V. Dlouhý: dnešní aktuality v jednání o dopadech vládních opatření na podnikatele (23.3.2020)

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat další aktuality z Hospodářské komory ČR:

 

"Vážení kolegové,

v návaznosti na dnešní dění ohledně dalších plánovaných opatření vlády kvůli šíření COVID-19 si Vám dovoluji zaslat aktuální informace o aktivitách Hospodářské komory ČR ve vztahu k podnikatelům. 

  • Výsledky dnešní schůze vlády:

Ministerstvy zvažovaná opatření se mění velmi dynamicky. Úplná informace o konkrétní podobě jednotlivých návrhů není při sepisování tohoto textu známa. Opatření, pro která je nutná změna zákona, budou navíc muset projít - byť i ve stavu nouze krátkým - legislativním procesem v parlamentu, nicméně nelze vyloučit změnu některých parametrů podobně, jako se vyvíjela třeba od pátku do pondělí podoba změn pojistných zákonů. O vývoji vás budeme průběžně informovat.

  1. Z hlediska OSVČ jsou důležité následující kroky odsouhlasené vládou na pondělní schůzi:
  • Faktické prominutí poloviny pojistného na sociální zabezpečení za letošní rok. Drobní podnikatelé nebudou muset 6 měsíců od března do srpna 2020 vůbec platit zálohy na pojistné, přitom není nutné o cokoliv individuálně žádat. Nepůjde ale jen o odsunutí plateb v čase. Až si příští rok spočítají vyměřovací základ a pojistné za celý rok 2020, budou si moci na jeho úhradu započítat nejenom ty fakticky zaplacené zálohy, ale i částku ve výši i šesti minimálních záloh odpovídajících březnu až srpnu. To pro mnohé OSVČ, které platí právě jen minimální pojistné, bude znamenat polovinu jejich roční povinnosti.
  • Podle sdělení členů vlády se totéž bude vztahovat i na placení záloh na zdravotní pojištění. Na druhé straně není znám osud návrhu ministerstva zdravotnictví na sladění termínu podávání přehledu o příjmech a výdajích pro pojišťovny s již odloženým termínem podání přiznání k dani z příjmů. Takové sladění (aby se přehled nemusel podávat v květnu, když se může přiznání podávat až v červenci) by bylo vhodné i pro podávání přehledů pro Českou správu sociálního zabezpečení.
  1. Pro zaměstnavatele je důležité, že vláda schválila program státních kompenzací pro zaměstnavatele, kteří vyplácejí náhradu mzdy svým zaměstnancům na překážkách v práci. U kompenzací dvou typů překážek našla shodu vláda již minulý týden, dnes doplnila i zbývající tři (stručný popis lze nalézt na webu MPSV). V tuto chvíli nedisponujeme jednoznačnou informací, jak je to s pojistnými odvody placenými zaměstnavateli při překážkách v práci, což zásadním způsobem ovlivňuje míru státní kompenzace, tedy to kolik procent ze všech mzdových nákladů zaměstnavatele pokryje stát.
  2. Všechny dotčené podnikatele zaujme, že
  • vláda přichází s návrhem oficiálně odložit závěrečnou vlnu EET. Ministryně financí původně takový návrh zcela odmítala, posléze připustila, že bude instruovat kontrolní orgány, aby byly shovívavé a fakticky nekonaly, nakonec vláda odklad zaštítí zákonnou cestou. V praxi – s ohledem na zatím neznámý konec nouzového stavu, od něhož se počítá tříměsíční lhůta odkladu – to vypadá na nejméně dvouměsíční odklad EET pro závěrečnou vlnu, která by podle doposud platného ustanovení zákona měla odstartovat 1. května.
  • Ministryně financí po jednání vlády avizovala, že co nejdříve rozšíří daňový liberační balíček vyhlášený minulý týden o další prominutí (významné by bylo zejména plošné prominutí červnové zálohy na daň z příjmů)
  1. Vláda nakonec vyhodnotila, že opatření na zmírnění důsledků epidemie nemůže finančně zabezpečit pomocí existující rezervy státního rozpočtu nebo pouhými přesuny peněz v rámci schváleného státního rozpočtu, a proto předloží do sněmovny novelu zákona o státním rozpočtu na rok 2020, která jí umožní opatření financovat prostřednictvím schodku zvýšeného na 200 miliard Kč.
  • Včera jsem tvrdě odsoudil výzvu odborového svazu KOVO k úplnému zastavení veškeré výroby. Nabádat při tom manažery, aby se vzdali odměn, a společnosti, aby se vzdaly zisků, pro ochranu zdraví a života zaměstnanců, je pak nevkusně populistické a na hraně zdravého rozumu. Naopak potřebujeme, aby všechny výroby, které budou mít jen trochu odbyt, aby dále pracovaly. Více informací naleznete v tiskové zprávě. Stejného názoru je i Ocelářská unie - více zde.
  • Hospodářská komora ČR jednoznačně podporuje 5 zásadních požadavků automobilového průmyslu k rychlému řešení bezprostředních ekonomických následků pandemie COVID-19, které vládě představilo Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).

AutoSAP je naším začleněným živnostenským společenstvem, které reprezentuje na 140 klíčových firem z odvětví automobilového průmyslu se souhrnným počtem přes 170 tisíc zaměstnanců.

  • Připravili jsme pro Vás přehled důležitých informací ve vztahu k OSVČ a opatření vlády ke koronaviru, který naleznete ZDE.
  • Ve spolupráci s renomovanými advokátními kancelářemi a daňovými poradci pro Vás připravujeme vzory v současnosti nejfrekventovanějších žádostí na jednotlivé státní instituce. Tyto mustry, které budeme postupně zveřejňovat na webu Hospodářské komory, Vám pomohou s žádostmi o posečkání daní a splátkování pojistného či o prominutí úroků.
  • Upřímně si cením důvěry, s kterou se obracíte na Hospodářskou komoru. K dnešnímu dni evidujeme již téměř doručených 800 dotazů. Vězte, že spolu s partnerskými právními kancelářemi intenzivně pracujeme na odpovědích. Současně si Vás však dovoluji požádat o trpělivost, zejména v případech složitějších otázek, které vyžadují důkladnější analýzu.
  • Navštívil mne šéfkuchař Zdeněk Pohlreich se svou iniciativou rozvozu jídel zdarma hasičům, policistům a záchranným složkám, kteří stejně jako podnikatelé procházejí zatěžkávací zkouškou a odbývají se na jídle. Od soboty rozváží 500 jídel denně v Praze. Tato iniciativa pomoci složkám integrovaného záchranného systému má mou podporu, pro její financování jsou ale logicky potřeba peníze. Přispět lze na transparentní účet KB 6770217/0100. První příslib 500 tis. Kč je od Plzeňského Prazdroje, který pomůže tento projekt nastartovat. Kdo má zájem dlouhodoběji podpořit tuto aktivitu Zdeňka Pohlreicha, prosím, kontaktujte Hospodářskou komoru. Děkujeme!

Zdeněk Pohlreich také adresoval vládě dopis, v němž upozorňuje, že bez včasné, jasně formulované záruky přímé finanční pomoci ze strany státu nebude moci většina restauratérů pokračovat v podnikání, čtěte zde na Deník.cz. 

  • Od dnešního rána na webu můžete nalézt nové video, kde ve kterém reaguji na aktuální události.

ZDE opět najdete shrnutí mediálních výstupů ohledně koronaviru.

 

Tuto informaci jsme rozeslali i na členskou základnu.

Přeji Vám mnoho sil a pevné zdraví.

S úctou,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR

Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz"

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 292 kB]
pdfBez názvu [pdf, 451 kB]
pdfBez názvu [pdf, 163 kB]

Výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 229 kB]

CHRISTEYNS přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové

Vážení,

 

níže si Vám dovolujeme zaslat informaci od společnosti CHRISTEYNS, člena Českomoravského svazu minipivovarů. 

 

"Dobrý den,

 

společnost CHRISTEYNS dále pracuje na pomoci ke zvládnutí současné situace a přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové.

 

ZDE si můžete stáhnout publikaci o kyselině peroctové. 

 

ZDE naleznete krátkou informaci o produktech na bázi kyseliny peroctové (PAA), určené ke studené dezinfekci výrobních strojů zařízení, prostor,

 

Pro více podrobných informací se obracejte na našeho zástupce, pana Václava Barocha, vaclav.baroch@christeyns.com, mobil +420606651756, který Vám poskytne všechny potřebné informace pro používání prostředků a jejich aplikaci."

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 



Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1091 kB]

Slunečníky 2x2m pro vaší zahrádku

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

 

Pro všechny, kdo právě otevírají venkovní posezení a nemají zastínění, máme nabídku velmi kvalitních profi slunečníků 2x2 m. Můžete si vybrat z široké nabídky barevných potahů. Bližší informace najdete ZDE.

 

 

Doprava 5 – 8 kusů 1000 Kč, 9 – 12 ks 1500 Kč bez DPH. Při objednání většího množství než 12 ks vám dopravu naceníme individuálně.

 

Pokud budete chtít slunečníky s vlastním potiskem, případně jiných rozměrů, obracejte se na nás s poptávkou.

 

S pozdravem/Best regards

 

Lenka Mikesková

Obchodní oddělení/Sales Department

  

Oreon Trading & Marketing s.r.o.

Sluneční 2370

756 61  Rožnov pod Radhoštěm

Czech Republic

 

M    : +420 777 648 904

T     : +420 571 648 250

E     : lenka.mikeskova@oreon.cz

W    : www.oreon.cz  www.rastal.cz  www.somelierskepotreby.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 3525 kB]

Dopis prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Vážení přátelé,

 

          již třetí měsíc čelíme nepříznivým dopadům koronavirové pandemie, která v podobě vládních opatření výrazně limituje možnosti našeho podnikání. Celá řada minipivovarů přežívá, díky prodejům lahvového piva přímo z pivovaru, relativně dobře. Ovšem za cenu podstatně zvýšených nákladů. Na druhé straně je spousta minipivovarů, které jsou kompletně zavřeny a jejich restaurace jim přinášejí pouze stále rostoucí náklady.

 

Z našeho rychlého průzkumu, kterého se zatím zúčastnilo 50 % členů, vyplývají následující závěry:

 

  1. O úvěry COVID I – IV požádalo deset členů, jeden člen uspěl, tři mají požádáno a čekají na rozhodnutí, pět požádalo a byli odmítnuti.

Výsledek – je jasné, že tudy cesta nevede.

 

  1. Program ANTIVIRUS – Kurzarbeit. Požádalo si 35 členů, z nichž 25 již má peníze na kontě a 10 jich stále čeká.

Výsledek – relativně nejdostupnější program pomoci, která však přichází hodně pozdě.

 

  1. Program OSVČ – Z těch co mají na příspěvek nárok, jich 17 příspěvek dostalo a 3 čekají.

Výsledek – dostupné, je otázka, zda dostačující.

 

  1. Jiná pomoc – Zde jste jmenovali třikrát odklad splátek bankovních úvěrů, jednou snížení nájmu, jinak nic.

Výsledek – záleží na pivovaru, jak a s kým se domluví, stát do toho prakticky nezasahuje.

 

 

          Většina z Vás navíc uváděla, že na stát vůbec nespoléhá a řeší si svou situaci zcela sama. I když už je na obzoru naděje na uvolnění v podobě otevření restauračních zahrádek a posléze i otevření restaurací, nikdo neví, jak se bude tato krize dále projevovat. Pivovary budou muset v létě věnovat maximum své energie prodeji, ve snaze nahradit tříměsíční výpadek.

 

Proto prezidium na zasedání dne 7. 5. 2020 rozhodlo že:

 

- se bez náhrady ruší "Jarní cena českých sládků 2020", bude uspořádána až v příštím roce

 

- se bez náhrady ruší "Festival minipivovarů na Pražském hradě", bude uspořádán až v příštím roce

 

- 13. Valná hromada ČMSMP se uskuteční v termínu 21. listopadu v rámci odložené potravinářské výstavy Salima Brno, při níž se bude konat Festival minipivovarů Brno. Termín 19. – 21. listopadu 2020.

  Popřípadě, pokud bude nutno z legislativních důvodů nutno uspořádat Valnou hromadu dříve, uspořádáme ji koncem června v Praze.

 

          Vzhledem k tomu, že pomalu končí naše nucená přestávka, je čas sčítat škody. Dovolujeme si Vás tedy požádat o spolupráci. Je nutné znát hrubé vyčíslení prokazatelných ztrát, které jste utrpěli zejména v důsledku okamžitého zastavení prodeje. Jedná se o ztráty způsobené znehodnocením surovin (u restauračních minipivovarů například zkažené suroviny, zelenina, vylité pivo atd.), platby energií, nepokryté mzdové náklady, nepokryté nájmy, nepokryté splátky úvěrů. V žádném případě nejde o ušlý zisk. Účelem je, abychom mohli při jednání s MF uplatnit argument o výši škod a žádat jejich kompenzace. Jaké budou a zda vůbec, to je otázka dalších jednání, ale v každém případě se o to pokusíme. Uvádějte tedy jenom jednoznačně prokazatelné škody v jednotkách tisíců korun.

 

          Přejeme Vám v těchto turbulentních dobách hodně dobrého piva a dobrých nápadů, jak ho prodat. Jsme přesvědčeni, že minipivovarnická komunita tuto krizi přežije a bude nadále růst, protože má své nepominutelné místo v pivní kultuře českého národa.

 

 

 

Dej Bůh štěstí!

 

                                                                                              Jan Šuráň

                                                           Prezident Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Informace z Kazbek cupu 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci od člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jste zaznamenali, letos se nekonala pravidelná konference „Využití českých chmelových odrůd v pivovarnictví” pořádaná společností BOHEMIA HOP, a.s. ve spolupráci s Chmelařským institutem, s.r.o., ani 2. ročník doprovodné degustační soutěže Kazbek Cup 2020 z důvodu vládního nařízení a bezpečnostního opatření.

 

Piva pro konferenci však byla navařena, proto jsme se rozhodli uskutečnit interní degustace v rámci firmy Bohemia Hop, CHI a VUPS. Touto cestou se Vás dovolujeme oslovit a zaslat Vám část výsledků

 

Kromě toho Vám chci s potěšeními představit nový produkt Kazbek G45, o kterém se více dozvíte ZDE. Na základě varných zkoušek jsme se rozhodli Kabek G45 zařadit do našeho portfolia. V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat. 

 

Již nyní začínáme připravovat příští ročník, který, jak věříme, proběhne bez omezení. Těšíme se brzy na viděnou.

 

S pozdravem 

 

Ing. Markéta Barcajová

 

Bohemia Hop, a.s.

Mostecká 2580

43801 Žatec

 

email: barcajova@bohemiahop.cz

mob.:  602 631 621

web.: www.bohemiahop.cz"

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 452 kB]
pdfBez názvu [pdf, 1538 kB]

Do pivovaru - nový web

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informaci o novém webu DO PIVOVARU, jehož tvůrcem je Pivo, Bier & Ale. 

 

"Jedná se o web, který bude fungovat dlouhodobě, chceme přidat výletní trasy, památky, ale také řemeslná řeznictví, pekárny, sýrárny a další zajímavá místa pro výlety za pivem," Pavel Borowiec, vydavatel a šéfredaktor Pivo, Bier & Ale.

 

Registrační formuláře naleznete ZDE. Vyplněný formulář zašlete prosím na melisova@cmsmp.cz 

 

S přáním klidného dne,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager 

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

ČSPS - AKTUALITY TÝKAJÍCÍ SE PROVOZU RESTAURACÍ A HOSPOD

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace týkající se provozu restaurací a hospod.

 

Harmonogram uvolnění podnikatelských a dalších činností naleznete ZDE a leták Ministerstva zdravotnictví ČR „do restaurace bezpečně“ ZDE

 

  1. V usnesení vlády ze dne 30. 4. 2020 naleznete v bodě „l“ pravidla pro provoz venkovních prostor provozovny stravovacích služeb:
  • zákazníci jsou usazeni tak, že mezi nimi je odstup alespoň 1,5 m, s výjimkou zákazníků sedících u jednoho stolu,
  • venkovní prostory provozovny jsou uspořádány tak, aby sedící zákazníci ve kterékoliv části nebyli ve vzdálenosti kratší než 1,5 m od kolemjdoucích osob, ledaže venkovní prostory provozovny od okolí dělí pevná bariéra bránící šíření kapének z dýchacích cest,
  • provozovatel aktivně brání shromažďování osob ve vzájemné vzdálenosti menší než 1,5 m, včetně čekací zóny provozovny,
  • při vstupu do vnitřních i venkovních prostor provozovny stravovacích služeb je zajištěna možnost dezinfekce rukou pro zákazníky,
  • zákazníkům je umožněn přístup na záchod ve vnitřních prostorech provozovny; provozovatel zajistí, aby zákazníci při pohybu po vnitřních prostorech provozovny udržovali povinný odstup,
  • dezinfekce židlí a stolů se provádí před usazením každé nové skupiny zákazníků,
  • v případě prodeje přes výdejové okénko se dezinfekce výdejového okénka provádí alespoň každé 2 hodiny,
  • zákazník nemá povinnost nosit ochranný prostředek dýchacích cest v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů u stolu,
  • v případě, že pracovník provozovny má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny,
  • provozovatel postupuje tak, aby vedl zákazníky k dodržování všech opatření

 

Celé usnesení naleznete zde: https://www.vlada.cz/assets/media-centrum/tiskove-zpravy/8.pdf

 

Výzvu k podpoře otevírání restauračních zahrádek naleznete ZDE

 

  1. Vláda na svém jednání dne 4. 5. 2020 schválila vyplacení dotace na polovinu nájmu za 2. čtvrtletí, a to v případě, že pronajímatel poskytne nájemci slevu na nájemném ve výši 30 procent. Firma by ze svého platila jen zbylých 20 procent nájmu.

Dotace se budou vztahovat i na podnikatele, kteří fungují v omezeném provozu, prodávají přes výdejní okénka, rozvoz nebo e-shop.

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.spcr.cz/pro-media/tiskove-zpravy/13607-statni-dotaci-na-najemne-by-mely-firmy-dostat-do-konce-cervna

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tk-svazu-prumyslu-k-predstaveni-programu-covid-najemne-video/1887341

 

 

  1. Další pozitivní zpráva se týká 10procentní sazby DPH – zasíláme vám stanovisko Ministerstva financí ČR:

„Pokud restaurace se zahrádkou v běžném provozu naplňuje podmínky restaurační služby, pak dočasný prodej čepovaného piva přes okénko ke konzumaci na zahrádce z důvodu vládních opatření není překážkou pro aplikování 10procentní sazby DPH na čepované pivo po 1. květnu 2020.”

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/plati-snizena-sazba-na-cepovane-pivo-koronavirus-do-ni-vnesl-dalsi-zmatek-40322495

 

 

  1. Vláda v pondělí 4. května 2020 také schválila návrh Ministerstva financí, aby se elektronická evidence tržeb pro všechny vlny odložila do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

 

  1. Dnes nebo zítra bude ve Sbírce zákonů publikována novela zákona o spotřebních daních v souvislosti s výskytem COVID-19.

ZDE vám zasíláme Výkladové stanovisko GŘC ke změně zákona č. 353/2020 Sb., o spotřebních daních s výskytem koronaviru SARS coV-2 a nastalými omezeními v oblasti prodeje piva.

 

Dnes bylo potvrzeno od Generálního ředitelství cel, že všechny celní úřady informace již obdržely a jakmile bude novela publikována ve Sbírce zákonů, můžete se na ně obracet s žádostmi.

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 201 kB]
pdfBez názvu [pdf, 35 kB]
pdfBez názvu [pdf, 163 kB]
pdfBez názvu [pdf, 117 kB]

Hygienická pravidla pro provozovny otevřené od 11.5.2020

Vážení,

 

zasíláme vám informaci z Ministerstva zdravotnictví ČR týkající se hygienických pravidel pro provozovny, které se otevírají dne 11.5.2020.

 

Bližší informace naleznete zde:

 

https://koronavirus.mzcr.cz/ministerstva-zdravotnictvi-skolstvi-a-prumyslu-predstavila-hygienicka-pravidla-pro-provozy-ktere-se-oteviraji-11-kvetna/

Dotazník k dopadům opatření v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 na členy ČMSMP

Vážení,

 

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění dotazníku, naleznete ho ke stažení ZDE, případně ZDE

 

Prosíme o vyplnění a zaslání zpět na melisova@cmsmp.cz.

 

O dotazníku jsme Vás informovali viz níže: 

 

Vážení členové,

 

v návaznosti na avizovanou spolupráci s advokátní kanceláří PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., bychom Vás chtěli požádat o vyplnění krátkého dotazníku - ZDE. Prosíme vyplňte do 10. dubna a zašlete zpět na melisova@cmsmp.cz

 

Dotazník se týká opatření přijatých orgány veřejné moci souvisejících s onemocněním COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících následků, zejména škod, pro Vás jako podnikatele a členy Českomoravského svazu minipivovarů z.s. (ČMSMP).

 

Na základě poskytnutých informací uvedených v tomto dotazníku bude, pokud souhlasíte, advokátní kanceláří provedena analýza dopadů opatření přijatých orgány veřejné moci v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících škod pro členy ČMSMP a příprava dalších kroků za členy ČMSMP vůči státu, včetně vyvolání jednání a provedení případných právních kroků k ochraně zájmů členů ČMSMP a dále následně v případě neúspěchu jednání budou podniknuty kroky k vymožení příslušných nároků, zejména náhrady škody, za každého člena, který advokátní kanceláři udělí plnou moc. Plná moc Vám bude zaslána obratem na Vaši žádost.

 

Přestože nedávno došlo k nahrazení krizových opatření Vlády ČR mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví a v důsledku této změny k určitému oslabení postavení těmito opatřeními poškozených podnikatelů, existuje podle právní odborné veřejnosti mnoho důvodů a argumentů pro to, aby se náhrady škody podle krizového zákona mohli poškození domáhat, a to jak za prvních 10 dní trvání omezení nařízeními Vlády ČR, tak i za dobu platnosti omezení vyhlášených Ministerstvem zdravotnictví podle zákona o ochraně veřejného zdraví.

 

Pro podrobnější seznámení s touto problematikou si můžete přečíst článek naší partnerské kanceláře zde: https://www.peytonlegal.cz/krizova-opatreni-minzdr-covid-dopady/.

 

Po shromáždění těchto údajů bude rozhodnuto o dalším postupu. 

 

V případě jakýchkoliv dotazů či potřeby pomoci s vyplněním dotazníku se můžete obrátit na Mgr. Martina Pospíchala, advokáta PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., jehož kontaktní údaje jsou:

 

Mgr. Martin Pospíchal, advokát

tel.: +420 774 624 288

email: pospichal@plegal.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Možnost systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty: případná spolupráce

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci. Prosíme, odpovídejte na: krizova@foodnet.cz. Děkujeme za spolupráci. 

 

Dobrý den,

 

Ministerstvo zemědělství ČR v současné době diskutuje s rektory zemědělských univerzit možnosti systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty.

 

V této souvislosti Potravinářská komora ČR prosí o informaci, jak vidíte případnou spolupráci mezi Vámi (zemědělské a potravinářské podniky) a studenty resortních vysokých škol.

 

Tato spolupráce by se týkala zajištění každoroční odborné praxe se stanoveným programem a rozsahem.

 

Prosíme o sdělení, zda byste měli v budoucnu zájem nabídnout odbornou praxi studentům vysokých škol a v případě že ano, tak za jakých podmínek. Rádi také uvítáme další podněty či návrhy k propojení vysokoškolských studentů s odbornou praxí.

 

Odpovědi, prosím, zasílejte přímo na Potravinářskou komoru ČR nejpozději do 14. května 2020 na e-mail: krizova@foodnet.cz