TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

Informace k podpoře Covid - nájemné

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat právní analýzu týkající se podpory Covid - nájemné, u provozovatele pivovaru s pivotékou jako oprávněného žadatele, kterou vypracovala PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 197 kB]

Slavnosti piva F.O. Poupěte – PIVEX 2020

Vážení pivovarníci,

 

dovolujeme si Vám zaslat pozvánku na Slavnosti piva F.O. Poupěte – PIVEX 2020.

 

"Vážení pivovarníci a přátelé piva,


zasíláme Vám nabídku k účasti v dalším ročníku pivovarské prodejně-prezentační akce pořádané pod symbolickou garancí legendární pivovarské osobnosti F.O. Poupěte působícího v Brně na přelomu 18. a 19. století.

 

Po dohodě s pivovarskými odborníky a svazovými uskupeními jsme připravili v centru města Brna na hradě Špilberk ve dnech 25. a 26. září – v období Svatováclavských dnů českého piva 2. ročník setkání s veřejností „Slavnosti piva F.O. Poupěte – PIVEX 2020“.


Hlavním záměrem této akce je i v letošním – složitém koronavirovém – roce podpořit pivovarníky na přehlídce, která představí a nabídne návštěvníkům pestrou paletu českých a moravských piv z malých i velkých pivovarů společně s řemeslnými pivy z minipivovarů. Garanci nad akcí převzalo Statutární město Brno, Jihomoravský kraj, Českomoravský svaz minipivovarů, Regionální agrární komora JMK, akci podporuje také Český svaz pivovarů a sladoven a dalšími partneři.


Velmi bychom uvítali Vaši účast v letošním „covidovém“ roce a tím také spolupráci při udržení národní prezentační přehlídky pro širokou veřejnost pod tradiční značkou PIVEX. Věřím, že Vás naše nabídka zaujme, a proto přikládáme v přihláškovou dokumentaci ZDE. Prosíme o Vaše vyjádření zájmu (příp. i nezájmu) a zvláště odeslání objednávek co nejdříve, neboť kapacita prostor na hradě je omezená.

 

Kontakt: Mgr. Richard Morávek, ředitel produkce • 543 537 217, 604 297 571 • rmoravek@snip-brno.cz

 

Čím pestřejší účast, tím větší předpoklad úspěchu na všech stranách včetně zájmu veřejnosti a motivaci pro kvalitní návštěvnost. Na akci spolupracují také brněnské hotely a další partneři, nejen z oblasti cestovního ruchu. Nábor účastníků probíhá souběžně po linii ČMSMP, objednávky zasílejte na SNIP & CO.


Těšíme se na spolupráci a zejména na setkání pivovarníků z různých koutů naší země na pevnosti Špilberk.


S pivovarským pozdravem Dej bůh štěstí

 

Jiří Morávek
generální ředitel"

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 894 kB]

Výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období červen - červenec 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 192 kB]

Medailonek na webu minipivo.cz

Vážení pivovarníci,

 

chtěli bychom Vás požádat o kontrolu vašeho medailonku na webu www.minipivo.cz - pokud jsme na toto téma již komunikovali, tento email neberte v potaz. 

 

Pokud ve svém medailonku najdete cokoli, co chcete změnit či doplnit, prosím, pošlete informace. 

 

Pokud svůj medailonek nenajdete, zašlete prosím následující informace:

 

pro pivovary - jméno pivovaru, kraj, adresa, kontaktní osoba, email, telefon, webové stránky, informacne o pivovaru, fotografie (v jpg), logo (křivky i jpg)

Inspirovat se můžete například zde http://www.minipivo.cz/cz/pivovarsky-dum-praha/

 

pro společnosti - zkontrolujte si prosím údaje na http://www.minipivo.cz/cz/dodavatele/ a případně zašlete informace, které chcete upravit či doplnit

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Kalendář akcí na webu minipivo.cz

Vážení pivovarníci,

 

pokud plánujete pořádání nějaké akce, zašlete k ní prosím informace na melisova@cmsmp.cz. Velmi rádi Vaši akci vložíme na web www.minipivo.cz do sekce kalendář akcí.

 

Zašlete prosím následující informace: název akce, místo konání (s adresou), stručný popis akce - případně s odkazem na váš web, FB apod. a dále prosíme o fotografii/letáček.

 

Velmi děkujeme za spolupráci.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

Pozvánka na Kampus fest

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující pozvánku:

 

"Vážení pivovarští přátelé,

 

rádi bychom váš pivovar pozvali na Kampus fest, zahájení semestru škol v Dejvicích, který provází festival minipivovarů a bohatý nejen hudební program. Věříme, že se nám akci podaří uskutečnit i navzdory současné složité situaci.

 

Akce se bude konat v úterý 22. 9. 2020 v blízkosti Vítězného náměstí v Praze 6 - Dejvicích (ulice Technická) a organizuje ji Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Kampus Dejvice a 4Students ve spolupráci s Českomoravským svazem minipivovarů v rámci svatováclavských Dnů českého piva. 

 

Většina návštěvníků budou opět studenti vysokých škol, přičemž v loňském roce bylo na akci okolo 1500 návštěvníků. Vstupné je zdarma. V rámci festivalu minipivovarů bude své pivo nabízet 20 – 25 pivovarů. Jako doprovodný program bychom opět chtěli přichystat popularizační přednášky o pivu s řízenou degustací pro zájemce a exkurze ve školním pivovaru.

 

Účast je stejně jako loni zpoplatněna organizačním poplatkem 3000 Kč za standardní stánek 3 x 3 m. Prosíme o brzké potvrzení vaší případné účasti, zájem je poměrně velký a kdo se dříve ozve, má větší šanci.  

 

Jako ilustraci průběhu akce přikládám odkazy na video z minulých ročníků Kampus festu:

https://www.youtube.com/watch?v=xgtWlmyZK-8

https://www.youtube.com/watch?v=eqQJLq1ERLo 

 

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat.  

 

S pozdravem a přáním hezkého dne,

 

Ing. Tomáš Kinčl

Ústav biotechnologie

VŠCHT Praha

+420 220 445 051

+420 732 108 721

Tomas.kincl@vscht.cz"

 

Za celý Českomoravský svaz,

 

Tereza

Nové číslo Pivovarského zpravodaje

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat nové číslo Pivovarského zpravodaje - ZDE. Naleznete v něm návod, jak postupovat ohledně programu COVID – nájemné.

 

ZAHRANIČNÍ REPORT COVID ke dni - úterý 23. června 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz Vám přeji krásný den,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 301 kB]
pdfBez názvu [pdf, 234 kB]

Plastové sudy DOLIUM - nové provedení 12,5 l

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat informaci od společnosti THERMOTECHNIKA BOHEMIA s.r.o., člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Dobrý den,

 

každý z nás pocítil negativní následky epidemie koronaviru. Po každoročním horším zimním období jsme byli plni nadšení ohledně odstartování sezóny. S nástupem teplých dní v březnu, však přišlo nařízení zavřít všechny hospody a bary, což postihlo náš všechny velmi citelně.

 

Ve snaze pomoci pivovarům minimalizovat ztráty přinášíme ve spolupráci s výrobcem jednorázových plastových sudů, firmou DOLIUM, naši NOVINKU - jednocestný plastový sud DOLIUM o objemu 12,5l.  

 

Se sníženým provozem hospod, možnou „druhou vlnou koronoviru“ a s ní související ztrátou v nevyčepovaném pivu, jsme si uvědomili, že by sudy s menším objemem mohly být prospěšné.

 

ZDE naleznete i krátký leták o tomto novém produktu.

 

Pokud by Vás naše novinka oslovila, neváhejte nás kontaktovat na obchod@tcbohemia.com, nebo telefonicky na +402 603 582 303."

 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 494 kB]

Výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období květen – červen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 192 kB]

Kvalitní potravinářské plyny pro Vás

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat následující nabídku:

 

"Vážení členové ČMSMP, přátelé dobrého piva,

 

naše společnost si Vás tímto, po dohodě s vedením Vašeho svazu, dovoluje oslovit s nabídkou potravinářských plynů, které využíváte při Vaší činnosti.

 

V této, pro Vás tak obtížné situaci, jsme se rozhodli Vás podpořit speciální nabídkou pouze pro Vás, členy ČMSMP.

 

Dodávky certifikovaných potravinářských plynů dle systému ISO 22000 a HACCP.

Potravinářské CO2, dusík i směsné plyny za zvýhodněné ceny.

Pronájem láhve za 1,- Kč na den.

 

Věříme, že v této nelehké době, Vás naše nabídka osloví. Naší snahou je přispět k Vašemu úspěšnému rozjezdu. I nadále ale budeme naši spolupráci rozvíjet, chceme se stát přispívajícím členem Vašeho svazu.

Bližší informace o naší společnosti naleznete na stránkách www.siad.cz

Neváhejte a kontaktujte nás:

 

Tomáš Vlček

SIAD Czech spol. s r.o.

K Hájům 2606/2b

Praha 5

tomas_vlcek@siad.eu

725 469 512

 

Těšíme se na spolupráci."