V. Dlouhý: dnešní aktuality o dopadech vládních opatřeních na podnikatele (25.3.2020)

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat aktuální informace z Hospodářské komory ČR:

 

"Vážení kolegové,

 

dovoluji si Vám zaslat aktuální informace o aktivitách Hospodářské komory ČR ve vztahu k podnikatelům.

  • Výstupy z dnešního jednání Senátu Parlamentu ČR

Senátoři dnes na mimořádné schůzi schválili a podpořili všechny vládní návrhy zákonů související s koronavirem ve znění, které mu předložili poslanci.

Pro podnikatele je důležitá především tato nová legislativa:

  • Návrh zákona o některých úpravách v oblasti evidence tržeb v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu

Dochází k odložení startu poslední vlny EET o 3 měsíce od ukončení nouzového stavu, tedy nejdříve k 1. červenci 2020.

  • Návrh zákona o některých úpravách v sociálním zabezpečení v souvislosti s mimořádnými opatřeními při epidemii v roce 2020

Stát bude vyplácet ošetřovné za celou dobu uzavření škol kvůli koronavirové krizi, a to rodičům dětí do 13 let, kteří s potomky zůstali doma. Rodič dostane 60 procent redukovaného vyměřovacího základu, a to i zpětně. Příspěvek státu dostanou i OSVČ.

  • Návrh zákona o některých úpravách v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a důchodového pojištění v souvislosti s mimořádnými opatřeními při epidemii v roce 2020

Odpouští se na půl roku zálohy pojistného na sociální pojištění a prakticky se o polovinu snižuje pojistné, které budou muset příští rok OSVČ platit za letošek.

  • Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů

Odpouští se na půl roku zálohy pojistného na zdravotní pojištění a prakticky se o polovinu snižuje pojistné, které budou muset příští rok OSVČ platit za letošek. Odsouvá se termín podání přehledu o příjmech a výdajích zdravotním pojišťovnám.

Předpokládáme, že všechny parlamentem projednané zákony urychleně podepíše i prezident republiky, a nová legislativa vstoupí brzy v platnost.  

Více informací k jednotlivým návrhům zákonů se můžete dočíst na webových stránkách Senátu PČR.

  • Novelu Zákona o státním rozpočtu na rok 2020 prezident republiky Miloš Zeman podepsal již dnes. V tomto případě se senát dle nastavených legislativních pravidel novelou nezabývá.

Schválený schodek letošního státního rozpočtu se zvýší z původních 40 miliard na 200 miliard korun, čímž se mj. vytvoří prostor pro kompenzační výdajové programy i pro úlevy na daních a pojistném.

  • Na základě výsledků dnešního jednání prezidia HK ČR přicházíme s dalším námětem k již zveřejněnému devatenácteru, který se v posledních dnech ozývá z naší členské základny:

Odvádění DPH pouze z uhrazených faktur. MF by mělo využít prostor daný evropskými směrnicemi a urychleně připravit novelu zákona o DPH, která by prozatím dočasně zavedla alespoň pro některá plnění tzv. hotovostní princip odvádění daně. V souvislosti s mimořádnými problémy v cash flow odběratelů se řada zejména malých firem dostává do problémů, když má zaplatit daň z poskytnutého zboží nebo služby, aniž by za ně dostala zaplaceno.

  • Požádal jsem ministryni práce i ministryni financí, aby vládou schválený program státních kompenzací pro zaměstnavatele, tzv. Cílený program podpory zaměstnanosti Antivirus, byl ve prospěch zaměstnavatelů upraven. Pro vás zaměstnavatele bude klíčová metodika, podle níž budete moct žádat stát o podporu. MPSV jsme proto dnes večer navrhli několik úprav této metodiky, kterými chceme dosáhnout spravedlivých parametrů programu. Jako příklad uvedu dva:
  • Podle našich analýz výše příspěvku přepočítaná na 1 zaměstnance by byla nyní „zastropována“ příliš nízko. Stát se sice chystá přispívat na vyplácené náhrady mezd 50 nebo 80 %, jenže tato nahrazovaná měsíční mzda bude limitována mediánem, tedy částkou 31 tisíc Kč. A to je problém. Firmy s vyššími mzdami – a nemusí to být ani výrazně nadprůměrné mzdy – by tak dostaly od státu relativně méně.
  • Druhý příklad. Zaměstnavatel by z náhrad mezd odváděl také odvod zdravotního a sociálního pojistného „za sebe“. To fakticky snižuje váhu státního příspěvku na celkových mzdových nákladech firem. Proč? Protože z každé obdržené stokoruny zaměstnavatel obratem státu odvede 34 Kč. Požádali jsme proto, aby stát dočasně zrušil měsíční odvody pojistného, přechodně je výrazně snížil nebo je alespoň na půl roku odložil s postupným splácením v následujících letech.

Věřím, že mi MPSV vyjde vstříc. Jakmile bude metodika hotová, vysvětlíme vám, jak tuto podporu čerpat.

  • Pro všechny z Vás, kteří zvažují s ohledem na současné okolnosti přerušení živnosti, jsme shromáždili na webu věnovanému Právnímu elektronickému systému potřebné informace k tomuto kroku – více zde. Další užitečné informace pro OSVČ naleznete v tomto dokumentu.
  • Hospodářská komora ČR reprezentovaná Zdeňkem Zajíčkem, prezidentem ICT Unie, se v tuto chvíli snaží společně s Českou bankovní asociací a Ministerstvem vnitra ČR najít cestu, jak si zřídit na dálku datovou schránku prostřednictvím bankovní identity, kterou již nyní podnikatelé přistupují k internetovému bankovnictví. Pokud bychom nalezli technické a právní řešení, mohlo by se něco takového zprovoznit do 14 dnů. Společné expertní týmy na tom každý den intenzivně pracují, takže již během několika hodin či dnů bude jasno, zda bude tato možnost realizovatelná. V kladném případě by už nikdo z podnikatelů nemusel chodit na pobočku České pošty a jiných úřadů, a mohl by si datovou schránku zřídit z pohodlí domova.
  • Dnes jsme navázali spolupráci se společností Wolters Kluwer, která patří k předním odborným vydavatelstvím v České republice, ohledně zpřístupnění katalogu vzoru smluv. Tuto jedinečnou možnost brzy zpřístupníme pro všechny členy Hospodářské komory ČR zcela zdarma. Věřím, že o spuštění této nabídky Vás budu moci informovat již zítra.
  • Na webových stránkách komory jsme umístili další informace našich začleněných společenstev v souvislosti s koronavirem. Dnes jsme zveřejnili např. vyjádření Asociace komunikačních agentur k situaci COVID-19 či  stanovisko Unie filmových distributorů k současnému nouzovému stavu.
  • Připomínám, že také Deník shromažďuje příběhy vás, živnostníků, na které tvrdě dopadla vládní opatření. Redakce Deníku spolu s Hospodářskou komorou pomáhá zodpovídat dotazy čtenářů. Jak živnostníci hodnotí kroky vlády? Čtěte zde. Deník také dnes upozorňuje, že úřady práce začínají plnit propuštění zaměstnanci zde.
  • V návaznosti na pondělní informaci o iniciativě Zdeňka Pohlreicha, která spočívá v rozvozu jídel zdarma složkám integrovaného záchranného systému, Vám chci upřímně poděkovat, že i v této pro mnohé složité ekonomické situaci přispíváte. I díky Vám se podařilo vybrat již přes 1,2 mil. Kč. Pro všechny zájemce o zapojení připomínám, že přispět lze na transparentní účet KB 6770217/0100.
  • Od dnešního rána můžete na našem webu i na komorovém kanálu YouTube nalézt nové video, ve kterém mj. reaguji včerejší jednání Poslanecké sněmovny.
  • Vzhledem k vysoké poptávce informací ze strany zahraničních podnikatelů či manažerů publikujeme aktuální informace ke COVOD-19 i na anglickou verzi komorového webu. I zde můžete nalézt video s mým vzkazem.
  • ZDE opět najdete shrnutí mediálních výstupů ohledně koronaviru.

 

Tuto informaci jsme rozeslali i na členskou základnu.

 

S pozdravem a přáním pevného zdraví,

Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR

Hospodářská komora České republiky
Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15  110 00 Praha 1
www.komora.cz"

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 161 kB]

Výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020

Vážení,

 

ZDE si Vám dovolujeme zaslat výběr legislativních aktualit za období duben – květen 2020.

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů Vám přeji krásný den,

 

srdečně zdraví,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

 
Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 229 kB]

CHRISTEYNS přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové

Vážení,

 

níže si Vám dovolujeme zaslat informaci od společnosti CHRISTEYNS, člena Českomoravského svazu minipivovarů. 

 

"Dobrý den,

 

společnost CHRISTEYNS dále pracuje na pomoci ke zvládnutí současné situace a přichází s prostředky na bázi kyseliny peroctové.

 

ZDE si můžete stáhnout publikaci o kyselině peroctové. 

 

ZDE naleznete krátkou informaci o produktech na bázi kyseliny peroctové (PAA), určené ke studené dezinfekci výrobních strojů zařízení, prostor,

 

Pro více podrobných informací se obracejte na našeho zástupce, pana Václava Barocha, vaclav.baroch@christeyns.com, mobil +420606651756, který Vám poskytne všechny potřebné informace pro používání prostředků a jejich aplikaci."

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

 



Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 1091 kB]

Slunečníky 2x2m pro vaší zahrádku

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat nabídku člena Českomoravského svazu minipivovarů:

 

Dobrý den,

 

Pro všechny, kdo právě otevírají venkovní posezení a nemají zastínění, máme nabídku velmi kvalitních profi slunečníků 2x2 m. Můžete si vybrat z široké nabídky barevných potahů. Bližší informace najdete ZDE.

 

 

Doprava 5 – 8 kusů 1000 Kč, 9 – 12 ks 1500 Kč bez DPH. Při objednání většího množství než 12 ks vám dopravu naceníme individuálně.

 

Pokud budete chtít slunečníky s vlastním potiskem, případně jiných rozměrů, obracejte se na nás s poptávkou.

 

S pozdravem/Best regards

 

Lenka Mikesková

Obchodní oddělení/Sales Department

  

Oreon Trading & Marketing s.r.o.

Sluneční 2370

756 61  Rožnov pod Radhoštěm

Czech Republic

 

M    : +420 777 648 904

T     : +420 571 648 250

E     : lenka.mikeskova@oreon.cz

W    : www.oreon.cz  www.rastal.cz  www.somelierskepotreby.cz

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 3525 kB]

Dopis prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Vážení přátelé,

 

          již třetí měsíc čelíme nepříznivým dopadům koronavirové pandemie, která v podobě vládních opatření výrazně limituje možnosti našeho podnikání. Celá řada minipivovarů přežívá, díky prodejům lahvového piva přímo z pivovaru, relativně dobře. Ovšem za cenu podstatně zvýšených nákladů. Na druhé straně je spousta minipivovarů, které jsou kompletně zavřeny a jejich restaurace jim přinášejí pouze stále rostoucí náklady.

 

Z našeho rychlého průzkumu, kterého se zatím zúčastnilo 50 % členů, vyplývají následující závěry:

 

  1. O úvěry COVID I – IV požádalo deset členů, jeden člen uspěl, tři mají požádáno a čekají na rozhodnutí, pět požádalo a byli odmítnuti.

Výsledek – je jasné, že tudy cesta nevede.

 

  1. Program ANTIVIRUS – Kurzarbeit. Požádalo si 35 členů, z nichž 25 již má peníze na kontě a 10 jich stále čeká.

Výsledek – relativně nejdostupnější program pomoci, která však přichází hodně pozdě.

 

  1. Program OSVČ – Z těch co mají na příspěvek nárok, jich 17 příspěvek dostalo a 3 čekají.

Výsledek – dostupné, je otázka, zda dostačující.

 

  1. Jiná pomoc – Zde jste jmenovali třikrát odklad splátek bankovních úvěrů, jednou snížení nájmu, jinak nic.

Výsledek – záleží na pivovaru, jak a s kým se domluví, stát do toho prakticky nezasahuje.

 

 

          Většina z Vás navíc uváděla, že na stát vůbec nespoléhá a řeší si svou situaci zcela sama. I když už je na obzoru naděje na uvolnění v podobě otevření restauračních zahrádek a posléze i otevření restaurací, nikdo neví, jak se bude tato krize dále projevovat. Pivovary budou muset v létě věnovat maximum své energie prodeji, ve snaze nahradit tříměsíční výpadek.

 

Proto prezidium na zasedání dne 7. 5. 2020 rozhodlo že:

 

- se bez náhrady ruší "Jarní cena českých sládků 2020", bude uspořádána až v příštím roce

 

- se bez náhrady ruší "Festival minipivovarů na Pražském hradě", bude uspořádán až v příštím roce

 

- 13. Valná hromada ČMSMP se uskuteční v termínu 21. listopadu v rámci odložené potravinářské výstavy Salima Brno, při níž se bude konat Festival minipivovarů Brno. Termín 19. – 21. listopadu 2020.

  Popřípadě, pokud bude nutno z legislativních důvodů nutno uspořádat Valnou hromadu dříve, uspořádáme ji koncem června v Praze.

 

          Vzhledem k tomu, že pomalu končí naše nucená přestávka, je čas sčítat škody. Dovolujeme si Vás tedy požádat o spolupráci. Je nutné znát hrubé vyčíslení prokazatelných ztrát, které jste utrpěli zejména v důsledku okamžitého zastavení prodeje. Jedná se o ztráty způsobené znehodnocením surovin (u restauračních minipivovarů například zkažené suroviny, zelenina, vylité pivo atd.), platby energií, nepokryté mzdové náklady, nepokryté nájmy, nepokryté splátky úvěrů. V žádném případě nejde o ušlý zisk. Účelem je, abychom mohli při jednání s MF uplatnit argument o výši škod a žádat jejich kompenzace. Jaké budou a zda vůbec, to je otázka dalších jednání, ale v každém případě se o to pokusíme. Uvádějte tedy jenom jednoznačně prokazatelné škody v jednotkách tisíců korun.

 

          Přejeme Vám v těchto turbulentních dobách hodně dobrého piva a dobrých nápadů, jak ho prodat. Jsme přesvědčeni, že minipivovarnická komunita tuto krizi přežije a bude nadále růst, protože má své nepominutelné místo v pivní kultuře českého národa.

 

 

 

Dej Bůh štěstí!

 

                                                                                              Jan Šuráň

                                                           Prezident Českomoravského svazu minipivovarů, z.s.

Informace z Kazbek cupu 2020

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci od člena Českomoravského svazu minipivovarů.

 

"Vážení pivovarníci,

 

jak jste zaznamenali, letos se nekonala pravidelná konference „Využití českých chmelových odrůd v pivovarnictví” pořádaná společností BOHEMIA HOP, a.s. ve spolupráci s Chmelařským institutem, s.r.o., ani 2. ročník doprovodné degustační soutěže Kazbek Cup 2020 z důvodu vládního nařízení a bezpečnostního opatření.

 

Piva pro konferenci však byla navařena, proto jsme se rozhodli uskutečnit interní degustace v rámci firmy Bohemia Hop, CHI a VUPS. Touto cestou se Vás dovolujeme oslovit a zaslat Vám část výsledků

 

Kromě toho Vám chci s potěšeními představit nový produkt Kazbek G45, o kterém se více dozvíte ZDE. Na základě varných zkoušek jsme se rozhodli Kabek G45 zařadit do našeho portfolia. V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat. 

 

Již nyní začínáme připravovat příští ročník, který, jak věříme, proběhne bez omezení. Těšíme se brzy na viděnou.

 

S pozdravem 

 

Ing. Markéta Barcajová

 

Bohemia Hop, a.s.

Mostecká 2580

43801 Žatec

 

email: barcajova@bohemiahop.cz

mob.:  602 631 621

web.: www.bohemiahop.cz"

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 452 kB]
pdfBez názvu [pdf, 1538 kB]

Do pivovaru - nový web

Vážení,

 

dovolujeme si Vám zaslat informaci o novém webu DO PIVOVARU, jehož tvůrcem je Pivo, Bier & Ale. 

 

"Jedná se o web, který bude fungovat dlouhodobě, chceme přidat výletní trasy, památky, ale také řemeslná řeznictví, pekárny, sýrárny a další zajímavá místa pro výlety za pivem," Pavel Borowiec, vydavatel a šéfredaktor Pivo, Bier & Ale.

 

Registrační formuláře naleznete ZDE. Vyplněný formulář zašlete prosím na melisova@cmsmp.cz 

 

S přáním klidného dne,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager 

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

ČSPS - AKTUALITY TÝKAJÍCÍ SE PROVOZU RESTAURACÍ A HOSPOD

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat důležité informace týkající se provozu restaurací a hospod.

 

Harmonogram uvolnění podnikatelských a dalších činností naleznete ZDE a leták Ministerstva zdravotnictví ČR „do restaurace bezpečně“ ZDE

 

  1. V usnesení vlády ze dne 30. 4. 2020 naleznete v bodě „l“ pravidla pro provoz venkovních prostor provozovny stravovacích služeb:
  • zákazníci jsou usazeni tak, že mezi nimi je odstup alespoň 1,5 m, s výjimkou zákazníků sedících u jednoho stolu,
  • venkovní prostory provozovny jsou uspořádány tak, aby sedící zákazníci ve kterékoliv části nebyli ve vzdálenosti kratší než 1,5 m od kolemjdoucích osob, ledaže venkovní prostory provozovny od okolí dělí pevná bariéra bránící šíření kapének z dýchacích cest,
  • provozovatel aktivně brání shromažďování osob ve vzájemné vzdálenosti menší než 1,5 m, včetně čekací zóny provozovny,
  • při vstupu do vnitřních i venkovních prostor provozovny stravovacích služeb je zajištěna možnost dezinfekce rukou pro zákazníky,
  • zákazníkům je umožněn přístup na záchod ve vnitřních prostorech provozovny; provozovatel zajistí, aby zákazníci při pohybu po vnitřních prostorech provozovny udržovali povinný odstup,
  • dezinfekce židlí a stolů se provádí před usazením každé nové skupiny zákazníků,
  • v případě prodeje přes výdejové okénko se dezinfekce výdejového okénka provádí alespoň každé 2 hodiny,
  • zákazník nemá povinnost nosit ochranný prostředek dýchacích cest v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů u stolu,
  • v případě, že pracovník provozovny má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny,
  • provozovatel postupuje tak, aby vedl zákazníky k dodržování všech opatření

 

Celé usnesení naleznete zde: https://www.vlada.cz/assets/media-centrum/tiskove-zpravy/8.pdf

 

Výzvu k podpoře otevírání restauračních zahrádek naleznete ZDE

 

  1. Vláda na svém jednání dne 4. 5. 2020 schválila vyplacení dotace na polovinu nájmu za 2. čtvrtletí, a to v případě, že pronajímatel poskytne nájemci slevu na nájemném ve výši 30 procent. Firma by ze svého platila jen zbylých 20 procent nájmu.

Dotace se budou vztahovat i na podnikatele, kteří fungují v omezeném provozu, prodávají přes výdejní okénka, rozvoz nebo e-shop.

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.spcr.cz/pro-media/tiskove-zpravy/13607-statni-dotaci-na-najemne-by-mely-firmy-dostat-do-konce-cervna

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/tk-svazu-prumyslu-k-predstaveni-programu-covid-najemne-video/1887341

 

 

  1. Další pozitivní zpráva se týká 10procentní sazby DPH – zasíláme vám stanovisko Ministerstva financí ČR:

„Pokud restaurace se zahrádkou v běžném provozu naplňuje podmínky restaurační služby, pak dočasný prodej čepovaného piva přes okénko ke konzumaci na zahrádce z důvodu vládních opatření není překážkou pro aplikování 10procentní sazby DPH na čepované pivo po 1. květnu 2020.”

 

Bližší informace naleznete zde:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/plati-snizena-sazba-na-cepovane-pivo-koronavirus-do-ni-vnesl-dalsi-zmatek-40322495

 

 

  1. Vláda v pondělí 4. května 2020 také schválila návrh Ministerstva financí, aby se elektronická evidence tržeb pro všechny vlny odložila do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

 

  1. Dnes nebo zítra bude ve Sbírce zákonů publikována novela zákona o spotřebních daních v souvislosti s výskytem COVID-19.

ZDE vám zasíláme Výkladové stanovisko GŘC ke změně zákona č. 353/2020 Sb., o spotřebních daních s výskytem koronaviru SARS coV-2 a nastalými omezeními v oblasti prodeje piva.

 

Dnes bylo potvrzeno od Generálního ředitelství cel, že všechny celní úřady informace již obdržely a jakmile bude novela publikována ve Sbírce zákonů, můžete se na ně obracet s žádostmi.

 

 

 

Přílohy
pdfBez názvu [pdf, 201 kB]
pdfBez názvu [pdf, 35 kB]
pdfBez názvu [pdf, 163 kB]
pdfBez názvu [pdf, 117 kB]

Hygienická pravidla pro provozovny otevřené od 11.5.2020

Vážení,

 

zasíláme vám informaci z Ministerstva zdravotnictví ČR týkající se hygienických pravidel pro provozovny, které se otevírají dne 11.5.2020.

 

Bližší informace naleznete zde:

 

https://koronavirus.mzcr.cz/ministerstva-zdravotnictvi-skolstvi-a-prumyslu-predstavila-hygienicka-pravidla-pro-provozy-ktere-se-oteviraji-11-kvetna/

Dotazník k dopadům opatření v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 na členy ČMSMP

Vážení,

 

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění dotazníku, naleznete ho ke stažení ZDE, případně ZDE

 

Prosíme o vyplnění a zaslání zpět na melisova@cmsmp.cz.

 

O dotazníku jsme Vás informovali viz níže: 

 

Vážení členové,

 

v návaznosti na avizovanou spolupráci s advokátní kanceláří PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., bychom Vás chtěli požádat o vyplnění krátkého dotazníku - ZDE. Prosíme vyplňte do 10. dubna a zašlete zpět na melisova@cmsmp.cz

 

Dotazník se týká opatření přijatých orgány veřejné moci souvisejících s onemocněním COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících následků, zejména škod, pro Vás jako podnikatele a členy Českomoravského svazu minipivovarů z.s. (ČMSMP).

 

Na základě poskytnutých informací uvedených v tomto dotazníku bude, pokud souhlasíte, advokátní kanceláří provedena analýza dopadů opatření přijatých orgány veřejné moci v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 a z důvodů těchto opatření vzniklých a hrozících škod pro členy ČMSMP a příprava dalších kroků za členy ČMSMP vůči státu, včetně vyvolání jednání a provedení případných právních kroků k ochraně zájmů členů ČMSMP a dále následně v případě neúspěchu jednání budou podniknuty kroky k vymožení příslušných nároků, zejména náhrady škody, za každého člena, který advokátní kanceláři udělí plnou moc. Plná moc Vám bude zaslána obratem na Vaši žádost.

 

Přestože nedávno došlo k nahrazení krizových opatření Vlády ČR mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví a v důsledku této změny k určitému oslabení postavení těmito opatřeními poškozených podnikatelů, existuje podle právní odborné veřejnosti mnoho důvodů a argumentů pro to, aby se náhrady škody podle krizového zákona mohli poškození domáhat, a to jak za prvních 10 dní trvání omezení nařízeními Vlády ČR, tak i za dobu platnosti omezení vyhlášených Ministerstvem zdravotnictví podle zákona o ochraně veřejného zdraví.

 

Pro podrobnější seznámení s touto problematikou si můžete přečíst článek naší partnerské kanceláře zde: https://www.peytonlegal.cz/krizova-opatreni-minzdr-covid-dopady/.

 

Po shromáždění těchto údajů bude rozhodnuto o dalším postupu. 

 

V případě jakýchkoliv dotazů či potřeby pomoci s vyplněním dotazníku se můžete obrátit na Mgr. Martina Pospíchala, advokáta PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o., jehož kontaktní údaje jsou:

 

Mgr. Martin Pospíchal, advokát

tel.: +420 774 624 288

email: pospichal@plegal.cz

 

Za celý Českomoravský svaz minipivovarů,

 

Tereza

 

--

Tereza Melišová

PR Manager

774 996 628

melisova@cmsmp.cz

Možnost systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty: případná spolupráce

Vážení,

 

dovolujeme si Vám přeposlat následující informaci. Prosíme, odpovídejte na: krizova@foodnet.cz. Děkujeme za spolupráci. 

 

Dobrý den,

 

Ministerstvo zemědělství ČR v současné době diskutuje s rektory zemědělských univerzit možnosti systémového zavedení odborné praxe pro vysokoškolské studenty.

 

V této souvislosti Potravinářská komora ČR prosí o informaci, jak vidíte případnou spolupráci mezi Vámi (zemědělské a potravinářské podniky) a studenty resortních vysokých škol.

 

Tato spolupráce by se týkala zajištění každoroční odborné praxe se stanoveným programem a rozsahem.

 

Prosíme o sdělení, zda byste měli v budoucnu zájem nabídnout odbornou praxi studentům vysokých škol a v případě že ano, tak za jakých podmínek. Rádi také uvítáme další podněty či návrhy k propojení vysokoškolských studentů s odbornou praxí.

 

Odpovědi, prosím, zasílejte přímo na Potravinářskou komoru ČR nejpozději do 14. května 2020 na e-mail: krizova@foodnet.cz