TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Zveme vás na Festival minipivovarů na Pražském hradě

Dobrý den,
 
Festival minipivovarů na Pražském hradě zná svůj termín!
 
Letos se koná 7.-8. 6. a vy máte nyní jedinečnou šanci koupit si vstupenku za zvýhodněnou cenu.
 
Cesta ke vstupence vede tudy: https://1url.cz/@pivonahrad
 
Těšit se již tradičně můžete na neomezenou degustaci rozmanité nabídky piv z 50 českých i zahraničních minipivovarů. 
 
Počet vstupenek na den je vzhledem k exkluzivitě místa, kde se festival koná, omezený. Neváhejte a zajistěte si místo na
Festivalu minipivovarů na Pražském hradě ještě dnes.
Těšíme se s vámi na viděnou.
 
Za Českomoravský svaz minipivovarů
 
Tereza
 

Výběr legislativních aktualit za období březen - duben 2024

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období březen - duben 2024.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Pozvánka na konferenci Automatizace a modernizace pivovarů 2024

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat pozvánku na konferenci Automatizace a modernizace pivovarů 2024, která se uskuteční 16. května v Pivovaru Kamenice. Tématem konference je digitalizace v malých a velkých pivovarech. 

 

Pro členy Českomoravského svazu je zajištěna 50% SLEVA, uhradíte tedy jen 1.900 Kč + DPH na osobu, místo celkové částky 3.800 Kč. 

 

PROGRAM konference. 

 

Manažer konference:

Petr Pohorský
jednatel Techfood s.r.o.
tel.: 777 793 395
Email: projekty@techfood.cz

Minipivovar v Bystřici nad Pernštejnem

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat nabídku: 

 

Město Bystřice nad Pernštejnem nabízí k pronájmu svůj minipivovar nacházející se v areálu Centra Eden - mapa ZDE.  

 

Jedná se o zábavní a poznávací centrum https://www.edencentrum.cz/, jehož součástí je i zmíněný minipivovar.

 

Kontaktní osobou pro veškeré informace týkající se technických parametrů minipivovaru a podmínek pronájmu je Aleš Sitař, vedoucí odboru správy majetku a investic města Bystřice nad Pernštejnem, tel. 725 102 542, e-mail: ales.sitar@bystricenp.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

Zápis z 16. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení pivovarští přátelé,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat zápis z 16. valné hromady Českomoravského svazu minipivovarů.

 

Chtěli bychom Vám poděkovat za Vaši účast a zároveň také za účast na Jarní ceně českých sládků a přednáškách. Vytvořili jste opět výbornou atmosféru. Děkujeme za množství pozitivních reakcí a podporu, kterou nám vyjadřujete. Moc si toho vážíme. 

 

Přednášky, které máme k dispozici, naleznete na našich stránkách.

 

V případě Vašich dotazů jsme Vám k dispozici.

 

Dej Bůh štěstí!

 

Za prezídium Svazu

Michal Voldřich, prezident ČMSMP

Miloš Hrabák, viceprezident ČMSMP

Radovan Koudelka, viceprezident ČMSMP

Festival minipivovarů na Pražském hradě 2024 - poslední volná místa

Vážení přátelé,

 

chtěli bychom Vás požádat o informaci, zda máte zájem účastnit se Festivalu minipivovarů na Pražském hradě, který proběhne v termínu 7. - 8. 6. 2024. Své odpovědi zašlete na melisova@cmsmp.cz. Zbývají poslední dvě volná místa.

 

Velmi děkujeme za Vaši spolupráci a reakci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Degustační zkoušky na VÚPS

Vážení,

 

dovolujeme si Vám předat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

v termínu 16.-18. 4. lze na VÚPS absolvovat DEGUSTAČNÍ ZKOUŠKY.


Jejich složení je následující:

1. den - senzorický seminář (3298 Kč bez DPH)
2. den - trénink senzoriky (1388 Kč bez DPH)
3. den - zkouška (4876 Kč bez DPH)
Cena za vše činí 9562 Kč bez DPH.


Je možné si zaplatit jen jednu část, a to buď seminář nebo trénink, případně jít rovnou na zkoušky. Seminář a trénink jsou cca na půl dne. Zkoušky jsou delší.

Kdo chce, ať kontaktuje p. M. Hrubeše na e-mail: martin.hrubes@ccbeers.com

Děkuji.

 

Martin Hrubeš, sládek pivovaru Moravia & Lucky Bastard

Stupňovitost piva za zvýhodněnou cenu

Vážení, 

 

dovolujeme si Vám předat následující informaci: 

 

Dobrý den,

s potěšením Vám přinášíme zvýhodněnou cenu za analýzu vašeho piva!

Akční balíček zahrnuje měření stupňovitosti piva za 250 CZK bez DPH.

Co za tuto cenu nabízíme?

*       Přesné výsledky: EPM, alkohol, extrakt a prokvašení.
*       Profesionální přístup: náš tým Vám poskytne nejlepší péči a podporu.

Nízká cena: časově omezená nabídka je dostupná od 2. dubna do 30. dubna 2024.

Je důležité poznamenat, že nabízená analýza není akreditovaná, ale dosahuje stejné úrovně přesnosti jako metoda s akreditací.

Pro další informace nebo zaslání objednávky:

*       E-mail: azlpraha@beerresearch.cz <mailto:azlpraha@beerresearch.cz>
*       Telefon: 224 900 151

Nabídka platí od 2. dubna do 30. dubna 2024.

Chcete-li se dozvědět více o široké škále našich služeb, navštivte naše webové stránky:

https://beerresearch.cz/rozbory_a_zkousky/analyticke-laboratore/souhrn-rozboru-a-zkousek/

 
S pozdravem

--

Ing. Tereza Šulcová

Obchodní oddělení, marketing a propragace | Vydavatelství

+420 722 769 889

Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s.

WWW <https://www.facebook.com/beerresearch>  | Facebook <https://www.facebook.com/beerresearch>  | Eshop <https://eshop.beerresearch.cz/>

 

Výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2024

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2024.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 735 kB]

Pozvánka na 16. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. - připomenutí

Vážení přátelé,

 

dovolujeme si Vám připomenout, že se 22. března 2024 od 16.30 bude konat 16. valná hromada Českomoravského svazu minipivovarů. Akce proběhne již tradičně v předvečer Jarní ceny českých sládků v Pivovarském dvoře Zvíkov. 

 

Prosíme, potvrďte svou účast na melisova@cmsmp.cz. Pokud se valné hromady nemůžete účastnit, napište si prosím o plnou moc. 

 

Na této valné hromadě opět zhodnotíme naše hospodaření v uplynulém období a projednáme program, činnost a směřování Svazu do roku příštího.

 

Letošní 16. valná hromada bude volební, neboť všem členům prezidia a revizorovi účtů v letošním roce vyprší tříletý mandát. Jsou to Ing. Michal Voldřich, prezident ČMSMP, Miloš Hrabák, viceprezident ČMSMP, Radovan Koudelka viceprezident ČMSMP a Ing. Martin Novák revizor účtů ČMSMP. Všichni jmenovaní vyjádřili vůli ve své činnosti pokračovat, nicméně Vaše náměty na personální změnu prezidia ČMSMP jsou možné.

 

V dalším programu projednáme dopady vládní politiky na minipivovary a projednáme způsob jednání se státními orgány. 

    

Připomínáme, že je zde stále možnost čerpání slev na dodávky zboží a služeb od firem, s nimiž Svaz podepsal dohodu o spolupráci. Je jich již dvacet čtyři a jejich profily najdete na našich webových stránkách v sekci dodavatelé.

 

Opět budeme přijímat nové činné i přispívající členy.

 

POZVÁNKA 

na řádnou 16. valnou hromadu Českomoravského svazu minipivovarů, z.s. která se bude konat

 

v pátek 22. března 2024 od 16.30 hodin v Pivovarském dvoře Zvíkov – Zvíkovské Podhradí 92, 397 01 Písek

 

(prezence účastníků od 16,00 hodin)

 

 

Program: 

  1. Zahájení a přivítání
  2. Schválení programu jednání
  3. Zpráva o činnosti prezidia Svazu od 15. valné hromady konané dne 24. 3. 2023
  4. Zpráva revizora účtů
  5. Schválení rozpočtu na rok 2024
  6. Volba nových členů prezidia
  7. Volba revizora účtů
  8. Projednání jednání se státními orgány
  9. Přijetí nově přihlášených členů
  10. Různé, zálohování PET x plech, burza na stránkách Svazu atd.
  11. Diskuse
  12. Usnesení 16. valné hromady ČMSMP
  13. Závěr zasedání 16. valné hromady

 

Ukončení jednání valné hromady očekáváme zhruba v 18.00 hodin.

 

Dej Bůh štěstí!

 

Ing. Michal Voldřich

Prezident ČMSMP