TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Výběr legislativních aktualit za období květen - červen 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období květen - červen 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

OREON - stylové vybavení pro váš minipivovar

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat newsletter z Oreon Trading & Marketing, který je členem Českomoravského svazu minipivovarů.

 

Pokud budete mít zájem o jejich nabídku, můžete se s nimi setkat například na Festivalu minipivovarů na Pražském hradě.

 

Lenka Mikesková: +420 777 648 904 | lenka.mikeskova@oreon.cz

Zdeněk Mikeska: +420 777 648 902 | zdenek.mikeska@oreon.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Memorandum k České pivní kultuře

Vážení přátelé,


jak již asi všichni víte, na přelomu roku byla Česká pivní kultura zapsána na Seznam nemateriálních statků tradiční lidové kultury České republiky. Je to úžasný počin do budoucna, který možná docení ještě více naši potomci. Netajíme se tím, že bychom rádi dosáhli i zápisu na seznam UNESCO, stejně jako Belgičané. To však nemůže být dříve než za čtyři roky. Do té doby musíme jednoznačně prokázat, jak toto dědictví nejen uchováváme, ale především rozvíjíme. Na regionální úrovni jsme potřebovali - a dokázali - získat podporu zejména v Plzeňském a Jihočeském kraji. Nyní potřebujeme prokazatelnou podporu v celé naší republice.


Minipivovary přinášejí do pivovarství pestrost a jsou rozloženy po celé republice, což je nesmírně důležité. Proto bych Vás chtěl poprosit o celoplošnou podporu. Vzhledem k tomu, že tím předkládajícím subjektem je ČSPS, jehož jsme členem, memorandum, jímž se připojíte k nositelům Pivní kultury v České republice pak po dohodě podepíšeme s ČSPS a zaslala by ho Radka Černá. 


Zdvořile Vás prosíme, abyste odpověděli na tento newsletter, zda si přejete memorandum zaslat, či nikoli. Myslíme si, že je to velká příležitost nejen pro české pivovarství, ale i pro konkrétní pivovary, které tímto budou zapsány na seznam nositelů České pivní kultury. Domníváme se, že celoplošná podpora tohoto důležitého společenského pivovarského projektu je velmi důležitá. Jako členové prezídia svazu za naše pivovary toto memorandum určitě podepíšeme a budeme rádi, když se k nám připojí co největší počet pivovarů.


V případě dotazů vše rádi vysvětlíme buď osobně, např. na Hradě, nebo kdykoli i telefonicky.

Přejeme Vám úspěšnou letní sezónu!

Dej Bůh štěstí

Michal, Miloš, Radek a Tereza

Pozvánka pivovaru do degustační soutěže při Žatecké Dočesné 2025

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující pozvánku:

 

Vážení pivovarníci,
 
dovolte, abychom Váš pivovar pozvali do degustační soutěže, konané v rámci Žatecké Dočesné 2025V letošním roce se degustace konají ve dnech 4. a 5. 9. 2025 (čtvrtek a pátek), a to jako vždy v aule Chmelařského institutu s.r.o.
 
Veškeré podrobnosti naleznete v připojené pozvánce a v přihlášce do soutěže.
 
Přihlášky zasílejte na e-mail: degustace@chizatec.cz do 30. 6. 2025.
 
Děkujeme a budeme se těšit na Vaši případnou účast v této soutěži.
 
S přáním hezkého dne
 
Patricie Buchtová
sekretariát jednatele
Chmelařský institut s.r.o.
Kadaňská 2525
438 01 Žatec

Telefon: + 420 415 732 101
E-mail: buchtova@chizatec.cz
Web: www.chizatec.cz

Tisková konference Českomoravského svazu minipivovarů

Vážení,

 

ZDE si Vám dovoluji pro Vaši informaci zaslat tiskovou zprávu z dnešní tiskové konference Českomoravského svazu minipivovarů.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

Festival minipivovarů na Pražském hradě 2025

Vážení,

 

chceme Vás požádat, abyste si na své weby a sociální sítě umístili informace o Festivalu minipivovarů na Pražském hradě a informovali tak o akci své sledující a fanoušky.

 

Zde naleznete odkaz na prodej vstupenek: https://www.smsticket.cz/vstupenky/46004-festival-minipivovaru-na-prazskem-hrade-strelecka-cesta-praha

 

Úvodní foto na Facebook: 

 

Leták:

 

Banner:

 

Moc děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

Výběr legislativních aktualit za období duben - květen 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období duben - květen 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

S hrdostí podporujeme české pivo chytřejšími a udržitelnějšími sudy

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informace od nového člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Vážení členové,

 

jsme hrdí na přijetí svého členství v Českomoravským svazu minipivovarů a ještě hrdší na to, že můžeme přispět ke světovému renomé Českého piva.

 

Jako vynálezce a přední výrobce udržitelných, lehkých, jednorázových a oběhových PET sudů, pomáhá společnost KeyKeg pivovarům a výrobcům nápojů bezpečně balit a přepravovat produkty po celém světě. Naše inovativní řešení podporuje širokou škálu nápojů - pivo, víno, cider, kávu, kombuchu a RTD koktejly -  jsou navrženy tak, aby snižovaly dopad na životní prostředí a to při zachování výjimečné kvality výrobků.

 

Jako novinkou sudy KeyKeg i s plochým naražedlem A!

 

KeyKeg je z 86 % recyklovatelný a z 53 % vyrobený z oběhových materiálů. Díky tomu a našim partnerům pro zpětný odběr se prázdné sudy sbírají a recyklují na suroviny pro nové – tím podporují cyklus pro oběhové hospodářství. KeyKeg je plně v souladu s mezinárodní normou ISO 18604 pro recyklaci obalových materiálů.

 

Pro pivovary, které hledají nákladově efektivní a udržitelnou alternativu k ocelovým sudům, je UniKeg tím pravým řešením. Díky kombinaci tradičního naražedla Sankey S a lehké konstrukci nabízí UniKeg plnou kompatibilitu se stávajícími systémy a bezproblémový přechod pro plnění a výčep.

 

Pokud jde o odolnost, technologie Double-Wall™ sud UniKeg poskytuje výjimečnou ochranu během přepravy. Díky této jedinečné konstrukci je sud UniKeg pevný a odolný proti poškození, ideální pro vysoce sycené nápoje.

 

Pokud máte zájem o individuální nabídku nebo se chcete dozvědět více, neváhejte se obrátit na svého regionálního Account Managera, Bořka Kulhánka.

 

Kontakt:

Bořek Kulhánek

Accountmanager Eastern Europe

B.Kulhanek@keykeg.com 

Tel: +31 627 571 637

Automatizace a modernizace pivovarů 2025

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat pozvánku na 15. ročník konference Automatizace a modernizace pivovarů 2025, která se uskuteční 22. května v pivovaru Dalešice.

 

Hlavním tématem letošního ročníku bude energetika – protože i když největší krize pominula, náklady na elektřinu a plyn stále patří mezi klíčové položky v pivovarském provozu. Přednášející se zaměří na možnosti úspor i na to, co mohou výrobní manažeři očekávat v následujících letech.

 

Členové Českomoravského svazu minipivovarů mohou využít slevu 50 % z registračního poplatku a hradit místo 3.800 Kč pouze 1.900 Kč + DPH za osobu.

 

Více informací o akci se dozvíte ZDE

 

Manažer konference:
Petr Pohorský
jednatel Techfood s.r.o.
tel.: 777 793 395
e-mail: projekty@techfood.cz

Výběr legislativních aktualit za období březen - duben 2025

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období březen - duben 2025.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

Executive Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz