TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Výběr legislativních aktualit za období březen - duben 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období březen - duben 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 300 kB]

Pozvánka na Kazbek cup 2021

Vážení,

 

dovolujeme si Vás informovat, že člen Českomoravského svazu minipivovarů, Chmelařský institut s.r.o. v Žatci, ve spolupráci s Bohemia Hop, a.s., CHMELAŘSTVÍM, družstvem Žatec a Svazem pěstitelů chmele ČR připravuje 2. ročník soutěže o nejlepší pivo chmelené odrůdou KAZBEK ve dvou kategoriích:
 
1. Svrchně kvašené pivo

2. Spodně kvašené pivo

Pivní styl jednotlivých piv není limitován, podmínkou je použití minimálně 50 % hm. odrůdy KAZBEK pro chmelení piva, ostatní chmelení není omezeno, ale měl by být zachován aromatický charakter této odrůdy.

 

Pravidla soutěže, přihlášky:

Vstup do soutěže je bez poplatků.

 

Doručit vzorky piv je potřeba do pátku 18. 6. 2021, v objemu minimálně 15 litrů v obalech (sklo, PET), aby mohlo být usnadněno jejich rozlévání k degustaci.

 

Doručovací adresa:

Chmelařský institut s.r.o.
Jan Hervert
Kadaňská 2525
438 01 ŽATEC

Tel. (vrátnice): 415 732 111

 

Piva budou hodnocena slepou degustací odbornou komisí, složenou ze zástupců zúčastněných pivovarů, specialistů chmelařského a pivovarnického oboru.

Formát hodnocení bude závislý na počtu přihlášených vzorků. Hlavními kritérii budou příjemná a vyvážená chuť, aroma, hořkost, dojem po napití a celková preference hodnoceného piva.

 

Přihlášky, které naleznete ZDE (PDF) a ZDE (doc), případně na webu http://www.chizatec.cz/kazbek-cup/?arc=198, je potřeba zaslat do 31. 5. 2021.

 

Pozvánku na soutěž naleznete ZDE

 

Degustace, vyhlášení výsledků:

Termín degustace, hodnocení piv a vyhlášení výsledků proběhne ve středu 23. 6. 2021 na aule CHI v Žatci.

 

Kontakty

Chmelařský institut s. r. o.

Ing. Vladimír NESVADBA, Ph.D.
garant

tel. (gsm): 607 104 892
tel. (kancelář): 415 732 144
e-mail: nesvadba@chizatec.cz

 

 

 

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 178 kB]
pdfBez názvu [pdf, 553 kB]

Mimořádné opatření omezení obchodu a služeb s účinností od 12. 4. 2021 do odvolání

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat vyjádření právního zástupce Českého svazu pivovarů a sladoven k výkladu pandemického zákona a mimořádného opatření omezení obchodu a služeb s účinností od 12. 4. 2021.

 

Český svaz pivovarů a sladoven informaci ověřoval v pátek 9. 4. 2021 v 9:15 hodin na informační lince 1221 ke koronaviru, kde jim bylo sděleno, že zákaz konzumace alkoholu na veřejnosti vyprší 11. 4. 2021 o půlnoci.

 

Jedná se o stanovisko z centrální linky, doporučujeme vám ještě ověřit si tuto informaci na svých krajských hygienických stanicích.

 

"Prošel jsem jak pandemický zákon, tak vydané mimořádné opatření MZ. Podle mého názoru skutečně není zakázáno konzumovat nápoje v okolí výdejních okének, platí jen omezení co se týče rozestupů (2 m, mimo členů jedné rodiny). U prodeje z výdejních okének není stanoven zákaz bezprostřední konzumace a nikde to není stanoveno ani o nápojích. Mimořádné opatření rovněž nikde nestanovuje zákaz konzumace alkoholu, takže si troufám tvrdit, že u výdejních okének se počínaje pondělkem může čepovat pivo do kelímků bez jakéhokoliv omezení. V předchozích mimořádných opatřeních byl přímo zákaz pití alkoholu na veřejně přístupných místech, ale to v novém mimořádném opatření chybí a žádné jiné, kde by se od 12. 4. pití alkoholu na veřejnosti zakazovalo, jsem nenašel.

 

Takže za mne se domnívám, že od 12. 4. 2021 lze podávat ve výdejních okénkách čepované pivo do kelímků či do skla a lze jej, stejně jako jídlo, konzumovat v okolí při zachování dvoumetrových rozestupů.   

 

JUDr. Tomáš Samek"

 

 

Dotazník Potravinářské komory České republiky

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat žádost o vyplnění krátkého dotazníku. Dotazník vytvořila Potravinářská komora České republiky.

 

"Dobrý den, dovoluji si požádat o vyplnění krátkého dotazníku.

 

Dotazník je určen pouze mikropodnikům, tedy firmám do 10 zaměstnanců, kteří mají již také na základě vládního nařízení povinnosti testovat 1x týdne. Vyplňujte tedy prosím jen, když máte 10 a méně zaměstnanců. Dotazník obsahuje 6 otázek, jeho vyplnění Vám zabere maximálně 3 minuty. Prosím odpovězte co nejdříve, nejpozději do úterý 7. 4. 2021 do 12.00 hodin. Cílem dotazovaní je zjistit, zda je u potravinářských mikropodniků záchyt onemocnění covid-19 větší či menší než u ostatních firem. Výsledky budou publikovány a dále využity k prosazovaní zájmů členů PK ČR. Předem mnohokrát děkujeme.

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdijaVY11YmKSJZcEaKVY4beDjCeix_NVt7o6u3F05hVGClcg/viewform?usp=sf_link

 

Moc děkuji a přeji krásný den

 

Mgr. Helena Kavanová

Potravinářská komora České republiky®

Počernická 272/96

108 03  Praha 10 - Malešice

mobil: +420 737 287 024"

 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Podpora provádění samoodběrových testů covid-19

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci:

 

Vážený zaměstnavateli,
Vážený podnikateli,


zdravotní pojišťovny pro Vás připravily program na podporu provádění samoodběrových testů covid-19, ze kterého můžete čerpat příspěvky na nákup samoodběrových testů pro Vás a Vaše zaměstnance.


Elektronický formulář pro podávání žádostí o příspěvek bude od 1. 4. 2021 k dispozici na webu všech zdravotních pojišťoven www.samotesty‑covid.cz

 

Pro získání přístupu k podání žádosti použijte aktivační kód: 09c8f232‑df60‑485e‑9ebc‑b5cc223d473b


Na výše uvedených stránkách, které jsou průběžně aktualizovány, najdete i další informace a odpovědi na nejčastější dotazy.


Děkujeme


111 ‑ Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky
201 ‑ Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky
205 ‑ Česká průmyslová zdravotní pojišťovna
207 ‑ Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví
209 ‑ Zaměstnanecká pojišťovna Škoda
211 ‑ Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra České republiky
213 – RBP, zdravotní pojišťovna

 

 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období únor - březen 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 328 kB]

2. výzva dotačního programu AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ

Vážení,

 

Ministerstvo zemědělství na svých stránkách zveřejnilo Zásady, kterými se stanovují podmínky pro poskytování dotací v rámci 2. výzvy dotačního programu AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ. Jedná se o rozhodné období 1. 12. 2020 – 28. 2. 2021. Na tiskovou zprávu se můžete podívat ZDE

 

Zásady k 2. výzvě dotačního programu AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ naleznete na webových stránkách ZDE

 

Příjem žádostí bude probíhat od 15. března do 30. dubna 2021. 

 

Chtěli bychom Vás požádat o informaci, zda budete žádat a pokud ne, prosíme o sdělení důvodu a Vaše vyjádření, jak by se měla žádost upravit. Například snížit ztrátu z 50 % na 25 %, neodečítat jiné pomoci a tak dále. 

 

Moc děkujeme za Vaši spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 291 kB]

Formuláře pro cesty mimo okres/do místa výkonu práce

Vážení,

 

dovolujeme si Vám v souvislosti s vydanými opatřeními Vlády ČR přeposlat formuláře pro cesty mimo okres, pro cesty do místa výkonu práce, čestné prohlášení pro opuštění místa trvalého pobytu.

 

Všechny dokumenty jsou k dispozici na webové stránce Ministerstva vnitra ČR:

 

https://www.mvcr.cz/clanek/pohyb-mezi-okresy.aspx

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Nový nouzový stav - informace

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat základní informace o omezeních souvisejících s novým nouzovým stavem, který Vláda ČR vyhlásila s účinností od 27.2.2021 na 30 dní.

 

 

https://koronavirus.mzcr.cz/vlada-vyhlasila-nouzovy-stav-do-28-brezna-od-pondeli-se-zprisni-pravidla-pro-volny-pohyb-ci-maloobchod-a-opet-uzavrou-skoly/

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Výběr legislativních aktualit za období leden - únor 2021

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období leden - únor 2021.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 300 kB]