V. Dlouhý: dnešní aktuality v jednání o dopadech vládních opatření na podnikatele (23.3.2020)

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat další aktuality z Hospodářské komory ČR:

 

"Vážení kolegové,

v návaznosti na dnešní dění ohledně dalších plánovaných opatření vlády kvůli šíření COVID-19 si Vám dovoluji zaslat aktuální informace o aktivitách Hospodářské komory ČR ve vztahu k podnikatelům. 

  • Výsledky dnešní schůze vlády:

Ministerstvy zvažovaná opatření se mění velmi dynamicky. Úplná informace o konkrétní podobě jednotlivých návrhů není při sepisování tohoto textu známa. Opatření, pro která je nutná změna zákona, budou navíc muset projít - byť i ve stavu nouze krátkým - legislativním procesem v parlamentu, nicméně nelze vyloučit změnu některých parametrů podobně, jako se vyvíjela třeba od pátku do pondělí podoba změn pojistných zákonů. O vývoji vás budeme průběžně informovat.

  1. Z hlediska OSVČ jsou důležité následující kroky odsouhlasené vládou na pondělní schůzi:
  • Faktické prominutí poloviny pojistného na sociální zabezpečení za letošní rok. Drobní podnikatelé nebudou muset 6 měsíců od března do srpna 2020 vůbec platit zálohy na pojistné, přitom není nutné o cokoliv individuálně žádat. Nepůjde ale jen o odsunutí plateb v čase. Až si příští rok spočítají vyměřovací základ a pojistné za celý rok 2020, budou si moci na jeho úhradu započítat nejenom ty fakticky zaplacené zálohy, ale i částku ve výši i šesti minimálních záloh odpovídajících březnu až srpnu. To pro mnohé OSVČ, které platí právě jen minimální pojistné, bude znamenat polovinu jejich roční povinnosti.
  • Podle sdělení členů vlády se totéž bude vztahovat i na placení záloh na zdravotní pojištění. Na druhé straně není znám osud návrhu ministerstva zdravotnictví na sladění termínu podávání přehledu o příjmech a výdajích pro pojišťovny s již odloženým termínem podání přiznání k dani z příjmů. Takové sladění (aby se přehled nemusel podávat v květnu, když se může přiznání podávat až v červenci) by bylo vhodné i pro podávání přehledů pro Českou správu sociálního zabezpečení.
  1. Pro zaměstnavatele je důležité, že vláda schválila program státních kompenzací pro zaměstnavatele, kteří vyplácejí náhradu mzdy svým zaměstnancům na překážkách v práci. U kompenzací dvou typů překážek našla shodu vláda již minulý týden, dnes doplnila i zbývající tři (stručný popis lze nalézt na webu MPSV). V tuto chvíli nedisponujeme jednoznačnou informací, jak je to s pojistnými odvody placenými zaměstnavateli při překážkách v práci, což zásadním způsobem ovlivňuje míru státní kompenzace, tedy to kolik procent ze všech mzdových nákladů zaměstnavatele pokryje stát.
  2. Všechny dotčené podnikatele zaujme, že
  • vláda přichází s návrhem oficiálně odložit závěrečnou vlnu EET. Ministryně financí původně takový návrh zcela odmítala, posléze připustila, že bude instruovat kontrolní orgány, aby byly shovívavé a fakticky nekonaly, nakonec vláda odklad zaštítí zákonnou cestou. V praxi – s ohledem na zatím neznámý konec nouzového stavu, od něhož se počítá tříměsíční lhůta odkladu – to vypadá na nejméně dvouměsíční odklad EET pro závěrečnou vlnu, která by podle doposud platného ustanovení zákona měla odstartovat 1. května.
  • Ministryně financí po jednání vlády avizovala, že co nejdříve rozšíří daňový liberační balíček vyhlášený minulý týden o další prominutí (významné by bylo zejména plošné prominutí červnové zálohy na daň z příjmů)
  1. Vláda nakonec vyhodnotila, že opatření na zmírnění důsledků epidemie nemůže finančně zabezpečit pomocí existující rezervy státního rozpočtu nebo pouhými přesuny peněz v rámci schváleného státního rozpočtu, a proto předloží do sněmovny novelu zákona o státním rozpočtu na rok 2020, která jí umožní opatření financovat prostřednictvím schodku zvýšeného na 200 miliard Kč.
  • Včera jsem tvrdě odsoudil výzvu odborového svazu KOVO k úplnému zastavení veškeré výroby. Nabádat při tom manažery, aby se vzdali odměn, a společnosti, aby se vzdaly zisků, pro ochranu zdraví a života zaměstnanců, je pak nevkusně populistické a na hraně zdravého rozumu. Naopak potřebujeme, aby všechny výroby, které budou mít jen trochu odbyt, aby dále pracovaly. Více informací naleznete v tiskové zprávě. Stejného názoru je i Ocelářská unie - více zde.
  • Hospodářská komora ČR jednoznačně podporuje 5 zásadních požadavků automobilového průmyslu k rychlému řešení bezprostředních ekonomických následků pandemie COVID-19, které vládě představilo Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).

AutoSAP je naším začleněným živnostenským společenstvem, které reprezentuje na 140 klíčových firem z odvětví automobilového průmyslu se souhrnným počtem přes 170 tisíc zaměstnanců.

  • Připravili jsme pro Vás přehled důležitých informací ve vztahu k OSVČ a opatření vlády ke koronaviru, který naleznete ZDE.
  • Ve spolupráci s renomovanými advokátními kancelářemi a daňovými poradci pro Vás připravujeme vzory v současnosti nejfrekventovanějších žádostí na jednotlivé státní instituce. Tyto mustry, které budeme postupně zveřejňovat na webu Hospodářské komory, Vám pomohou s žádostmi o posečkání daní a splátkování pojistného či o prominutí úroků.
  • Upřímně si cením důvěry, s kterou se obracíte na Hospodářskou komoru. K dnešnímu dni evidujeme již téměř doručených 800 dotazů. Vězte, že spolu s partnerskými právními kancelářemi intenzivně pracujeme na odpovědích. Současně si Vás však dovoluji požádat o trpělivost, zejména v případech složitějších otázek, které vyžadují důkladnější analýzu.
  • Navštívil mne šéfkuchař Zdeněk Pohlreich se svou iniciativou rozvozu jídel zdarma hasičům, policistům a záchranným složkám, kteří stejně jako podnikatelé procházejí zatěžkávací zkouškou a odbývají se na jídle. Od soboty rozváží 500 jídel denně v Praze. Tato iniciativa pomoci složkám integrovaného záchranného systému má mou podporu, pro její financování jsou ale logicky potřeba peníze. Přispět lze na transparentní účet KB 6770217/0100. První příslib 500 tis. Kč je od Plzeňského Prazdroje, který pomůže tento projekt nastartovat. Kdo má zájem dlouhodoběji podpořit tuto aktivitu Zdeňka Pohlreicha, prosím, kontaktujte Hospodářskou komoru. Děkujeme!

Zdeněk Pohlreich také adresoval vládě dopis, v němž upozorňuje, že bez včasné, jasně formulované záruky přímé finanční pomoci ze strany státu nebude moci většina restauratérů pokračovat v podnikání, čtěte zde na Deník.cz. 

  • Od dnešního rána na webu můžete nalézt nové video, kde ve kterém reaguji na aktuální události.

ZDE opět najdete shrnutí mediálních výstupů ohledně koronaviru.

 

Tuto informaci jsme rozeslali i na členskou základnu.

Přeji Vám mnoho sil a pevné zdraví.

S úctou,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR

Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz"

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 292 kB]
pdfBez názvu [pdf, 451 kB]
pdfBez názvu [pdf, 163 kB]

Pozvánka na technicko-technologický seminář v Budějovickém Budvaru

Vážení přátelé,
 
Českomoravský svaz minipivovarů, z.s., ve spolupráci s Budějovickým Budvarem, n. p., pořádá jednodenní technicko-technologický seminář, určený pro minipivovary, jejich sládky, zaměstnance a majitele.
 
Místo konání: Budějovický Budvar, n. p.
Počet účastníků: maximálně 25
Termín konání: středa 15. 10. 2025
Lektoři: ČMSMP, VÚPS, pivovar Trilobit, C+C Servis, s. r. o., Lallemand
 
 
Program:
                                  
9:00 – 9:30 Zahájení + novinky                           
                  Michal Voldřich, ČMSMP
 
9:30 – 10:00 PIVO A VODA – Technologické možnosti úpravy varní vody
                    Michal Voldřich, ČMSMP
 
10:00 – 11:00 SPRÁVNÁ HYGIENICKÁ PRAXE A TRVANLIVOST PIVA – sanitace provozu, výčepů
                      Petra Kubizniaková, VÚPS
 
11:10 – 12:10 BIOTRANSFORMACE CHMELOVÝCH SILIC BĚHEM KVAŠENÍ
                      Jana Olšovská, VÚPS/Jan Neveloš, Lallemand
 
12:15 – 13:00 Oběd
 
13:10 – 13:45 DESKOVÉ VÝMĚNÍKY – princip činnosti, design, návrh chladiče mladiny zkoušky těsnosti
                      Ondřej Čada,C+C Servis, s. r. o.
 
13:55 – 15:15 OCHRANA PIVOVARU NEJEN Z HLEDISKA BEZPEČNOSTI POTRAVIN
                      Monika Linková, Trilobit
 
15:30 – 17:00 Prohlídka pivovaru s Alešem Dvořákem
 
18:30 Neformální posezení v Masných krámech (dobrovolné a nehrazené)
 
 
Cena: Pro členy ČMSMP 200,- Kč
          Pro ostatní 500,- Kč
 
PLATBA NA MÍSTĚ POUZE V HOTOVOSTI
 
Registrace a přihlášky: Tereza Melišová - melisova@cmsmp.cz

 

Sekce Burza a Kalendář akcí

Vážení,

 

rádi bychom Vám připomněli, že na webu minipivo.cz najdete sekci Burza s různými typy inzerátů. Pokud něco prodáváte či kupujete, hledáte práci nebo ji nabízíte, pošlete prosím svůj inzerát na melisova@cmsmp.cz - ráda jej zveřejním.

 

Na webu je také Kalendář akcí - i Vaši akci zde velmi rádi uveřejníme.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

Akce INSPEKT 2025

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat, že Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s. vyhlašuje časově omezenou akci INSPEKT 2025 - mikrobiologickou kontrolu čerstvě stočených piv.

 

1. Mikrobiologické analýzy:
- detekce pivu škodících mikroorganizmů: divoké kvasinky, mléčné bakterie
- detekce koliformních bakterií jako ukazatelů sníženého hygienického stavu provozu


2. Senzorické posouzení čerstvě stočeného piva


3. Deponace piva po deklarovanou dobu trvanlivosti a následné posouzení změn jeho mikrobiologických a senzorických vlastností

 

Servisní poplatek: 199,- Kč bez DPH za 1 vzorek.

 

Rozšiřující služba: IBIS


Účastníci akce INSPEKT si mohou přikoupit také rozšířenou službu IBIS (Infrared Beer Intelligent System).


Hlavní přínosy:
- Určení základních analytických parametrů – alkohol, extrakt, extrakt v původní mladině, prokvašení, hořké látky, stabilita pěny, pH
- hodnocení náchylnosti k stárnutí,
- možnost analýzy tam, kde není vyžadován akreditovaný výsledek.


IBIS je komplexní nástroj využívající FTIR přístroj a software vyvinutý pro automatickou analýzu infračervených spekter. Umožňuje rychlé a přesné posouzení kvality piva i meziproduktů během výroby.


Cena 190,- Kč bez DPH za 1 vzorek.

 

Doba trvání akce: 1 měsíc, od 8. 9. do 10. 10. 2025

 

Objednávkový formulář ZDE


Příjem vzorků: AZL Praha – azlpraha@beerresearch.cz


K analýzám je potřeba dodat 5 ks originálního balení od jednoho vzorku, s řádným označením DMT a typu/stylu piva a informací o případné filtraci.


Dále kontaktní osobu pro dodání výsledků analýz a fakturační údaje. Zadavatelům analýz budou výsledky se slovním komentářem předány e-mailem do 30. 11. 2025


Vzorky označte výrazným textem „INSPEKT“.

 

Kontaktní osoba: Ing. Petra Kubizniaková, kubizniakova@beerresearch.cz

 

Realizováno v rámci projektu Standardizovaná metodika pro interpretaci výsledků mikrobiologických analýz piva – interpretace, limity, opatření (MZe, 2024-2026, QL24020003), ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů. Výsledky budou využity pro řešení projektu a zveřejněny výhradně v anonymizované formě.

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář v Pivovaru Jihlava (Ježek) - poslední volná místa

Vážení přátelé,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s., ve spolupráci s Budějovickým Budvarem, n. p., pořádá jednodenní technicko-technologický seminář, určený pro minipivovary, jejich sládky, zaměstnance a majitele.

 

Na seminář, který se koná v Pivovaru Jihlava, zbývají poslední 3 volná místa. 

 

Parkování v areálu pivovaru není možné, prosíme, využijte přilehlé ulice.

 

Místo konání:             Pivovar Jihlava (Ježek)

Počet účastníků:        maximálně 25

Termín konání:          úterý 16. 9. 2025

Lektoři:                      ČMSMP, VÚPS, pivovar Trilobit, C+C Servis, s. r. o., Lallemand

 

 

Program:

                                  

9:00 – 9:30              Zahájení + novinky                           

                               Michal Voldřich, ČMSMP

 

9:30 – 10:00            PIVO A VODA – Technologické možnosti úpravy varní vody

                               Michal Voldřich, ČMSMP

 

10:00 – 11:00          DESKOVÉ VÝMĚNÍKY – princip činnosti, design, návrh chladiče mladiny zkoušky těsnosti

                               Ondřej Čada,C+C Servis, s. r. o.

 

11:10 – 12:10          OCHRANA PIVOVARU NEJEN Z HLEDISKA BEZPEČNOSTI POTRAVIN

                               Monika Linková, Trilobit

 

12:15 – 13:00         Oběd

 

 

13:10 – 13:45          SPRÁVNÁ HYGIENICKÁ PRAXE A TRVANLIVOST PIVA – sanitace provozu, výčepů

                               Petra Kubizniaková, VÚPS

 

 

13:55 – 15:15          Biotransformace chmelových silic během kvašení

                               Jana Olšovská, VÚPS/Jan Neveloš, Lallemand

 

15:30                      PROHLÍDKA PIVOVARU

 

 

Cena:                    

Pro členy ČMSMP    200,- Kč

Pro ostatní              500,- Kč

 

PLATBA NA MÍSTĚ POUZE V HOTOVOSTI

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

Přihlaste se do soutěže Golden Bohemia 2025!

Vážení přátelé,


dovolte, abychom vás pozvali na 8. ročník národní degustační soutěže s mezinárodní porotou Golden Bohemia.

 

Jako jediná z tuzemských akcí je zařazena mezi prestižní světové soutěže, kterým poskytuje záštitu a podporu EBCU (European Beer Consumers Union) - největší evropský svaz konzumentů piva, působící v 19 zemích. Důvodem je mimo jiné to, že soutěž je otevřena pivovarům všech velikostí, včetně létajících. Ty si mohou zvolit, zda soutěžní piva ve vybraných kategoriích dodají v lahvové nebo sudové formě.

Klíčové termíny
Příjem přihlášek do soutěže - informace ZDE - do pátku 5. září.


Na základě přihlášky bude vystavena faktura, splatná do pondělí 13. října. Vzorky piva, které nebudou do tohoto termínu uhrazeny, se ze soutěže vyřazují.

 

Závoz vzorků
V pracovní době mezi 8:30 a 17:00 ve dnech 6.–10. a 13.-14. října.


Pozor, změna - závoz vzorků proběhne letos na nové adrese: Pivovarská prodejna Staropramen (Pivní Pohotovost)

Svornosti, 150 00 Praha 5 Smíchov (https://pivnipohotovost.cz/)


Prázdné obaly lze po soutěži vyzvednout na stejné adrese, a to pouze ve dnech 20.-31. 10. 2025


Odborné degustace piva proběhnou v pátek a sobotu 17.-18. října 2025 v prostorách prelatury Břevnovského kláštera.

 

Účast v mezinárodní porotě Golden Bohemia 2025 pod záštitou časopisu Pivo Bier Ale již potvrdili experti z Německa, Velké Británie, Belgie, Itálie, Finska nebo Kypru. Pokud máte zájem zúčastnit se v rámci české poroty, uveďte to prosím jako poznámku do přihlášky, včetně jména porotce a kontaktu na něj.

 

Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne v listopadu 2025 na společenském večeru v Klášterním pivovaru sv. Norberta na Strahově. Pozvánky obdrží vítězové e-mailem.

Ocenění pro vaše piva
V soutěži Golden Bohemia budou oceněna vždy 3 nejlepší piva v každé z 13 vypsaných kategorií (z toho 8 kategorií je otevřeno zvlášť pro lahvové a sudové vzorky, které budou hodnoceny odděleně, ostatní piva akceptujeme jen v lahvích).

 

Ocenění Zlatá, Stříbrná a Bronzová koruna pak tradičně získají nejúspěšnější pivovary podle počtu bodů získaných za postup v soutěži a celkový počet ocenění.

 

Výhradně zahraniční porota dále vyhlásí zvlášť Nejlepší desítku, jedenáctku a dvanáctku.


Zvláštní cenu vypisuje i časopis Pivo Bier Ale.


A pro výjimečné pivo, které se zahraniční porota rozhodne ocenit bez ohledu na vypsané kategorie, již počtvrté vypisujeme cenu Golden Seahorse.

 

Vizuály ke všem oceněním obdrží vítězové k volnému použití.


Podmínky soutěže
Cena za 1 soutěžní vzorek:
Lahvové pivo: 800 Kč
Sudové pivo: 1200 Kč.

Nejsme plátci DPH.

 

Soutěžící pivovar může do každé kategorie přihlásit libovolný počet vzorků. Piva musí být dodána ve skleněných lahvích, hliníkových plechovkách nebo PET obalech.

Množství piva pro jeden soutěžní vzorek je 5 l. Toto množství odpovídá buď 10 lahvím (plechovkám) o objemu 0,5 l nebo 7 lahvím o objemu 0,75 l. Sudové pivo akceptujeme v obalech od 10 l výše. Vzorky jak v přihlášce, tak na obalech, prosím, označte číslem kategorie, dále uveďte název piva a objem alkoholu.


Veškeré dotazy prosím na email marcela.titzlova@pivobierale.cz.


Seznam soutěžních kategorií si můžete stáhnout ZDE.

S pozdravem Dej Bůh štěstí

Marcela Titzlová
ředitelka soutěže Golden Bohemia 2025

 

Jan Šuráň
předseda degustační komise soutěže Golden Bohemia 2025

Výběr legislativních aktualit za období červenec - srpen 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období červenec - srpen 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Akce INSPEKT 2025

Vážení,

 

dovolujeme si Vám předat následující informace:

 

Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s. vyhlašuje časově omezenou akci INSPEKT 2025 - mikrobiologickou kontrolu čerstvě stočených piv.

 

1. Mikrobiologické analýzy:
- detekce pivu škodících mikroorganizmů: divoké kvasinky, mléčné bakterie
- detekce koliformních bakterií jako ukazatelů sníženého hygienického stavu provozu


2. Senzorické posouzení čerstvě stočeného piva


3. Deponace piva po deklarovanou dobu trvanlivosti a následné posouzení změn jeho mikrobiologických a senzorických vlastností

 

Doba trvání akce: 1 měsíc, od 8. 9. do 10. 10. 2025


Servisní poplatek: 199,- Kč za 1 vzorek (bez DPH)


Příjem vzorků: AZL Praha – azlpraha@beerresearch.cz


K analýzám je potřeba dodat 5 ks originálního balení od jednoho vzorku, s řádným označením DMT a typu/stylu piva a informací o případné filtraci.


Dále kontaktní osobu pro dodání výsledků analýz a fakturační údaje. Zadavatelům analýz budou výsledky se slovním komentářem předány e-mailem do 30. 11. 2025.


Vzorky označte výrazným textem „INSPEKT“.


Kontaktní osoba: Ing. Petra Kubizniaková, kubizniakova@beerresearch.cz

 

Realizováno v rámci projektu Standardizovaná metodika pro interpretaci výsledků mikrobiologických analýz piva – interpretace, limity, opatření (MZe, 2024-2026, QL24020003), ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů. Výsledky budou využity pro řešení projektu a zveřejněny výhradně v anonymizované formě.

 

Kontrola a aktualizace medailonků na webu minipivo.cz

Vážení,

 

rádi bychom Vás požádali o kontrolu Vašeho medailonku na webu www.minipivo.cz.

 

Pokud ve svém medailonku naleznete cokoli, co byste chtěli upravit či doplnit, zašlete mi prosím potřebné informace.

 

Pokud svůj medailonek na webu nenaleznete, zašlete prosím následující údaje:

 

Pro pivovary:
– název pivovaru
– kraj
– adresa
– kontaktní osoba
– e-mail
– telefon
– webové stránky
– stručné informace o pivovaru
– fotografie (formát JPG)
– logo (v křivkách i ve formátu JPG)

 

Inspirovat se můžete například zde: http://www.minipivo.cz/cz/pivovarsky-dvur-zvikov/ 

 

Pro společnosti:
Zkontrolujte si prosím Vaše údaje zde: http://www.minipivo.cz/cz/dodavatele/ a případně nám pošlete informace, které si přejete upravit či doplnit.

 

Členové Českomoravského svazu minipivovarů mohou čerpat slevy u partnerských dodavatelů – i proto je výhodné být na našem webu uvedeni.

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Bechyňské slavnosti a Bechyňské setkání dechových hudeb

Vážení,

 

od člena Českomoravského svazu minipivovarů, pivovaru Keras Bechyně, jsme obdrželi informaci o následující akci, do které je pivovar zapojen. Rádi Vám ji tímto předáváme:

 

Termín: sobota 16. srpna 2025


Čas: od 10:00 minimálně do 18:00, program bude pokračovat až do 24:00 (večerní část je dobrovolná)

 

Stavba stánku: možná od 7:00 ráno, případně i den předem po předchozí domluvě

 

Místo konání: Náměstí T. G. M., Bechyně

 

Poplatek za stánek:
– 300 Kč bez využití elektrické energie
– 500 Kč s využitím elektrické energie

 

Kontaktní osoba:

Petra Šulcová
e-mail: program@kulturnidum.cz
tel.: 776 381 203

 

Pokud máte zájem se do akce zapojit a prezentovat svůj pivovar, kontaktujte prosím přímo pořadatele na uvedených kontaktech.