromé USB klíče, apod.
  • kategorizovat bezpečnostní opatření v závislosti na riziku zpracování
  • zabezpečit přičitatelnost (stanovit pravidla pro přístup k datům (hesla a role), zajistit logování)
  • zajistit mechanismus detekce incidentů

 

6. REVIDOVAT SMLUVNÍ VZTAHY

  • podnikatel, který vystupuje v pozici správce, by měl revidovat smlouvy o zpracování osobních údajů se svými zpracovateli, a to z hlediska nových požadavků kladených na tyto smlouvy dle GDPR
  • podnikatel, který vystupuje v pozici zpracovatele osobních údajů pro správce, by měla posoudit své možnosti a schopnosti před převzetím povinností od správců

 

7. PŘIPRAVIT PROCESY, JAK REAGOVAT NA UPLATNĚNÁ PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  • zavést či zrevidovat postupy, jak co nejrychleji a nejefektivněji reagovat v případě, kdy subjekt údajů uplatní vůči podnikateli své právo na přístup k osobním údajům, výmaz, opravu, omezení zpracování, vznese námitku proti zpracování apod.

 

8. PŘIPRAVIT MECHANISMY PRO PŘÍPADY PORUŠENÍ OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SUBJEKTU ÚDAJŮ

  • připravit jasné postupy pro případné porušení osobních údajů
  • připravit postupy pro ohlašování incidentů ve vztahu k Úřadu pro ochranu osobních údajů i ve vztahu k subjektům údajů

 

9. KONTINUÁLNÍ DODRŽOVÁNÍ ZÁKLADNÍCH ZÁSAD

  • u každého osobního údaje mít jasně stanovený účel jeho zpracování, který není v rozporu s právními předpisy nebo oprávněnými zájmy subjektů údajů (měnit účel v průběhu zpracování principiálně lze, ale pouze ve značně omezeném rozsahu)
  • každý osobní údaj musí být pro daný účel zpracován na základě platného právního titulu/důvodu (čl. 6 GDPR) (zákonné zmocnění, oprávněný zájem, veřejný zájem, životně důležitý zájem, smlouva, výjimečně pak souhlas subjektu údajů)
  • zpracovávat je možné pouze osobní údaje v nejmenším možném rozsahu, který ještě postačuje ke splnění účelu zpracování (zásada minimalizace) (čl. 5 GDPR)
  • je-li právním důvodem pro zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů, musí splňovat náležitosti dle GDPR (před udělením souhlasu náležité informování a poučení mimo jiné i o možnosti odvolání souhlasu) a udělení souhlasu musí být podnikatel v roli správce kdykoliv prokázat (čl. 7 GDPR)
  • v každém případě zpracování osobních údajů musí být subjekt údajů ze strany správce náležitě informován o podmínkách zpracování údajů a o svých souvisejících právech (čl. 12 GDPR)
  • průběžně dbát na bezpečnost osobních údajů implementací technických a organizačních opatření adekvátních danému účelu zpracování, kategorii zpracovávaných údajů a rizikům, která mohou být s daným zpracováním spojena (čl. 25 GDPR)
  • zajistit právní titul k případnému předání osobních údajů mimo EU/EHS
  • zavázat osoby, které přistupují k osobním údajům, či je dále zpracovávají, dodržovat vnitřní směrnice regulující ochranu osobních údajů uvnitř podniku (směrnice a zásady ochrany osobních údajů), zajistit seznámení těchto osob s vnitřními dokumenty a jejich dodržování důsledně kontrolovat a vynucovat
  • určit oddělení, týmy či jednotlivce odpovědné za jednotlivé druhy zpracování
  • náležitě vyškolit zaměstnance, kteří s osobními údaji nakládají
  • v případě jakýchkoliv pochybností při konkrétních zpracováních se poradit s odborníky.

 

D) TYPICKÝ PRŮBĚH GDPR PROJEKTU (AUDITU)

Projekty GDPR lze členit do tří základních fází, které obsahují dílčí navzájem se podmiňující plnění poradců. Nejčastěji subjekty, které se chtějí podrobit kontrole, objednávají (právní) první fázi s tím, že na další fáze najímají specializované IT konzultanty nebo je řeší svépomocí interně.

V první fázi projektů většinou dochází k provedení právní analýzy specifik zkoumaného subjektu z pohledu požadavků GDPR. Povinnou součástí každého projektu v této fázi je zmapování zpracování osobních údajů v rámci procesů zkoumaného subjektu (vytvoření tzv. datové mapy) a určení požadavků GDPR a jejich dopadů (tzv. GAP analýza) s hodnocením závažnosti dopadu a rizika plynoucího z jejich nenaplnění.

První fáze přináší odpověď na otázky: které oblasti činnosti kontrolovaného subjektu podléhají GDPR, jaké má GDPR relevantní požadavky a jaké bezpečnostní mezery (gaps) je nezbytné odstranit.

Ve druhé fázi projektu dochází ke konzultacím vhodného řešení pro nakládání s osobními údaji a připomínkování a kontrole technických způsobů splnění (GAP analýzou identifikovaných) povinností, doporučených kroků a obchodních specifikací řešení v oblasti informačních technologií (IT). Poslední (třetí) fáze pak nejčastěji slouží k revizi nové IT architektury, kontrole zavádění zvoleného technického řešení a k právní revizi či vyhotovení interních metodik, směrnic, kodexů, formulářů, obsahu webových stránek nebo vzorových souhlasů se zpracováním osobních údajů. Poslední fázi někteří poradci zakončují závěrečnou zprávou o nakládání s osobními údaji v souladu s GDPR.

Většina poradců bude pro bezchybné provedení GDPR auditu po kontrolovaném podnikateli coby správci či zpracovateli osobních údajů požadovat zejména:

  • určení projektového manažera (kontaktní osoby)
  • seznam IT systémů a programových řešení pracujících s osobními údaji a popis IT architektury
  • poskytnutí veškerých existujících dokumentů souvisejících s osobními údaji (interní směrnice, politika zpracování osobních údajů, souhlasy se zpracováním osobních údajů, informace o zpracování osobních údajů obsažené ve smlouvách či obchodních podmínkách, smlouvy o zpracování osobních údajů, smlouvy o předání osobních údajů do zahraničí apod.)
  • opakovaná setkání s jeho vybranými zástupci za účelem sběru informací (zejm. o existujících procesech nakládání s osobními údaji, nastavení reakcí a odpovědí na uplatnění stávajících práv subjektů údajů, hlášení případů narušení bezpečnosti osobních údajů atd.)
  • kontrolu obsahové úplnosti datové mapy, na jejímž základě provádí poradce veškeré další kroky
  • účast na školení (vybraných zástupců k vyplňování datové mapy, všech klíčových zástupců k představení nápravných kroků po GAP analýze atd.)

 

V případě dalších požadavků jsme připraveni poskytnout potřebná doplnění a zodpvědět případné dotazy.

 

 

S pozdravem

 

Mgr. Michal Janík

JUDr. Tomáš Samek

advokáti   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Požadavky na provozní hygienu v pivovarech, SALIMA 2018

Pivovarníci,

 

právě máte poslední šanci přihlásit se k účasti na výstavě SALIMA 2018, jejíž termín se nezadržitelně blíží. V případě zájmu neprodleně kontaktujte Radka Koudelku. Veškeré informace k Salimě naleznete na webu minipivo.cz . 

 

Dále přikládáme pozvánku na vzdělávací akci:

 

Dobrý den,

srdečně Vás zveme na odbornou vzdělávací akci, kterou pořádáme ve středu 25. dubna 2018 na České zemědělské univerzitě v Praze-Suchdole na téma:

POŽADAVKY NA PROVOZNÍ HYGIENU V PIVOVARECH

Přednáší: Doc. Ing. Ladislav Chládek, Česká zemědělská univerzita Praha


Program:

1. Dějiny sanitace, základní pojmy
2. Druhy kontaminace
3. Základní parametry sanitačního procesu a průběh sanitace 
4. Používané čistící prostředky v pivovaru 
5. Používané dezinfekční prostředky v pivovaru 6. Sanitační stanice (CIP)

Pozvánku s bližšími informacemi najdete v příloze a na www.agentura-slavickova.cz,  kde se můžete i přihlásit.  Za předání této informace Vašim kolegům děkujeme. 

S pozdravem

MVDr. Marie Slavíčková a Eva Holasová
Agentura Slavíčková, s.r.o.
mobil 777 254 743
www.agentura-slavickova.cz

Přílohy
pdfInfo [pdf, 625 kB]

Právní zpravodaj AMSP ČR - Evidence údajů o skutečném majiteli

ČESKÝ SVAZ PIVOVARŮ A SLADOVEN

 

I N F O R M A C E pro činné členy ČSPS   

Číslo:          31/2017

Datum:      1.11.2017

 

Věc: Právní zpravodaj AMSP ČR - Evidence údajů o skutečném majiteli

 

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

zasíláme Vám Právní zpravodaj od Asociace malých a středních podniků ČR, který máme jako pozorovatelé AMPS ČR k dispozici.

 

Všem členům, pozorovatelům a partnerům AMSP ČR:

 

Dobrý den,

připravili jsme pro Vás další příklady změn z oblasti práva. Naším cílem je formou krátkých zpráv upozornit na zásadní právní a legislativní změny

 

V dnešním 312. čísle našeho Právního zpravodaje Vám přinášíme článek na téma "Evidence údajů o skutečném majiteli." V příštím čísle se můžete těšit na téma "Po skončení funkce odpovědnost jednatele nekončí."         

 

 Článek je ke stažení ZDE. 

 

 

Dej Bůh štěstí,

 

Martina Ferencová

výkonná ředitelka

Český svaz pivovarů a sladoven

Lípová 15, 120 44 Praha 2

www.ceske-pivo.cz

tel: +420 606 591 958    

 

 

Radka Černá

vedoucí sekretariátu

Český svaz pivovarů a sladoven

 

Lípová 15, 120 44 Praha 2

www.ceske-pivo.cz

tel: +420 721 070 949

SLUNCE VE SKLE a SVATOVÁCLAVSKÉ PIVNÍ SLAVNOSTI

Vážení pivovarníci a milovníci zlatavého moku,

 

letní prázdniny jsou nenávratně pryč, ale to neznamená, že nás nečekají žádné další skvělé pivařské akce!

 

Hned tento pátek 15.9. a sobotu  16.9. se můžete těšit na SLUNCE VE SKLE - 10. ročník poctivých pivních slavností v Plzni u Purkmistra. V pátek začneme v 17:00 a prakticky celým večerem nás provede kapela Anakonda Benda. Program se bude odehrávat v Pivovarské zahradě za účasti přibližně 40 pivovarů. Tento počet doplní další asi tři desítky pivovarů, které se představí v sobotu 16. 9. 2017. V tento den začneme jako již tradičně ve 13:00 a program rozšíříme jednak na Pivovarský dvůr, jednak na přilehlou Selskou náves. / http://www.slunceveskle.cz/program/ /

 

27.-28.9. vás přivítá Zámek Zábřeh v Ostravě na tradičních Svatováclavských slavnostech. Letos se mohou návštěvníci opět těšit na skvělá piva z 28 minipivovarů, nejen z Moravy a Slezska, ale také z Čech (Slaný, Děčín, Praha..), ale i ze zahraničí, konkrétně z Bavorska. Připraveno bude více jak 75 druhů piva – od klasických ležáků, přes mnoho pivních speciálů, spodně i svrchně kvašených až po piva archivní a sudově zralá. K poslechu zahrají a zazpívají například Lenny nebo Kamil Střihavka. / http://www.zamek-zabreh.cz/www/cz/novinky/ /

 

DOTAZNÍK PRO ČLENY SVAZU: JAKÉ PIVNÍ SPECIÁLY JSTE NAVAŘILI KE DNŮM ČESKÉHO PIVA 28. ZÁŘÍ? Odpovědi prosím zasílejte na r.koudelka@zamek-zabreh.cz 

 

Dej bůh štěstí!

 


 SUN INVENT

„Fábulův rodinný festival minipivovarů“ v Kamenici nad Lipou.

Vážení pivovarníci, 

 

posíláme Vám nabídku k účasti na „Fábulův rodinný festival minipivovarů“ v Kamenici nad Lipou. Veškeré informace naleznete na TOMTO ODKAZE.

 

Dej bůh štěstí!

Přílohy
docxNabídka [docx, 100 kB]

Rekvalifikační kurz Pivovarnické a sladovnické práce

Vážení pivovarníci,

 

další běh  rekvalifikačního kurzu  Pivovarnické a sladovnické prácebude zahájem v březnu 2017.  Přihlášky na kurz se přijímají do 31. ledna 2017.

Kurz probíhá dle stanoveného rozvrhu v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky v průběhu 6 měsíců. Úspěšní frekventanti kurzu získají, kromě osvědčení o odborné způsobilosti  k řemeslné živnosti "Pivovarnictví a sladovnictví", také certifikát "Vybraný posuzovatel pro senzorickou analýzu piva".

Výuka se děje v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních  a poloprovozních pivovarech VÚPS.  Lektory jsou pracovníci VÚPS a pracovníci z pivovarsko - sladařské praxe.

Další informace jsou na samostatné stránce "Rekvalifikační kurz" (v sekci Vzdělávání, školení)  věnované náplni kurzu.

Cena kurzu je 70.000 Kč (DPH=0).

Přihlášky a podrobnosti o  termínech jsou v Dokumentech ke stažení.

Odborným garantem kurzu je Ing. Jaromír Fiala, Ph.D.,  fiala@beerresearch.cz

Dopis poslancům

Českomoravský svaz minipivovarů z.s.

Podskalská 10, 128 46  Praha 2

Registrován u MV KS/1-1/83 214/11-R

 

Praha, 2. 1. 2017

 

 

Vážení přátelé,

 

 

chtěli bychom Vás pozdravit, popřát Vám mnoho úspěchů a dobrého piva v roce 2017 a podělit se s Vámi o informace, které v nejbližší době ovlivní činnost našeho svazu. Především se Vám musíme omluvit, že se nám nepodařilo zorganizovat tradiční seminář s právním servisem, ale jak ČZPI, tak právní kanceláře byly velmi zaneprázdněny EET a podobnými nesmysly.

 

Jako Svaz jsme se rovněž zúčastnili celé řady jednání na Ministerstvu financí, která byla ovšem zbytečná, protože stanovisko ministerstva financí bylo jednoznačné – takhle to bude a vy se musíte přizpůsobit. Dále jednáme s novým vedením celní správy o možnosti paušální spotřební daně pro minipivovary. Snad nás vyslyší.

 

 V příloze Vám rovněž posíláme dopis poslancům, aby podpořili návrh snížení spotřební daně na úroveň roku 2009. Pokud nějakého poslance máte mezi fanoušky svého pivovaru, předejte mu tento dopis, ať se nám pod návalem povinností a daní trochu lépe dýchá.

 

Letošní 9. Valná hromada 17. března 2017 bude volební, neboť dvěma členům prezidia a revizorovi účtů vypršel mandát. Jsou to Ing. Jan Šuráň, prezident ČMSMP, Jan Kočka, víceprezident ČMSMP a Ing. Ivan Hojdar Revizor účtů ČMSMP. Jan Šuráň a Ivan Hojdar vyjádřili vůli ve své činnosti pokračovat, Jan Kočka již nebude znovu kandidovat, protože se připravuje na dlouhodobý pobyt v zahraničí. Uvítáme tedy Vaše náměty na personální obnovu prezidia ČMSM.

 

Letos poprvé také budeme přímými organizátory Jarní ceny sládků na Zvíkově. Očekáváme přes 600 vzorků v 15 kategoriích, čímž se naše soutěž stane druhou největší soutěží v ČR. Bude to znamenat vyšší zapojení všech členů Svazu a disciplínu degustátorů. Zašlete nám prosím jména degustátorů za Váš pivovar, s tím, že jejich účast na degustaci je poté závazná.

    

 

Připravujeme II. ročník Festivalu minipivovarů na výstavišti v Brně, který se tentokrát uskuteční v rámci oslav 25 let PIVEXu 2 - 4. března 2017. Informace o Festivalu rozešleme, ihned po upřesnění podmínek ze strany Výstaviště Brno, příští týden. Naší snahou je, aby se této reprezentativní přehlídky, kterou nám mimochodem velké pivovary dost závidí, zúčastnilo co nejvíce zástupců minipivovarů a návštěvníci tak mohli dostat informace přímo od zdroje.

 

VI. ročník Festivalu minipivovarů na Pražském hradě se uskuteční v termínu 16. – 17. června 2017.

 

            Tolik ve stručnosti, co nás čeká v první polovině roku 2017. Pokud máte nějaké připomínky a návrhy k organizaci jednotlivých akcí, rádi je uvítáme.

 

 

Dej Bůh štěstí!

 

 

   Ing. Jan Šuráň

Prezident ČMSMP 

 

Přílohy
docxDopis poslancům [docx, 15 kB]

TEXT OSVĚDČENÍ SLÁDKA

Vážení pivovarníci, kolegové, kamarádi

posílám vám souhrn textu s tarifikací Osvědčení sládka, která byla prezentována na Valné hromadě na Zvíkově. Chtěl bych vás požádat o reakci a vyjádření k textu tak, aby se mohl po případných diskuzích na akci Pivo na Hrad v červnu uzavřít a uvést osvědčení v život.

Že se jedná o důležitou věc, zejména pak u sládků, kteří nemají formální pivovarnické vzdělání, se můžeme dočíst na jednom z mnoha příkladů zde: 
http://tuni.tul.cz/rubriky/udalosti/id:78981

Doufám, že je v zájmu nás všech, aby se Svaz jako celek prezentoval jakožto odborné sdružení, k čemuž by nám Osvědčení sládka mělo a mohlo pomoct.

Dej Bůh štěstí

Honza Kočka
777 241 558

Přílohy
docxOSVĚDČENÍ SLÁDKA [docx, 14 kB]

SEZNAM ČLENŮ K ÚČASTI NA PRAŽSKÉM HRADĚ

Přílohy
docseznam [doc, 212 kB]

JARNÍ CENA ČESKÝCH SLÁDKŮ 2016

Pivovarský dvůr Zvíkov

ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů z.s.

______________________________________________________________

 

si dovolují vyhlásit

 

X. ročník Jarní ceny českých sládků 2016

 

Mezinárodní degustace piv se uskuteční v sobotu 19. března 2016 od 9 hodin v Pivovarském dvoře Zvíkov (Zvíkovské Podhradí 92), a to v následujících 15 kategoriích:

 

- světlé pivo výčepní

- český světlý ležák

- polotmavý ležák

- tmavý ležák

- pšeničné pivo

- pšeničné pivo silné

- speciální piva světlá

- speciální piva tmavá

- speciální piva si

- speciální piva polotmavá

- piva Pale Ale

- piva India Pale Ale

- piva Stout

- silná svrchně kvašená piva

Nová kategorie - Piva India Black Ale

 

Své přihlášky zasílejte do 8. března 2016 na emailovou adresu:

info-jarnicenaceskychsladku@email.cz

 

Přihláška musí obsahovat:

- kontaktní osoba, telefon, e-mail

- název a adresa pivovaru (výrobce)

- přesný a úplný název přihlášených značek jejich stupňovitost a barva (bude uvedeno na diplomu).

Soutěž je určena pouze pro minipivovary – viz organizační pokyny.

 

Pokud máte zájem vyslat svého zástupce do degustační komise, uveďte na přihlášce jeho jméno a pozici v pivovaru.

 

Poplatek za každý vzorek činí 600 Kč včetně DPH, je uhrazen přímo na místě oproti výdejnímu dokladu.

 

Registrace bude začínat v pátek 18. března 2016 od 10 hodin, kdy musí být dodány i vzorky piv dle organizačních pokynů!!!

POZOR ZMĚNA !!! (viz KATEGORIE PIV)

V rámci vzdělávání letošního setkání se budou v pátek 18. března 2016 od 11 hodin konat přednášky na téma:

 

1) Sanitace v minipivovarech v dlouhodobém kontextu (Machačný, Ecolab),

2) Celkový rozbor piva a jeho aspekty,

3) Cesta do hlubin "duše" pivovarské kvasinky aneb genetika vs. praxe

(Matoulková, D. VÚPS, Kopecká, J. MU),

4) Světové novinky v oblasti chmelení (Krofta, CHI Žatec),

5) Nová legislativa (Mezerová, SZPI).

 

V pátek 18. března 2016 od 17 hodin proběhne Valná hromada ČMSMP.

 

Pokud máte zájem o ubytování, obracejte se, prosím, na paní ing. Dagmar Voldřichovou, e-mail: pivovar.zvikov@seznam.cz.

 

S pozdravem „Dej Bůh štěstí“

 

Pivovarský Pavel Jákl

Ing. Dagmar Voldřichová

Ing. Jan Šuráň

Přílohy
docORGANIZAČNÍ POKYNY [doc, 15 kB]
docPOPIS VZORKŮ [doc, 28 kB]
docpozvánka [doc, 20 kB]
docPŘIHLÁŠKA [doc, 12 kB]