TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Reklama v regionalnitelevize.cz zdarma

Vážení,

 

dostali jsme pro Vás nabídku, kterou si Vám dovolujeme postoupit.

 

"Vážení,

 

s ohledem na složitou situaci a naši lásku k českému a moravskému pivu, nabízíme Vašim členům reklamní prostor ve vysílání naší celoplošné regionálnítelevize.cz zdarma (více o televizi ZDE v prezentaci). Minipivovary tak mohou své příznivce přesměrovat na eshopy, případně informovat o rozvozu. 

 

Každému nabízíme vyslání min. 168 spotů ve všech časových pásmech gratis. Stačí nám poslat na e-mail pivovary@regionalnitelevize.cz spot ve stopáži 20 s. v technických parametrech viz odkaz níže. 

 

http://www.regionalnitelevize.cz/cz/8-partneri-tv/153-technicke-parametry.html

 

Přeji Vám všem hodně sil!

 

--

Ing. Eva Stejskalová

jednatel
Regionální televize CZ s.r.o.
tel.: 602 458 217
e-mail: info@regionalnitelevize.cz
www.regionalnitelevize.cz
www.facebook.com/regionalnitelevize.cz
www.youtube.com/regionalnitelevize"

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
Bez názvu [2274 kB]

Covid - nájemné

Vážení,

 

nyní můžete žádat na Ministerstvu průmyslu a obchodu o Covid nájem II, stejným postupem jako jste žádali o Covid nájem I. Jedná se hlavně o ty, jimž současný Lockdown zavřel restaurace.

 

ZDE si Vám dovolujeme připomenout právní analýzu týkající se podpory Covid - nájemné, u provozovatele pivovaru s pivotékou jako oprávněného žadatele, kterou vypracovala PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Výběr legislativních aktualit za období září - říjen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období září - říjen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 280 kB]

Průzkum Českého svazu pivovarů a sladoven - důležité

Vážení,

 

vzhledem k současné situaci vás všechny chce Český svaz pivovarů a sladoven požádat o spolupráci. Aby mohli hájit zájmy pivovarství, sladařství a dalších návazných odvětví. Podle vašich odpovědí budou dále jednat s Ministerstvem zemědělství a Ministerstvem financí o kompenzacích, případně vyvolají další jednání. Pivovarský obor je pro ekonomiku důležitý a musíme se umět ozvat!

 

Proto vám zde: https://www.survio.com/survey/d/O4O1F5A9Q2Q9K3X9X zasíláme dotazník, který již znáte z jara (pouze doplněný o zkušenosti z první vlny). Dotazníky zpracovává třetí strana a zástupci Svazu dostanou data v agregované podobě. Výsledky samozřejmě budeme sdílet i s vámi.

 

Prosíme o vyplnění do pátku do 10 hodin.

 

Děkujeme za spolupráci a přejeme všem pevné zdraví! 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Usnesení Vlády České republiky ze dne 12. 10. 2020

Vážení,

 

ZDE vám zasíláme Usnesení Vlády České republiky ze dne 12. 10. 2020, s účinností od 14. 10. 2020 od 00:00 hod. a do 3.11.2020 do 23:59 hod.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 238 kB]

13. Valná hromada Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.se ruší

Vážení přátelé,

 

z důvodu vládního zpřísnění protikoronavirových opatření musíme bohužel opět zrušit plánovanou 13. Valnou hromadu ČMSMP, která se měla konat 15. 10. 2020. Kromě toho, že současná nařízení povolují shromáždění max. 10 osob ve vnitřních prostorách (i když by se s tím dalo polemizovat), také hrozí nízká účast a tím by VH nebyla usnášeníschopná. Zvát Vás za dané situace do promořené Prahy nemá význam. 

 

13. Valná hromada se uskuteční v nejbližším možném termínu (předpoklad polovina ledna 2021). Budeme Vás samozřejmě s dostatečným předstihem informovat.

 

Za Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Jan Šuráň

Jednodenní technicko-technologický seminář se ruší

Vážení,

 

z důvodu zpřísnění protikoronavirových opatření musíme bohužel pro tuto chvíli zrušit avizovaný technicko-technologický seminář určený speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky, který pořádal Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p.

 

Seminář se uskuteční v nejbližším možném termínu. Budeme Vás samozřejmě informovat.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Přihláška do soutěže ZLATÝ miniSOUDEK PIVEX 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informace k 7. ročníku soutěže ZLATÝ miniSOUDEK PIVEX 2020, který z důvodu posunutého veletrhu Salima proběhne v Brně v hotelu Voroněž, a to v úterý 3. 11. 2020. Odborným garantem soutěže bude VUPS Brno a oficiální vyhlášení výsledků proběhne hned odpoledne po soutěži na stejném místě. 

 

ZDE si vám dovolujeme zaslat přihlášku na ZLATÝ miniSOUDEK PIVEX 2020. Uzávěrka přihlášek je posunutá do pondělí 12. 10. 2020. 

 

Po odeslání přihlášky na akce@snip-brno.cz vám VUPS zašle výzvu k dodání sudu (max 30 litrů, ale bude stačit i 20 nebo 15 litrů) a informace k degustaci. 

 

Za celý Českomoravský svaz,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 619 kB]

Pozvánka na jednodenní technicko-technologický seminář

Vážení,

 

Českomoravský svaz minipivovarů, z.s. ve spolupráci s národním pivovarem Budějovický Budvar n.p. zahajuje „Poctivou pivní školu pro sládky“, sérii jednodenních technicko-technologických seminářů určených speciálně pro startující minipivovary a jejich sládky.

 

Místo konání: Břevnovský klášterní pivovar Sv. Vojtěcha, Markétská 1, Praha 6

Počet účastníků: 30

Termín konání: 6. 11. 2020     

Lektoři: NP Budvar, VÚPS, VŠCHT, CÚ, komerční firmy

 

Program:

 

10:00 - 10:15 Zahájení, novinky oboru Ing. Jan Šuráň, ČMSMP
10:15 - 10:45  Péče o kvasnice v minipivovarech Ing. Petr Košín, Budvar n.p.
10:45 - 11:15 Výběr surovin pro craft piva Ing. Aleš Dvořák, Budvar n.p., Martin Palouš, Cobolis
11:15 - 11:45 Senzorika Craft piva, Ale, Weizen atd.       Ing. Martin Slabý, VŠCHT Praha
11:45 - 13:00 Oběd  
13:00 - 13:30 Dry hopping, plusy a mínusy Ing. Jan Šuráň, ČMSMP
13:30 - 14:00 Ekonomika minipivovaru Ing. Tomáš Maier, ČZÚ Praha
14:00 - 14:15 Ukončení  
14:15 - 15:30 Exkurze do provozu pivovaru  

 

Cena: Pro členy ČMSMP - 200,- Kč

         Pro nečleny - 500,- Kč

 

Registrace a přihlášky: Tereza Melišová - melisova@cmsmp.cz

                       

 

Za celý Českomoravský svaz minipivoavarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Připomenutí konání 13. Valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Vážení přátelé,

 

dovolujeme si Vám připomenout konání Valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů, která se bude konat 15. října 2020 od 10:00 v Kabaretu Restaurace a pivovaru U Medvídků v Praze.

 

Pokud jste ještě nepotvrdili svou účast, učiňte tak na melisova@cmsmp.cz. Valná hromada bude volební, tudíž je Vaše účast potřebná.

 

V současné situaci se Valná hromada konat může a bude. Platí pro nás následující: „Výjimky mají domácnosti, podniky, výkon povolání, (zasedání zastupitelstev, ústavních orgánů, církevní obřady, tam je max. počet 100 osob a dodržování rozestupů).“

 

Potvrzeno máme i od Ministerstva průmyslu a obchodu: „Dle usnesení vlády č. 958 z 30. září 2020 se zakazují hromadné akce konané v počtu vyšším než deset osob ve vnitřních prostorách staveb a v počtu vyšším než dvacet osob ve vnějších prostorách, s výjimkou členů domácnosti, výkonu povolání, podnikatelské nebo jiné obdobné činnosti. Z toho vyplývá že volební valnou hromadu pořádat lze.
S pozdravem

Linka 1212 - Bezplatná informační linka o koronaviru“

 

Pokud by se cokoli změnilo, budeme Vás informovat.

 

 

Dej Bůh štěstí!

Ing. Jan Šuráň

Prezident ČMSMP