Informace z ministerstva financí: Průvodce pro daňové poplatníky v souvislosti s koronavirem

Co mohou poplatníci dělat?

Daňoví poplatníci mohou od pondělí 16. března odložit některé platby žádostí o posečkání úhrady daně, žádostí o úpravu (snížení) záloh anebo o výjimku z jejich placení, žádostí o odpuštění sankcí v případě prodlení, žádostí o prodloužení lhůty pro některá daňová přiznání:

Posečkání úhrady daně

Informace Generálního finančního ředitelství k posečkání daně dostupná ZDE

Pokyn k posečkání dostupný ZDE

V případě žádosti o posečkání úhrady daně se odpouští správní poplatky pro všechny žádosti podané do 31. 7. 2020

Úprava (snížení) záloh anebo výjimka z jejich placení

Odpuštění sankcí v případě prodlení

Žádat lze dle pokynů zveřejněné Generálním finančním ředitelstvím ve Finančním zpravodaji

Nově se u žádostí o odpuštění sankcí v případě prodlení odpouští správní poplatky pro všechny žádosti podané do 31. 7. 2020

Prodloužení lhůty pro některá daňová přiznání

Pro podání přiznání k dani z příjmů fyzických a právnických osob není třeba do 1. 7. 2020 individuálně žádat

Žádost o prodloužení lhůty nelze aplikovat u DPH (viz níže)

Co poplatníci dělat nemusí?

Daňoví poplatníci nemusí podávat daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob, k dani z příjmů fyzických osob a vyúčtování srážkové daně do termínu 1. dubna 2020. Postačí, pokud toto přiznání podají později do 1. července 2020. Toto platí zcela automaticky bez žádosti.

Daňoví poplatníci dále nemusí podat v termínu kontrolní hlášení k DPH, přičemž pokuty za pozdní podání kontrolního hlášení budou řešeny následovně:

Bez výzvy správce daně bude automaticky prominuta pokuta v hodnotě 1.000 Kč vzniklá za období od 1. 3. do 31. 7. 2020

Ostatní pokuty za pozdní podání kontrolního hlášení či daňového přiznání budou promíjeny na individuální žádost poplatníka z důvodů souvisejících s koronavirem

Co poplatníkům doporučujeme?

Daňoví poplatníci by měli upřednostnit jiný než osobní kontakt s Finanční správou a využívat co možná nejvíce dálkové formy komunikace, tedy podávat daňová přiznání prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu nebo poštou. Od pondělí 16. 3. 2020 jsou pracoviště Finanční správy přístupná pro veřejnost v rozsahu úředních hodin podatelen. Kontakt s veřejností bude probíhat v prostorách určených správcem daně (finančním úřadem, územním pracovištěm). Více informací ZDE.

Co mohou poplatníci očekávat?

Daňoví poplatníci mohou očekávat vstřícný přístup Finanční a Celní správy. Finanční správa za tímto účelem mění promíjecí pokyny a vydala nový pokyn D – 44, kterým se rozšiřují pokyny D – 21 a D – 29 o další ospravedlnitelný důvod související s opatřeními proti šíření koronaviru. Kompletní textace generálního pardonu („tzv. Liberačního balíčku“) a Pokyn D-44 jsou k dispozici ve Finančním zpravodaji.

Kde mohou poplatníci získat další informace?

Byly zřízeny telefonní infolinky, které budou v provozu v pracovních dnech v době 9:00 – 17:00 hodin pro zodpovídání dotazů souvisejících s opatřeními k aktuální situaci. První infolinka je dostupná na telefonním čísle 224 041 111. Přehled jednotlivých daňových opatření, jejich dopady a další pravidelně aktualizované informace týkající se koronaviru jsou k dispozici také na nové stránce Finanční správy.

Poslední rozloučení s Pavlem Borowiecem

Vážení,

 

zasíláme Vám smutnou zprávu, o které jsme informovali i na našich webových stránkách.

 

Poslední rozloučení s Pavlem Borowiecem proběhne v pátek 15. 10. 2021 v kostele sv. Markéty, v Břevnovském klášteře na Praze 6.

 

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář - další termín

Vážení,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky a pro Váš velký zájem přidává další termín. Původní listopadový termín je již zcela zaplněn. 

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        26. 1. 2022    

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

 

 

 

 

                       

Řešení aktuální situace ohledně energií, případně i do budoucna

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat následující sdělení: 

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jistě víte, situace na energetickém trhu je již od poloviny letošního roku kritická a je důležité jí řešit. Kromě rapidního nárůstu cen, dochází i k pozastavování akvizic, rušení smluvních ujednání, změnám všeobecných obchodních podmínek a trh se nám pomalu ,,čistí". Může to mít i pozitivní dopad, protože se trh zbaví neeticky obchodujících společností a od nového roku, kdy dojde k novelizaci energetického zákona bude spotřebitel v mnohem bezpečnější pozici. 

 

Spousta firem ale ještě nemá smluvené dodávky energií na následující období a lidé neví za kým jít, aby si nákup sjednal za nějakých únosných podmínek. Proto jsem oslovil Českomoravský svaz minipivovarů, aby rozeslal mé kontaktní údaje a nabídku, která by mohla problém s energiemi vyřešit nejen na následující období, ale i do budoucna.

 

Mé jméno je Michal Kroupa a zabývám se analytickou a poradenskou činností na energetickém trhu. Zabývám se taktéž obchodem a zprostředkovávám dodávky přes několik obchodních partnerů, se kterými spolupracuje společnost Optimal-Energy.cz, a.s. (OE). 

OE je největší poradenskou společností v energetice, která má přes 150 000 klientů a má tým jedněch z nejzkušenějších a nejinformovanějších profesionálů v této oblasti. 

 

Snažím se společně s OE o to, aby byli lidé edukovaní v oblasti energetiky, měli povědomí o možnostech úspor na jejich objektech a ideálně, aby měli dlouhodobě zajištěné dobré podmínky pro jejich podnikání. 

 

Apeluji tedy na všechny, kterým by úspora na provozních nákladech přišla vhod, ale nemají čas a energii na analyzování trhu a řešení poměrně zdlouhavých a rizikových procesů souvisejících s vyhledáním a zasmluvněním podmínek, ozvěte se mi na níže uvedené kontaktní údaje a vymyslíme společně nějaké lepší řešení. 

 

Kromě úspory peněz spočívá spolupráce i v úspoře času, protože mou snahou je mým klientům ušetřit co nejvíce práce a povinností spojených s chodem celé této oblasti. 

 

Ze zkušenosti vím, že podnikatelé nemají čas na řešení těchto věcí a pokud se nejedná o velké firmy, které mají na energetiku zaměstnance, nebo celé oddělení, často mají menší podniky velmi špatné podmínky, kvůli kterým přichází o velké množství finančních prostředků. Tyto prostředky by mohli sloužit k modernizaci vybavení, jako platy zaměstnanců, či zkrátka přispívat vyššímu zisku a to mi připadá mnohem smysluplnější, než je dávat dodavatelům energií. 

 

Jsem tedy schopen ušetřit Vám peníze a být pro Vás člověkem, kterému se můžete kdykoliv ozvat, na všechno se zeptat a pověřit ho zařizováním všech věcí, které budete potřebovat v oblasti energetiky. Tímto způsobem jsme jako firma za 11 let působení ušetřili klientům přes 3 miliardy korun jen na dodávkách elektřiny a plynu, další miliony korun jsme uspořili optimalizací distribučních poplatků a aktuálně se zabýváme i investicemi do obnovitelných zdrojů energií.

 

Situace je vážná, náklady oproti předchozím období jsou a budou až trojnásobné a určitě není dobré nad tím mávnout rukou. Je opravdu lepší se poradit s někým, kdo se analytickou činností zabývá a je schopen Vám říct informace nezkreslené médii, nebo marketingovými kampaněmi. 

 

Pro zájemce jsem na telefonu každý den, aktuálně kvůli situaci s Bohemia Energy a Europe Easy Energy, X Energie, ČEZ, Carbounion, Innogy, Bidli a dalším, pracuji neustále i o víkendech a snažím se vyhovět každému, kdo mě kontaktuje s žádostí o pomoc. 

 

Stále jsou nějaké možnosti jak se vyhnout pastem a mít se lépe. 

 

Děkuji za pozornost a těším se na případné nové spolupráce.

 

KONTAKT:

energetický poradce - Michal Kroupa

tel.: 736 725 814

email: m.kroupa@post.cz"

 

Pozvánka na technicko-technologický seminář

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat, že Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky.

 

Místo konání:           Budějovický Budvar n.p., Karolíny Světlé 4, 370 00 České Budějovice

Počet účastníků:      30

Termín konání:        9. 11. 2021     

Lektoři:                    NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, komerční firmy

 

Program:

                                  

10:00 – 10:15             Zahájení, novinky oboru                            

                                  Ing. Jan Šuráň, ČMSMP

                       

10:15 – 10:45             Péče o kvasnice v minipivovarech              

                                  Ing. Petr Košín, Budvar n.p.


10:45 – 11:15             Výběr surovin pro craft piva

                                  Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Pavel Palouš, Cobolis

 

11:15 – 11:45              Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.        

                                   Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha

 

11:45 – 13:00              Oběd

 

13:00 – 13:30              Dry hopping, plusy a mínusy

                                   Ing. Jan Šuráň, PIVO Praha

 

13:30 – 14:00              Ekonomika minipivovaru

                                   Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha

 

14:00 – 14:15             Ukončení

 

14:15 – 15:30             Exkurze do provozu pivovaru

 

Cena:                         Pro členy ČMSMP     200,- Kč

                                  Pro nečleny             500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová melisova@cmsmp.cz

                       

Nabídka vybavení pro minipivovar

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů: 

 

Nabízíme k prodeji část vybavení minipivovaru, které díky zrušené zakázce na 2 kontejnerové pivovary nebylo nikdy použito. V popisu uvádíme i původní pořizovací ceny, které jsou v dnešní době, po zvýšení cen materiálu, o několik desítek procent vyšší.

Veškeré vybavení je nové, originál zabalené od výrobce!

Výrobce:

Varny, tanky, kvasná káď: ROLF ANTIKOR s.r.o., www.rolf.cz

Myčka: Inox processing Svoboda s.r.o., www.nerezsvoboda.cz   

 

Zboží je k vidění a vyzvednutí ve firmě 3+K KRAUS s.r.o.

Praha 4 – Modřany, Mezi vodami 1560/33, objekt CHIRANA

 

 

SEZNAM:

Jednonádobová kombi varna 5hl………………… pořizovací cena 245.000 Kč, cena po slevě: 185.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 2ks

CK tank 9hl……………………………………………… pořizovací cena 138.500 Kč, cena po slevě: 110.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 4ks

Ležácký tank 12hl……………………………………… pořizovací cena 126.000 Kč, cena po slevě: 98.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 3ks

Kvasná káď 10hl……………………………………… pořizovací cena 67.500 Kč, cena po slevě: 50.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 1ks

Myčka a plnička KEG sudů………………………… pořizovací cena 148.700 Kč, cena po slevě: 120.000 Kč bez DPH/1ks

- počet 1ks

 

(Ceny k jednání)

 

Fotografie, včetně výkresů, naleznete ke stažení ZDE

 

Prodejce:

WELL SERVICE s.r.o.

Pavel Poživil, mob. 777 999 041, e-mail. pavel@smartbrewery.cz

Zápis 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat zápis 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů.

 

V případě Vašich dotazů se obracejte na melisova@cmsmp.cz.

 

Také Vám chceme připomenout, že můžete zasílat i informace k Vámi pořádaným akcím, vložíme je na web do kalendáře akcí.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 603 kB]

Výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období srpen - září 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 316 kB]

Pozvánka na 13. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - další připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám znovu připomenout konání 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů. Valná hromada se bude konat 23. září 2021 od 10 hodin v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze. Prosíme potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte potvrzovat znovu.  

 

Pokud nemůžete na valnou hromadu dorazit, napište prosím na melisova@cmsmp.cz, zašleme Vám k vyplnění plnou moc.

 

Vstup na valnou hromadu bude z pasáže, nikoli přes restauraci. 

 

Prezence účastníků bude probíhat od 9:00 hodin.

 

Velmi děkujeme za spolupráci a těšíme se na setkání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Pozvánka na 13. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - další připomenutí

Vážení,

 

dovolujeme si Vám znovu připomenout konání 13. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů. Valná hromada se bude konat 23. září 2021 od 10 hodin v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze. Prosíme potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud jste již svou účast potvrzovali, nemusíte potvrzovat znovu.  

 

Pokud nemůžete na valnou hromadu dorazit, napište prosím na melisova@cmsmp.cz, zašleme Vám k vyplnění plnou moc.

 

Valná hromada bude volební, proto je velmi důležité, aby byla usnášeníschopná. 

 

Prezence účastníků bude probíhat od 9:00 hodin.

 

Také chceme upozornit, že hlasování na valné hromadě je podmíněno zaplacením příspěvků za členství v Českomoravském svazu minipivovarů. 

 

Vstup na valnou hromadu bude z pasáže, nikoli přes restauraci. 

 

Velmi děkujeme za spolupráci a těšíme se na setkání.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Roste váš pivovar a potřebuje investici?

Dobrý den,

 

už jste od nás slyšeli o službě Nafirmy.cz, která má za cíl podpořit rozkvět českého podnikání. Můžete u ní získat dostupný úvěr od 50 tisíc do 1 milionu korun s možností využití platebních prázdnin. Úroková sazba nově začíná už na 2,89 % p. a. – je tedy nejlevnější na trhu. Navíc nově mohou o financování žádat i OSVČ.

 

Získejte finance a dejte o sobě vědět

Možná váš pivovar zrovna roste a potřebuje investici do nového zařízení, rozšíření prostoru nebo skladových zásob. Nafirmy.cz pro vás může být řešením. Propojuje české firmy s drobnými investory a na investičním tržišti získáte nejen šanci na dostupný úvěr, navíc vás uvidí stovky nových potenciálních zákazníků.

 

 

Jak to funguje

✅ Všechny informace zadáte pohodlně a online

✅ Tým Nafirmy.cz vaši firmu během několika dnů ohodnotí s pomocí unikátního skóringu

✅ Když vám úvěr schválí, zveřejní ho na investičním tržišti

✅ Na tržišti vás uvidí investoři i noví potenciální zákazníci

✅ Dva týdny budou moci do projektu investovat

✅ Vy na konci dostanete peníze na účet

 

Chcete vědět víc?

Napište na info@nafirmy.cz nebo jim zavojte na +420 737 204 077. S týmem Nafirmy.cz se můžete také osobně potkat na naší valné hromadě, která se koná už 23. září v restauraci a pivovaru U Medvídků v Praze. Rádi vám tam zodpoví všechny dotazy.

 

Těšíme se na vás!