TZ HK ČR_SOCR_AHR_Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat tiskovou zprávu Hospodářské komory ČR – návrh vládě na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení. Jsou zde vyspecifikována pravidla, za jakých podmínek HK ČR doporučuje otevírání gastronomických zařízení.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily vládě návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Praha, 6. dubna 2020Hospodářská komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu a Asociace hotelů a restaurací předložily předsedovi vlády návrh na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení v České republice. Podnikatelské organizace zároveň deklarovaly, že jsou připravené zapojit se do prací na harmonogramu otevírání jednotlivých segmentů obchodu a služeb a zároveň nastavit a zavést přísná hygienická a epidemiologická opatření tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nákazy v nově otevřených provozovnách.

 

Zástupci zaměstnavatelů požádali předsedu vlády Andreje Babiše, aby byla v tomto týdnu předložena k diskusi se zástupci obchodu a služeb pravidla pro postupné otevírání obchodů, služeb a gastronomických podniků.

 

„Očekáváme, že v období po Velikonocích vláda postupně otevře provozovny obchodů, služeb a gastronomických podniků. Návrh struktury a členění dalšího postupu z naší strany připojujeme. Jsme připraveni ji s Vámi obratem detailně projednat,“ uvedli prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý, prezident Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza a prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek ve společném dopisu.

 

Podnikatelské organizace mj. varovaly před přijímáním opatření, která nejsou v denním provozu aplikovatelná či jen způsobují další problémy, jako jsou opatření kalkulující s průměrem osob na m2 plochy, měření teploty lidem při vstupu do prodejen, postupné vpouštění do obchodů, omezování prodejní doby či uzavření prodejen v některé dny v týdnu.

 

„Všechna tato opatření pouze vytvářejí situace, které obchodníci a restauratéři nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu se žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven – tedy zabránění shlukování a prodlužování pobytu,“ uvedly organizace.

 

Podnikatelé také očekávají, že vláda během dubna zveřejní jasná hygienická provozní pravidla pro výrobní a kancelářské provozy.

 

Návrh Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace hotelů a restaurací na postupné otevírání provozoven obchodů, služeb a gastronomických zařízení

 

Základní principy provozu opětovně otevřených provozoven

 

  • omezení počtu zákazníků
    • nakupuje pokud možno jen jedna osoba za rodinu (výjimky: rodič s dětmi, ZTP a jeho doprovod, doprovod starších osob)
    • v gastronomických podnicích omezit počet hostů tak, že u jednoho stolu mohou sedět maximálně dva lidé (výjimkou jsou pak rodiny v přímé linii, tj. pouze rodiče-děti) a mezi stoly / místy k sezení je odstup minimálně 1 metr

 

  • omezení rizika přenosu nákazy
    • vybavení pracovníků obchodů ochrannými pomůckami (respirátory, dezinfekce rukou)
    • fyzické bariéry (plexisklo u pokladen)
    • odstupy 1 m při pohybu po prodejně
    • na podlahách vyznačené rozestupy 2 m u pokladen a obslužných pultů
    • častá dezinfekce prostor (stejný model jako stávající doporučení vlády pro obchody s potravinami a drogérií)
    • kontrola zaměstnanců na možné příznaky (teplota, kašel)
    • jednorázové rukavice pro zákazníky u vstupu do obchodů včetně odpadkového uzavřeného koše pro následné vyhození při odchodu
    • vyhrazené hodiny pro seniory v typech obchodů a služeb, kde to má smysl
    • preference bezhotovostních plateb

 

  • zlepšení kvality života
    • otevírání obchodů tak, aby si lidé mohli pořídit chybějící zboží a materiál pro činnosti během mimořádných opatření

 

  • omezení hospodářských škod a udržení zaměstnanosti

 

  • NEZAVÁDĚT opatření, které mohou riziko nákazy zvýšit nebo jsou v praxi nerealizovatelná a pouze povedou k situacím, které obchodníci nejsou s to na místě řešit a které jsou v rozporu s žádoucím chováním spotřebitelů v prostorách provozoven:
    • omezit počet osob v obchodě dle průměru osob na m2 plochy – nelze jednoduše kontrolovat, vyžaduje speciální pracovní sílu pro počítání osob přicházejících a odcházejících (zejména pro menší obchody neřešitelné), riziko konfliktů, riziko kumulace lidí u vstupu do obchodu
    • měřit teplotu při vstupu do obchodu či restaurace – chybí potřebné vybavení, chybí pracovníci, kteří by mohli měření provádět, a ochranné pomůcky pro ně, chybí postup, co s člověkem, který bude mít teplotu
    • omezování prodejní doby nebo uzavření obchodů a restaurací některé dny v týdnu

 

Postupné otevírání obchodů:

 

V první vlně by měly být otevřeny obchody, které nabízejí zboží, které je důležité pro to, aby lidé měli co dělat, pokud jsou nuceně doma. Jde především o:

 

  • hobby markety typu OBI a Bauhaus – již dnes mají otevřená svá zahradní centra a zbytek obchodu je přístupný pro živnostníky. Otevření pro všechny umožní nakoupit si vybavení pro opravy bytů a domů, na které mají dnes lidé více času. Navíc nejde o destinace „rodinných“ nákupů, v naprosté většině zde nakupuje vždy jen jeden člověk. Navíc jde o obchody s velkou plochou, kde je možno snadno udržovat rozestupy.
  • obchody, kde lze nakoupit materiál na modernizaci domácností (typově SIKO koupelny) – opět obchody, kde nebývá velká koncentrace osob, krátký nákup dá zákazníkům prostor pro dostatečně dlouhou pracovní aktivitu doma
  • prodejny s obuví – s nadcházejícím jarem je klíčové umožnit minimálně nákup obuvi pro děti
  • autobazary a prodejny automobilů – s ohledem na ekonomickou situaci poroste počet lidí, kteří budou potřebovat prodat své auto. Jde přitom o prodejny, kde je možno návštěvu domluvit předem telefonicky, u autobazarů probíhá navíc většina aktivit ve venkovním prostředí, úkony ve vnitřních prostorách mohou být omezeny např. pomocí vyvolávacího systému
  • papírnictví a výtvarné potřeby, smíšené zboží, železářství a domácí potřeby (bez stávající podmínky prodávat ochranné pomůcky)
  • kadeřnictví – ideálně s objednáním předem, aby se neshromažďovali v provozovně lidé při čekání

 

Druhá vlna otevírání obchodů:

 

  • elektrotechnika a elektronika
  • knihkupectví
  • sportovní potřeby
  • oblečení
  • klenotnictví
  • opravny spotřebního zboží a úpravny oděvů
  • nábytek a vybavení domácnosti pod 200 m2 prodejní plochy
  • pedikúra a manikúra
  • sportovní aktivity, fitness

 

Třetí vlna otevírání obchodů – obchody, kde lidé tráví hodně času či je v nich obvykle větší množství lidí delší dobu:

 

  • nábytek a vybavení domácnosti nad 200 m2 prodejní plochy
  • hračky
  • další výše nezmíněné typy prodejen

 

Otevírání gastronomických podniků a dalších služeb:

 

Otevření gastronomických provozů je možno rozdělit do dvou fází nad rámec stávajícího prodeje přes ulici.

 

Základním limitem pro otevření gastronomických provozů je však odstranění povinnosti na těchto místech nosit roušky. S tímto opatřením, je jakákoliv konzumace v restauracích nemožná.

 

Dále je nezbytné, aby i nadále mohly otevřené provozy využít programu ANITIVIRUS, protože z počátku bude provoz restaurace limitován počtem hostů a sníženou poptávkou a tudíž budou stále v provozu nižší stavy zaměstnanců. Zároveň je nutno prodloužit program ANTIVIRUS pro sektor cestovního ruchu na delší období, než pouze po dobu nouzového stavu a s ním spojených krizových opatření.

 

V první fází ve druhé polovině dubna by byly otevřeny gastronomické provozy, které zajišťují prodej teplého jídla, a to v omezeném čase 6:00-21:00. Další typy gastronomických provozoven mohou dále prodávat prostřednictvím výdejových okének a rozvážkových služeb.

 

Navrhujeme zvážit uvolnění zákazu prodeje ubytovacích služeb. Případně dalších služeb, které nepředstavují riziko koncentrace více osob na jednom místě.

Ve druhé fázi po konci dubna se otevřou další gastronomické provozovny bez časového omezení.

 

Všeobecně doporučujeme zavést tato pravidla:

 

  1. Limity počtu hostů u stolu a jejich rozestupy
  2. Zrušení povinnosti nošení roušky v restauraci minimálně pro hosty restaurace
  3. Desinfekce rukou u vstupů personálu, vchodů pro hosty a na toaletách
  4. Pravidelná desinfekce míst častého kontaktu – madla dveří, platební terminály pro kreditní karty, umyvadla apod.
  5. Desinfekce stolů a židlí před usazením každého nového hosta
  6. Zajištění pravidelné výměny rukavic a řádné desinfekce rukou personálu během provozu
  7. Školení zaměstnanců v oblasti hygieny
  8. Mytí nádobí a ostatního inventáře s dostatečným podílem čisticích prostředků a pouze horkou vodou – studené mytí zcela zakázat v první vlně
  9. Využití certifikovaných sanitačních prostředků
  10. Zvýšená sanitace technických zařízení restaurace – vybavení kuchyně, výčep, skladovací prostory apod.

 

Zároveň je pro služby cestovního ruchu klíčové otevření hranic ČR pro příjezdy zahraničních turistů. V tomto smyslu by měly být nastaveny alespoň předpokládané termíny, se kterými by se předběžně dalo pracovat. Zvláště v Praze, kde je poměr zahraničních turistů značný, bude tento krok klíčovým momentem pro oživení cestovního ruchu a otevírání restaurací. Mnoho zařízení včetně gastronomických bude do konce zákazu příjezdu zahraničních turistů zřejmě uzavřeno.

 

Miroslav Diro 
Tiskový mluvčí a vedoucí Tiskového oddělení
Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
M: +420 724 613 088

diro@komora.cz  www.komora.cz

 

MPO - COVID-GASTRO

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informace:

 

Ministerstvo průmyslu a obchodu vypsalo program COVID – GASTRO – Uzavřené provozovny, který je určený podnikatelům, kterým byl přímo na základě krizových opatření vlády v rámci nouzového stavu, vyhlášeného od 5. 10. 2020 na území ČR, zakázán nebo výrazně omezený prodej zboží nebo prodej a poskytování služeb, a tím snížena schopnost generovat tržby.

 

Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9.00 hodin do 1. března 2021 do 16.00 hodin.

 

Program podpory podnikatelů postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-19

 

VÝZVA k programu podpory podnikatelů postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-2

 

Více informací naleznete zde:

 

https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/program-covid-_-gastro-_-uzavrene-provozovny--258742/

 

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 983 kB]
pdfBez názvu [pdf, 965 kB]

DŮLEŽITÉ - Dotační program „AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ“ ÚPRAVA - podávání žádostí až do 31. 1. 2021

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci:

 

Vážení kolegové,

 

dovolte mi, abych Vás a Vaše členy informoval o ÚPRAVĚ možnosti získání podpory ze stávajícího dotačního programu AGRICOVID POTRAVINÁŘSTVÍ.

 

Ministerstvo zemědělství v návaznosti na negativní dopad přijatých opatření proti koronaviru připravilo nový Dotační program by měl přispět ke stabilizaci sektoru produkce potravin a zejména eliminovat riziko ukončení činnosti potravinářských podniků, které se podílejí na zajištění základních potřeb zajištění potravin pro obyvatele České republiky.

 

Dotační program je určen :

  1. a) pro výrobce potravin podle zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, jejichž činností je výroba a uvádění na trh potravin určených pro provozovatele stravovací služby

a

  1. b) pro zemědělské podnikatele podle zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, jejichž činností je uvádění na trh vlastní produkce zemědělské výroby a potravin určených pro provozovatele stravovací služby.

 

Nárok na dotaci vzniká, pokud celkové příjmy klesly mezi začátkem března a koncem listopadu letošního roku nejméně o 25 % v meziročním srovnání. Sazba podpory na jeden podnik je až 200 000 Kč a dále pak až 20 000 Kč na jednoho zaměstnance. Podpora může celkově dosáhnout až 75 % celkového poklesu příjmů ve srovnání s rokem 2019, maximálně dotace může být až 800 tisíc euro (cca 21,6 milionu korun) pro potravináře a 100 tisíc eur (cca 2,7 milionu korun) pro zemědělce.

 

Příjem žádostí o dotaci probíhá od 1. prosince 2020 nově až do 31. ledna 2021.

 

Dále dochází ke zpřesnění v oblasti posouzení bezdlužnosti ve vztahu k veřejnému rozpočtu nebo zdravotní pojišťovně, kdy tato skutečnost musí být ze strany žadatele splněna ke dni podání žádosti. V této souvislosti je rovněž pokryta oblast při posečkání úhrady nebo rozložení jejich úhrady na splátky vůči finančnímu úřadu nebo zdravotní pojišťovně.

 

Bližší informace o dotačním programu včetně postupu podání žádosti naleznete na webu MZe: http://portal.mze.cz/public/web/mze/dotace/narodni-dotace/program-agricovid-potravinarstvi/#f=hpblok případně se na nás můžete obrátit na e-mailu: potraviny@mze.cz nebo tel. číslech 22181 2128 nebo 22181 4637.

 

Prosím o informování Vašich členů o možnosti využití této dotační podpory.

 

S pozdravem

 

 

Ing. Martin Štěpánek

ředitel

Odbor potravinářský

Sekce zemědělství a potravinářství

 

Ministerstvo zemědělství

Těšnov 17, 117 05 Praha 1

Tel.: +420 221 812 838

GSM: +420 724 590 218

fax: +420 222 314 117

e-mail: martin.stepanek@mze.cz

www.eagri.cz

 

Paušální daň, nová legislativa a kompenzace pro firmy

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme přeposlat Newsletter Hospodářské komory ČR, kde zjistíte možnosti získávání podpor.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza 

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

Informace k e-identitě

Vážení,

 

ZDE a ZDE si Vám dovolujeme zaslat informace k e-identitě, kterou potřebujete k tomu, abyste mohli žádat o program Covid - gastro. 

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 436 kB]
pdfBez názvu [pdf, 787 kB]

Pomoc podnikatelům z veřejných rozpočtů

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat aktualizaci tabulky, ve které je uvedena pomoc podnikatelům z veřejných rozpočtů, v souvislosti epidemií koronaviru v roce 2020 (jedná se o 110 mld. Kč). Jsou tam i dva grafy srovnání slibů MF z jara a skutečnosti.

 

Zároveň si Vám dovolujeme připomenout, že kdo bude po 15. lednu 2021 žádat o Covid - gastro, musí mít eIdentitu. Nezapomeňte si ji udělat v předstihu.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1529 kB]

Výběr legislativních aktualit za období listopad - prosinec 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období listopad - prosinec 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 317 kB]

USNESENÍ VLÁDY O PŘIJETÍ KRIZOVÝCH OPATŘENÍ (18.12.2020 - 23.12.2020)

Vážení,

 

dovolujeme si Vám ZDE zaslat Usnesení vlády o přijetí krizového opatření, které je platné od 18.12.2020 00:00 hod do 23.12.2020 23:59 hod.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 235 kB]

Řešení ze strany státu – postupná likvidace českých hospod a restaurací?

Vážení,

 

dovolujeme si Vám ZDE zaslat vyjádření Českomoravského svazu minipivovarů k současné situaci. Pod vyjádření naleznete i tabulku s daty.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 706 kB]

Nabídka prostoru na minipivovar

Vážení,

 

zde ještě jednou, správný odkaz: 

https://www.praha12.cz/assets/File.ashx?id_org=80112&id_dokumenty=80201

 

Krásný den,

 

Tereza

Nabídka prostoru na minipivovar

Vážení,

 

přišla nám nabídka, kterou si Vám dovolujeme přeposlat.

 

Na Praze 12 (v Modřanech) se staví nová budova radnice, ve které se počítá i s prostorem pro restauraci a vedení radnice by mělo zájem, kdyby se v daném prostoru zřídil minipivovar. 

 

Zde naleznete nějaká data:

Nová radnice je při ulici Generála Šišky (ještě nemá č.p.), má se otevírat v polovině příštího roku. (mapa: https://mapy.cz/s/lumuponebu)

Vizualizace budovy, viz: https://www.praha12.cz/gp/id_galerie=2464

Záměr pronájmu je na: https://www.praha12.cz/assets/File.ashx?id_org=80112&id_dokumenty=80199

 

Podání nabídky je možné pouze do 21. 12. 2020. 

 

Pokud byste měli zájem, můžete kontaktovat pana starostu: 

Mgr. Jan Adamec
starosta MČ Praha 12

MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 12
ÚŘAD MĚSTSKÉ ČÁSTI
Písková 830/25, 143 00 Praha 12 - Modřany
Telefon: 244 028 233, 770 195 204
adamec.jan@praha12.cz, www.PRAHA12.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

Tereza