TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 229 kB]

CHRISTEYNS přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové

Vážení,

 

níže si Vám dovolujeme zaslat informaci od společnosti CHRISTEYNS, člena Českomoravského svazu minipivovarů. 

 

"Dobrý den,

 

společnost CHRISTEYNS dále pracuje na pomoci ke zvládnutí současné situace a přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové.

 

ZDE si můžete stáhnout publikaci o kyselině peroctové. 

 

ZDE naleznete krátkou informaci o produktech na bázi kyseliny peroctové (PAA), určené ke studené dezinfekci výrobních strojů zařízení, prostor,

 

Pro více podrobných informací se obracejte na našeho zástupce, pana Václava Barocha, vaclav.baroch@christeyns.com, mobil +420606651756, který Vám poskytne všechny potřebné informace pro používání prostředků a jejich aplikaci."

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 



Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1091 kB]

Slunečníky 2x2m pro vaší zahrádku

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

 

Pro všechny, kdo právě otevírají venkovní posezení a nemají zastínění, máme nabídku velmi kvalitních profi slunečníků 2x2 m. Můžete si vybrat z široké nabídky barevných potahů. Bližší informace najdete ZDE.

 

 

Doprava 5 – 8 kusů 1000 Kč, 9 – 12 ks 1500 Kč bez DPH. Při objednání většího množství než 12 ks vám dopravu naceníme individuálně.

 

Pokud budete chtít slunečníky s vlastním potiskem, případně jiných rozměrů, obracejte se na nás s poptávkou.

 

S pozdravem/Best regards

 

Lenka Mikesková

Obchodní oddělení/Sales Department

  

Oreon Trading & Marketing s.r.o.

Sluneční 2370

756 61  Rožnov pod Radhoštěm

Czech Republic

 

M    : +420 777 648 904

T     : +420 571 648 250

E     : lenka.mikeskova@oreon.cz

W    : www.oreon.cz  www.rastal.cz  www.somelierskepotreby.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 3525 kB]

Dopis prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Vážení přátelé,

 

          již třetí měsíc čelíme nepříznivým dopadům koronavirové pandemie, která v podobě vládních opatření výrazně limituje možnosti našeho podnikání. Celá řada minipivovarů přežívá, díky prodejům lahvového piva přímo z pivovaru, relativně dobře. Ovšem za cenu podstatně zvýšených nákladů. Na druhé straně je spousta minipivovarů, které jsou kompletně zavřeny a jejich restaurace jim přinášejí pouze stále rostoucí náklady.

 

Z našeho rychlého průzkumu, kterého se zatím zúčastnilo 50 % členů, vyplývají následující závěry:

 

  1. O úvěry COVID I – IV požádalo deset členů, jeden člen uspěl, tři mají požádáno a čekají na rozhodnutí, pět požádalo a byli odmítnuti.

Výsledek – je jasné, že tudy cesta nevede.

 

  1. Program ANTIVIRUS – Kurzarbeit. Požádalo si 35 členů, z nichž 25 již má peníze na kontě a 10 jich stále čeká.

Výsledek – relativně nejdostupnější program pomoci, která však přichází hodně pozdě.

 

  1. Program OSVČ – Z těch co mají na příspěvek nárok, jich 17 příspěvek dostalo a 3 čekají.

Výsledek – dostupné, je otázka, zda dostačující.

 

  1. Jiná pomoc – Zde jste jmenovali třikrát odklad splátek bankovních úvěrů, jednou snížení nájmu, jinak nic.

Výsledek – záleží na pivovaru, jak a s kým se domluví, stát do toho prakticky nezasahuje.

 

 

          Většina z Vás navíc uváděla, že na stát vůbec nespoléhá a řeší si svou situaci zcela sama. I když už je na obzoru naděje na uvolnění v podobě otevření restauračních zahrádek a posléze i otevření restaurací, nikdo neví, jak se bude tato krize dále projevovat. Pivovary budou muset v létě věnovat maximum své energie prodeji, ve snaze nahradit tříměsíční výpadek.

 

Proto prezidium na zasedání dne 7. 5. 2020 rozhodlo že:

 

- se bez náhrady ruší "Jarní cena českých sládků 2020", bude uspořádána až v příštím roce

 

- se bez náhrady ruší "Festival minipivovarů na Pražském hradě", bude uspořádán až v příštím roce

 

- 13. Valná hromada ČMSMP se uskuteční v termínu 21. listopadu v rámci odložené potravinářské výstavy Salima Brno, při níž se bude konat Festival minipivovarů Brno. Termín 19. – 21. listopadu 2020.

  Popřípadě, pokud bude nutno z legislativních důvodů nutno uspořádat Valnou hromadu dříve, uspořádáme ji koncem června v Praze.

 

          Vzhledem k tomu, že pomalu končí naše nucená přestávka, je čas sčítat škody. Dovolujeme si Vás tedy požádat o spolupráci. Je nutné znát hrubé vyčíslení prokazatelných ztrát, které jste utrpěli zejména v důsledku okamžitého zastavení prodeje. Jedná se o ztráty způsobené znehodnocením surovin (u restauračních minipivovarů například zkažené suroviny, zelenina, vylité pivo atd.), platby energií, nepokryté mzdové náklady, nepokryté nájmy, nepokryté splátky úvěrů. V žádném případě nejde o ušlý zisk. Účelem je, abychom mohli při jednání s MF uplatnit argument o výši škod a žádat jejich kompenzace. Jaké budou a zda vůbec, to je otázka dalších jednání, ale v každém případě se o to pokusíme. Uvádějte tedy jenom jednoznačně prokazatelné škody v jednotkách tisíců korun.

 

          Přejeme Vám v těchto turbulentních dobách hodně dobrého piva a dobrých nápadů, jak ho prodat. Jsme přesvědčeni, že minipivovarnická komunita tuto krizi přežije a bude nadále růst, protože má své nepominutelné místo v pivní kultuře českého národa.

 

 

 

Dej Bůh štěstí!

 

                                                                                              Jan Šuráň

                                                           Prezident Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Informace z Kazbek cupu 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci od člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jste zaznamenali, letos se nekonala pravidelná konference „Využití českých chmelových odrůd v pivovarnictví” pořádaná společností BOHEMIA HOP, a.s. ve spolupráci s Chmelařským institutem, s.r.o., ani 2. ročník doprovodné degustační soutěže Kazbek Cup 2020 z důvodu vládního nařízení a bezpečnostního opatření.

 

Piva pro konferenci však byla navařena, proto jsme se rozhodli uskutečnit interní degustace v rámci firmy Bohemia Hop, CHI a VUPS. Touto cestou se Vás dovolujeme oslovit a zaslat Vám část výsledků

 

Kromě toho Vám chci s potěšeními představit nový produkt Kazbek G45, o kterém se více dozvíte ZDE. Na základě varných zkoušek jsme se rozhodli Kabek G45 zařadit do našeho portfolia. V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat. 

 

Již nyní začínáme připravovat příští ročník, který, jak věříme, proběhne bez omezení. Těšíme se brzy na viděnou.

 

S pozdravem 

 

Ing. Markéta Barcajová

 

Bohemia Hop, a.s.

Mostecká 2580

43801 Žatec

 

email: barcajova@bohemiahop.cz

mob.:  602 631 621

web.: www.bohemiahop.cz"

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 452 kB]
pdfBez názvu [pdf, 1538 kB]

Do pivovaru - nový web

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informaci o novém webu DO PIVOVARU, jehož tvůrcem je Pivo, Bier & Ale. 

 

"Jedná se o web, který bude fungovat dlouhodobě, chceme přidat výletní trasy, památky, ale také řemeslná řeznictví, pekárny, sýrárny a další zajímavá místa pro výlety za pivem," Pavel Borowiec, vydavatel a šéfredaktor Pivo, Bier & Ale.

 

Registrační formuláře naleznete ZDE. Vyplněný formulář zašlete prosím na melisova@cmsmp.cz 

 

S přáním klidného dne,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager 

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

ČSPS - AKTUALITY TÝKAJÍCÍ SE PROVOZU RESTAURACÍ A HOSPOD

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace týkající se provozu restaurací a hospod.

 

Harmonogram uvolnění podnikatelských a dalších činností naleznete ZDE a leták Ministerstva zdravotnictví ČR „do restaurace bezpečně“ ZDE

 

  1. V usnesení vlády ze dne 30. 4. 2020 naleznete v bodě „l“ pravidla pro provoz venkovních prostor provozovny stravovacích služeb:
  • zákazníci jsou usazeni tak, že mezi nimi je odstup alespoň 1,5 m, s výjimkou zákazníků sedících u jednoho stolu,
  • venkovní prostory provozovny jsou uspořádány tak, aby sedící zákazníci ve kterékoliv části nebyli ve vzdálenosti kratší než 1,5 m od kolemjdoucích osob, ledaže venkovní prostory provozovny od okolí dělí pevná bariéra bránící šíření kapének z dýchacích cest,
  • provozovatel aktivně brání shromažďování osob ve vzájemné vzdálenosti menší než 1,5 m, včetně čekací zóny provozovny,
  • při vstupu do vnitřních i venkovních prostor provozovny stravovacích služeb je zajištěna možnost dezinfekce rukou pro zákazníky,
  • zákazníkům je umožněn přístup na záchod ve vnitřních prostorech provozovny; provozovatel zajistí, aby zákazníci při pohybu po vnitřních prostorech provozovny udržovali povinný odstup,
  • dezinfekce židlí a stolů se provádí před usazením každé nové skupiny zákazníků,
  • v případě prodeje přes výdejové okénko se dezinfekce výdejového okénka provádí alespoň každé 2 hodiny,
  • zákazník nemá povinnost nosit ochranný prostředek dýchacích cest v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů u stolu,
  • v případě, že pracovník provozovny má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny,
  • provozovatel postupuje tak, aby vedl zákazníky k dodržování všech opatření

 

Celé usnesení naleznete zde: https://www.vlada.cz/assets/media-centrum/tiskove-zpravy/8.pdf

 

Výzvu k podpoře otevírání restauračních zahrádek naleznete ZDE

 

  1. Vláda na svém jednání dne 4. 5. 2020 schválila vyplacení dotace na polovinu nájmu za 2. čtvrtletí, a to v případě, že pronajímatel poskytne nájemci slevu na nájemném ve výši 30 procent. Firma by ze svého platila jen zbylých 20 procent nájmu.

Dotace se budou vztahovat i na podnikatele, kteří fungují v omezeném provozu, prodávají přes výdejní okénka, rozvoz nebo e-shop.

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.spcr.cz/pro-media/tiskove-zpravy/13607-statni-dotaci-na-najemne-by-mely-firmy-dostat-do-konce-cervna

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tk-svazu-prumyslu-k-predstaveni-programu-covid-najemne-video/1887341

 

 

  1. Další pozitivní zpráva se týká 10procentní sazby DPH – zasíláme vám stanovisko Ministerstva financí ČR:

„Pokud restaurace se zahrádkou v běžném provozu naplňuje podmínky restaurační služby, pak dočasný prodej čepovaného piva přes okénko ke konzumaci na zahrádce z důvodu vládních opatření není překážkou pro aplikování 10procentní sazby DPH na čepované pivo po 1. květnu 2020.”

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/plati-snizena-sazba-na-cepovane-pivo-koronavirus-do-ni-vnesl-dalsi-zmatek-40322495

 

 

  1. Vláda v pondělí 4. května 2020 také schválila návrh Ministerstva financí, aby se elektronická evidence tržeb pro všechny vlny odložila do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

 

  1. Dnes nebo zítra bude ve Sbírce zákonů publikována novela zákona o spotřebních daních v souvislosti s výskytem COVID-19.

ZDE vám zasíláme Výkladové stanovisko GŘC ke změně zákona č. 353/2020 Sb., o spotřebních daních s výskytem koronaviru SARS coV-2 a nastalými omezeními v oblasti prodeje piva.

 

Dnes bylo potvrzeno od Generálního ředitelství cel, že všechny celní úřady informace již obdržely a jakmile bude novela publikována ve Sbírce zákonů, můžete se na ně obracet s žádostmi.

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 201 kB]
pdfBez názvu [pdf, 35 kB]
pdfBez názvu [pdf, 163 kB]
pdfBez názvu [pdf, 117 kB]

Hygienická pravidla pro provozovny otevřené od 11.5.2020

Vážení,

 

zasíláme vám informaci z Ministerstva zdravotnictví ČR týkající se hygienických pravidel pro provozovny, které se otevírají dne 11.5.2020.

 

Bližší informace naleznete zde:

 

https://koronavirus.mzcr.cz/ministerstva-zdravotnictvi-skolstvi-a-prumyslu-predstavila-hygienicka-pravidla-pro-provozy-ktere-se-oteviraji-11-kvetna/

Dotazník k dopadům opatření v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 na členy ČMSMP

Vážení,

 

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění dotazníku, naleznete ho ke stažení ZDE, případně ZDE

 

Prosíme o vyplnění a zaslání zpět na melisova@cmsmp.cz.

 

O dotazníku jsme Vás informovali viz níže: 

 

Vážení členové,

 

v návaznosti na avizovanou spolupráci s advokátní kanceláří PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., bychom Vás chtěli požádat o vyplnění krátkého dotazníku - ZDE. Prosíme vyplňte do 10. dubna a zašlete zpět na melisova@cmsmp.cz

 

Dotazník se týká opatření přijatých orgány veřejné moci souvisejících s onemocněním COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících následků, zejména škod, pro Vás jako podnikatele a členy Českomoravského svazu minipivovarů z.s. (ČMSMP).

 

Na základě poskytnutých informací uvedených v tomto dotazníku bude, pokud souhlasíte, advokátní kanceláří provedena analýza dopadů opatření přijatých orgány veřejné moci v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících škod pro členy ČMSMP a příprava dalších kroků za členy ČMSMP vůči státu, včetně vyvolání jednání a provedení případných právních kroků k ochraně zájmů členů ČMSMP a dále následně v případě neúspěchu jednání budou podniknuty kroky k vymožení příslušných nároků, zejména náhrady škody, za každého člena, který advokátní kanceláři udělí plnou moc. Plná moc Vám bude zaslána obratem na Vaši žádost.

 

Přestože nedávno došlo k nahrazení krizových opatření Vlády ČR mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví a v důsledku této změny k určitému oslabení postavení těmito opatřeními poškozených podnikatelů, existuje podle právní odborné veřejnosti mnoho důvodů a argumentů pro to, aby se náhrady škody podle krizového zákona mohli poškození domáhat, a to jak za prvních 10 dní trvání omezení nařízeními Vlády ČR, tak i za dobu platnosti omezení vyhlášených Ministerstvem zdravotnictví podle zákona o ochraně veřejného zdraví.

 

Pro podrobnější seznámení s touto problematikou si můžete přečíst článek naší partnerské kanceláře zde: https://www.peytonlegal.cz/krizova-opatreni-minzdr-covid-dopady/.

 

Po shromáždění těchto údajů bude rozhodnuto o dalším postupu. 

 

V případě jakýchkoliv dotazů či potřeby pomoci s vyplněním dotazníku se můžete obrátit na Mgr. Martina Pospíchala, advokáta PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., jehož kontaktní údaje jsou:

 

Mgr. Martin Pospíchal, advokát

tel.: +420 774 624 288

email: pospichal@plegal.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Možnost systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty: případná spolupráce

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci. Prosíme, odpovídejte na: krizova@foodnet.cz. Děkujeme za spolupráci. 

 

Dobrý den,

 

Ministerstvo zemědělství ČR v současné době diskutuje s rektory zemědělských univerzit možnosti systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty.

 

V této souvislosti Potravinářská komora ČR prosí o informaci, jak vidíte případnou spolupráci mezi Vámi (zemědělské a potravinářské podniky) a studenty resortních vysokých škol.

 

Tato spolupráce by se týkala zajištění každoroční odborné praxe se stanoveným programem a rozsahem.

 

Prosíme o sdělení, zda byste měli v budoucnu zájem nabídnout odbornou praxi studentům vysokých škol a v případě že ano, tak za jakých podmínek. Rádi také uvítáme další podněty či návrhy k propojení vysokoškolských studentů s odbornou praxí.

 

Odpovědi, prosím, zasílejte přímo na Potravinářskou komoru ČR nejpozději do 14. května 2020 na e-mail: krizova@foodnet.cz